Проблем с ламбда контрол - в даден момент губи мощност

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Проблем с ламбда контрол - в даден момент губи мощност

Мнениеот zfa159 » Сря 02 яну 2008 20:59


Какво се случва - колата си се движи от 2 седмици с ламбда контрола на газ и няма проблеми.
Един ден тръгвам,загрявам си я на бензин,минавам на газ и след 2-3км колата губи мощност отраз и забива муцуна - празен ход си има.Рестаритрам и преобучавам ламбда контрола - няма проблеми.
Така минава към 200км и същия ефект (200км пробег без да спирам).Покарах малко на бензин (5-6км) и се оправи само.След това още към 150км и отново същия проблем.С изследователска цел пробвах :
-гася колата и паля отново - няма пофобрение
-от газ минавам на бензин и пак на газ - няма пофобрение.
-гася ламбда контрола за да се рестартира,преобучавам го и сега вече нямам проблеми ама докога....
При положение че през останалото време колата си има динамика и мощност не мога да обвиня нещо друго освен лмбда контрола.
марката и модела са АЕБ Войла а колата е таиз от подписа ми.
Чудя се дали да не го рестартирам за по-дълго време (единия път го рестартирах за около 15 минути а другия път за около 10).Дали да не го оставя цяла нощ без напрежение да забрави всичко?
Иначе идея нямам какво може да се случва и да се оправя от самосебе си.
Първия път мислех,че ми е замръзнал изпарителя - беше си горещ.Все пак не го изключвам като вариант понеже от самия него мирише повечко на газ (чисто нов на Ловато електрически) като подуши човек (чак вътре се усеща заради вентилатора).Ама пък какво общо ше има той с рестартирането на ламбда контрола (освен че при всяко рестартиране той спира да работи за 10-тина минути).
Благодаря предварително!




Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Нед 06 яну 2008 22:45


:?:
Никой ли нв в имал подобен проблем?
Иначе според мен е малко нелогично да е от ламбда контрола защото :
-той работи по същия начин като обикновенното кранче ама има възможност да корегира леко количеството газ.Т.е. той в началото се обучава към оптималната смес за конкретната кола и оттам нататък стъпковото моторче е един вид коректив за количеството газ.Т.е. в един момент това моторче и да откаже да се мърда няма да внесе толкова чуствителна разлика във вървежа на колата - направо забива муцуна все едно газта свършва.
Затова си мисля,че виновния е изпарителя и ще го разглобя като имам повече време.Така или иначе от него мирише доста на газ и то не от някоя снадка или тръбата с високо налягане а от самия изпарител (което не е нормално)


Потребителски аватар
The_Machine
Мнения: 3558
Регистриран на: Нед 17 дек 2006 20:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот The_Machine » Пон 07 яну 2008 0:05


Абе... да не би ламбда контролера да забива в авариен режим... :)
Съвсем сериозно съм виждал подобни случаи - моторчето отива в едно от двете крайни положения и остава там...
Ламбда сондата ти беше за смяна? С каква я смени?


qnis3
Мнения: 328
Регистриран на: Пон 20 ное 2006 0:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пазарджик

Мнениеот qnis3 » Пон 07 яну 2008 0:30


Колега нали ти обясних да си провериш връските особедно масата. За да става така има нещо проблеми може и ТПСа да не е като хората. А щом имаш съмнение че не рабпти корекно ламбда сондата може да е и от нея. Ето тук един колега който имаше почти същия проблем *преди малко се обади да се похвали че на 140км.ч. му харчи 9л.100 газ*
http://audibg.com/index.php?s=92e1164d9 ... opic=31860


