"Освежаване"- 1.3 -> 2.0 16v
- martineli
- Мнения: 1469
- Регистриран на: Пет 23 ное 2007 11:08
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Bobby_ написа:Това е грозната реалност!!!!! В клапаните е смисъла!!!! всичко останало е козметика!!!!!
така е така е


и водачите задължително ше ги смените.щото бива ли ся сичко ново и както требе пък да не смените водачите.
а мен туй ми е интересно защо всм.портове и колектори не се полират а само тръкват с 120-ка.искам да знам причината щот утре и мене ше ме пита некой и ко ши му кажа--мии низнам щот така требело??

- rusiq_24
- Мнения: 1660
- Регистриран на: Чет 30 мар 2006 14:49
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
http://www.tuning.bg/forum/viewtopic.php?t=71129 ето ти колега подробни обяснения и мнения на колеги по въпроса ЗАЩОmartineli написа:Bobby_ написа:Това е грозната реалност!!!!! В клапаните е смисъла!!!! всичко останало е козметика!!!!!
така е така е![]()
![]()
и водачите задължително ше ги смените.щото бива ли ся сичко ново и както требе пък да не смените водачите.
а мен туй ми е интересно защо всм.портове и колектори не се полират а само тръкват с 120-ка.искам да знам причината щот утре и мене ше ме пита некой и ко ши му кажа--мии низнам щот така требело??

- martineli
- Мнения: 1469
- Регистриран на: Пет 23 ное 2007 11:08
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
rusiq_24 написа: http://www.tuning.bg/forum/viewtopic.php?t=71129 ето ти колега подробни обяснения и мнения на колеги по въпроса ЗАЩО
колега мерси че си се потрудил зарад мен да търсиш.аз тоя форум не го уважавам много и от тва дет прочетох нищо не ми стана ясно(просто секи на различно мнение)ама нищо ше търся другаде

FreeSoul написа:Ей Боби стига с тез извратени идеи![]()
![]()
Това ще е кола с нормален разход и оптимизиран вървеж. Това е целта на занятието. Ясно е вече,че ще се сменят и водачите,щото наистина е срамота да останат, не са големите пари.
ИЗВРАТЕНИ?!?!?!? щом казваш.....
Ако си мислиш че колата няма да вдигне разхода със сгъстяването и полирането..... ГРЕШИШ!
давам ти идея да позасилиш ЛЕКО мотора а не да го изнасилиш!
има няколко основни правила в тунинга и ти след като си тръгнал по кривата пътека би трябвало да ги знаеш.....Ако целта ти е съживяване то ти вече си я прескочил. Но това е от мен. ( все по-рядко се отпускам да говоря и давам идеи но... съжалявам!)
Повече няма да давам ИЗВРАТЕНИ ИДЕИ...

успех и чакам резултата.
- FreeSoul
- Мнения: 2751
- Регистриран на: Съб 15 яну 2005 15:26
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Май не ме разбра..
"Извратени" го използвах в добрия смисъл, че ме зариби с нова лудория,която вече обмислям. Точно идеите и съветите от теб са много полезни на такива като мен, така че - по-често се отпускаи да говориш и даваш идеи и не... съжалявай
Благодаение както на теб така и на други хора, този мотор ще пее след време!
"Извратени" го използвах в добрия смисъл, че ме зариби с нова лудория,която вече обмислям. Точно идеите и съветите от теб са много полезни на такива като мен, така че - по-често се отпускаи да говориш и даваш идеи и не... съжалявай

