Влияе ли на разхода бронзовият болт на изпарител VOLTRAN?

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
Потребителски аватар
balamata
Мнения: 507
Регистриран на: Пон 28 май 2007 20:46
Автомобил: Renault Laguna
Двигател: F3P720
Местоположение: Плевен

Влияе ли на разхода бронзовият болт на изпарител VOLTRAN?

Мнениеот balamata » Нед 03 юни 2007 16:26


Значи при развиване на този болт забелязвам,че се вдигат оборотите.Това значи ли,че ако ги сваля след това малко от пластмасовия болт,ще имам по-нисък разход,или пък обратното?




Потребителски аватар
The Red Guy
Мнения: 2402
Регистриран на: Чет 19 апр 2007 17:35
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот The Red Guy » Нед 03 юни 2007 16:57


От бронзовият болт само регулираш оборотите, от пластмасовият на тройника регулираш колко ще ти върви колата т.е. колко ще гори.


ivo123
Мнения: 1008
Регистриран на: Вто 21 мар 2006 7:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот ivo123 » Нед 03 юни 2007 20:18


бронзовото болче колега е за обогатяване на сместта, независимо от пластмасовото. То служи да обогати сместа при първоначално запалване. Когато е много развито сместа е много богата и трудно се регулира от пластмасовото болче.
Според мене трябва да е развито на не повече от 2 оборота и половина от затворено положение.


Потребителски аватар
Даскала™
Мнения: 5444
Регистриран на: Сря 16 мар 2005 23:41
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот Даскала™ » Нед 03 юни 2007 20:49


Иво,моята е R.E.C и има две медни болтчета на изпарителя едно над друго!
Та едното по-малкото е без пружина и регулира оборотите,а това отдолу по-голямото е с пружина и регулира положението на мембраните и като е навито повече колата не ми поема веднага,а като е развито повече се усеща веднага на педала на газта,че има ряз :roll:
Та незнам защо написах всичко това,но нали стана въпрос за обогатяване на сместа,ама мисля не е от значение само при запалване :wink:


ivo123
Мнения: 1008
Регистриран на: Вто 21 мар 2006 7:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот ivo123 » Нед 03 юни 2007 20:56


Даскале аз затова писах че не е хубаво да е много отворено, защото сместта е много богата.
Естествено че не е само за палене, но ако е мноого развито колата ще гори доста, защото с другия винт се регулира чувствителността на мембраната, а с този - пуска се постоянно количество газ.


Потребителски аватар
Даскала™
Мнения: 5444
Регистриран на: Сря 16 мар 2005 23:41
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот Даскала™ » Нед 03 юни 2007 21:01


Мерси за инфото Ивка,аз се чудех защо в последно време ми качи разхода а то шото го бях развил яко та да ме лепи за седалката като пипна газта :lol:


ivo123
Мнения: 1008
Регистриран на: Вто 21 мар 2006 7:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот ivo123 » Нед 03 юни 2007 21:05


за нищо колега :beer


Потребителски аватар
balamata
Мнения: 507
Регистриран на: Пон 28 май 2007 20:46
Автомобил: Renault Laguna
Двигател: F3P720
Местоположение: Плевен

Мнениеот balamata » Нед 03 юни 2007 22:04


The Red Guy написа:От бронзовият болт само регулираш оборотите, от пластмасовият на тройника регулираш колко ще ти върви колата т.е. колко ще гори.
Искам да се обоснова,че става въпрос за пластмасовото болче на изпарителя.Ако от него се опитам да намаля оборотите,след като съм ги вдигнал от бронзовото,дали ще падне разхода или ще се вдигне.


Потребителски аватар
The_Machine
Мнения: 3558
Регистриран на: Нед 17 дек 2006 20:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот The_Machine » Пон 04 юни 2007 0:01


ivo123 написа:бронзовото болче колега е за обогатяване на сместта, независимо от пластмасовото. То служи да обогати сместа при първоначално запалване. Когато е много развито сместа е много богата и трудно се регулира от пластмасовото болче.
Според мене трябва да е развито на не повече от 2 оборота и половина от затворено положение.


Колега , месинговото винтче е байпас за празния ход - представлява конусна игла , която се навива в отвор и регулира дебит на изпарена газ , която НЕ минава през мембраната на ниското налягане. Количеството газ , минаващо оттам е константно и не зависи от вакуума в колектора. Влияе на празният ход пряко - може да се повиши оттук , ако този винт присъства в конструкцията на изпарителя.

Пластмасовият винт регулира чувствителността на мембраната за ниското налягане и определя сместа на празен ход , както и поведението на мембраната, косвено влияе на оборотите на празен ход - при преобеднена смес те спадат ,както и при преобогатена...


ivo123
Мнения: 1008
Регистриран на: Вто 21 мар 2006 7:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот ivo123 » Пон 04 юни 2007 6:29


не намерих начин да го обясня научно както ти си го направил :)


Потребителски аватар
richard
Мнения: 42
Регистриран на: Сря 02 авг 2006 8:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот richard » Пон 04 юни 2007 22:37


В тази връзка да попитам и аз разбирачите - и моя изпарител е Волтран, но не виждам месингово винтче, а само пластмасово?!?
А и оборотите на празен ход ми бяха малко ниски и тресеше (газовата ми е от една седмица), регулирах ги от пластмасовия винт.
Въпросът ми е има ли друг начин да се регулират, но само оборотите на празния ход, без това да влияе на разхода по време на каране?


Потребителски аватар
The_Machine
Мнения: 3558
Регистриран на: Нед 17 дек 2006 20:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот The_Machine » Пон 04 юни 2007 22:57


При оптимална смес оборотите трябва да са ти ОК, ако не са леко ги вдигаш от карба...


psstv18rp
Мнения: 1282
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот psstv18rp » Пон 04 юни 2007 23:08


Месингово болтче доколкото знам има само на електрическите изпарители (Волтран е турско менте на Ловато и са еднотипни).

Колегата The machine добре го е описал, само да добавя че всичките 3 винта (месингов/пластмасов/този на тройника) са взаимно свързани и трябва да се търси удачна комбинация на трите, което естествено не е лесно. :-) Затова някой затварят напълно месинговия, а други предпочитат вакуумните изпарители които нямат такъв.

Като цяло препоръките са с месинговия винт да се пусне извесно количество газ, което "почти да стигне" за празен ход, но да не е много дори при замърсен възд. филтър (защото това е нерегулирано количество), а по-нататъшните настройки да са с пластмасовия винт. Но всичко зависи от конкретната уредба, размер на плочката и т.н.


Потребителски аватар
balamata
Мнения: 507
Регистриран на: Пон 28 май 2007 20:46
Автомобил: Renault Laguna
Двигател: F3P720
Местоположение: Плевен

Мнениеот balamata » Вто 05 юни 2007 18:59


Значи почти всички мнения дотук касаят регулирането на празния ход,но никой не отговаря точно и конкретно на въпроса ми-дали има осезаема разлика в разхода?


Потребителски аватар
The_Machine
Мнения: 3558
Регистриран на: Нед 17 дек 2006 20:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот The_Machine » Вто 05 юни 2007 19:00


Ми НОРМАЛНО е да има...една от регулировките на ПХ е оттам...



Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 10 госта