портване глава на АБФ
- Punisher-GTI
- Мнения: 108
- Регистриран на: Нед 13 май 2007 8:10
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
портване глава на АБФ
Колеги имам една глава за АБФ и искам да се пробвам да си я портна и да я сгъстя малко,знам че не е хубаво да се закача главата но все пак съм решил да го направя портването,ако някой има информация за портване и до какво сгъстяване държат валовите на АБФ да пише ще сам много благодарен на всеки който помогне 10х.
- NovobranecGT
- Мнения: 2831
- Регистриран на: Чет 10 юни 2004 15:46
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Русе
Re: портване глава на АБФ
Punisher-GTI написа:Колеги имам една глава за АБФ и искам да се пробвам да си я портна и да я сгъстя малко,знам че не е хубаво да се закача главата но все пак съм решил да го направя портването,ако някой има информация за портване и до какво сгъстяване държат валовите на АБФ да пише ще сам много благодарен на всеки който помогне 10х.
Моя съвет е да не сереш по главата, защото портването не е за всеки, плюс това рискуваш да влошиш нещата, отколкото да ги подобриш.Дори и да можеше да си я портнеш(не знам какво разбираш под това) с положителен ефект, то колата никога няма да излети в космоса само с това "портване".....
П.П.Ако си толкова мераклия, можеш да напаснеш всмукателния колектор(ако има нужда) и да отъркаш някой друг по-голям ръб от отливката(ако има такива).Оттам нататък нещата стават по-сложни...както и да е....
- Punisher-GTI
- Мнения: 108
- Регистриран на: Нед 13 май 2007 8:10
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
- Sachko
- Мнения: 643
- Регистриран на: Нед 15 авг 2004 13:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Bansko/Sofia
- Контакти:
spot1 написа:така е главата на АБФ и така си е съваршенна.
Е кфо и е съвършенното , ти слагал ли си глава от 1.8 16В и от АБФ една до друга да им гледаш портовете ... с много по утрепани портове е АБФ-ската
За сметка на тфа матеряла от които е направена е по добър и не се цепи м/у клапаните , но тфа е друга тема
До колкото знам АБФ-ската е с 1мм по малки ипускателни клапани , но не съм проверявал ли4но
- Li4o
- Аватар:
- Мнения: 2800
- Регистриран на: Вто 31 авг 2004 18:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пазарджик
- Контакти:
Sachko написа:spot1 написа:така е главата на АБФ и така си е съваршенна.
Е кфо и е съвършенното , ти слагал ли си глава от 1.8 16В и от АБФ една до друга да им гледаш портовете ... с много по утрепани портове е АБФ-ската
За сметка на тфа матеряла от които е направена е по добър и не се цепи м/у клапаните , но тфа е друга тема
До колкото знам АБФ-ската е с 1мм по малки ипускателни клапани , но не съм проверявал ли4но
И отгоре на това позицията изпускателни/всмукателни клапани е компромисна...
- NovobranecGT
- Мнения: 2831
- Регистриран на: Чет 10 юни 2004 15:46
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Русе
- Punisher-GTI
- Мнения: 108
- Регистриран на: Нед 13 май 2007 8:10
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
ами водачите са разбити и ще ги сменя така сам решил въпроса е такъв че искам да я сгъстя до към 11:1 и се чудя колко да я режа,за портването съм чувал че има голям ефект,имам машинка за портване ръцете не са ми вързани и ако имам някаква информация от къде колко се отнеме ще мога да се справя пък и тая глава съм е прижалил вече каквото стане.
- Punisher-GTI
- Мнения: 108
- Регистриран на: Нед 13 май 2007 8:10
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
благодаря колеги за рязането ще се справя по някакъв начин а случайно някои да знае или да има литература да прочета за валовете на АБФ до колко държат на сгъстяване да не стане така че да има обратен ефект, и за това прочуто портване което ме плаши най много ще сам благодарен на всеки който ми помогне 10х.
- Vizor
- Изгубена душа
- Мнения: 12508
- Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
- Автомобил: Subaru Forester XT
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Пацо не знам дали ще ти даде отговор, но аз ще ти дам.
