Голф 4 1.6 16в - висока компресия

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
crossofdeath
Мнения: 78
Регистриран на: Нед 08 фев 2009 21:15
Автомобил: Golf MK4 1.6 16v
Двигател: AZD 2002
Местоположение: гр. Първомай/София

Голф 4 1.6 16в - висока компресия

Мнениеот crossofdeath » Пет 06 мар 2015 20:57


Здравейте колеги, имам голф 4-ка 1.6 AZD. Скоро правихме обслужване на главата и след 5-600км, колата започна да пуши здраво и се появи теч на масло. Закарах я на сервиз, оправиха теча на масло. Колата продължава да пуши и то много. Мерихме компресията показва между 14 и 16 бара. Всички бяхме изненадани, като се има предвид че колата е бензин. Проверихме в аутодата-та и там показват за компресия от 7 до 21 бара. Някой мерил ли е компресията на подобен двигател и какво са показанията? И другото питане от къде може да пуши така, дали след като сме оправили главата, не е избило маслото през сегментите?




Потребителски аватар
Fearless
Мнения: 522
Регистриран на: Пет 22 юли 2011 21:22
Автомобил: VW Golf
Двигател: AZD
Местоположение: София

Re: Голф 4 1.6 16в - висока компресия

Мнениеот Fearless » Нед 08 мар 2015 10:37


Компресията в диапазона 14-18 бара е нормална за този двигател,стига естествено да е еднаква и на 4-те цилиндъра,ако не - имаш проблем.Маслото няма къде да изчезва освен през гумички на клапаните или сегменти,но след като си ревизирал главата гумичките отпадат,търси проблема надолу.
Общо взето този мотор е с компресия и степен на сгъстяване като на дизелов мотор :mhihi

П.П - Има и друг вариант за пушенето,но той е много малко вероятен - ако катализатора е заминал се образува конденз и колата изпушва яко първата минута след като запали.Пушека на какво мирише,какъв цвят е?


transform
Мнения: 228
Регистриран на: Нед 03 апр 2011 14:24
Автомобил: Golf 4 1.4 16V
Двигател: AHW 1999
Местоположение: silistra

Re: Голф 4 1.6 16в - висока компресия

Мнениеот transform » Нед 08 мар 2015 11:52


Чета темата и ми изникват няколко въпроса.
1. Защо е правен ремонт(какво е ремонтирано по главата) и какво е било положението преди ремонта - пак ли пушеше, какъв е бил проблема ?
2. Къде е бил теча на масло след ремонта?
3. Кои "всички" сте били изненадани от високата компресия, и майсторите ли, ако са майстори не би трябвало да са учудени, а да знаят защо е така и къде е причината?
7-21 бара по аутодата, това е 3 пъти разлика, не съм специалист, но ми изглежда странно такава голяма разлика да се счита за нормално :horror


Потребителски аватар
crossofdeath
Мнения: 78
Регистриран на: Нед 08 фев 2009 21:15
Автомобил: Golf MK4 1.6 16v
Двигател: AZD 2002
Местоположение: гр. Първомай/София

Re: Голф 4 1.6 16в - висока компресия

Мнениеот crossofdeath » Нед 08 мар 2015 12:52


Ремонта е правен защото прескочи ангренажа и удари бутала и клапани, след което се прави ревизия. Преди ремонта нямаше пушене нямаше нищо.
Теча беше от един от семерингите на разпределителните валове и като го сменихме се оправи.(като при ревизията бяха сменени и 2та семеринга, но явно или не е напаснат добре единия или е бил нещо кофти бройка)
А на последния въпрос и аз и майсторите бяхме изненадани, защото компресията е като на дизел над 14 бара(доколкото знам бензина е до 10-12макс) и затова се допитахме до аутодата и още повече се изненадахме от тоя диапазон който беше даден 7-21 и тъй като преди ремонта не е мерена компресия, нямаме база за сравнение дали е нормална или са изпуснали сегментите. Катализатора го махнахме защото беше се запушил и изкарва конденз, но при първо палене мирише на изгоряло масло и изкарва бял пушек . Като поработи малко пушека едва се вижда или изчезва напълно.


Потребителски аватар
alex_7656
Мнения: 359
Регистриран на: Нед 10 апр 2005 18:51
Автомобил: Golf IV
Двигател: AUM
Местоположение: София

Re: Голф 4 1.6 16в - висока компресия

Мнениеот alex_7656 » Нед 08 мар 2015 14:12


Незнам коя autodata проверявате,
но според моята компрсията на AZD, трябва да е 11,5.


Потребителски аватар
the_red_camel
Мнения: 698
Регистриран на: Съб 17 юли 2010 14:04
Автомобил: Skoda Roomster 1.6 16V 105hp
Двигател: BTS
Местоположение: Plovdiv

Re: Голф 4 1.6 16в - висока компресия

Мнениеот the_red_camel » Нед 08 мар 2015 14:42


11,5 е степен на сгъстяване колега, а за компресията е както са писали 7-21


Потребителски аватар
Fearless
Мнения: 522
Регистриран на: Пет 22 юли 2011 21:22
Автомобил: VW Golf
Двигател: AZD
Местоположение: София

Re: Голф 4 1.6 16в - висока компресия

Мнениеот Fearless » Нед 08 мар 2015 15:25


Имам чувството,че всички са пренебрегнали моя пост,защото се пишат едни и същи въпроси и отговори.Казвам го като човек патил с този двигател,компресията трябва да е около 14-16 на студен двг на всички цилиндри,или 16-18 при загрят.Степента на сгъстяване е 11:5.
Компресията в тези граници е нормална,стига да е еднаква на 4-те цилиндъра.Съмнява ме да е от семерингите,особено след като са били сменени.Не отговаряш на въпроса ми - колата как пуши,кога пуши,какъв цвят пуши,какъв мирис има? Ако пуши краткотрайно - гумички клапани,ако пуши през цялото време - сегменти.


