Свързване не бойлер ТЕСИ в ел мрежата. Как?

Компютри и интернет, аудио и видео, GSM, електроуреди и всяка друга техника, различна от автомобилната, обзавеждане
Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 11608
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Свързване не бойлер ТЕСИ в ел мрежата. Как?

Мнениеот Zdravko Zankov » Вто 06 ное 2012 23:15


К.Одаджийски написа:Гадното на тока е че като те удари няма как да му го върнеш, мамка му :mrgreen:



:applause: :bowdown :beer :drinking:




Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6167
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: RP 94
Местоположение: Шумен

Re: Свързване не бойлер ТЕСИ в ел мрежата. Как?

Мнениеот Iezekil » Чет 12 фев 2015 13:37


bayspiro написа:Пак пиша, та дано светне у нЕкои кратуни! Бойлера е опасен ако няма надеждна връзка /мост/ между жълто-зеления проводник и НУЛАТА /може и в т. N/.

Та на село бойлера отказа.Инсталацията двупроводна,проблема нагоряла фаза.Отвън се спира с табло за бойлер,дето прекъсва и фаза и нула.В бойлера са вързани без замасяване на нулата да го наречем,директно.Та цял ден ровя в нета с идеята да го заземя или зануля,да му пусна нулата директно,а не през ключа и май се отказвам.Имам точно 2 въпроса за да се дооткажа:
1.Замасяването на 0 на корпуса на бойлера да речем,че ще те спаси,ако се къпеш на включен уред и нагреватела пробие към водата.Така ли е?
И обратното,става опасно,ако изчезне нулата при включен уред и той си я потърси през замасяването?Тогава ще ме убие ли тока докато се къпя в момента на повредата?
2.Какъв риск за живота ми има и при каква конкретно повреда липсата на замасяване?Бай Спиро?

Кое е по-вероятно да се случи?Аз винаги използвам бойлера в изключено/от външния ключ/положение.Реално и да откаже копчето и да пробие фаза,няма къде да затвори веригата.С нулата същата работа.Та обмислям въпросните ходове,ама сякаш ще стане по-опасен бойлера при тея модернизации ми се струва?Нека кажат всички какво мислят и най-вече практикуващите.


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4819
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Свързване не бойлер ТЕСИ в ел мрежата. Как?

Мнениеот milmar » Чет 12 фев 2015 13:51


Iezekil написа:.....


Много интересни и съвсем на място въпроси :th_up . Не се наемам да дам отговор как е по-безопасно, знаем как е законно- занулено icon_idea .
По същата причина лекарите изписват веднага антибиотици, за да са "сигурни" че са направили всичко и няма как да ги обвини човек че не са се постарали :smile . Друг е въпросът, че подобно "старание" на мен не ми е полезно и избягвам такива лекари.
Та затова, едва ли някой ще те посъветва да не занулиш даден уред!
Аз поне винаги занулявам.


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6167
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: RP 94
Местоположение: Шумен

Re: Свързване не бойлер ТЕСИ в ел мрежата. Как?

Мнениеот Iezekil » Чет 12 фев 2015 19:31


Аз не искам съвет,до решенията ще стигам логически сам.Питам каква конкретно живото застрашаваща авария може да се случи при не замасен/заземен бойлер при работа или при къпане с изключен такъв.Дадох пример и очаквам пример.


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4819
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Свързване не бойлер ТЕСИ в ел мрежата. Как?

Мнениеот milmar » Чет 12 фев 2015 20:24


Е, какъв пример искаш?
Да речем нагревателя пробие вътрешно (електрически) и се офази. Тогава имаш фаза по всичко метално и водно. Със сигурност ще има потенциална разлика спрямо пода където си стъпил, когато се къпеш, дори и тръбите да са железни и да заземяват по някакъв начин.


Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re: Свързване не бойлер ТЕСИ в ел мрежата. Как?

