Passat 2E, Bosch Digifant + АГУ

Техническа и сервизна информация за Passat
saltatrix
Мнения: 6
Регистриран на: Нед 26 юни 2005 7:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Passat 2E, Bosch Digifant + АГУ

Мнениеот saltatrix » Нед 26 юни 2005 8:12


Здравейте!
Преди седмица си монтирах газово(Ловато) на Пасата, заедно с двама приятели. Колата е пълна инжекция на Бош, както се вижда от заглавието. Първият проблем с който се сблъскахме след монтажа, е че можехме да я настроим или на стабилни ниски обороти, при които двигателя нямаше мощност на високите, или се настройваше добре на високите обороти, като просто гаснеше и се давеше на ниските. Проблема се оказа в клапата на въздушният филтър, не отваря достатъчно при ниските обороти, за да компенсираме това, подавахме по-малко газ от изпарителя, резултата е загуба на мощност във високите обороти, като загубата е фрапираща, колата не става за каране. Дифузьора (плочката) го монтирахме след въздухопровода, преди колекторите(май така се казваше), ако го монтираме на изхода на въздушния филтър бърка работата на стъпковия мотор и след изрязване държи високи обороти. За да решим проблема с ниските обороти на газ решихме да побългарим малко работата и да намерим колко точно трябва да отвори клапата за да може колата да работи стабилно хем на газ, хем на бензин. Намерихме едно такова положение и подпряхме клапата с една пастинка, която не и позволява да се затвори до края. Разбира се това е временно решение. Най-добре е когато съм на газ клапата да е напълно отворена, ако я застопоря в такова положение обаче, трябва да забравя за бензина. Интересува ме, какъв е цивилизованият начин за решаване на този проблем. Как да накарам тази клапа да стои напълно отворена, когато колата работи на газ и да влиза в нормален режим, когато е на бензин. Ще бъда благодарен на всеки дал мнение по проблема. Благодаря ви предварително!




Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11992
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил: Passat B35i
Двигател: AGG
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот vaskoto1 » Нед 26 юни 2005 8:56


каква е тази клапа бе човек?
да не би да говориш за дебитомера?


saltatrix
Мнения: 6
Регистриран на: Нед 26 юни 2005 7:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Мнениеот saltatrix » Нед 26 юни 2005 9:33


Да, за него става дума. Но си е вид клапа.


Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11992
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил: Passat B35i
Двигател: AGG
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот vaskoto1 » Нед 26 юни 2005 9:40


да.
значи виждал съм газови на такива коли поставени без плочка а директно с разпробиване и в кутията на филтъра.
сега като чета си го обяснявам-с плочката няма регулиране защото потока газ там е съвсем друг...
виждал съм 2 варианта-разпробита кутията под филтъра откъм мотора и там вкаран маркуча или разпробита полчката след дебитомера и там. отгоре.
трябва да съгласуваш потока газ с потока въздух защото просто иначе колата няма шанс. докато работи-чете дебитомера и всяка ръчна намеса ще доведе до влошаване на работата. може да не е в момента но при по дълъг път ще се прояви със сигурност.


saltatrix
Мнения: 6
Регистриран на: Нед 26 юни 2005 7:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Мнениеот saltatrix » Нед 26 юни 2005 9:53


Пич, Пасата ми преди явно е имал газово, защото като го слагахме намерихме разни дупки, които съвсем точно отговарят на разположението на елементите в момента. А освен това кутията ми на въздушния филтър наистина е пробита с 4 дупки, 2 от едната и 2 от другата страна, срещуположно. И ние си помислихме, че са правили някаква шмекерия предните майстори, обаче газта при това положение ще трябва първо да мине през въздушния филтър и освен това си остава въпроса, как ще работи дебитомера при това положение, защото при палене отваря съвсем малко. Ако хакам много газ в кутията на въздушния филтър би трябвало да ми се увеличат и загубите, сиреч ще се вдигне разхода. И не на последно място стъпковият мотор ще се шашка, че му влиза газ и ще вдига много оборотите на празен ход, той е най-малкият проблем обаче, защото мога да го спирам с ключе.


Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11992
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил: Passat B35i
Двигател: AGG
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот vaskoto1 » Нед 26 юни 2005 10:05


не знам човек-по газта съм яко леймър и просто си разсъждавам на глас...
оттук натам-колегите ако имат някакви по задълбочени познания по случая...


