Промивка на охладителната система
- bobcho
- Мнения: 2230
- Регистриран на: Вто 15 фев 2005 16:45
- Автомобил: VW Golf 3
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Монтана
Промивка на охладителната система
Решил съм да си сменям антифриза (Пасат 1.8ми) и питам да си направим ли промивка на двигатела преди да налеем новия?
- веселин
- Мнения: 8226
- Регистриран на: Пет 20 май 2005 18:36
- Автомобил: SkodaFabia 1 sedan
- Двигател: BNM 1.4 TDI-PD 2007
- Местоположение: София
- Контакти:
Здравей,включвам се заради същото начинание-и аз ще сменям антифриза,като преди това ще направя промивка с Лики Моли такава за охл.система и после пак същата марка антифриз натъкмявам до -30 градуса
Профилактика преди всичко,а мисля да сменя и термостата!Не ми се рискува в най неподходящия момент през зимата да ми се наложи да ремонтирам охл.система -затва промивка,наливайка и Drive
Три години карам затва сменям-като гледам в казанчето к,ви утайки ръждиви има значи и във Висбаден така е карана незнайно колко а съвета на Волфсбургите
е да се сменя на две години,също така и спирачната течност
gruebel
а пари не дават-само акъл








- brother_Tom
- Мнения: 166
- Регистриран на: Пет 17 сеп 2004 18:03
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Аз не сменям антифриза на всеки две години, като предписват, по обясними причини
но обикновенно е в рамките на 3г - 3,5г.
Малко съм резервиран към препаратите за премахване на "котления камък", поради факта че Софийската вода с която разреждам антифриза не е толкоз твърда а и колите са ни на бая години и според мен не е нужно да дърпаме дявола/разни малки започнали корозии/ за опашката.
Процедурата е следната:
1Леко разхлабвам пробката на блока и ако има и на радиатора. Ако няма на радиатора се разхлабва водното съединение от радиатора във възможно най-ниската точка.
2. Загрявам двигателя до температура при която термостата е отворил със сигурност.
3. Подготвям подходящ маркуч и разни други удобства така че да мода да наливам ТОПЛА вода от чешмата в отвора за пълнене на системата.
4. Отвивам пробката на двигателя с изключително ! внимание ! защото от там започва та стуи гореща течност!!! ( дълги ръкави, ръкавици ....)По някога има толкова боклуци че ми се е случвало с шило да ръчкам през отвора на пробката на двигателя че да потече изобщо
5. Започвам да наливам в отвора за зареждане на системата приблизително същата струя от чешмата като тази която излиза от двигателя. Подаваната чиста вода да е поне 30-40 С! В първите 2-3 мин почва да тече всякаква гмоч. Когато изтичащата струя се избистри съвсем ако е възмощно завивам на ръка пробката на двигателя. Ако е трудно гася двигателя, постепенно подавам по хладка вода от маркуча и след 1-2 мин излизащата вода е с температура позволяваща завиването на пробката.
6. Веднага след това отвивам пробката на радиатора/разкачам подготвеното водно съединение и усилвам струята на мах. От тук обикновенно изтича гмоч и тиня. Подава се вода отново до чиста струя.
7. Спира се водата от маркуча, отвиват се всички пробки/маркучи и се остава да изтече колкото може повече вода. Ако има компресор да е продуха с налягане 2-3 атм е супер!
8. Затягат се пробки/маркучи. Наливане на антифриза с отчитане колко е поела системата тъй като може да е останала чиста вода някъде. прави се сметка ако се налива концентрат колко трябва да поеме.
9. обезвъздушаване
10. Поне 1 час градско каране и проверка на нивото.
Ако колата е с газ хубаво е при промивката да работи на бензин.
Без градското каране - не повече от час работа и след това

Малко съм резервиран към препаратите за премахване на "котления камък", поради факта че Софийската вода с която разреждам антифриза не е толкоз твърда а и колите са ни на бая години и според мен не е нужно да дърпаме дявола/разни малки започнали корозии/ за опашката.
Процедурата е следната:
1Леко разхлабвам пробката на блока и ако има и на радиатора. Ако няма на радиатора се разхлабва водното съединение от радиатора във възможно най-ниската точка.
2. Загрявам двигателя до температура при която термостата е отворил със сигурност.
3. Подготвям подходящ маркуч и разни други удобства така че да мода да наливам ТОПЛА вода от чешмата в отвора за пълнене на системата.
4. Отвивам пробката на двигателя с изключително ! внимание ! защото от там започва та стуи гореща течност!!! ( дълги ръкави, ръкавици ....)По някога има толкова боклуци че ми се е случвало с шило да ръчкам през отвора на пробката на двигателя че да потече изобщо

