Преди да покажа какво сътворих за малко повече от година и половина, искам ясно да кажа защо пускам темата отново след като помолих opipva4a (Марти) на 14.12.2005 да я затрие от форума.(Всъщност той само я скри за да не се чете с идеята, че пак ще и дойде времето за което много благодаря.) Ето ТУК може да прочетете защо пожелах да махна темата. А причината да я върна е защото все още има хора в този форум, който се занимават със силов тунинг и си заслужава обмяната на опит. Темата е и за тези дето искат да научат нещо ново в областа защото тя е необятна. Всеки един тунингован автомобил е уникален сам по себе си. Той е съчетание от знание, умения и възгледи на ентусиаста дето го зглобява.
Моля темата да не се пълни с плява и спам.
Моля модераторите да заключат старата тема и да я прикрепят тук някъде за да е прегледна и достъпна отново за всички ентусиасти.
Предварително благодаря!
старата тема:
http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?t=7819&highlight=%CF%F0%EE%E5%EA%F2+16vt
------------------------------------------------------------------------------------
Благодарности към всички помогнали в осъществяване на проекта и особенно към: PESO_G40, KILLER GTI, 1BAR, opipva4a....много са
------------------------------------------------------------------------------------
На кратко за проекта 16VT:
Това е името му а колата е VW Golf 2 GTI 16V (KR) 1989г.
Target --> 200-250кончета, за всекидневно каране и FUN
Проекта започна след едно ПТП причинено от един деди дето реши да си изкара колата от пакинга на заден ход и пълна газ без да се огледа . Ефекта е поразителен.
След изпъване на рога и смяна на куп ламарина и доработки по цялото купе на колата тя е вече изцяло боядисана и подготвена за мотор и т.н.
Следва пълен ребилд на предницата и добавяне на спирачни апарати (рециклирани) и дискове от G60 280mm.
Фланци 20mm и джанти.
Не след дълго мотора е поставен а по него промените също не са малко.
Тук нещата са по следния начин.
Основни и биелни лагери от Г60, стандартни бутала МАЛЕ за пъвично вграждане, две гарнитури Елринг за Г60 и помежду им от неръждавейка лазерно изрязана подложка 0,7мм--> докарах го на 8,6:1 . Да знам за ame -racing и това как доработват буталата си, но реших да не ги фрезовам. Лично мое мнение е, че така са по-здрави от колкото фрезовани. Нови сегменти (задължително качествени).
Главата е подготвена стандартно.
Турбото което реших да ползвам е Гарет ТB0367 от Ланча . Втора ръка е ,но рециклирано или поне така ми го представи човека (той си знае). Направихме основи за изпускателния колектор и с малко неръждавейка тръби и колена спретнах един колектор.
Да колектора не изглежда много добре , но аз гоня здравина а не .... За нискобюджена изработка (с телоподаващо) става.
Охладителна система.
Три радиятора....Интерколер от Сааб 9000, воден от VW като за ГТД, маслен от Опел Омега. Разумен начин за монтаж беше да се направо обща рамка на която да се закрепят а тя от своя страна да е прикрепена към купето с четири независими тампона .
От предната оригинална маска остана само горната ламарина а под нея има нова квадратна греда за подсилване.
Наложи се преместване на колата в нов гараж и там направих студените пътища за турбото.
Компа за колата е Меогаскуирт 2
Изпускателната система:
Изпускателна система:
70мм Х 1,5мм тръби и колена --> 5бр. колена и 2,4м тръба.
+ мека връзка 76мм и крайно гърне проходно пак на 76мм.
Смукателна система или студените пътища за турбото:
60мм Х 1,5мм тръби и колена --> 5бр. колена и 1м тръба
Ето и смукателния колектор напълно завършен и готов за монтаж.
Рейка от неръждавейка и смукател (хенд мейд), дюзи 298сс/3bar , дрoсел от BMW525 с TPS, регулатор за бензина от Форд ЕФИ мотор.
Днес изкарахме колата за мапване...е да ама не. Качихме се с Волен да се "повозим", разцъка той мегаскуирта и като дойде буста още на 0,4-0,5бара съединителя се предаде. Съединителя и притискатела са на Сакс нови на 2000км. Сандартни за моя мотор. Аз си знаех, че не е кой знае какво ама много лесно здаде багажа.
Предстой поръчка на керамичен съединител най-вероятно комплект с притискател а до тогава ще се возя на буст 0,5бара докато издържи.
В момента мотора е настроен и мапнат реално до 0,4буст а до 0,8бара има още ужасно много сила, но след смяна на съединител. Вероятно сега е на 1/2 от възможностите му ако не и по-малко.
п.п. Емо дай Г-тека да го мернем
Ето линк към над 300 снимки.
http://vwclub-bg.org/~paco/16V%d2%20Project/
Има и още ама ще ги кача тея дни.
PACO
mod edit: opipva4a
Проект 16VT
- paco
- Мнения: 1817
- Регистриран на: Сря 09 юни 2004 15:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Проект 16VT
Последна промяна от paco на Сря 01 авг 2007 11:49, променено общо 21 пъти.
- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
-
- Мнения: 282
- Регистриран на: Пон 29 ное 2004 13:48
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- KILLER GTI
- Мнения: 847
- Регистриран на: Чет 10 юни 2004 23:16
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
-
- Мнения: 540
- Регистриран на: Пон 10 юли 2006 17:16
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
- KILLER GTI
- Мнения: 847
- Регистриран на: Чет 10 юни 2004 23:16
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
-
- Мнения: 540
- Регистриран на: Пон 10 юли 2006 17:16
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 12 госта