Спортната версия на волфсбургския мъник разчита твърде много на приликата си с 'баткото' 'Голф GTI'
06.10.2005
"Поло GTI" ще покаже немският концерн "Фолксваген" на автоизложението в Токио, което започва на 22 октомври. Малкото зверче на VW, което е най-мощното в 30-годишната история на този модел, на външен вид твърде много прилича на по-големия си брат - добилия вече легендарен статус "Голф GTI".
Новото "Поло GTI" е доста по агресивно от предшественика си, дебютирал през 1998 г.
Двигателят на колата, която ще бъде представена пред публика в японската столица, разполага с цели 150 к.с. - с 25 повече от тези на старата генерация. Максималният въртящ момент на 1,8-литровия агрегат възлиза на 220 Нм, постиган още при 1950 об/мин.
Всичко това позволява на мъника да ускорява от 0 до 100 км/ч за 8,2 сек., а максималната скорост е малко над 215 км/ч. Инженерите на "Фолксваген" обещават, че автомобилът ще бъде доста икономичен - въпреки турбото, двигателят на новото "Поло" ще гълта средно по 7,8 л на 100 км.
Приликите с "Голф GTI" очевидно са съвсем нарочно търсени: черна радиаторна решетка в характерната V-образна форма; логото GTI, което е всичко друго, но не и ненатрапливо; интегрираните кръгли фарове за мъгла.
Своеобразен акцент е оформлението на основните осветителни тела, които - както при последната версия на "Пасат" са "потънали" в предната броня.
Въпреки скромните си размери, автомобилът е качен на солидни 16-цолови джанти от леки сплави, които отново са почти взети назаем от "Голф GTI". Гумите са не по-малко сериозни като за кола от този клас - 205/45 R16.
"Обут" по този начин "Поло GTI" определено изглежда привлекателно, още повече като се им предвид, че клиренсът му е с 15 мм по-нисък отколкото при стандартното изпълнение.
Интериорът на новия модел отново не прави изключение от утвърдената GTI-схема: триопорен спортен волан, алуминиеви педали, спортни седалки със странични опори. Въпреки всичко, от VW са се погрижили автомобилът да е и достатъчно практичен - багажникът не е огромен, но за подобна кола е съвсем задоволителен - обемът му е 270 л, а облегалката на задната седалки се сваля асиметрично 1/3 към 2/3.
На пазара спортната версия на новото "Поло" ще се появи през пролетта, а цената му ще е около 20 хил. евро.


http://www.auto-motor-und-sport.de/news ... .93072.htm