5. Започвам да наливам в отвора за зареждане на системата приблизително същата струя от чешмата като тази която излиза от двигателя. Подаваната чиста вода да е поне 30-40 С! В първите 2-3 мин почва да тече всякаква гмоч. Когато изтичащата струя се избистри съвсем ако е възмощно завивам на ръка пробката на двигателя. Ако е трудно гася двигателя, постепенно подавам по хладка вода от маркуча и след 1-2 мин излизащата вода е с температура позволяваща завиването на пробката.
6. Веднага след това отвивам пробката на радиатора/разкачам подготвеното водно съединение и усилвам струята на мах. От тук обикновенно изтича гмоч и тиня. Подава се вода отново до чиста струя.
7. Спира се водата от маркуча, отвиват се всички пробки/маркучи и се остава да изтече колкото може повече вода. Ако има компресор да е продуха с налягане 2-3 атм е супер!
8. Затягат се пробки/маркучи. Наливане на антифриза с отчитане колко е поела системата тъй като може да е останала чиста вода някъде. прави се сметка ако се налива концентрат колко трябва да поеме.
9. обезвъздушаване

10. Поне 1 час градско каране и проверка на нивото.
Ако колата е с газ хубаво е при промивката да работи на бензин.
Без градското каране - не повече от час работа и след това

- SkyWalker
- Мнения: 516
- Регистриран на: Пет 26 авг 2005 22:40
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Плевен
- Контакти:
ре
Аз винаги, когато си взема кола задължително и правя промивка на двигателя и радиатора! Не знам кой с какво масло е карал(с какъв вискозитет) и дали с вода или антифриз! Много съм доволен от Редекс!!!
- izzo
- Мнения: 1224
- Регистриран на: Съб 19 юни 2004 7:06
- Автомобил: 96 Puntamera
- Двигател: diesel
- Местоположение: Kвартала на обречените
- Контакти:
Няма таков анещо като 'вечен' антифриз.
На две-три години е хубаво да си смени,
зависи от състоянието на колата и колко е карана все пак.
Препоръчва се охладителната система да се промие ПОНЕ няколко пъти,
преди наливането на нов пресен антифриз.
Меша се 50/50 със ДЕСТИЛИРАНА вода,
обикновената има повече риск от отлагания върху алуминиеви глави.
НОВ и СТАР /останал вътре/ антифриз НЕ трябва да се смесят,
затова трябва обстойно да се промие всичко.
За антифриз - чел съм че най-добър си е G12 Pentosin на VW.
Когато си купих колата имаше някаква зелена пача вътре;
претаках всичко и налях въпросният розов G12.
Говори се че ако смесиш два различни вида антифриз - incomatible -
всичко се превъща в каша която въобще не тече какато трябва,
задръства всичко и прави бели.
На две-три години е хубаво да си смени,
зависи от състоянието на колата и колко е карана все пак.
Препоръчва се охладителната система да се промие ПОНЕ няколко пъти,
преди наливането на нов пресен антифриз.
Меша се 50/50 със ДЕСТИЛИРАНА вода,
обикновената има повече риск от отлагания върху алуминиеви глави.
НОВ и СТАР /останал вътре/ антифриз НЕ трябва да се смесят,
затова трябва обстойно да се промие всичко.
За антифриз - чел съм че най-добър си е G12 Pentosin на VW.
Когато си купих колата имаше някаква зелена пача вътре;
претаках всичко и налях въпросният розов G12.
Говори се че ако смесиш два различни вида антифриз - incomatible -
всичко се превъща в каша която въобще не тече какато трябва,
задръства всичко и прави бели.
- SkyWalker
- Мнения: 516
- Регистриран на: Пет 26 авг 2005 22:40
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Плевен
- Контакти:
re
Сорри за ОфТопика, но явно е важно: Запознат ли си кой антифризи са несъвместими?
- izzo
- Мнения: 1224
- Регистриран на: Съб 19 юни 2004 7:06
- Автомобил: 96 Puntamera
- Двигател: diesel
- Местоположение: Kвартала на обречените
- Контакти:
Re: re
SkyWalker написа:Сорри за ОфТопика, но явно е важно: Запознат ли си кой антифризи са несъвместими?
Говоря за VW, респективно за ОЕМ техни си.
G11 e син на цвят, по-стар антифриз който се препоръчва от VW да
бъде заменен с G12 или + /розов/ тъй като новия е по-добре
за алуминиевите глави. При смесване се получава пача.
Тия двата не бива да се месят при никякви обстоятелства.
Има много топици по вортекса по този въпрос.
Не знам какви антифризи има по нас и на какво са еквивалентни.
- SkyWalker
- Мнения: 516
- Регистриран на: Пет 26 авг 2005 22:40
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Плевен
- Контакти:
ре
А Голф 3 с какъв излиза от завода?
Върни се в “Основен Volkswagen Форум”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 35 госта