Пасат 1.8 АБС 92-ра.
Ламбда контрол АЕБ Войла
Случката е следната :
при подаване на газ дали на место или в движение да кажем до към 4500 оборота и пускане на педала оборотите си падат нормално до към 2500......оттам надолу доста бавно падат (около 2 секунди) до към 2000 и оттам надолу до празен ход си падат бързо.
Чудя се дали е само от ламбда сондата (за смяна ми е) или имам някакъв проблем и с ТПС-а или поне сигнала от него...
На бензин го има същия ефект ама по-слабо изрзаен.
Не съм пробвал да откача лабда сондата и да видя как ще се държи амапредполагам ще е същото защото ламбда котрола така се е обучил (при повредена сонда).
Другия ми проблем е едно притръсване на двигателя (преди само на студен мотор а сега и на загрял) което пък го има само на бензин.Работи си добре ама на определени обороти (от около 1500 до 2000) започва да се тресе леко.Пдозирам някоя свещ или кабел/капачка ама пък на газ го няма....
Благодаря предварително!
Задържане на оборотите около 2500 при пуснат педал на гаста
- pas1.8mi
- Мнения: 5208
- Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: 1.8T AEB 1999
- Местоположение: София,Плевен
Това е от Ламбда сондата!При ниски обороти(празен ход) Ламбда-та не дава напрежение(изобщо никакво),но при високи(над 3000 об) изведнъж изважда около 600-700мВ,при което електр. блок започва да се ошашква.При мен се беше получило точно това,но докато го открия
В крайна сметка не използвам сигнала от Ламбда сондата, а от Емулаторче.При теб обаче ти трябва изправна сонда заради Ламбда контрола.

- The_Machine
- Мнения: 3558
- Регистриран на: Нед 17 дек 2006 20:09
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
The_Machine написа:А степ моторче някога да си чистил?
Ами преди около 3 седмици и на бензин си бачкаше перфектно преди да се фиряса сондата (и рзахода да иде на над 15-16/100 бензин).
Иначе степ моторчето под 2000 оборота моментално си ги сваля до 900 ама от 2500 до 2000 няма никой....
Иначе и аз смятам,че е от сондата и ще я сменя тези дни като имам повечко време.
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Ето развитие по въпроса.
Смених :
-ламбда сондата
-кабели,капачка,палец,свещи
-въздушен филтър
-свързах ТАП-а и го нагласих на 6 градуса
След това разкачих акумулатора за около 2 часа (докато работех по смяната на нещата).
Запалих я на бензин - няма колебания в оборотите и прекъсване (каквото имаше преди от около 1800 до към 2300).Работи идеално.Като загря колата я обърнах на газ и обучих ламбда контрола към новата му среда на работа (нов филтър,нова ламбда сонда,ТАП).След това видях следните неща :
-държи стабилни обороти на празен ход в границите 900-950 оборота
-отново си го има ефекта на забавено спадане на оборотите от 2500 надолу и дори е по-силно изразено от преди...което ме учуди.
Забелязах и нещо друго - пускам колата по инерция да кажем с около 60-70км/час.....докато си се търкаля оборотите спадат още по-бавно отколкото на едно място и празния ход е почти 1000 оборота....колкото повече забавям толкова повече спада празния ход (при някаква постоянна скорост не се мени а само като забавям) докато падна под 30-тина и вече си заспива на около 900 оборота.
Обяснявам си го с това,че макар и затворена дроселната клапа въздуха отпред си влиза през въздуховод-а и увлича със себе си газ и оттам се вдигат оборотите лекинко.Един вид входния въздуховод се явява нещо като турбо което тъпче макар и слабо определено количество въздух в двигателя (затова оборотите намаляват заедно със скоростта)...знам ли...
А по повод бавния спад на оборотите дори на място...незнам
(подозирам,че се случва понеже изпарителя е малко далеч от плочката и по трасето остава определено количество газ ама не съм много склонен да го приема на 100%)
Благодаря!
Смених :
-ламбда сондата
-кабели,капачка,палец,свещи
-въздушен филтър
-свързах ТАП-а и го нагласих на 6 градуса
След това разкачих акумулатора за около 2 часа (докато работех по смяната на нещата).
Запалих я на бензин - няма колебания в оборотите и прекъсване (каквото имаше преди от около 1800 до към 2300).Работи идеално.Като загря колата я обърнах на газ и обучих ламбда контрола към новата му среда на работа (нов филтър,нова ламбда сонда,ТАП).След това видях следните неща :
-държи стабилни обороти на празен ход в границите 900-950 оборота
-отново си го има ефекта на забавено спадане на оборотите от 2500 надолу и дори е по-силно изразено от преди...което ме учуди.
Забелязах и нещо друго - пускам колата по инерция да кажем с около 60-70км/час.....докато си се търкаля оборотите спадат още по-бавно отколкото на едно място и празния ход е почти 1000 оборота....колкото повече забавям толкова повече спада празния ход (при някаква постоянна скорост не се мени а само като забавям) докато падна под 30-тина и вече си заспива на около 900 оборота.
Обяснявам си го с това,че макар и затворена дроселната клапа въздуха отпред си влиза през въздуховод-а и увлича със себе си газ и оттам се вдигат оборотите лекинко.Един вид входния въздуховод се явява нещо като турбо което тъпче макар и слабо определено количество въздух в двигателя (затова оборотите намаляват заедно със скоростта)...знам ли...
А по повод бавния спад на оборотите дори на място...незнам

