Моето T4 Каравеле 2.5 TDI 1998г.

Бусове проекти или как се грижим за своя любим бус
Потребителски аватар
galyaradeva
Мнения: 596
Регистриран на: Чет 10 апр 2008 20:42
Автомобил: Vw Caravelle 1998
Двигател: VR6-140hp
Местоположение: Ямбол-Норвегия
Контакти:

Re: T4 Каравеле 1998 2.5 TDI

Мнениеот galyaradeva » Чет 17 фев 2011 18:20


DA@KA Я дай малко инфо че не мога да схвана за какво иде реч с тези чертички. И със какво ще се подобри работата на двигателя когато се раздели кутията на въздушния филтър, ако е това де.




Потребителски аватар
DA@KA
Мнения: 1063
Регистриран на: Съб 24 юли 2010 18:41
Автомобил: Caravelle
Двигател: ACV 1998
Местоположение: гр.Русе

Re: T4 Каравеле 1998 2.5 TDI

Мнениеот DA@KA » Чет 17 фев 2011 19:19


Не разделяме кутията колега,а правим още един отвор в нея.Идеята е повече входящ въздух.Ефекта е няам думи ,буса стана "влака стрела".Става въпрос за 2.5 ДИЗЕЛ колега при теб няма приложение.




Потребителски аватар
pepi74
Мнения: 178
Регистриран на: Пон 16 ное 2009 14:17
Автомобил: Мултиван Т-4
Двигател: ACV - 2000 година
Местоположение: софия

Re: T4 Каравеле 1998 2.5 TDI

Мнениеот pepi74 » Чет 17 фев 2011 19:31


колеги,днес и аз направих допълнителен отвор във филтърната кутия,ефекта е видим.

бусчето тръгна по леко на 5-та скорост върви с 50 км.а като караш с 80 само галиш педала на газта.
Не случайно и германците го преработват,по новите модили са направени така в завода.
DA@KA мен :drunk




Потребителски аватар
KingoftheROAD
Мнения: 2465
Регистриран на: Чет 14 юни 2007 23:53
Автомобил: VW Transporter T4 1995
Двигател: ACU
Местоположение: Калояново
Контакти:

Re: T4 Каравеле 1998 2.5 TDI

Мнениеот KingoftheROAD » Пет 18 фев 2011 9:20


Може да има ефект и при бензиновия, след 96-та е сменена кутията на въздушния филтър. Ако на VR6-цата е същата кутия, може да се пробва...




Потребителски аватар
KingoftheROAD
Мнения: 2465
Регистриран на: Чет 14 юни 2007 23:53
Автомобил: VW Transporter T4 1995
Двигател: ACU
Местоположение: Калояново
Контакти:

Re: T4 Каравеле 1998 2.5 TDI

Мнениеот KingoftheROAD » Пет 18 фев 2011 9:23


pepi74 написа: ...тръгна по леко на 5-та скорост върви с 50 км.а като караш с 80 само галиш педала на газта...


на 5-та с 50км/ч недей кара. Износват се бързо зъбните колела. По-добре превключване на 5-та над 70км/ч минимум. По принцип на градско 5-та не е толкова необходима.

А ето сравнение между дизелова и зебинова скоростна кутия. AFK срещу CPV. Само диференциала е по-дълъг основно.




Потребителски аватар
pepi74
Мнения: 178
Регистриран на: Пон 16 ное 2009 14:17
Автомобил: Мултиван Т-4
Двигател: ACV - 2000 година
Местоположение: софия

Re: T4 Каравеле 1998 2.5 TDI

Мнениеот pepi74 » Пет 18 фев 2011 10:00


Тази схема нищо не ми говори Ванка ,до сега знаеш това ми е третия бус и чак сега тръгнна нормално за мен.
Защо се износват зъбните колела повече ,каква е разликата?




Потребителски аватар
KingoftheROAD
Мнения: 2465
Регистриран на: Чет 14 юни 2007 23:53
Автомобил: VW Transporter T4 1995
Двигател: ACU
Местоположение: Калояново
Контакти:

Re: T4 Каравеле 1998 2.5 TDI

Мнениеот KingoftheROAD » Пет 18 фев 2011 10:37


Чел съм някъде по руския форум, че при превключване на 50-60км/ч на 5-та, и последващо ускорение (особено под товар, или изкачване), механичното натоварване на зъбните колела е по-голямо. При превключване около 70-80 км/ч поемането на двигателя е по-леко, и износването не е чак толкова голямо, и смазването е по-добро. Освен това броя зъби по зъбните колела на 5-та е най-малък от всички останали предавки. Така го обясняват братушките, а и тук на форума четох нещо подобно.




