28 - 30 август 2020 г. - предстои ФОЛКСВАГЕН ФОЛКЛОРЕН СЪБОР УЗАНА!

Чип тунинг от Brezel

Теми свързани с всякакви перформанс модификации и промени по двигател, ходовата част и купе
Потребителски аватар
driver
Мнения: 2033
Регистриран на: Пет 02 юли 2004 8:34
Автомобил: diesel
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Re: CHIPTUNING

Мнениеот driver » Вто 07 мар 2006 22:25


Brezel написа:Здравейте всички.Предлагам тук да споделяме мнения кой какво направил или променил чрез CHIPTUNING. Лично аз мога да предложа чипове на ''смешни цени'' засега обаче само за TDI-та (VW,AUDI;SEAT,SKODA) :) На недоволните си вращам парите :D. Предлагам тази тема също защото ми писна за някакви играчки да ни взимат по 400 лева. Също бих искал да споделяме информация и опит свързани с боравенето с бордовия компютър.(диагностика вкъши и т.н.)


Интересува ме за Венто 1.9 тди - 90 к.с - ЦЕНА?
Евнтуално цена за в бъдеще и за Голф 3 ГТИ - 115 к.с. ?




Потребителски аватар
Brezel
Мнения: 1117
Регистриран на: Нед 29 яну 2006 17:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Годеч / Берлин
Контакти:

Мнениеот Brezel » Сря 08 мар 2006 3:06


Здравей. Виж сега. Идеята ми е следната. Чиптунинг в България е прекалено скъп лукс. Затова искам да популяризирам тия неща. Принципно цената е 100 лева за атмосферни мотори и 200 за турбомотори (пазарлъци не акцептирам)Проблема е че през голяма част от времето си съм в Германия (Берлин). За този тип двигатели са нужни 2 чипа (крайната цена си остава 200 лева :lol: ) Предлагам ти следното нещо: доставям ти чиповете и обяснение за инсталация. Чиповете трябва смениш сам (освен ако не съм си в BG или не ги смени един приятел).Тъй като го правя за каузата (ясно ти е че с 200 лева не се забогатява) имаш следната възможност: а именно ако не си доволен от качеството имаш право до 2 седмици след сделката БЕЗ ОСНОВАТЕЛНА ПРИЧИНА да върнеш чипа и следователно получаваш обратно пълната сума която си платил!!! (такъв е законът в Германия) сигурен съм обаче че ще се убедиш в подобрението още след първите 400 метра :twisted: . Сега обаче съм изключително зает и искам да те предупредя че ще ми отнеме време (макс. 3 седмици) за да оправиме нещата. Сега малко ИНФО! Чиптунинг е ефективен най-вече при двигатели с турбо !!! При 1.9 ТДИ обещавам повишение на мощтността с 25-30 к.с. ! При бензинов двигател без турбо не трябва да очакваш чудеса. Много Тунери обещават какво ли не но повярвай ми двигател без турбо не може да се промени с повече от 7-9%. Има различни начини за чиптунинг.
1. Смяна на EPROM чип. (класическият начин подходящ за повечето коли)
2. ОБД2-тунинг (подходящ за поновите модели коли при които вместо да се сменя чипът просто информацията се зарежда на бордовия компютър чрез спецялен кабел и software. При тези модели чипът е от по ново поколение и не изисква смяна )
3.Resistortuning - найчесто е вреден за двигателя. При този тип тунинг се поставя едно глупаво приспособление (прост аналогов преубразувател или определена конбинация от съпротивления) Какво значи това: Има 2 възможностти
а. Това устройство се поставя между двигателя и определени сензори при което борд. компютъра получава ФАЛШИВИ данни и командва двигателя по друг начин
б. Устройството се поставя между компютъра и двигателя при което подадените от компютъра сигнали и команди биват преобразаувани и двигателя получава ФАЛШИВИ команди което от своя страна води до определено (но неконтролируемо повишаване на мощтността) лично аз имам възможност да предлагам и този варянт но не го препоръчвам защото е прекалено вреден несигурен и непрофесионален.