Благодаря!
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
ivo123 написа:когато сместта е богата се получава ефекта на забавяне на оборотите.
подозирам че трябва да си промениш разположението на въздуховода да не смуче отпреде откъм решетката.
Това мисля да направя утре за да пробвам.Иначе като работи на място колата не виждам какво значение би имало за нея откъде точно смуче въздух.
По-скоро понеже изпарителя е по-далеч остава газ по маркучите и тя води до този ефект.Ама няма как да ги пусна по-къси

- Dobromirski
- Мнения: 1582
- Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
- Автомобил: Seat Leon
- Двигател: ARL 150+ hp
- Местоположение: Плевен
- Контакти:
Я пробвай следното :
1-ва, газ до 20-30 Км и поскаш на свободна. Като задреме на около 1500 об. намали до 2-3 км/ч ( колата едвам да се влачи. Ако оборотите се запазят високи и паднат 1 сек. след като си спрял на място не е от въздуха. Това че имаш ламбда контрол, не значи че не е нужен и ламбда емулатор !!!. Ламбда комтрола е доста по-муден и компа се ошашва. Повечето ламбда контроли си имат вграден емулатор, взимат си сигнала от сондата , а към компа се пуска симулативен.
1-ва, газ до 20-30 Км и поскаш на свободна. Като задреме на около 1500 об. намали до 2-3 км/ч ( колата едвам да се влачи. Ако оборотите се запазят високи и паднат 1 сек. след като си спрял на място не е от въздуха. Това че имаш ламбда контрол, не значи че не е нужен и ламбда емулатор !!!. Ламбда комтрола е доста по-муден и компа се ошашва. Повечето ламбда контроли си имат вграден емулатор, взимат си сигнала от сондата , а към компа се пуска симулативен.
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Темата малко я бях позабравил...за което се извинявам.
ето резултатите :
-дори при работа на едно място колата си задържа оборотите точно на 1900-2000 и то ги задържа за около 2 секунди.След това си падат.
-след като смених малбда сондата на бензин го нямаше.На газ пак си го имаше.
-рестартирах ламбда контрола и му спрях емулацията на ламбда сонда за да не ми бърка комп-а понеже смятах,че е от това - не се промени нищо.
Днес запали доста трудно направо на газ (беше си топла колата понеже беше работила допреди 10-тина минути) и запали много трудно (без да подавам газ от педала) и ми направи впечатление,че като запали поработи на около 1000 оборота.Вдигна ги до към 1200 и след 2 секунди ги свали на празен ход.Като подам газ вдига оборотите и с мъка ги сваля отново.Интересното е че сега след като карах доста време на газ без да има емулация на сонда го прави и на бензин.....питах и хората казаха,че е нормално понеже комп-а записва грешка че ламбдата не работи и поддържа винаги по-богата смес което води до забавенето падане на оборотите на бензин.ама на газ не е логично да е по същия начин.Не мога да обвиня стъпковото моторче понеже на бензин го нямаше забавянето преди да спра емулацията на сондата при работа на газ и да прецакам работата на бензин....
Чудяс се какво се случва.Питах един колега със същия Пасат ама обикновенна газова и той ми каза,че при него много рядко само на студена кола го прави.
При кола без ламбда контрол реално ралзиката е само една - сигналите от ламбда сондата заминават направо в комп-а без да минават през ламбда контрола за газта.Мисля да пробвам да подам към комп-а направо сигнала от сондата.Т.е. един вид съвсем грубо да разклоня сигнала към двата контролера и да видя как ще се държи тогава комп-а.Докато работи на газ ако постъпват сигнали от сондата го поставям в ситуацията на кола с газова уредба без ламбда контрол при което не би трябвало да има проблема (при колегата го няма а всичко е еднакво без ламбда контрола).
Благодаря!
ето резултатите :
-дори при работа на едно място колата си задържа оборотите точно на 1900-2000 и то ги задържа за около 2 секунди.След това си падат.
-след като смених малбда сондата на бензин го нямаше.На газ пак си го имаше.
-рестартирах ламбда контрола и му спрях емулацията на ламбда сонда за да не ми бърка комп-а понеже смятах,че е от това - не се промени нищо.
Днес запали доста трудно направо на газ (беше си топла колата понеже беше работила допреди 10-тина минути) и запали много трудно (без да подавам газ от педала) и ми направи впечатление,че като запали поработи на около 1000 оборота.Вдигна ги до към 1200 и след 2 секунди ги свали на празен ход.Като подам газ вдига оборотите и с мъка ги сваля отново.Интересното е че сега след като карах доста време на газ без да има емулация на сонда го прави и на бензин.....питах и хората казаха,че е нормално понеже комп-а записва грешка че ламбдата не работи и поддържа винаги по-богата смес което води до забавенето падане на оборотите на бензин.ама на газ не е логично да е по същия начин.Не мога да обвиня стъпковото моторче понеже на бензин го нямаше забавянето преди да спра емулацията на сондата при работа на газ и да прецакам работата на бензин....
Чудяс се какво се случва.Питах един колега със същия Пасат ама обикновенна газова и той ми каза,че при него много рядко само на студена кола го прави.
При кола без ламбда контрол реално ралзиката е само една - сигналите от ламбда сондата заминават направо в комп-а без да минават през ламбда контрола за газта.Мисля да пробвам да подам към комп-а направо сигнала от сондата.Т.е. един вид съвсем грубо да разклоня сигнала към двата контролера и да видя как ще се държи тогава комп-а.Докато работи на газ ако постъпват сигнали от сондата го поставям в ситуацията на кола с газова уредба без ламбда контрол при което не би трябвало да има проблема (при колегата го няма а всичко е еднакво без ламбда контрола).
Благодаря!
- marinero`
- Мнения: 84
- Регистриран на: Чет 16 авг 2007 13:37
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Нови пазар
Колега,сблъсках се със същия проблем!Първо както ти е ясно трябва да се нулира компа.Аз го направих с дълга отвертка и дадох АВ клемите на късо.След това запалваш на бензин и два или три пъти форсираш до около 5 хил. оборота.След,което покарах малко градско и извън градско ,заради компа да премине през различни режими на натоварване,така общо взето си решам проблема.Не знам за вашите коли как е но моята като се сети държи 2100 - 2200 об.
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
И моята се сеща и то честичко даже.Особено като и се включи компресора на климатроника.....мъка
Иначе по повод ресет-а на комп-а и т.н. го правих 100 пъти вече и няма особен ефект.
По съвет на човека с точилото
(vaskoto1) ще сменя стъпковото моторче (ще прежаля едни 132лв) и ще видя какво ще се случи.