Пича ще каже ли тая глава на какво да я сложи? Да си оправи гаража първо.. да знаем какво ще прави с тая глава
щото и аз мога да я сгъстя и да я сложа на полото
тунинга от одавна (както казаха в тунинг.бг доста от големите тунери) не е експерименти, а цяла наука и начин на мислене.
По това как е зададен въпроса сам преценям как да дам отговора.
Само това "решил съм да си го направя портването" изчерпва въпроса за него..
хората 20 години са изчислявали със суперкомпютри как да работи тоя двигател добре.. а той за 10 миниути ще го сметне с елката.. еми не става така!
Новобранеца и Сашко са му обяснили перфектно за какво става дума.
Пацо пита, не с какъв бензин ще кара.. , а с какви химии ще запали
Динамични и статични степени на сгъстяавне също му бягат на пича (личо доста четох.. Еле па и колко ми обясни niki780788787764445556)
Радва ме пича как е решил че ТОЧНО ДО 11:1 ще трябва да сгъсти.. янво има нещо в предвид..
иска да я сгъсти, а не знае как да го направи
ето как
бутало * бутало * ход на бутало * 0,00314 / цилиндрите / горивната камера
Вадиш спринцовката и мериш горивната камера от там си смяташ (и гарнитурата не забравяй!) колко трябва да се вземе или колко тънка гарнитура трябва да сложиш
отказа ли се вече?
Пича ще каже ли тая глава на какво да я сложи? Да си оправи гаража първо.. да знаем какво ще прави с тая глава
щото и аз мога да я сгъстя и да я сложа на полото
тунинга от одавна (както казаха в тунинг.бг доста от големите тунери) не е експерименти, а цяла наука и начин на мислене.
По това как е зададен въпроса сам преценям как да дам отговора.
Само това "решил съм да си го направя портването" изчерпва въпроса за него..
хората 20 години са изчислявали със суперкомпютри как да работи тоя двигател добре.. а той за 10 миниути ще го сметне с елката.. еми не става така!
Новобранеца и Сашко са му обяснили перфектно за какво става дума.
Пацо пита, не с какъв бензин ще кара.. , а с какви химии ще запали
Динамични и статични степени на сгъстяавне също му бягат на пича (личо доста четох.. Еле па и колко ми обясни niki780788787764445556)
Радва ме пича как е решил че ТОЧНО ДО 11:1 ще трябва да сгъсти.. янво има нещо в предвид..
иска да я сгъсти, а не знае как да го направи
ето как
бутало * бутало * ход на бутало * 0,00314 / цилиндрите / горивната камера
Вадиш спринцовката и мериш горивната камера от там си смяташ (и гарнитурата не забравяй!) колко трябва да се вземе или колко тънка гарнитура трябва да сложиш
отказа ли се вече?
- Punisher-GTI
- Мнения: 108
- Регистриран на: Нед 13 май 2007 8:10
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
ами колеги тая глава ще я слагам на АБФ ми купих я защото ми беше много изгодна,аз не сам разбирач като вас и затова питам казаха ми хора че прекаленото сгъстяване ще има обратен ефект за колата и затова питам ако някои знае някаква информация да даде да прочетем,все пак не всички сме специялисти,до вмомента на колата имам направени следните неща: Сложил съм оликотен маховик 210 мм около 3,5 кг. ,от 2Е мотор защото колата беше такава, кутията ми е 4Т с големия първъчен вал къса е и дава голяма пъргавина на колата, имам чип и спортен филтър КN замислил съм да си взема и изпускатели 4-1 но по нататъка, така че за в момента искам да направя всичко възможно по главата за да не я свалям повече с метална гарнитура съм.
- martineli
- Мнения: 1469
- Регистриран на: Пет 23 ное 2007 11:08
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
ами според мен порт и полиша ще е най резултатен.ако главата не е шлайфана можеш да и направиш един приравнителен шлайф не с цел сгъстяване а с цел изравняване(челосване).както казаха колегите над 11:1 степен ти трябва високо октаново гориво.доколкото разбирам сега си с метална гарнитура -а каква смяташ да сложиш като смениш главата.тази металната по тънка ли е от оригинала или не?можеш да поизгладиш клапаните ама това не е много желателно (особено на изпускателните) щото ще прегорят по бързо.ако смяташ да взимаш готов колектор 4-1 трябва да съобразиш портването с него.
МЪКО МОЯ!!!!
