Схемата е тази .. batch injection сиреч инжекторите ще си впръскват горивото едновременно (не като на абф-а)
http://www.megamanual.com/v22manual/extwir.gif
за колата вече имам почти всичко
тази вечер ако остане време да сляза до колата ще премеря дали инжекторите с рейката стигат до входящия колектор и колко дълаг преходник (като тези които ползва боби) ще ми трябва
и дали ще свършат работа тези от магазина или ще трябва да се ходи да се правят други ..
А.. да не забравя че трябва да взема няколко бушона и няколко стотин километра кабеляци
единствено остана да взема дросела (благодарение на колегата shh) и да се направи една планка за него
в момента чакам и датчика за температурата на входящия въздух
и владко да провери дали има буксите за инжекторите някъде из тях или трябва да звъним на летата джанта
та ако някой е правил МС до сега (казаха ми цена около 150лв за монтажа което изобщо не е много) по добре 150лв да ги изпием на някоя маса от колкото да ги давам на някой
та ако някой може да помогне може да драсне едно лично .. най-малкото да удари едно рамо..
колегата Glove ги чува жиците много (оправи ми счупената аларма .. буквално.. счупената... ) и ще удари едно рамо
Ще има и телефон-хелп от колегата Disc ако ударим греда някъде (той ракия не пиел.. ама ще го оправим и него )
След малко разговор с колега от форума който успя да ме навие да не правя глупости реших да направя нещо МАЛКО по смислено..
Та.. моя проект започва така K-Jetronic -> MS2.2
Благодаря предварително за помощта
БОБИИИИИ КРАДИ ЗАНАЯТ И ИДВАЙ БЕ
Мегаскуирт въпрос - окабеляване
- Бай ти Митьо
- Мнения: 51
- Регистриран на: Пет 20 окт 2006 9:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Според мен вземи добър лентов кабел, не взиамай метри кабеляци, поне от Мегата до двигателния отсег.
Откъде взе МС-а? TPS-а ти с потенциометър ли е? Соленоида за cold start имаш ли? Ще ти трябва екраниран кабел от датчика на коляновия вал, защото прави смущения в МС-а.
Според мен ако си намерил кой да ти го направи за 150 лева, по-добре отиди му ги дай... Изисква се не само добро познаване на устройството на твоето ДВГ и на работата на ДВГ като цяло, но и знанията по електроника и електротехника не вредят... С каква таблица ще го запалиш първия път? Много въпросителни са... Предполагам си изчел целия manual... А настройки после?
Успех!
Откъде взе МС-а? TPS-а ти с потенциометър ли е? Соленоида за cold start имаш ли? Ще ти трябва екраниран кабел от датчика на коляновия вал, защото прави смущения в МС-а.
Според мен ако си намерил кой да ти го направи за 150 лева, по-добре отиди му ги дай... Изисква се не само добро познаване на устройството на твоето ДВГ и на работата на ДВГ като цяло, но и знанията по електроника и електротехника не вредят... С каква таблица ще го запалиш първия път? Много въпросителни са... Предполагам си изчел целия manual... А настройки после?
Успех!
- The_Machine
- Мнения: 3558
- Регистриран на: Нед 17 дек 2006 20:09
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Мегаскуирт въпрос - окабеляване
Vizor написа:БОБИИИИИ КРАДИ ЗАНАЯТ И ИДВАЙ БЕ
чакай малко де аз обичам да изпипвам нещата за да няма фалове после Още си ям камбаните че онази жичка ме прецака на състезанието с Велко....
Досега бях небрежен с жиците но сега мисля да съм мноооого внимателен за да усвоя тънкостите.... а после с мапването..... е те там има доста да се уча .....но ще успея като счупя още 2 моторя
- Sachko
- Мнения: 643
- Регистриран на: Нед 15 авг 2004 13:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Bansko/Sofia
- Контакти:
!