Иначе по повод ресет-а на комп-а и т.н. го правих 100 пъти вече и няма особен ефект.
По съвет на човека с точилото

- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Стъпковото моторче го смених - нямаше особен ефект.
Обаче открих истинската причина - в режим на празен ход ако работи само изпарителя колата държи 2000 оборота
При това се получава следното - давам газ и пускам педала.Оборотите падат до един момент (2100-2000 оборота) и оттам надолу вече ламбда контрола започва да се мъчи да свали оборотите за да догоди празен ход (гледа сигнала от ТПС-а че клапата е почти затворена и вижда от ламбдата,че сместа е доста богата).Тогава ламбда контрола сваля оборотите до нормалните.При това обаче той докато реагира се получава забавянето при тези обороти.
Регулирах го като на празен ход свалях оборотите от врътката докато степмоторчето спре да може да ги компенсира.След това върнах малко въпросната врътка и то за малко качи оборотите до 1000 и моторчето ги смъкна до 900.
Сега няма никакъв проблем с падането на оборотите и си кове празния ход безгрижно.
Общо взето се надявам да нямам проблем като се постопли и тръгне климатроника (понеже той оказва влияние на празния ход по принцип).
Благодаря на всички!
Обаче открих истинската причина - в режим на празен ход ако работи само изпарителя колата държи 2000 оборота

При това се получава следното - давам газ и пускам педала.Оборотите падат до един момент (2100-2000 оборота) и оттам надолу вече ламбда контрола започва да се мъчи да свали оборотите за да догоди празен ход (гледа сигнала от ТПС-а че клапата е почти затворена и вижда от ламбдата,че сместа е доста богата).Тогава ламбда контрола сваля оборотите до нормалните.При това обаче той докато реагира се получава забавянето при тези обороти.
Регулирах го като на празен ход свалях оборотите от врътката докато степмоторчето спре да може да ги компенсира.След това върнах малко въпросната врътка и то за малко качи оборотите до 1000 и моторчето ги смъкна до 900.
Сега няма никакъв проблем с падането на оборотите и си кове празния ход безгрижно.
Общо взето се надявам да нямам проблем като се постопли и тръгне климатроника (понеже той оказва влияние на празния ход по принцип).
Благодаря на всички!
Върни се в “Автогазови уредби”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 9 госта