- NovobranecGT
- Мнения: 2831
- Регистриран на: Чет 10 юни 2004 15:46
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Русе
Няколко пъти вече отварям темата и се чудя дали да цвъкна и аз малко и има ли смисъл...вие сте си намислили какво да правите(а може би не?), но все пак ще изкажа мнение...
Първо, както вече Bobby_ ви каза, ако искате мощност ви трябва глава с по-големи клапани(GTI), с нея си вървят и по-добрия всмукателен и изпускателен колектор...по принцип не знам защо направо не взехте PB мотор, може би този ви е изпаднал за 100лв, това са 200лв разлика, не са малко, не са и много за такъв проект...както и да е...
По принцип КПД-то на един атмосферен двигател се увеличава, като се намалят загубите от триене, хидравличните загуби в пълнителния тракт и се повиши степента на сгъстяване(статична и реална).Колкото до загубите от триене, там не може да се направи кой знае колко, при условие, че голяма част от тях идват от бутало-цилиндровата група(сегменти), единствено остават лагери и водачи...вие обаче искате недажден мотор, който да може да направи без проблеми 100 000км(примерно).Този общ колектор, е антиколектор, достатъчно е да го напаснете към главата и да поизгладите тук-там, както сте и почнали да правите
С повишаване на степента на сгъстяване в един атмосферен мотор, КПД-то се увеличава до към 11:1, а оттам нататък пада, заради увеличаване на загубите от триене в коляномотовилковата група
(говорим за реално постигната степен на сгъстяване(trapped cr), това вече зависи от газоразпределителния механизъм).
Колкото до това дали да сменяте водачите, мога да кажа, че понякога фаските се осират с новите водачи, вече оста на клапана не лежи там където е лежала преди...по-добре измерете колко е луфта на всмукателните и изпускателните клапани и вижте дали са в нормите
Имам и една забележка относно болтовете на цилиндровата глава, на някой от снимките зърнах старите и ми приличат на оригиналните(на тях трябва да си пише Made in Germany).Колкото тези дето сте купили...ами какво да ви кажа, няма как хубави нови болтове да струват 15лв.Не че ще върви на една страна с тях или няма да държат, но понякога не може да се достигне необходимия момент на усилие, поради това че започват да се усукват.Това уж не е създавало проблеми до сега, но мен лично ме дразни този факт.На ваше място бих пробвал да стегна със старите(без да ги късате) и ако не стават, тогава да прибегна до новите.Резбите трябва да са смазани при стягане, новите си имат смазка(грес)....
Ами това е от мен, успех в начинанието
П.П.Колкото до полирането на всмукателния колектор, има една наука "Механика на флуидите"...та скоростта на флуида по стените на тръбопровода граничи с 0
Може да се прави единствено за удоволствие от хора без работа(никой да не се обижда) В случая този мотор е с карбуратор и горивото минава през целия колектор, тогава повърхността не трябва да се минава с по-фина шкурка от 80.В линка който е пуснал rusiq_24, Toshko е обяснил защо.Прочетете и мнението на Trevor Wilkinson в същата тема, всичко останало е спам.
П.П.П.Сега се сетих, че мотора ще се кара на пропан-бутан, така че крайната обработка на повърхността на всмукателния колектор е без значение
Първо, както вече Bobby_ ви каза, ако искате мощност ви трябва глава с по-големи клапани(GTI), с нея си вървят и по-добрия всмукателен и изпускателен колектор...по принцип не знам защо направо не взехте PB мотор, може би този ви е изпаднал за 100лв, това са 200лв разлика, не са малко, не са и много за такъв проект...както и да е...
По принцип КПД-то на един атмосферен двигател се увеличава, като се намалят загубите от триене, хидравличните загуби в пълнителния тракт и се повиши степента на сгъстяване(статична и реална).Колкото до загубите от триене, там не може да се направи кой знае колко, при условие, че голяма част от тях идват от бутало-цилиндровата група(сегменти), единствено остават лагери и водачи...вие обаче искате недажден мотор, който да може да направи без проблеми 100 000км(примерно).Този общ колектор, е антиколектор, достатъчно е да го напаснете към главата и да поизгладите тук-там, както сте и почнали да правите

С повишаване на степента на сгъстяване в един атмосферен мотор, КПД-то се увеличава до към 11:1, а оттам нататък пада, заради увеличаване на загубите от триене в коляномотовилковата група

Колкото до това дали да сменяте водачите, мога да кажа, че понякога фаските се осират с новите водачи, вече оста на клапана не лежи там където е лежала преди...по-добре измерете колко е луфта на всмукателните и изпускателните клапани и вижте дали са в нормите

Имам и една забележка относно болтовете на цилиндровата глава, на някой от снимките зърнах старите и ми приличат на оригиналните(на тях трябва да си пише Made in Germany).Колкото тези дето сте купили...ами какво да ви кажа, няма как хубави нови болтове да струват 15лв.Не че ще върви на една страна с тях или няма да държат, но понякога не може да се достигне необходимия момент на усилие, поради това че започват да се усукват.Това уж не е създавало проблеми до сега, но мен лично ме дразни този факт.На ваше място бих пробвал да стегна със старите(без да ги късате) и ако не стават, тогава да прибегна до новите.Резбите трябва да са смазани при стягане, новите си имат смазка(грес)....
Ами това е от мен, успех в начинанието

П.П.Колкото до полирането на всмукателния колектор, има една наука "Механика на флуидите"...та скоростта на флуида по стените на тръбопровода граничи с 0

П.П.П.Сега се сетих, че мотора ще се кара на пропан-бутан, така че крайната обработка на повърхността на всмукателния колектор е без значение

- kav4o
- Мнения: 921
- Регистриран на: Нед 11 юни 2006 23:27
- Автомобил: VW Golf MK2
- Двигател: ABF 1988
- Местоположение: Разград/Русе,club ProStreet
Bobby_ написа:Това е грозната реалност!!!!! В клапаните е смисъла!!!! всичко останало е козметика!!!!!
Боби,на същата глава как ще се отразят по-големи клапани като портовете са едни и същи и няма ли да стане голям филма