За какво е тоз лентов кабел Аз под лентов кабел разбирам такав от PC
КР няма дат4ик колянов вал ... 4ете обороти от хол сензора на делкото
За мен е наи удобно е с жици от автомобилна инсталация ... понеже са разноцветни и можеш да си записваш кое за кое е защото кат ти потреа след време да има каде да го видиш
КР няма дат4ик колянов вал ... 4ете обороти от хол сензора на делкото
За мен е наи удобно е с жици от автомобилна инсталация ... понеже са разноцветни и можеш да си записваш кое за кое е защото кат ти потреа след време да има каде да го видиш
- Бай ти Митьо
- Мнения: 51
- Регистриран на: Пет 20 окт 2006 9:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: !
Sachko написа:За какво е тоз лентов кабел Аз под лентов кабел разбирам такав от PC
КР няма дат4ик колянов вал ... 4ете обороти от хол сензора на делкото
Хммм... Този датчик не служи за четене на обороти, а за искрообразуване. Понеже карам Опел, при нас има както датчик колянов вал, така и датчик на Хол, искроопределящ е на коляновия, на Хол служи само за сравнение... Ти сигурен ли си в това, което казваш? На мен малко не ми се вярва. Няма как просто да правиш искра по това.
А за лентовия кабел - защото кабелите които отиват към мегата са ужасно много. Лентовия кабел е оцветен (примерно за пътечка номер 1), и всичко се брои оттам... Просто е по-удобно. Естествено не пречи да се направи и с други кабеляци...
- group®
- Темерут
- Мнения: 10015
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: !
Бай ти Митьо написа:...
Митьо не всички колки са опели и не всички опели са коли
По темата:
Човека знае какво говори
Детонационният датчик служи да предотвратява детонациите в мотора породени от некачествени горива/такива с ниско октаново число/ и да поддържа центровката на максимално предварение т.е. на границата на детонацията.По този начин се постига максимален КПД,минимален разход,по-пълно изгаряне на горивовъздушната смес и не на последно място по-малко вредни емисии в атмосферата.При мен се намира отдясната страна на двигателя между първи и втори цилиндър ако не се лъжа.Самият датчик работи на пиезопринцип т.е. при вибрации на изходите му се появява ЕДН,което се подава към ЕБУ-то.От своя страна електронния блок е така настроен,че да разпознава сигнали с точно определена честота а именно детонационните.Щом като получи такъв сигнал ЕБУ-то преминава в режим на по-късно подаване на искра в цилиндрите т.е. центровката се мени към закъснение.Така този датчик влияе върху момента на запалване във всяко време постоянно.На мен ми се е случвало да заредя некачествен бензин и в един момент да чуя детонация но само за една-две секунди и от там на сетне няма проблем.Ако този датчик не работи ще има почти незатихващи детонации,когато колата се движи на висока предавка с малка скорост.
взето от ауди форума
Надявам се това да отговори на въпросите ти
- Бай ти Митьо
- Мнения: 51
- Регистриран на: Пет 20 окт 2006 9:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: !
group® написа:Бай ти Митьо написа:...
Митьо не всички колки са опели и не всички опели са коли
По темата:
Човека знае какво говориДетонационният датчик служи да предотвратява детонациите в мотора породени от некачествени горива/такива с ниско октаново число/ и да поддържа центровката на максимално предварение т.е. на границата на детонацията.По този начин се постига максимален КПД,минимален разход,по-пълно изгаряне на горивовъздушната смес и не на последно място по-малко вредни емисии в атмосферата.При мен се намира отдясната страна на двигателя между първи и втори цилиндър ако не се лъжа.Самият датчик работи на пиезопринцип т.е. при вибрации на изходите му се появява ЕДН,което се подава към ЕБУ-то.От своя страна електронния блок е така настроен,че да разпознава сигнали с точно определена честота а именно детонационните.Щом като получи такъв сигнал ЕБУ-то преминава в режим на по-късно подаване на искра в цилиндрите т.е. центровката се мени към закъснение.Така този датчик влияе върху момента на запалване във всяко време постоянно.На мен ми се е случвало да заредя некачествен бензин и в един момент да чуя детонация но само за една-две секунди и от там на сетне няма проблем.Ако този датчик не работи ще има почти незатихващи детонации,когато колата се движи на висока предавка с малка скорост.
взето от ауди форума
Надявам се това да отговори на въпросите ти
Само че това, което си постнал, Галине, е тотално ирелевантно към темата.