Важно!!!!! Неприятна трудност която би могла да възникне е начина на поставяне на чиповете а именно факта че при някои модели чиповете са запоени. Тогава смяната е потрудна но не невъзможна. При повечето модели е с цокъл, което ще рече че можеш директно да извадиш чиповете (те са в нещо като букса) ако искаш можеш сам да провериш. Сваляш компа и го отваряш. При повечето модели се състой от 2 платки при които от едната страна трябва да отвъртиш всички болчета и да разтвориш 2те платки като книга!!!!!! На една от платките се намират 2 чипа на които пише M27C512...... Хубаво е да провериш дали тези чипове са запоени или не. (ако не са ще ти е по лесно).

Единственото за което ще те помоля е търпение защтото съм далеч (1700 километра от София)


И незабравяй ако не си доволен си получаваш парите (знам че е трудно да се вярва на българин :lol: но в условията на пазарна икономика и на конкуренцията е напълно нормално!!!

Утре съм в посолството на среща с икономическият посланник и затова при евентуални вапроси ще мога да ти отговоря късно вечерта.

Всичко хубаво и до ново писане ;)

Последна промяна от Brezel на Пон 13 фев 2012 20:35, променено общо 5 пъти.


Потребителски аватар
poGo
Мнения: 637
Регистриран на: Сря 01 мар 2006 16:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот poGo » Сря 08 мар 2006 11:30


Здравей Brezel,
Много внимателно прочетох обяснението ти по-горе и имам 2-3 въпроса:
1. Имам Polo 1.4 MPI, 75 кс, 2002 г. Сам се досещаш, че това не е най-мощния автомобил на света ;) и от тази гледна точка дори 7-9% отгоре ще му дойдат добре. Досега не ми се рискуваше с чипове по 200-400 лв., но за 80 лв. си заслужава да опитам. Пък и ти казваш, че може да върне, така че аз съм "ЗА".
2. Нямам никаква (или почти никаква) техническа култура и това което разправяше за разглобяване на компютри, вадене на чипове и т.н. на мене ми звучи като ядрена физаика! Ако имаш човек, който може да го постави, аз съм склонен да си платя.
3. Молбата ми е да провериш дали има чипове за моята кола или дали някой от наличните ще свърши работа. Ако смяташ, че няма да стане или че няма да има полза вобще (2-3 кс.), ще ти бъда признателен ако ми го кажеш направо.
Предварително благодаря!
Поздрави


Потребителски аватар
driver
Мнения: 2033
Регистриран на: Пет 02 юли 2004 8:34
Автомобил: diesel
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот driver » Сря 08 мар 2006 11:54


За Голф 3 ГТИ 2Е кога ще имаш?


didoriginal
Фотограф на VWClubFest
Мнения: 2271
Регистриран на: Нед 23 яну 2005 16:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот didoriginal » Сря 08 мар 2006 12:37


Значи май в скоро време ще имаш още един кандидат за чип за Vento 1.9TDi 94-та година! ;)


Потребителски аватар
mladvampirTDI
Мнения: 1398
Регистриран на: Пет 11 мар 2005 11:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sale, UK

Мнениеот mladvampirTDI » Сря 08 мар 2006 14:05


И аз да попитам. За Г4 2002 1.9 ТДИ 74 kW какво може да се направи?


Потребителски аватар
KILLER GTI
Мнения: 847
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 23:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот KILLER GTI » Сря 08 мар 2006 22:41


а аз искам само да попитам колегата, как записва мобилаизерите на тез VW-та дет са след 95г!
кой ти прави софтуерите ?
с каква програма работиш?
и ошще такива въпроси....


Потребителски аватар
Brezel
Мнения: 1117
Регистриран на: Нед 29 яну 2006 17:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Годеч / Берлин
Контакти:

