Въпрос за Castrol GTD Magnatec
Въпрос за Castrol GTD Magnatec
Колата ми е такова масло 10W40 и вчера при проверка забелязах следното : черно е, но прекалено прозрачно стои по пръчката. Досега с каквито и дизелови масла да съм карал, винаги пръчката е била катранено черна и маслото е била гъсто. А сега стои някакво рядко такова. Този, от когото купих колата, каза че е сменявано преди 2000км, така е отбелязано и на картончето. Нормален ли е този цвят за това масло ?
- GTX16V
- Мнения: 14
- Регистриран на: Сря 05 окт 2005 11:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Тъмната страна на луната
Re: Въпрос за Castrol GTD Magnatec
Toledo написа:Колата ми е такова масло 10W40 и вчера при проверка забелязах следното : черно е, но прекалено прозрачно стои по пръчката. Досега с каквито и дизелови масла да съм карал, винаги пръчката е била катранено черна и маслото е била гъсто. А сега стои някакво рядко такова. Този, от когото купих колата, каза че е сменявано преди 2000км, така е отбелязано и на картончето. Нормален ли е този цвят за това масло ?
Бате,
По моему всичко що е Магнетик е пълно Гюбре ... зарежи ...
Аз карах с такова клапаните ми тропаха кат щурави ... сложих друго масло и се успа !
Това е моето мение

- ACCELERATOR
- Мнения: 2979
- Регистриран на: Съб 23 окт 2004 19:00
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Враца
- Контакти:
Re: Въпрос за Castrol GTD Magnatec
GTX16V написа:Toledo написа:Колата ми е такова масло 10W40 и вчера при проверка забелязах следното : черно е, но прекалено прозрачно стои по пръчката. Досега с каквито и дизелови масла да съм карал, винаги пръчката е била катранено черна и маслото е била гъсто. А сега стои някакво рядко такова. Този, от когото купих колата, каза че е сменявано преди 2000км, така е отбелязано и на картончето. Нормален ли е този цвят за това масло ?
Бате,
По моему всичко що е Магнетик е пълно Гюбре ... зарежи ...
Аз карах с такова клапаните ми тропаха кат щурави ... сложих друго масло и се успа !
Това е моето мение
И при мен се случи абсолютно същото, даже и го харчеше, а принципно не го пипа. Смених го след 2000км.
Значи, когато "майсторите" казват "по-рядко за зимата", би трябвало да имат предвид да е достатъчно течно, т.е. да не става на клей при ниски температури. И хубавото масло си има едни и същи вид при всякакви температури. А тоя Кастрол в момента е наистина рядък - все едно разреден с вода. Чистя пръчката със салфетка и тя се боядисва все едно с рядка черна водна боя. А би трябвало като изчистя пръчката с бялата салфетка, да ми почернеят от масло и пръстите. Бахти и ментето май е тоя Кастрол !!! А е купуван от Радиал до моста Чавдар ...
- w_smith
- Мнения: 2303
- Регистриран на: Сря 27 апр 2005 15:31
- Автомобил: Golf 3_Volvo XC70
- Двигател: AHU 1997_D5244T10_2010
- Местоположение: София
- Контакти:
Щe се опитам да позная, че Веско препоръчва Лики Моли 10в40 с молибден сулфат, а иначе в България Кастрола е преимуществено менте(така периказват)!
Последна промяна от w_smith на Чет 06 окт 2005 7:53, променено общо 1 път.
-
- Мнения: 534
- Регистриран на: Вто 13 юли 2004 9:04
- Автомобил: VW Polo 1991
- Двигател: NZ
- Местоположение: София
веселин написа:Всеки,който ме е послушал за марка масла не е сгрешил!
Веселин,
Обобщаваш прекалено. Преди 1-2 години по руските сайтове се публикуваха резултати от тестове на реномирани производители на масла. Liqui Moly беше победител в раздела за качество на използваните присадки, но на дъното на друга класация - за качество на базовото масло. Явно само добрите присадки (мол. дисулфиди др.) не е достатъчна.
Сега по темата
Toledo съвременните масла имат многократно по-добри детергенно-диспергиращи способности, отколкото тези преди 10-15 години да речем. Доста от по-старите майстори не са в час и казват: Щом е почерняло - сменяй!. Това не е вярно. Днешните масла "почерняват" доста по-бързо, което означава, че добре си вършат работата като запазват чисти от отлагания детайлите на двигателя, а самите отлагания задържат в себе си под формата на фини частички (колоиден разтвор). Затова и "почерняват". Това от една страна.
От друга страна, ако не си сигурен, че на колата ти е сложено качествено масло, а не някое менте – по-добре го смени.
Можеш да направиш и един елементарен тест, който не е много точен, но дава някаква представа за диспергиращата способност на маслото:
1. От загрят двигател капваш с пръчката една капка масло върху еднопластова филтърна хартия.
2. Чакаш около 1.5-2 часа. Получава се петно с две ясно различими зони – тъмно ядро с диаметър d и по-светла периферна зона с диаметър D.
3. Измерваш двата диаметъра. Ако са много "разклонени", т.е. отличават се от правилен кръг, вземаш средните стойности.
4. Колкото D>d, толкова по-добре. Изразено в условни единици това се записва така:
УЕ дисп. способност = 1 – d2/D2 > 0.3
Най-после нещо по моя въпрос !!! Значи това за "черното масло" го знам много добре и точно това ме притеснява - че не е достатъчно черно. Имах някакви съмнения, от рода че сега нали мотора е комън рейл и може би не отделя толкова нагар и т.н. Затова попитах за инфо как би трябвало да изглежда точно това масло, т.к. такова имам в мотора ! Нямах нужда от зарибяване каква марка да ползвам
Аз марката си я знам и явно е, че ще го сменям тоя Кастрол. Просто не ми искаше да е сега, щото все пак е сипан преди 2000км 


Върни се в “Основен Volkswagen Форум”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 17 госта