Здравейте колеги.
Някой би ли обяснил настройването на новото или от ремонтираното старо стъпково моторче, когато се поставя?
Какво се мери и какво се върти? :roll:
Passat B4 1.8Mi ABS
Passat B4 1.8Mi ABS стъпково моторче - настройване?
- mafiota
- Мнения: 1544
- Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
- Автомобил: Audi A6 C5
- Двигател: APU
- Местоположение: Козлодуй
Това е коментирано тук в форума, но мен лично ме светна колегата psstv18rp!
Ами наи просто казано когато се отремонтира или се сложи ново стъпково моторче трябва да се провери точно тази хлабина която е показана на снимката.Това става по следният начин:
Подава се принудително напрежение на стъпковото моторче в посока пребиране на червяка, докато той се прибере максимално. След това при отпуснат педал на гаста с мултицет които се включва на верига се мери бутончето, което е на върха на червяка, (с което компа разбира кога е натиснат педла на газта). При това положение верига не трябва да има, т.е. бутона не трябва да е натиснат.Бутончето трябва да затвори контактите си едва когато се постави пластина с дебелина 0,5мм между самото бутонче и пъпката която го натиска (както е показано на снимката).
Именно тази хлабина се регулира от въпросното винчте отзад, което е пломбирано
Скромният ми опит показва, че от тази хлабина и сигурната работа на бутончето страшно много зависят оборотите на ПХ.
Ами наи просто казано когато се отремонтира или се сложи ново стъпково моторче трябва да се провери точно тази хлабина която е показана на снимката.Това става по следният начин:
Подава се принудително напрежение на стъпковото моторче в посока пребиране на червяка, докато той се прибере максимално. След това при отпуснат педал на гаста с мултицет които се включва на верига се мери бутончето, което е на върха на червяка, (с което компа разбира кога е натиснат педла на газта). При това положение верига не трябва да има, т.е. бутона не трябва да е натиснат.Бутончето трябва да затвори контактите си едва когато се постави пластина с дебелина 0,5мм между самото бутонче и пъпката която го натиска (както е показано на снимката).
Именно тази хлабина се регулира от въпросното винчте отзад, което е пломбирано
Скромният ми опит показва, че от тази хлабина и сигурната работа на бутончето страшно много зависят оборотите на ПХ.
- zfa159
- Мнения: 7882
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Добре де,а сега като се замисля - за чии му е на моторчето да се регулира?
В смисъл какъв - като се запали двигателя то само тръгва да отпуска оборотите доедин момент,в който ги стабилизира на някакви постоянни.При последвала промяна си ги регулира отново в нормите.
След това подаваш газ от жилото и ключето се освобождава при което моторчето предполагам (само предполагам понеже не съм го доизучил как работи) отива в другото си крайно положение и чака там да посрещне онова палче,което натиска ключето.Като пуснеш газта ключето сработва и моторчето тръгва да сваля оборотите докато ги нагоди такива,каквито трябва да са нормално.
Къде точно се налага да се регулира.
ако съм наговорил куп глупости ме извинете ама просто ми е интересно понеже моето се лигави и тези дни ще го сменям.Консултирах се с vaskoto1 и той смята,че не е необходимо да се регулира по гореописания начин а само да се монтира...и ме хвърли в музиката....
Благодаря!
В смисъл какъв - като се запали двигателя то само тръгва да отпуска оборотите доедин момент,в който ги стабилизира на някакви постоянни.При последвала промяна си ги регулира отново в нормите.
След това подаваш газ от жилото и ключето се освобождава при което моторчето предполагам (само предполагам понеже не съм го доизучил как работи) отива в другото си крайно положение и чака там да посрещне онова палче,което натиска ключето.Като пуснеш газта ключето сработва и моторчето тръгва да сваля оборотите докато ги нагоди такива,каквито трябва да са нормално.
Къде точно се налага да се регулира.
ако съм наговорил куп глупости ме извинете ама просто ми е интересно понеже моето се лигави и тези дни ще го сменям.Консултирах се с vaskoto1 и той смята,че не е необходимо да се регулира по гореописания начин а само да се монтира...и ме хвърли в музиката....
Благодаря!
-
- Мнения: 1282
- Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Е, то моторчетата по принцип имат стандартен размер, така че наистина е много вероятно да не е нужно да се променя регулировката, но не вреди да се провери. Ако не беше необходимо нямаше да има винтове за регулиране. А и винаги има риск някой да ги е разбъзикал.
По принцип ако не е регулирано, може клапата никога да не се затваря напълно например (да ляга на моторчето вместо на ограничителния винт).
Или обратно - когато моторчето се е прибрало повечко, дори при отпуснат педал бутона да не се задейства.
Изобщо, след като процедурата за проверка и настройка на тази хлабина е описана по книгите, и е достатъчно тривиална, не виждам смисъл човек да не я провери поне, та да е сигурен че е ок.
По принцип ако не е регулирано, може клапата никога да не се затваря напълно например (да ляга на моторчето вместо на ограничителния винт).
Или обратно - когато моторчето се е прибрало повечко, дори при отпуснат педал бутона да не се задейства.
Изобщо, след като процедурата за проверка и настройка на тази хлабина е описана по книгите, и е достатъчно тривиална, не виждам смисъл човек да не я провери поне, та да е сигурен че е ок.
- Danny boy
- Мнения: 1933
- Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
това действие се нарича регулиране на предварителното отваряне на дроселовата клапа.Това се пипа само когато се сменя моторчето с ново.Моят практически личен опит ми казва че на свалено и почистено моторче е хубаво да се поприбере буталцето на мпх за да е по-лесен монтажа,затова моторче завода се е погрижил за регулировката му.
-
- Мнения: 588
- Регистриран на: Чет 23 авг 2007 22:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Колеги, мерси за разяснението.
Колега zfa159. По картинката от първия пост - Напрежението се подава не на крачетата, които са отбелязани с 1 и 2, а на другите две. Тука е описано по-подробно. http://volkswagen.msk.ru/forum/index.php?showtopic=44615&hl=
Колега zfa159. По картинката от първия пост - Напрежението се подава не на крачетата, които са отбелязани с 1 и 2, а на другите две. Тука е описано по-подробно. http://volkswagen.msk.ru/forum/index.php?showtopic=44615&hl=
-
- Мнения: 588
- Регистриран на: Пон 25 апр 2005 8:24
- Автомобил: Passat B7
- Двигател: CFFB -2 0 4motion
- Местоположение: Велико Търново
за стъпковото моторче
Бравос на bachest за сайта http://volkswagen.msk.ru/forum/index.ph ... =44615&hl=много подробен и точен.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: nikidimow, Perym, Shamata, Tsankovski и 73 госта