Датчика е решен- имал крачета, които се окислявали и това бил проблем. Моя майстор го свали и почисти контактите му, пръсна го със специален спрей и вече месец работи. Казаха ми че и да го сменя въпрос на време е - не пестя пари веднага мога да си купя нов но след като не е наложително защо.
Остава проблема с вратите не знам къде в софия ш колко- фирмените сервизи са ясни - последен варианг- като изход
В5 1999 ТДИ Какво се случва?- Излекувани грижи
- dobrev
- Мнения: 338
- Регистриран на: Сря 06 сеп 2006 6:43
- Автомобил: Tiguan
- Двигател: TSI2013
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
За проверка на кабелите които отиват до машинката на вратата ти трябва контролна лампа на 12V разбира се.Така че включва се лампата към кабелите на машинката и при натискане на заключването аз го правих с дистанционното на алармата за да съм близо до лампата светваше и веднага изгасваше и тогава разбрах че машинката е заминала.
- drakano
- Мнения: 225
- Регистриран на: Съб 05 май 2007 13:15
- Автомобил: S6 2.2TQ ABT
- Двигател: AAN
- Местоположение: София
- Контакти:
Отново по повод гадната задна лява врата: значи на мен механизма за сваляне на стъклото не е същият а една релса посредата на вратата и по нея се движи водача за стъклото, като захващането не е с гайки а с една втулка към водача(ще снимам и ще метна снимки), въпроса е че след като се откачи стъклото ламарината която е под кората на вратата не ще да се махне защото е се държи от нещо в частта на вратата към ключалката и според мен трябва да се развият двата винта които са до ключалката, проблема е че са еврейска звезда и то голяма, а отгоре на всичко са и натегнати до безкрай и ме е страх да напъна за да не изроня винта че после няма махане.Ако някой знае как се сваля тази ламарина да помага.
- fichtenweg
- Мнения: 702
- Регистриран на: Сря 13 юни 2007 9:01
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AHH
- Местоположение: София
има ли някой представа как точно се разглобява температурния датчик G62, интересува ме само ел. частта където са четирите клеми. Самия температурен осезател се освобождава чрез изтегляне на една скоба - това обаче се налага само когато се сменя целия датчик (естествено е свързано с изтичане на малко количество антифриз). Разгледах доста снимки (които трябва да са от Б5) и на повечето където датчика се вижда достатъчно добре на капачето отгоре има метални щипки, когато открих обаче въпросния G62 на моята кола (Б5, АНН, 2000 г.) видях че на него липсват такива - има издатина (отстрани на корпуса му) която се пада обаче на леко недостъпно място така че да разбера дали се освобождава оттам. Опитах да издърпам капачето притискайки тази издадената част, но без успех. Сметнах че не е добре да прилагам повече сила за да не счупя нещо. Разглобяването допълнително се усложнява от това че този датчик се намира непосредствено под някакъв филтър. Ако някой има снимки как изглежда този вид G62 (без металните щипки) ще е перфеткно
Надявам се да съм дал точно описание. Предполагам че G62 не е точно частта от датчика която ме интересува, а само осезатела затова и когато се търси по G62 излиза предимно инфо и снимки на самия осезател
Надявам се да съм дал точно описание. Предполагам че G62 не е точно частта от датчика която ме интересува, а само осезатела затова и когато се търси по G62 излиза предимно инфо и снимки на самия осезател
- fichtenweg
- Мнения: 702
- Регистриран на: Сря 13 юни 2007 9:01
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AHH
- Местоположение: София
такаа... ами да се похваля че се престраших да си сменя сам температурния датчик днес. Набавих си предварително 1,5 литра антифриз G12+, въпросния датчик, дестилирана вода, малко парцали и инструментариум. Първата стъпка в борбата за стигане до въпросния датчик е да се снеме така наречения oil breather filter. Това на немски звучи като: Kurbelgehäuseentlüftung не знам обаче дали точното му название на бг е маслен отдушник. Оказах се малко неподготвен че не бях взел клещи, но се оказа че и с обикновена отвертка става. Оттам се отваря малко повече пространство към датчика, въпреки че като цяло си е на неудобно за работа място. Не ми се снемаше oil breather filter-a изцяло та се налагаше да се подпира на една страна за да не пречи за достъп до датчика. Пристъпих директно към изваждане на целия датчик като издърпах "C" скобата - става и на ръка (ако е заяла повече - отново с плоска отвертка). И тук имаше малко изненада. В повечето форуми пишат че се очаква да изтече около 0.5л антифриз, но количеството беше към литър и половина. Ако успеете да затапите отвора с нещо естествено фирата ще е по-малко. След като датчика вече е изваден отделете буксата от него с плоска отвертка с по тесен връх. Разгледайте добре новия датчик - от едната страна на пластмасовия копрус на датчика има контра, която не позволява на буксата да излезе произволно - освободете частта на буксата блокирана от тази контра за да отделите най-лесно стария датчик от буксата. Ще забележите, че буксата и контакта на датчика имат специфична тунелообразна форма, които не позволяват да ги включите погрешно. Когато включите новия датчик към буксата трябва да се чуе специфично кликване от законтрянето. При поставяне на новия датчик можете да ползвате и стария "О" ринг уплътнител в зависимост от състоянието му. Мен лично ми се стори че стария дори е по дебел от този който ми дадоха с новата част, аз обаче сложих новия уплътнител. Следва малко борба със "С" скобата която влиза в една единствена посока - отдолу нагоре. Ще видите 2 малки канала където трябва да попадне скобата - единия е доста по дълъг от другия, аз първоначално изобщо не забелязах наличието на малък шлиц и доста се мъчих докато поставях "С" скобата обратно на мястото й - така или иначе си влезе. Забърках смес дестилирана вода към антифриз 1:1 в шише от минерална вода като гърлото използвах за фуния - и както казах по горе до максимума побра още 1,5 литра. След малко излизам да я покарам да видя дали грешката ще се появи отново.
Забравих да дам парт номерата на частите:
059-919-501-A: Температурен датчик
N-903-168-02: гумено уплътнение
032-121-142: "С" скоба
Забравих да дам парт номерата на частите:
059-919-501-A: Температурен датчик
N-903-168-02: гумено уплътнение
032-121-142: "С" скоба
Последна промяна от fichtenweg на Чет 24 яну 2008 23:18, променено общо 4 пъти.
Колеги, извинявам се за тъпия въпрос но...
Карам Сеат 1,9 ТДИ 90коня
Лятото колата подържаше непрекъснато 90 градуса, но сега, ако пусна вентилатора на парното на по-висока степен колата за 30 мин каране (около 15км градско)не загрява(според уреда на таблото), но ако не го пусна за около 10 мин постига 90градуса, в момента в който го пусна за 5 мин духане пада пак на изходна позиция(топлото от парното не се променя и в двата случая) Как мислите" Термостат или този датчик за който говорят колегите?
Ще се радвам на отговори!
Карам Сеат 1,9 ТДИ 90коня
Лятото колата подържаше непрекъснато 90 градуса, но сега, ако пусна вентилатора на парното на по-висока степен колата за 30 мин каране (около 15км градско)не загрява(според уреда на таблото), но ако не го пусна за около 10 мин постига 90градуса, в момента в който го пусна за 5 мин духане пада пак на изходна позиция(топлото от парното не се променя и в двата случая) Как мислите" Термостат или този датчик за който говорят колегите?
Ще се радвам на отговори!

