как да си почистим двигателя ОТВЪТРЕ

Главният форум, касаещ всичко свързано с автомобилите Volkswagen
Потребителски аватар
plamen
Мнения: 25
Регистриран на: Сря 16 мар 2005 16:17
Автомобил:
Двигател:

как да си почистим двигателя ОТВЪТРЕ

Мнениеот plamen » Вто 03 май 2005 8:37


мисля че темата е актуална

като за начало какво мислите за добавките които се сипват преди смяна на маслото?

Като си сменях маслото ми сипаха ново масло "ПРИСТА за почистване" 4 литра за 14 лв. Работи 5 мин и го източиха. Казаха че имало ефект.

Мисля си по въпроса дали има някаква киселина която да се впръсква през колекторите за почистване на клапаните.




Потребителски аватар
R@do
Батето
Мнения: 5412
Регистриран на: Пон 17 яну 2005 10:47
Автомобил: Audi 80
Двигател: ABK 1993
Местоположение: В планината

Мнениеот R@do » Вто 03 май 2005 9:30


Аз лично съм доволен от тези добавки - мисля,че имат ефект, а и досега не съм имал проблем.
В БИЛА съм виждал на щанда за автокозметика, някаква немска 6,50 лв. слагаш я, караш 30-100 км и след това смяна на масло и филтър.
Аз лично съм ползвал друга, мился на СТП - слагасе, двигателя работи на място и след това източване.


Потребителски аватар
Vento
Мнения: 2873
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 10:34
Автомобил: Vento+Golf 2+Golf 3
Двигател: ABS+ABF+ABV
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Vento » Вто 03 май 2005 9:53


И аз ползвам ПРИСТА за почистване, но не е 14лв. ами 8-9лв. Иначе с добавки не рискувам, това си върши перфектна работа! Особено ако се направи 2 пъти един след друг!


Потребителски аватар
georgipass
Мнения: 1062
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 20:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: как да си почистим двигателя ОТВЪТРЕ

Мнениеот georgipass » Вто 03 май 2005 11:12


plamen написа:мисля че темата е актуална

като за начало какво мислите за добавките които се сипват преди смяна на маслото?

Като си сменях маслото ми сипаха ново масло "ПРИСТА за почистване" 4 литра за 14 лв. Работи 5 мин и го източиха. Казаха че имало ефект.

Мисля си по въпроса дали има някаква киселина която да се впръсква през колекторите за почистване на клапаните.



"Лики Моли" имат такива продукти,виж в ОМВ там се продават :wink:


Потребителски аватар
dmitko
Мнения: 463
Регистриран на: Вто 21 дек 2004 14:51
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: ABS 1995
Местоположение: София

Мнениеот dmitko » Вто 03 май 2005 14:52


Да много е актуална темата /особено за такива като мене дето наскоро открих, че: http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?t=5521 /.

- Дайте някакви съвети за марки, цени и ефект от такива почистващи добавки за маслото.
- Някъде бях чел, че след употреба на такова нещо може да почнат течове от разни уплътнения и маркучи на и след маслената помпа, защото малките луфтове с времето се запълвали с мръсотии, а това ги изчиствало.
Какво мислите по въпроса?


Потребителски аватар
NovobranecGT
Мнения: 2831
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 15:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Мнениеот NovobranecGT » Вто 03 май 2005 15:57


Аз пък бях чел за така наречения "италиянски способ", но за това трябва да си сигурен, че мотора ти е читав и ще издържи на "продухването" :wink:


Потребителски аватар
Pichaga
Антиспамър №1
Антиспамър №1
Мнения: 16132
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:57
Автомобил: Opel Zafira B
Двигател: Z19DT
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Pichaga » Вто 03 май 2005 16:07


за теча след промиването има логика...сравнявам го с промивка на охл. система, на един приятел кат олейка му се разтече, след добавяне на някакава добавка за прочистване на котлен камък....
новобранец, какъв е тоя италиански способ????


Потребителски аватар
musura
Сър
Мнения: 7129
Регистриран на: Пон 28 мар 2005 21:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Голям Поровец
Контакти:

Мнениеот musura » Вто 03 май 2005 21:53


абе някой производител написал ли е в сервизната книжка на автомобила "преди новото масло, направете промивка с еди какво си" ?


Потребителски аватар
dmitko
Мнения: 463
Регистриран на: Вто 21 дек 2004 14:51
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: ABS 1995
Местоположение: София

Мнениеот dmitko » Сря 04 май 2005 7:19


musura написа:абе някой производител написал ли е в сервизната книжка на автомобила "преди новото масло, направете промивка с еди какво си" ?

Не, не е написал, ама и никой производител не е написал, че може да си караш колата 30-40000 км с едно масло, да минаваш от минерално на синтетика и обратно без промивка, и да доливаш двигателното маслото примерно с трансмисионно :shock: /червен нагар/ , така че остави ти какво пишел производителя..., като си внесеш кола от Италия ще видиш какво е обслужване.

P.S. Колата ми е със оригинална сервизна книжка - първите 3 години редовно има отметки от сервиз /явно е била в гаранция/ следващите 7 години - нищо, май не е стъпвала в оторизиран такъв.


Потребителски аватар
NovobranecGT
Мнения: 2831
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 15:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Мнениеот NovobranecGT » Сря 04 май 2005 13:58


Pichaga написа:новобранец, какъв е тоя италиански способ????