- martineli
- Мнения: 1469
- Регистриран на: Пет 23 ное 2007 11:08
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
kav4o написа:Bobby_ написа:Това е грозната реалност!!!!! В клапаните е смисъла!!!! всичко останало е козметика!!!!!
Боби,на същата глава как ще се отразят по-големи клапани като портовете са едни и същи и няма ли да стане голям филмаНе е толкова лесно май-слагаш клапаните и си готов,ще могат ли да се напаснат по тия легла
по тия легла не могат да се паснат.ама е нормално с поголемите клапани малко портване.ама филма е там че требе да се прай внимателно за да не стане единия порт по-голям от другия и всички с разлчни размери
kav4o написа:Bobby_ написа:Това е грозната реалност!!!!! В клапаните е смисъла!!!! всичко останало е козметика!!!!!
Боби,на същата глава как ще се отразят по-големи клапани като портовете са едни и същи и няма ли да стане голям филмаНе е толкова лесно май-слагаш клапаните и си готов,ще могат ли да се напаснат по тия легла
Е.... сменят се и леглата.... но това е друга бира....
- FreeSoul
- Мнения: 2751
- Регистриран на: Съб 15 яну 2005 15:26
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
NovobranecGT Благодаря за мнението, не знам защо си се чудил да не пишеш досега, сигурен съм,че който го прочете ще има какво да научи- включвай се по-често. Иначе по поста ти - не взехме PB защото щеше да стане още по-голямо мазало, компове,помпи,инжекции - мазало. Най- лесния и бърз вариант от 1.3 карб към нещо друго е или 1.6 или 1.8 пак карб. Освен това карб-а се води,че е по-надежден за каране на газ - а колата ще се кара точно на това - отново PB отпада(мислил съм го и него преди да взема карба). Мощност ....... мощността винаги ще я има особено след 1.3
ако исках мощност щях да взема КР да речем- просто се чудихме какво да се направи по мотора - козметично- без излишни средства(понеже са малко) след като така и така е на земята. Може би едиствената по-сериозна стъпка беше вала от 2Е, но тя ще си остане и единствена. Не смятам, че полирането,чистенето и т.н е кой знае какъв тунинг.
Относно болтовете - всичко хубаво, оригинални и т.н ама като не знам колко пъти е отваряна главата
как да ги сложа, сърце не ми дава, затова и взех нови - за сигурност. Естествено,че няма да са като оригиналните ама те пък са на 22г
достатъчно са се доказали. Освен това малко са нещата които са си оригинални, а мотора си работи
Клапани няма да сменям - причина- средства.
Има още неща за добавяне,а мотора още не е затворен и няма да бъде в следващите 3 седмици
Докато тръгне тази кола с този мотор има още доста време, но хубавите неща стават бавно

Относно болтовете - всичко хубаво, оригинални и т.н ама като не знам колко пъти е отваряна главата


Клапани няма да сменям - причина- средства.
Има още неща за добавяне,а мотора още не е затворен и няма да бъде в следващите 3 седмици

Докато тръгне тази кола с този мотор има още доста време, но хубавите неща стават бавно

- kav4o
- Мнения: 921
- Регистриран на: Нед 11 юни 2006 23:27
- Автомобил: VW Golf MK2
- Двигател: ABF 1988
- Местоположение: Разград/Русе,club ProStreet
martineli написа:по тия легла не могат да се паснат.ама е нормално с поголемите клапани малко портване.ама филма е там че требе да се прай внимателно за да не стане единия порт по-голям от другия и всички с разлчни размери
Ти портвал ли си,защото аз точно така ги правя-всеки порт с различни размери

Сега по-сериозно:
Ако наистина Никито иска нещо повече моят съвет е да събере тази глава и да я размени със такава от GZ или ПБ+всмукателя - ще имаш по-големите всмукателни клапани,много по-добър колектор,вала на механичната инджекция изглежда най-"рошав"(поне на хартия)от 8клапановите.Първоналално можеш да си я направиш само на газ,а по-нататък примерно механична инджекция(въпреки,че е голяма главоблъсканица) при положение,че ще се кара предимно на газ

Сега моля risuq и другите пичове дето ти помагат да не ме псуват много,глупостите с които те зарибявам

- FreeSoul
- Мнения: 2751
- Регистриран на: Съб 15 яну 2005 15:26
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Принципно и това е идея , но това води със себе си следните фактори - време, пари за намиране и обслужване на другата глава и тн. Принципно е идея за по нататъчно развитие на този проект. Но засега си оставам с тази глава- тъкмо ще видя дали ми харесва, ако не - ще търся от ПБ
Освен това си мисля,че вала който ще сложим от 2Е е по-рошав от на ПБ
, но засега на първо място е колата стане за каране


Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 45 госта