добре дошъл в мъките на атмосферния тунинг!!!
Това да барнеш една глава и да я поизпилиш на някои места не е това което си мислиш! а за степен на сгъстяване....... има си формули. Тя е най елементарната.
Как се прави добра глава за атмосферка:
миеш я докато не остане чист алуминий цялата!
след това я носиш на човек който се занимава с глави и ти мери тунелите на валовете в какво състояние са. (ако има нужда ги изправя.... 90лв на тунел....)
купуваш 16 нови клапана (160лв)
сменяш 16 водача (8лв един брой)
пак носиш главата да ти направят ъглите на леглата на клапаните.
след това започваш да търсиш човек с машинка която да мери
дебелина на матриал....
така ще разбереш колко и откъде можеш да "отваряш"
след това започваш да пилиш като ненормален и да дишаш алуминий докато не установиш че всеки порт който си направил е различен с което общо взето си прецакал главата. и се започва голямото ходене по мъките..... докато ги изравниш свят ще ти се извие.
МОТОР НЕ СЕ СГЪСТЯВА С ГЛАВА!!!!!!!! А с бутала!!!!!
Глава НЕ се полира!
никой не може да ти каже :"Режи от тук толкова и от там толкова и ще стане..." всяка отливка е различна. на места е по-дебела на други е по тънка....
За валовете..... нямат нищо общо със степента на сгъстяване. Въпроса е че спортните валиве имат препоръки за зацепване и степен за да работят оптимално
За бензина ..... колкото повече сгъстяваш толкова повече химии трябва да бъркаш за да нямаш детонации които да ти съсипят мотора.
Тази "наука" не мога да ти я преподам с един пост !
до това заключение стигнах и аз след 1 година мъки
добре дошъл в мъките на атмосферния тунинг!!!
Това да барнеш една глава и да я поизпилиш на някои места не е това което си мислиш! а за степен на сгъстяване....... има си формули. Тя е най елементарната.
Как се прави добра глава за атмосферка:
миеш я докато не остане чист алуминий цялата!
след това я носиш на човек който се занимава с глави и ти мери тунелите на валовете в какво състояние са. (ако има нужда ги изправя.... 90лв на тунел....)
купуваш 16 нови клапана (160лв)
сменяш 16 водача (8лв един брой)
пак носиш главата да ти направят ъглите на леглата на клапаните.
след това започваш да търсиш човек с машинка която да мери
дебелина на матриал....
така ще разбереш колко и откъде можеш да "отваряш"
след това започваш да пилиш като ненормален и да дишаш алуминий докато не установиш че всеки порт който си направил е различен с което общо взето си прецакал главата. и се започва голямото ходене по мъките..... докато ги изравниш свят ще ти се извие.
МОТОР НЕ СЕ СГЪСТЯВА С ГЛАВА!!!!!!!! А с бутала!!!!!
Глава НЕ се полира!
никой не може да ти каже :"Режи от тук толкова и от там толкова и ще стане..." всяка отливка е различна. на места е по-дебела на други е по тънка....
За валовете..... нямат нищо общо със степента на сгъстяване. Въпроса е че спортните валиве имат препоръки за зацепване и степен за да работят оптимално
За бензина ..... колкото повече сгъстяваш толкова повече химии трябва да бъркаш за да нямаш детонации които да ти съсипят мотора.
Тази "наука" не мога да ти я преподам с един пост !
до това заключение стигнах и аз след 1 година мъки
- Punisher-GTI
- Мнения: 108
- Регистриран на: Нед 13 май 2007 8:10
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
колега Bobby_ благодаря за информацията, има ли някои който да е портвал глава на АБФ има ли файда от портването ( за инфо: портнахме глава на 20NE мотора на опел и я рязнахме главата като степента я направихме 11:1 колата тръгна да върви доста горе долу наравно с бутан АБФ) . До колкото знам буталата на АБФ са равни само са зарязани за клапаните ,дали има бутала за сгъстяване на АБФ не знам, за смяна на клапани според мен няма нужда да давам излищни пари защото мойте нито са нагорели нито са изкривени ,водачите ще ги сменям някой да ми препорача марка за водачи намерил съм АЕ по 4 лева бройката ,колата я карам само с 100 октана.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 15 госта