- fichtenweg
- Мнения: 702
- Регистриран на: Сря 13 юни 2007 9:01
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AHH
- Местоположение: София
теста на новия датчик стана при следните условия: градско каране около 1 час при което спирах двигателя общо около 7-8 пъти. Първоначално стрелката не отдели от нулата около 10 минути при което започнах сериозно да се съмнявам в успеха на начинанието, след това (понеже карах бавно и на висока скорост) отлепи до около първите деления, след което когато подкарах колата с по-висока скорост и по-високи обороти стрелката започна да се придвижва по бързо към 90-те градуса и закова там окончателно. От това което се зарадвах най-много е че след поредно палене на все още топъл двигател стрелката веднага отчиташе някаква температура и нито веднъж не тръгваше да се движи в произволна посока както преди.
По повод проблема в горния пост, първия ми въпрос е коя година е сеат-а. Съветвам те първо да минеш една диагностика на VAG-COM за да видиш каква точно грешка ще ти даде (ако ти даде изобщо). Ако позволява разположението на датчика провери дали има влага в областта на куплунга/клемите (ако можеш лесно да отделиш куплунга от датчика). Ако няма видими следи от влага или проблеми по кабелите тогава най-вероятно проблема си е само в датчика.
След като изчетох доста по немските форуми оставам с впечатлението че този проблем с датчика засяга най-много определени години и най-много се среща при VW Polo. За сведение стария ми датчик носи следната информация на себе си:
ELTH 12V-140 max, 40-98 (предполагам 40та седмица на 98 година) и следния парт номер: 078 919 501C.
По повод проблема в горния пост, първия ми въпрос е коя година е сеат-а. Съветвам те първо да минеш една диагностика на VAG-COM за да видиш каква точно грешка ще ти даде (ако ти даде изобщо). Ако позволява разположението на датчика провери дали има влага в областта на куплунга/клемите (ако можеш лесно да отделиш куплунга от датчика). Ако няма видими следи от влага или проблеми по кабелите тогава най-вероятно проблема си е само в датчика.
След като изчетох доста по немските форуми оставам с впечатлението че този проблем с датчика засяга най-много определени години и най-много се среща при VW Polo. За сведение стария ми датчик носи следната информация на себе си:
ELTH 12V-140 max, 40-98 (предполагам 40та седмица на 98 година) и следния парт номер: 078 919 501C.
- fichtenweg
- Мнения: 702
- Регистриран на: Сря 13 юни 2007 9:01
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AHH
- Местоположение: София
май не съм споменавал в тази тема, грешката която изчитах преди беше:
1 Fault Found:
01039 - Coolant Temperature Sensor (G2) 30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent
симптоми: стрелката за температурата не отлепяше дори след часове шофиране. Най-често беше в изходно положение и все по рядко показваше 90, като веднага след това падаше бързо пак до долу. Сега имам основание да вярвам че разхода на гориво трябва да се намали (дори и с много малко) тъй като една от стойностите които взима ECU-то е именно от този датчик G62, когато информацията от него е недостоверна, ECU-то ползва заводски зададените резервни стойности.
1 Fault Found:
01039 - Coolant Temperature Sensor (G2) 30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent
симптоми: стрелката за температурата не отлепяше дори след часове шофиране. Най-често беше в изходно положение и все по рядко показваше 90, като веднага след това падаше бързо пак до долу. Сега имам основание да вярвам че разхода на гориво трябва да се намали (дори и с много малко) тъй като една от стойностите които взима ECU-то е именно от този датчик G62, когато информацията от него е недостоверна, ECU-то ползва заводски зададените резервни стойности.
- fichtenweg
- Мнения: 702
- Регистриран на: Сря 13 юни 2007 9:01
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AHH
- Местоположение: София