Детонационен датчик няма нищо общо с датчик на Хол. И никакво отношение към датчика на коляновия вал, за който говорим. И въобще, като не разбираш, що си буташ пишката дет не й е мястото?
п.п. Не вярвам да няма датчик на коляновия, ако е така за мен големият въпрос е как по датчика на Хол ще се определя позицията на интърналите? Как ще направиш градуси предверение по него?
п.п.2. Аз говоря за sequential injection... А при вас явно е batch или bank... Грешката е моя.
- group®
- Темерут
- Мнения: 10015
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: !
Бай ти Митьо написа:Понеже карам Опел, при нас има както датчик колянов вал, така и датчик на Хол, искроопределящ е на коляновия, на Хол служи само за сравнение... Ти сигурен ли си в това, което казваш? На мен малко не ми се вярва. Няма как просто да правиш искра по това.
Бай ти Митьо написа: Не вярвам да няма датчик на коляновия, ако е така за мен големият въпрос е как по датчика на Хол ще се определя позицията на интърналите? Как ще направиш градуси предверение по него?
Ауди форума написа:От своя страна електронния блок е така настроен,че да разпознава сигнали с точно определена честота а именно детонационните.Щом като получи такъв сигнал ЕБУ-то преминава в режим на по-късно подаване на искра в цилиндрите т.е. центровката се мени към закъснение.Така този датчик влияе върху момента на запалване във всяко време постоянно.
Опитах се да ти кажа, че искрата не се определя на база само датчик на Хол, а
именно от детонационния датчик. Надявам се това да ти обясни как се търкаля този мотор без датчик на коляновия валцентровката се мени към закъснение
Бай ти Митьо написа:И въобще, като не разбираш, що си буташ пишката дет не й е мястото? Very Happy
Тук няма какво да коментирам
Датчи на ХОЛ използва ефекта на ХОЛ, а именно - когато през такъв сензор преминава ток и е поставен в перпендикулярно на тока магнитно поле, датчика дава изходящо напрежение, което е пропорционално на произведението от силата на матнитното поле и тока.
Демек...спокойно може да се използва за определяне на позицията на вала (а и не само за това).
Демек...спокойно може да се използва за определяне на позицията на вала (а и не само за това).
- Бай ти Митьо
- Мнения: 51
- Регистриран на: Пет 20 окт 2006 9:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: !
group® написа:Опитах се да ти кажа, че искрата не се определя на база само датчик на Хол, аименно от детонационния датчик. Надявам се това да ти обясни как се търкаля този мотор без датчик на коляновия валцентровката се мени към закъснение
Хайде сега, понеже
group® написа:...няма какво да коментирам
да ми кажеш как ти хрумна че детонационият датчик е основен искрообразуващ? Корекционен, да, но основен? И какво, като го махнем и няма да се търкаля мотора, тъй ли? Аз пък си мисля че ще се търкаля, друг е въпроса колко дълго преди да цъфне. Опита ми е само със SFI, предполагам логически че може да се искрообразува само по Хол, просто не съм мислил в посоката. И затова питам, и се опитвам да мисля логично, защото нямам представа от двигателите на ФауВе.
Аз също имам детонационен датчик, но хей - имам и датчик на коляновия.
Отново, коментара ти е ирелевантен.
Говорим за нещо, което може да определи кога имаш ГМТ. Това нещо може да каже на ЕКУ, за да определи ЕКУ кога трябва да има искра. И на базата на това може да се определя предверение в градуси.
Детонационният просто няма нищо общо с темата.
Това за пишката... Чети, бачовото.
itni написа:Демек...спокойно може да се използва за определяне на позицията на вала (а и не само за това).
Съгласен.
С други думи се използва за определяне на ГМТ на първи само?
Нали идеята е да се пръска възможно повече през Open Valve Time, което доколкото си спомням е около 30% от времето... Което е и една от основните функции на датчика на коляновия... А при batch се пръска и стои в порта, тъй ли?
Последна промяна от Бай ти Митьо на Сря 23 яну 2008 17:54, променено общо 2 пъти.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 5 госта