Здравей. Виж сега. Идеята ми е следната. Чиптунинг в България е прекалено скъп лукс. Затова искам да популяризирам тия неща. Принципно цената е 100 лева за атмосферни мотори и 200 за турбомотори (пазарлъци не акцептирам)Проблема е че през голяма част от времето си съм в Германия (Берлин). За този тип двигатели са нужни 2 чипа (крайната цена си остава 200 лева
) Предлагам ти следното нещо: доставям ти чиповете и обяснение за инсталация. Чиповете трябва смениш сам (освен ако не съм си в BG или не ги смени един приятел).Тъй като го правя за каузата (ясно ти е че с 200 лева не се забогатява) имаш следната възможност: а именно ако не си доволен от качеството имаш право до 2 седмици след сделката БЕЗ ОСНОВАТЕЛНА ПРИЧИНА да върнеш чипа и следователно получаваш обратно пълната сума която си платил!!! (такъв е законът в Германия) сигурен съм обаче че ще се убедиш в подобрението още след първите 400 метра
. Сега обаче съм изключително зает и искам да те предупредя че ще ми отнеме време (макс. 3 седмици) за да оправиме нещата. Сега малко ИНФО! Чиптунинг е ефективен най-вече при двигатели с турбо !!! При 1.9 ТДИ обещавам повишение на мощтността с 25-30 к.с. ! При бензинов двигател без турбо не трябва да очакваш чудеса. Много Тунери обещават какво ли не но повярвай ми двигател без турбо не може да се промени с повече от 7-9%. Има различни начини за чиптунинг.
1. Смяна на EPROM чип. (класическият начин подходящ за повечето коли)
2. ОБД2-тунинг (подходящ за поновите модели коли при които вместо да се сменя чипът просто информацията се зарежда на бордовия компютър чрез спецялен кабел и software. При тези модели чипът е от по ново поколение и не изисква смяна )
3.Resistortuning - найчесто е вреден за двигателя. При този тип тунинг се поставя едно глупаво приспособление (прост аналогов преубразувател или определена конбинация от съпротивления) Какво значи това: Има 2 възможностти
а. Това устройство се поставя между двигателя и определени сензори при което борд. компютъра получава ФАЛШИВИ данни и командва двигателя по друг начин
б. Устройството се поставя между компютъра и двигателя при което подадените от компютъра сигнали и команди биват преобразаувани и двигателя получава ФАЛШИВИ команди което от своя страна води до определено (но неконтролируемо повишаване на мощтността) лично аз имам възможност да предлагам и този варянт но не го препоръчвам защото е прекалено вреден несигурен и непрофесионален.
Важно!!!!! Неприятна трудност която би могла да възникне е начина на поставяне на чиповете а именно факта че при някои модели чиповете са запоени. Тогава смяната е потрудна но не невъзможна. При повечето модели е с цокъл, което ще рече че можеш директно да извадиш чиповете (те са в нещо като букса) ако искаш можеш сам да провериш. Сваляш компа и го отваряш. При повечето модели се състой от 2 платки при които от едната страна трябва да отвъртиш всички болчета и да разтвориш 2те платки като книга!!!!!! На една от платките се намират 2 чипа на които пише M27C512...... Хубаво е да провериш дали тези чипове са запоени или не. (ако не са ще ти е по лесно).
Единственото за което ще те помоля е търпение защтото съм далеч (1700 километра от София)
И незабравяй ако не си доволен си получаваш парите (знам че е трудно да се вярва на българин
но в условията на пазарна икономика и на конкуренцията е напълно нормално!!!
Утре съм в посолството на среща с икономическият посланник и затова при евентуални вапроси ще мога да ти отговоря късно вечерта.
Всичко хубаво и до ново писане