Потребителски аватар
Nikunata
Мнения: 129
Регистриран на: Пет 06 май 2005 11:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Nikunata » Нед 26 юни 2005 15:09


Виж колега,аз съм със същия мотор имам газова lovato и си бачка перфектно и на газ и на бензин.Като имаш предвид че и предишната ми кола беше 2000кб.инжекция и също бачкаше перфектно и на двата вида гориво.Не съм я слагал аз но плочката е веднага след дебитомера/демек там се подава газта/Дупките в кутията на филтъра се пробиват за да не ти гасне на висока скорост като дадеш на свободна. А наи важното на една газова е настроиката а за това ти е нужен газанализатор,така че наи добре път натам. :arrow:


saltatrix
Мнения: 6
Регистриран на: Нед 26 юни 2005 7:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Мнениеот saltatrix » Нед 26 юни 2005 16:10


Nikunata, а нещо допълнително имаш ли слагано? И знаеш ли дали са ти пипали нещо по дебитомера?


Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11992
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил: Passat B35i
Двигател: AGG
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот vaskoto1 » Нед 26 юни 2005 16:13


говорих днеска с Rado-неговия беше с 2Е и с газ.
плочката се слага най близо до дебитомера -както предполагах смесообразуването трябва да стане по далече от колекторите за да имаш настройка...
предполагам и той ще пише-споменах му.


Потребителски аватар
kbot
Мнения: 389
Регистриран на: Съб 20 ное 2004 10:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София Дачия Дъстър 4x4 dci
Контакти:

Мнениеот kbot » Нед 26 юни 2005 17:31


vaskoto1 написа:... значи виждал съм газови на такива коли поставени без плочка а директно с разпробиване и в кутията на филтъра ... виждал съм 2 варианта-разпробита кутията под филтъра откъм мотора и там вкаран маркуча или разпробита полчката след дебитомера и там. отгоре...

Колеги, това ми звучи като описание на бомба :lol: И аз съм с 2Е и ако исках газ, щях да си купя карбураторен или поне моно ...


Потребителски аватар
popeye
Мнения: 1239
Регистриран на: Пет 30 юли 2004 22:59
Автомобил: VW Passat variant 4motion 2002
Двигател: AMX 193hp 2771cc
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот popeye » Нед 26 юни 2005 21:13


слага се без никакъв проблем, а плочката е залепена за дебитомера


Потребителски аватар
Rado
Мнения: 144
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Rado » Нед 26 юни 2005 21:44


Значи така седят нещата филтар,плочка,дебитомер,кихалка тоест клапа плочката е плоска и се монтира преди дебитомера малко се изрязва котията ама нема страшно преди дебитомере е за да не барка самия поток.
Принцип на работа
Когато дадеш гас се отваря дроселната клапа двигатела засмуква въздох които въздох повлича гас заедно със себеси а това колко да е гаста зависи от мембраната на изпаритела колко е натегната
Тоест ако е натегната повече ще дрябва повече въздох което води до по голям поток и от там по голям дебит.
2Е МОТОРИТЕ се даржат доста стабилно на гас бих казал по добре варват на гас от колкото на бензин по- голям демараж имат в ниските и по голяма максимална скорост Тоест подбягват не се скопяват Ваското има впечатления от това след като е карал моита кола.
Колата или гаста гарми не от свещи а от бедна сес не ,че свещите и филтара не са важни бих казал ,че наи важен е филтара за добрата работа на гас А това дали ще грамне е вапрос на време и наи вече на шофиране но няма стращно
Дебитомера на 2Е е маханичен кат се изкриви се изправя няма страшно
Успех с гаста


saltatrix
Мнения: 6
Регистриран на: Нед 26 юни 2005 7:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Мнениеот saltatrix » Пон 27 юни 2005 8:30


Rado, голямо благодарско за компетентното мнение! Обаче ми изникват няколко въпроса :) Ако плочката е монтирана преди колектора, на края на въздухопровода, какво се променя в цялата система. Пак имаме отваряне на дроселната клапа, отваряне и на клапата на дебитомера, засмукване на въздух и съответно газ. Би трябвало системата да работи по същият начин. Ние пробвахме с плочка монтирана в началото на въздухопровода, след дебитомера, обаче тогава стъпковият мотор се шашка и държи високи обороти след форсаж. При тебе имало ли е проблем със стъпковият мотор и изключваш ли го когато си на газ? Иначе колата в момента е добре, като цяло, само дето тресе в ниските обороти, когато не е загряла добре. И последно ме гложди още един въпрос, защо в сервизите във Варна ми искаха 200-250 лева за монтаж, при положение, че системата не се отличава по нищо от другите, които ги монтират за 50 лева :?


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12830
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот kris11 » Пон 27 юни 2005 12:08


В тази тема / газови / колега дай идея за смяна на пластмасови смукателни колекторни тръби на "измислен " АЕЕ мотор 1,6л MPi
От какъв мотор стават?


saltatrix
Мнения: 6
Регистриран на: Нед 26 юни 2005 7:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Мнениеот saltatrix » Пон 27 юни 2005 12:37


Радо, пак голямо благодарско за инфото! Направих я както каза. Пушка е вече! Държи стабилни ниски и се реже здраво на високите, остава само за разход да я пробвам.
Поздрави!



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 9 госта