Мнениеот Brezel » Чет 09 мар 2006 1:06


Здравей POGO. Относно POLO-то искам да ти кажа, че можеш да му вдигнеш спокойно 9-10 коня отгоре.По принцип имам чипове за ПОЛО но твойто е сравнително ново и незнам дали има смисъл да се слага чип.Учил съм автомобилна техника в TU-Berlin и мога да твърдя че ги разбирам нещата. Колегите ми тук ми обещават и повече конски сили за полото но от опит знам че не винаги всичко става както го пишат в книжките. За оптимални резултати (12-14) трябва колата да се тества след всяка промяна в софтуера на стенд. Това отнема изключително много време но все пак чипът ще е оптимизиран спецялно за твоята машина. Цялата процедура е свързана и с повече пари както вече се досещаш. Полото ти е значително ново което от своя страна означава че тунинг можеш да направиш без въобще да отваряш компютъра. При постарите автомобили софтуера контролиращ двигателя се съхранява в EPROM-чип (Erasable Programmable Read-Only-Memory) тази технология е сравнително стара (много от BIOS-ите на компютрите са с такива чипове) Проблемът при тази технология е че не може многократно да се записва на един чип информация. Записаната ИНФО може да се изтрие от такъв чип ако бъде облъчен с UV-светлина.(10 - 30 минути) Заради това неудобство е нужно при постарите модели СМЯНА на чипа с друг. При поновите коли се използват ЕЕPROM-чип (Electrically Erasable Programmable Read-Only Memory) или някъква FLASH-памет. Тези чипове позволяват многократно записване и триене на софтуера по електронен път или иначе казано с компютър и подходяща техника. Бих ти препоръчал ОБД-2 начинът (OBD-2), защото е по добър. Всички VAG-автомобили имат ОБД2 букса която е замислена за диагностика на автомобила. През тази букса може да се сменя и софтуера. Подхода е следният: Презаписвам оригиналният софтуер от колата ти на компютъра (това значи че когато пожелаеш ти връщам заводските настройки) след което качвам новите настройки. Евентуално преди качването сравнявам старите и новите насройки. Лошото е че съм рядко в БГ (сега ще се връщам за баловете :drunk ) а приятелите ми в БГ нямат необходимото оборудване за да го направят. Евентуално може да се срещнем когато съм в БГ. Междувременно ще те информирам ако има някакви други възможности. Благодаря ти също и за интереса по темата :wink:

Здравей DRIVER. За Голф 3 ГТИ имам




mladvampirTDI: За твоя Голф най-подходящо решение си е ОБД2 както погоре обясних за ПОЛОТО.

VW_FEN : За трабант чипове имаме ама ECU-та нямаме! mhihi

Killer GTI : с имобилайзеа проблеми няма да имаш никви, то и нямат връзка.


ICE_Cool: Не ти разбирам коментара ама май е подобре:D

Ако някой мисли че превръщам форума в Пазар и е недоволен моля да го сподели. Както виждате се опитвам да споделя каквото знам.

Последна промяна от Brezel на Пон 13 фев 2012 20:38, променено общо 3 пъти.


Потребителски аватар
FreAk
Мнения: 499
Регистриран на: Пон 10 окт 2005 13:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София, В.Търново

Мнениеот FreAk » Чет 09 мар 2006 10:26


да уточня не се заяждам, но като един недоверчив българин ме интересува как така предлагаш нещо КАЧЕСТВЕНО за 80лв. ,като същото там струва 300-500Еuro
и не се обиждай ама вече ги няма хората дето правят нещо САМО заради "каузата" !!! Ти със сигурност имаш някаква, може и минимална, печалба и затова много ми е чудно каква е себестойността
на този КАЧЕСТВЕН чип
п.п пак уточнявам не се заяждам


Потребителски аватар
Brezel
Мнения: 1117
Регистриран на: Нед 29 яну 2006 17:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Годеч / Берлин
Контакти:

Мнениеот Brezel » Чет 09 мар 2006 14:38


Здравей FREAK. Очаквах и такъв въпрос. :oops: и затова мислех още в началото да им сложа една цена от 200 лева :shock Обаче я се замисли кой ще даде толкова пари на чове който е чат пат в БГ и очевидно не е нов във форума. Риска не си заслужава нали? Тук чиповете не са 300-500 евро а между 150-300. Харесва ми как изключително много наблягаш на КАЧЕСТВЕНО :lol: Ами ако погледнеш понагоре ще се увериш че почти никъде (да не кажа абсолютно никъде) не съм използвал тази дума. Предпочитам евентуален притежател на мой чип да си каже мнението за качеството. Точно потази причина си връщам парите (до 2 седмици след слагането на чипа) ако някой не го кефи. Ще се опитам да ти изпреваря следващият въпрос. Откъде може да си сигурен че ще ти върна парите? Ако има някой недоверчив давам първо чипа парите получавам после.Всичките тия неща със сигурност те навеждат на мисълта че тия чипове нищо не ми струват и са некъкви боклуци.Аз същото бих си помислил :) Вий сега : няма чип който да е по скъп от 10-15 евро !!!!!! Това е цената на самия празен чип. Това ъа което плащаш е софтуера качен на него. Аз за този софтуер не шлащам почти нищо!!! С други думи КРАДА им софтуера (абе ти си знаят но има вътрешна уговорка да не предлагам нищо в Германия) По същата причина немога да ви кажа какъв софтуера и кой го прави!!! За печалбата имаш право. Закупуване на чиповете черпене на приатели пращане до България ангажиране на приятели (посредници) и всичко това за 50 евро. Ако това не е за каузата здраве му кажи!!! Ако всичко е както трябва изкарвам към 10 евро. Вече знаеш каква е себестойността а за КАЧЕСТВОТО пакъсно ще говориме :D От друга страна много се радван за критично поставният въпрос защото ме накара и аз да се замисля. Все пак никой не карам на сила да се занимава а и на всички е ясно че не мога да ви мина . :wink:

Последна промяна от Brezel на Нед 29 окт 2006 17:14, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
niki7878
Мнения: 474
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 12:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот niki7878 » Чет 09 мар 2006 16:12


FreAk написа:....Както и да е аз ти предлагам да....подариш един на някой от форума, не на мен, за да може той да каже как е :!: нали се сещаш това е един вид реклама на продукта ако си заслужава ще има повече клиенти :wink:


Че то тея 80 лв. не са ли подарък, пък ако не си доволен след седмица си ги получаваш обратно, ако си ги дал въобще!!!!
Аз примерно съм навит да пробвам, макар че без дино не си е работа но е важна идеята, нали!?


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9361
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: VW GOLF IV
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Мнениеот L&R » Чет 09 мар 2006 16:15


Тези чипове или по скоро съдържанието в тях не е ли коректно да се прочетат-ревърс-промяна-запис. Наливането направо на ново съдържание ми се вижда груба работа.


Потребителски аватар
Brezel
Мнения: 1117
Регистриран на: Нед 29 яну 2006 17:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Годеч / Берлин
Контакти:

Мнениеот Brezel » Чет 09 мар 2006 16:43


FreAk написа:
....Както и да е аз ти предлагам да....подариш един на някой от форума, не на мен, за да може той да каже как е нали се сещаш това е един вид реклама на продукта ако си заслужава ще има повече клиенти


Прекалено много занимавка е а и Риск за да почна сега да подарявам, после да чакам мнения че и да се привлича повече Клиентела :roll: FREAK не го правя да забогатея! Просто имам възможност и предположих че ще има интерес към такова предложение. Кофти обаче че винаги се стига до пазарлъци и в най-лошия случай обиди :(


One
Мнения: 3591
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 9:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот One » Чет 09 мар 2006 16:54


Brezel написа:....... Кофти обаче че винаги се стига до пазарлъци и в най-лошия случай обиди :(

Нали знаеш какво е казано в Книгата - никое добро дело няма да остане ненаказано...
успех


Потребителски аватар
Brezel
Мнения: 1117
Регистриран на: Нед 29 яну 2006 17:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Годеч / Берлин
Контакти:

Мнениеот Brezel » Чет 09 мар 2006 16:58


''Тези чипове или по скоро съдържанието в тях не е ли коректно да се прочетат-ревърс-промяна-запис. Наливането направо на ново съдържание ми се вижда груба работа''


Здравй L&R. Прочети погоре където обяснявам недостатъците на EPROM. Тези чипове моце да се четът но записването става еднократтно или поточно наведнъж записваш всичко. Триенето се осъществява чрез продължително с UV-светлина! Така че е полесно да сложиш нов вместо да унищожваш оригиналния! При поновите които са с ЕЕPROM или FLASH-памет е точно както го мислиш. Сваляш всички оригинални настройки (за да покъсно да ги възстановиш при желание) и след това качваш новите. Обработка на оригиналните само така пасивно на компа без кола стенд и подходящо обучение е иъключително опасно!!! Надявам се да съм отговорил задоволително въпросът ти :D .

Поъздрави Brezel



Върни се в “Силов тунинг”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 8 госта