Имам само смътни спомени, това го четох в един сайт за Digifant на мотор 2E, идеята беше мотора да поддържа обороти непосредствено преди прекъсвача, за да се "продуха" или нещо от сорта, но на мен ми се стори прекалено зверско и не помня подробности :roll: Може би Ваското1 може да каже ако е чувал за такова нещо :wink:


Потребителски аватар
Golf 3 -Astra 1.6
Мнения: 67
Регистриран на: Съб 07 май 2005 11:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Golf 3 -Astra 1.6 » Нед 08 май 2005 12:10


DMITKO е много прав като говори за автомобил от Италия. Това са най-големите мърлячи по авто обсужване. Автомобилите от там идват сякаш са карани с грес не с масло. Затова промивка (не само една е просто задължителна). Всеки уважаващ себе си сервиз за смяна на масло би трябвало да извършва такава услуга. Аз лично освен сервизна промивка на двигателя правя и следното. Промивам и сменям маслото преди да имам по-дълго пътуване 500-600км. Правя си пътуването, следя си маслото и цвета му. Обикновенно след 1000-1500км то вече е отново черно. Отивам в сервиза отново промивка и ново масло и филтър. Това трябва да е повече от достатъчно. След тази процедура (на новозакупен автомобил втора ръка) си сменям маслото на 8000км, при смяната цвета на маслото е леко по-тъмен от това на свежото. А аз карам само АРАЛ, хем достатъчно евтино, хем хубаво. При смяна на 8000 до 10000км не би трябвало да има никакъв проблем. Слагам винаги малък филтър за да може по-бързо да качва масло.

ПС Четох някъде в клуба, че някои от вас ползват синтетика или полусинтетика (то такова животно няма, ама както и да е). Хубаво е да се знае, че синтетиката е за нови двигатели до 70000-80000км. Синтетиката е тънка и уплътнява добре само нов двигател, след тези километри синтетиката е повече вредна отколкото полезна.
Добър път на всички 8)


Потребителски аватар
musura
Сър
Мнения: 7129
Регистриран на: Пон 28 мар 2005 21:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Голям Поровец
Контакти:

Мнениеот musura » Нед 08 май 2005 19:40


Golf 3 -Astra 1.6 написа:Хубаво е да се знае, че синтетиката е за нови двигатели до 70000-80000км. Синтетиката е тънка и уплътнява добре само нов двигател, след тези километри синтетиката е повече вредна отколкото полезна.
Добър път на всички 8)


Не мога да се съглася с това изказване, че е "тънка" ?!
Да не искаш да кажеш, че ще изтече през гарнитурите "тънкото" масло или пък през сигментите? Точно обикновенното минерално масло при високи работни температури (над 140 градуса примерно) става "по-тънко" от синтетичното, което не променя вискозитета си. Отделно, че синтетичното масло не гори.


Просто синтетиката запазва вискозитета си в много по-големи граници студено-топло и е силно препоръчителна за шофьори които карат "спортно" - високи обороти, газ-спирачка ... Това даже си го пишат и производителите на масла - виждал съм на Valvoline една таблица по сервизите - какво масло за каква кола препоръчват и за един и същ двигател като пробег и години има значение типа каране - преобладаващо градско или извънградско, спортно или нормално, зима или лято. Та точно там си пише - градско шофиране + спортно = синтетика

Каръл съм дизелов опел на 400 хиляди км. със синтетично масло (зимата) и въпреки, че всеки би ми казъл, че съм луд, колата нито гореше масло, нито и тракаха клапаните сутрин, абе вървеше си супер.

Винаги когато имам възможност сипвам синтетика и определно не са ми горяли масло колите, или ако са горяли е било в рамките на допустимото (винаги ми е било над "min" маслото при смяна на 8-10хил. км)

Отделен е въпроса, дали си заслужава да се сипва доста по-скъпата синтетика при положение, че ватомобила се управлява нормално, без екстремни претоварвания. Като екстремно примерно приемам дълго време шофиране в "червения" сектор на оборотомера :)


Потребителски аватар
nii
Незабравим член
Мнения: 4153
Регистриран на: Пон 24 яну 2005 13:33
Автомобил: Golf 2 Automatic
Двигател: RP
Местоположение: кръчмата
Контакти:

Мнениеот nii » Нед 08 май 2005 21:16


Мусура, под ТЪНКА разбирай рядка, направо като вода и щот не е достатъчно гъста, маслената помпа не може да загребе достатъчно - начи ако на един стар двигател ти гасне лампата на маслото още докато върти стартера със минералното, то ако сипеш синтетика ще угасне малко по-късно и ще държи по-ниско налягане.
Освен това щото е много рядка изтича не извън мотора, а вътре в него. Нали знаеш че целия ти двигател е разпробит на едни малки каналчета и тръбички по които маслото стига от помпата до различните чаркове?... Еми синтетиката маи не винаги стига - лично сменях на една Вектра повдигачи на 10хил.км. щото приятелчето решил да сипе синтетика на мотор с не по-малко от 700000 км минати. Бяха изядени повече от оригиналните :shock:


Потребителски аватар
musura
Сър
Мнения: 7129
Регистриран на: Пон 28 мар 2005 21:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Голям Поровец
Контакти:

Мнениеот musura » Нед 08 май 2005 21:27


nii, ще ме извиняваш, ама ако маслената помпа неможе да "загребе" маслото - проблема не е в маслото а в помпата... И с по-рядко масло се вдига по-бързо налягането на маслото и лампата гасне по-бързо ...


Потребителски аватар
CyberBlade
Мнения: 426
Регистриран на: Съб 08 яну 2005 11:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Мнениеот CyberBlade » Пон 09 май 2005 0:21


-=OffTopic=-

Извода - не купувайте Опел :lol:

P.S. Извинете ако е прозвучало несериозно, но просто не се сдържах :D



Върни се в “Основен Volkswagen Форум”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: kinko, tihiafen и 6 госта