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3010
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: Голф 4 1.6 16в - висока компресия

Мнениеот pe6kata » Нед 08 мар 2015 17:54


от скромния ми опит с двигателите, ще ти дам един съвет:
- избягвай да се вслушваш в мнения, в които твърдят, че 21 компресия е нормална. На 100% гарантирам, че тези който го твърдят, не са мерели никога компресия, нито са пипали мотор.
ВИждам какво пише в аутодата, без коментар.

мотора е с малко по-висока степен на сгъстяване, при нов или ревизиран мотор е напълно възможно да измериш 14 компресия.
Нормалната компресия ще е в диапазона 10-13 атмосфери, като важното е разликата между цилиндрите да не надвишава 3 атмосфери.
Ремонт ще се препоръчва от около 9 атмосфери надолу.
16 компресия съм вадил от модифициран мотор с 13,7:1 степен на сгъстяване.

Имай в предвид, че ако имаш масло в цилиндрите, доста покачва компресията при измерване.

Най-вероятно загубата на масло ще идва от некачествен ремонт на главата - при удар на бутало с клапани, освен клапаните, се съсипват обикновено и водачите заради изкривените клапани. Водачът е мек - обикновено е сплав на основата на месинг. Клапанът почва да "играе" във водача и много бързо съсипва гумичките на клапаните. Може и някоя гумичка да е излязла от водача. Има си допуски за износване на водачите.

За сегментите - естествено не е невъзмжно, но е малко вероятно да стане отведнъж. При износване на компресионните, ще имаш голяма картерна вентилация и компресията няма да е такава, а маслени - от които по приницип идва високия разход на масло от сегменти - за няколко стотин км е абсурд да се износят, освен ако не счупи някой.

И последно - при изкривяване на биела мотора пак почва да пуши сериозно, но това се случва веднага. От така написаното, бих тръгнал от главата - гумички/водачи


Потребителски аватар
crossofdeath
Мнения: 78
Регистриран на: Нед 08 фев 2009 21:15
Автомобил: Golf MK4 1.6 16v
Двигател: AZD 2002
Местоположение: гр. Първомай/София

Re: Голф 4 1.6 16в - висока компресия

Мнениеот crossofdeath » Нед 08 мар 2015 20:33


Fearless написа:Имам чувството,че всички са пренебрегнали моя пост,защото се пишат едни и същи въпроси и отговори.Казвам го като човек патил с този двигател,компресията трябва да е около 14-16 на студен двг на всички цилиндри,или 16-18 при загрят.Степента на сгъстяване е 11:5.
Компресията в тези граници е нормална,стига да е еднаква на 4-те цилиндъра.Съмнява ме да е от семерингите,особено след като са били сменени.Не отговаряш на въпроса ми - колата как пуши,кога пуши,какъв цвят пуши,какъв мирис има? Ако пуши краткотрайно - гумички клапани,ако пуши през цялото време - сегменти.

Колега при работила кола даде горе долу еднаква компресия на 4те цилиндъра (15-16), просто ни се видя много :). Колата пуши при студен стар, примерно като е седяла цяла вечер, или след работа като се седяла пак 7-8 часа без да се кара. Пушека е бял плътен и мирише като на изгоряло, катализатора е махнат и затова може би има по-вече конденз от обичайното пък и колата е с газова. След няколко минути работа колата почти спира да пуши(макар че точно в това студено време не може да се каже, защото всички коли пушат яко). За сега ще я карам така и ще следя редовно маслото, ако го губи много явно ще трябва да се отваря мотора и да се сменят сегменти, поне според майстора каза че се маха главата, вадят се буталата едно по едно и се сменят сегментите.


Потребителски аватар
Fearless
Мнения: 522
Регистриран на: Пет 22 юли 2011 21:22
Автомобил: VW Golf
Двигател: AZD
Местоположение: София

Re: Голф 4 1.6 16в - висока компресия

Мнениеот Fearless » Нед 08 мар 2015 21:13


С абсолютно същите симптоми бях и аз,и в момента съм с чисто нов мотор (ревизирана глава от-до,сегменти,основни лагери,биелни лагери,шлайф и т.н.).Варианта за през буталата или през картера е както се вика "мангалска работа" , ако искаш временно решение докато я продадеш - ок,но иначе си решаваш проблема временно без сваляне на блока,щателен оглед и шлайф и рано или късно пак ще почне да харчи маслото (обикновенно след около 30 000 км горе-долу).Патил съм доста с този мотор,защото италианеца не знае как се гледа кола :th_up

Уважам мнението на колегата pe6kata,но при тези мотори това е реалността.Компресия от сорта на 14-17 е нормална,не мога да си обясня как е правена колата(най-вероято от счетоводители,за да отговаря на Евро 4),защото познанията ми не са задълбочени,но просто казвам от моя горчив опит,като човек сблъскал се със всичко,което може да се случи на тоя мотор.

Поздрави


Потребителски аватар
the_red_camel
Мнения: 698
Регистриран на: Съб 17 юли 2010 14:04
Автомобил: Skoda Roomster 1.6 16V 105hp
Двигател: BTS
Местоположение: Plovdiv

Re: Голф 4 1.6 16в - висока компресия

Мнениеот the_red_camel » Вто 05 май 2015 11:48


Колеги тия дни огледахме Шкода Румстър и майстора реши да премери компресията и изкара 13, като погледнах АутоДата какво да видя 11,0-15,0 мисля,че изкараната компресия е добре, но защо са дали толкова малък диапазон :eek


Последно избутана от the_red_camel на Вто 05 май 2015 11:48.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Slavi71 и 109 госта