Мнениеот fox_vt » Чет 12 фев 2015 22:10


При изключен бойлер и както казваш -даже и ако пробие фаза няма къде да се затвори веригата-не е баш така.Има ли фаза то тя ще си намери къде да отиде.Лично за мен в бойлерно табло е абсолютно нежелателно да се прекъсва нулевия проводник по какъвто и да е начин,при ДВУПРОВОДНА инсталация.При трипроводна не е проблем.Бойлера ти трябва да му пуснеш мост от нулата към зануляващата шпилка или клема,и да се молиш да не ти се скапе бойлерното табло откъм нулевата пластина :horror


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6167
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: RP 94
Местоположение: Шумен

Re: Свързване не бойлер ТЕСИ в ел мрежата. Как?

Мнениеот Iezekil » Пет 13 фев 2015 0:05


Имах предвид ако тръгне фаза ,както казваш ти-скапана плюсова пластина през елементите,няма как да затвори веригата.То това е и идеята,всички бойлерови табла прекъсват и нулата.
Та четох в една тема хипотеза/не че вярвам/,че сигурно правили тестове и офазил нагревател може би е по-честа повреда от прекъсната нула и избрали по-малкото зло,затова замасявали през нулата.Не знам дали фазата ще намери къде да отиде,но при липса на работна 0 оределено ще си намери път.
Та аз междувременно свързах бойлера както си беше,но взех решение утре да го замася през 0 с отделен кабел преди ключа.Само дето незнам дали ще има ефект,понеже има нови 2 въпроса.
1.Бойлера е стар,заземяването е предвидено на една ламаринка на кожуха.Имайки предвид,че между кожуха и водосъдържатела има изолация,доколко ефективна е въпросната интервенция/през 0/ при евентуален пробив на нагревателя?Другия момент е,че е доста ръждясала..
2.При въпросната авария аджаба има ли някакъв шанс да сработи предпазителя?Не че като затвори веригата по новия кабел ще сработи..
Да добавя,че и в града така съм вързан.Там даже според мен е двуяко тълкуване на правилно и неправилно,понеже има вероятност някаква част от комшиите да са се "замасили".Като добавим и общите тръби,какво ли би станало,ако на комшията му офази водата,докато ти си под душа?Или пък му нагори нулата?


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 5982
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Свързване не бойлер ТЕСИ в ел мрежата. Как?

Мнениеот ktamen » Пет 13 фев 2015 20:09


Iezekil написа: на една ламаринка на кожуха

Едва ли е само тази ламаринка. Вероятно някой в миналото е икономисал мостчето от тази ламаринка до водосъдържателя. Сложи си ново мостче.
Фаза по водата от комшията трудно ще стигне до теб, особено ако тръбите са железни и заземени.
Винаги е добре бушона да е възможно най-слабия. Махни превключвателя на бойлера и свържи реотаните последователно. После му сложи 6амперов предпазител.
За съжаление нулата действително може да изчезне. В наши дни това обикновено се случва буквално, жицата хваща крака и заминава на вторични. В нашия вход се беше случило точно това преди няколко години. Дори и инсталацията да е трипроводна и земният кабел може да тръгне нанякъде. Остава да се разчита само на добрата проводимост на тръбите, които напоследък май не се класират даже като полупроводници, ами са си отлични изолатори.


Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re: Свързване не бойлер ТЕСИ в ел мрежата. Как?

Мнениеот fox_vt » Пет 13 фев 2015 20:26


Iezekil написа:Имах предвид ако тръгне фаза ,както казваш ти-скапана плюсова пластина през елементите,няма как да затвори веригата.То това е и идеята,всички бойлерови табла прекъсват и нулата.


Идеята на това е погрешна-дали пластината на нулата в бойлерното табло ще прекъсне или фазовата ще окъси ако имаш само фаза към бойлера и пробил нагревател то това е кофти ситуация.Към предишното мнение съм пропуснал да добавя този факт ПРОБИЛ нагревател,ако нагревателя е здрав то проблем няма да има ако нулата отпадне.

ktamen написа:
Винаги е добре бушона да е възможно най-слабия. Махни превключвателя на бойлера и свържи реотаните последователно. После му сложи 6амперов предпазител.