Последна промяна от fichtenweg на Пет 25 яну 2008 0:47, променено общо 1 път.
- fichtenweg
- Мнения: 702
- Регистриран на: Сря 13 юни 2007 9:01
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AHH
- Местоположение: София
малко снимки на температурния датчик

Последна промяна от fichtenweg на Пет 25 яну 2008 0:52, променено общо 2 пъти.
- fichtenweg
- Мнения: 702
- Регистриран на: Сря 13 юни 2007 9:01
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AHH
- Местоположение: София
малко снимки на температурния датчик
...на последната снимка не можах съвсем добре да направя обозначението, но мисля че ще бъдат полезни за всеки който му предстои да се бори с този датчик.
На тези снимки е стария ми датчик: 078 919 501C
и гуменото уплътнение: N-903-168-02
Вижда се добре формата на контакта на датчика и клемите обозначени с А, B, С и D

На тези снимки е стария ми датчик: 078 919 501C
и гуменото уплътнение: N-903-168-02
Вижда се добре формата на контакта на датчика и клемите обозначени с А, B, С и D
Последна промяна от fichtenweg на Съб 26 яну 2008 17:38, променено общо 1 път.
- fichtenweg
- Мнения: 702
- Регистриран на: Сря 13 юни 2007 9:01
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AHH
- Местоположение: София
... и малко продължение по темата
ето една снимка в по-едър план и друга на oil breather filter-a точно под който се намира въпросния температурен сензор
oil breather filter-a може да се снеме без някаква предварителна подготовка, тъй като не съдържа флуиди които да изтекат.

ето една снимка в по-едър план и друга на oil breather filter-a точно под който се намира въпросния температурен сензор
oil breather filter-a може да се снеме без някаква предварителна подготовка, тъй като не съдържа флуиди които да изтекат.
Последна промяна от fichtenweg на Вто 17 юни 2008 10:03, променено общо 1 път.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 49 госта