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Пон 07 яну 2008 14:30


Ламбдата я смених вече отдавна и сега си работи перфектно на бензин.Сигнала го гледах на осцилоскоп онзи ден и си е съвсем като по книгите (скокообразни промени в напрежението,амплитуда между 0.2 0.8V като се изменя с оборотите скокообразно).
Така че смятам,че не е от нея.
Масата съм я вързал към масата на ключето за превключване,което пък е вързано към шасито на колата на една от клемите под таблото (то е един гребен с много кабелни обувки и се щракат на нея).ТПС-а също го проверих - работи си добре и сигнала го меря на куплунга на ламбда контрола - мени си се от 0.1V при празен ход до 4.98V при максимално отворена клапа.
Ламбда сондата е Бош-овска и си личи,че работи понеже на бензин изчезнаха каквито и да е проблеми.
Каква може да е причината алмбда контрола да пише грешка?
Днес ми се случи да задържи оборотите постоянно на 3000 и като изгася колата и запаля пак си е нормално.Давам 2-3 пъти газ и отново задържа на 3000 и остава там.Съвсем въсем леко ги сваля до празния ход (отнема и минута някъде).Това го прави само,когато е включен климатроника (днес за малко беше над 5 градуса и се включва и компресора).
Какво може да му е на това чудо?
Връзките ги прегледах много пъти и проблем няма - няма късо,няма хлабава връзка,всички сигнали стигат до куплунга на ламбда контрола - и от ламбда сондата и от ТПС-а.
Чудя се дали ако има проблем с изпарителя и в даден момент газта става прекалено много или прекалено малко тогава ламбда контрола да записва грешка.
Има ли как да се четат грешките при тези ламбда контроли или....не?
Ако сваля моторчето в момента,в който направи проблема едва ли ще разбера нещо конкретно понеже ако изпарителя сътвори нещо ламбда контрола може заради него да запише грешка......
Благодаря!


qnis3
Мнения: 328
Регистриран на: Пон 20 ное 2006 0:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пазарджик

Мнениеот qnis3 » Пон 07 яну 2008 18:47


Здравей!
Свържи един мултицепт на ламбда сондата преди ламбда контрола *лилавата жица* и другия край на маса. Запали и прехварли на газ и следи какво прави ламбда контрола трябва да мени в границите 0.1/0.9в. Според мен е най добре да смениш място на масата понеже напреженията са много малки и оказва голямо влияние и най малките отклонения.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Пон 07 яну 2008 22:21


Ами да де ама има един друг проблем :
-ако си карам колата в градски условия т.е. да минавам максимум 60-70км без да спирам няма грижи.
на извънградско като покарам над 150-160км отраз се случва.Преди това няма загуба на мощност,няма изобщо никакви признаци нещо да се случва.
Общо взето нямам никакви проблеми (откакто спрях и ключе номер 3 вече оборотите спадат по-нормално без да се забавят толкова много около 2000).Обаче в даден момент (съвсем произволен) решава и умира.
Всички връзки са правени с поялника както трябва и отгоре с термошлаух и изолирбанд така че едва ли е от кофти връзка.
Ламбдата точно на входа на устройството я гледах не с мултицет а даже с осцилоскоп и си скача много порядъчно (едни такива остри отскоци от ниско към високо напрежение (в посочените граници)) и всичко изглежда нормално.
Ако беше ламбда сонда нямаше ли да прави някакви магарии през останалото време на движение.150км си трае и отраз умира.А докато няма проблеми колата е направо самолет и няма загуба на мощност в някакви обороти или други проблеми....
И на мен самия ми е много странен проблема и се замислям дали изобщо има нещо общо с ламбда контрола или проблема е в нещо друго (щом го няма на бензин не е нещо по тоците).Все още набеждавам изпарителя понеже от него мирише необичайно много на газ.Не е от тръбичката не е и от някой от маркучите.Около самия корпус на изпарителя мирише много на газ (чак вътре се усеща осезаемо когато колата е на едно място и не мирише на изгоряла газ ами точно на чиста натурална газ дето не си е помисляла да гори).Трябва да го разглобя за да видя дали някоя мембранка не е казала довиждане докато изпарителя беше на колата без да работи (имаше един такъв момент понеже газовата я слагах на части като имам време).
Благодаря!



Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Carfan и 15 госта