И идеята каква е :eek така бойлера ще загрява водата няколко часа.


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 5982
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Свързване не бойлер ТЕСИ в ел мрежата. Как?

Мнениеот ktamen » Пет 13 фев 2015 21:23


Идеята е при проблем да има по-голяма вероятност да падне бушона. Щото ако късото не е чак толкова късо бушона ще го издържи и може да стане беля.
Ако бойлера не се изключва никога, бавното загряване не е проблем.


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6167
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: RP 94
Местоположение: Шумен

Re: Свързване не бойлер ТЕСИ в ел мрежата. Как?

Мнениеот Iezekil » Пет 13 фев 2015 22:06


fox_vt написа:ако нагревателя е здрав то проблем няма да има ако нулата отпадне.

Именно,че ако е замасен бойлера и 0 отпадне е проблем.Ако имахме истинско заземяване може и да няма проблем. С това зануляване и на външния кожух,ще имаме офазил бойлер,тръби и прочие но пък се предполага,че бушона ще изгори.Това ми е идеята,че със или без моста на нулата имаме съответно 2 проблема И НЕ МОЖЕ ДА СЕ ТВЪРДИ/първа страница второ мнение май/,че има грешно свързване.Всеки начин на свързване пази от съответен проблем,но влошава друг евентуален такъв.
Още не съм пуснал въпросната маса,сега се чудя да го замасявам и пускам отделна 0 или да замася и просто да шунтирам тая 0 от ключа?Или па да го остая тъй...
Бойлера се изключва естествено.


Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re: Свързване не бойлер ТЕСИ в ел мрежата. Как?

Мнениеот fox_vt » Пет 13 фев 2015 23:10


Мда сега разбрах на къде биеш :rolleyes При това положение наистина ще се офази всичко.Ами аз затова съм на това мнение за непрекъсваемост на нулата никъде от таблото в апартамента до бойлера и корпуса му.Вече ако в ГРТ се прекъсне нулата става проблем,но да се прекъсне нулата там е по малко вероятно и по рядко отколкото нагревател с утечка.Затова аз лично ще избера по малкото зло и ще зануля бойлера ако нямам възможност за трижилна инсталация.


Потребителски аватар
ел.техника
Мнения: 220
Регистриран на: Пет 18 май 2012 16:23
Автомобил: GOLF4 TDI
Двигател: AGR
Местоположение: Северозападна BG

Re: Свързване не бойлер ТЕСИ в ел мрежата. Как?

Мнениеот ел.техника » Пет 13 фев 2015 23:21


Трябва да пуснеш 0 към анодната защита за да работи тя и дефакто така бойлара е занулен.Винаги ама винаги изключи и тогава се къпеш.А за да си по спокоен,че всичко в къщи работи нормално,веднага след главния предпазител се монтира дефектнотокова защита.През нея минава и фазата и нулата и при най малката аномалия изключва тока,като прекъсва и двете.


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 5982
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Свързване не бойлер ТЕСИ в ел мрежата. Как?

Мнениеот ktamen » Съб 14 фев 2015 1:22


Здравей, колега.
Като ти гледам ника сигурно ги чаткаш токовете. Може ли да ми обясниш каква е тази анодна защита и как работи.
Също и за дефектнотоковата, ако може да обясниш какво представлява и как работи.
Предварително ти благодаря.


Потребителски аватар
dobrin
Мнения: 29643
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
Автомобил: VW Golf MK2 GTI
Двигател: PB 112+
Местоположение: София
Контакти:

Re: Свързване не бойлер ТЕСИ в ел мрежата. Как?

Мнениеот dobrin » Съб 14 фев 2015 1:51


Е ти искаш да ти обясни половината електротехника. Питай чичко Гугъл, той знае доста по въпроса. Цък и Цък.



Върни се в “ОФФ-Топик - електроника, техника, обзавеждане”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 31 госта