Потребителски аватар
DA@KA
Мнения: 1063
Регистриран на: Съб 24 юли 2010 18:41
Автомобил: Caravelle
Двигател: ACV 1998
Местоположение: гр.Русе

Re: T4 Каравеле 1998 2.5 TDI

Мнениеот DA@KA » Чет 25 авг 2011 21:50


DA@KA написа:Проблема с чукането се оправя с едни 60 лева.Толкова струва остичката (№4) която предава движението от разпределителния вал до вакум помпата. :012:

Вчера наи после смених оста срещу 67лв. и 30 минутна борба.Сега дразнещото чукане на гореш двигател го няма. :beer А от днес след като изчетох темата във форума,си направих управление на темпомата(само за 4лв.)За моя изненада беше активиран и мина успешно теста :beer Сега чакам поредното пътуване да го пробвам.
Прикачени файлове
P8230035.JPG
ПАРЧЕ ЖЕЛЯЗО ЗА 67 ЛВ.




Потребителски аватар
xcentric
Мнения: 247
Регистриран на: Чет 06 яну 2011 21:46
Автомобил: Transporter 2003
Двигател: TDI - AJT
Местоположение: Лясковец / Castagnaro - Verona

Re: T4 Каравеле 1998 2.5 TDI

Мнениеот xcentric » Чет 25 авг 2011 23:30


DA@KA написа:
DA@KA написа:Проблема с чукането се оправя с едни 60 лева.Толкова струва остичката (№4) която предава движението от разпределителния вал до вакум помпата. :012:

Вчера наи после смених оста срещу 67лв. и 30 минутна борба.Сега дразнещото чукане на гореш двигател го няма. :beer А от днес след като изчетох темата във форума,си направих управление на темпомата(само за 4лв.)За моя изненада беше активиран и мина успешно теста :beer Сега чакам поредното пътуване да го пробвам.


колега дано да се е оправил проблема ти но при мен не се получи,тази зимаята смених оста покарах малко на загрял мотор нищо не се чуваше но след ден два си прочука както преди и все още карам така но май ще трябвам да сменям помпа няма друга алтернатива обаче италянците ми искат едни 350 евра малко ми се струват множко,ще да я порачам от БГ




Потребителски аватар
DA@KA
Мнения: 1063
Регистриран на: Съб 24 юли 2010 18:41
Автомобил: Caravelle
Двигател: ACV 1998
Местоположение: гр.Русе

Re: T4 Каравеле 1998 2.5 TDI

Мнениеот DA@KA » Съб 27 авг 2011 20:49


За сега няма грижи,все пак освен оста има и видимо износване на самата помпа но не е фатално според мен .Важно е гърбицата на разпределителен вал да е ок.В интерес на истината моята ос не чукаше толкова много,но се притесних от снимките на гърбицата и затова предприех този ремонт. :да:
Прикачени файлове
350px-NockenVerschleiss[1][1].jpg




Потребителски аватар
DA@KA
Мнения: 1063
Регистриран на: Съб 24 юли 2010 18:41
Автомобил: Caravelle
Двигател: ACV 1998
Местоположение: гр.Русе

Re: T4 Каравеле 1998 2.5 TDI

Мнениеот DA@KA » Вто 30 авг 2011 22:18


А от днес след като изчетох темата във форума,си направих управление на темпомата(само за 4лв.)За моя изненада беше активиран и мина успешно теста :beer Сега чакам поредното пътуване да го пробвам.[/quote]
Колеги ако имате такава опция ви съветвам да я активирате.Разхода не съм засичал още ,но екстричката си заслужава. :beer




Потребителски аватар
galyaradeva
Мнения: 596
Регистриран на: Чет 10 апр 2008 20:42
Автомобил: Vw Caravelle 1998
Двигател: VR6-140hp
Местоположение: Ямбол-Норвегия
Контакти:

Re: T4 Каравеле 1998 2.5 TDI

Мнениеот galyaradeva » Сря 31 авг 2011 0:59


Ми такива като мене дето са със жило на гЪз-та ко да правим :)
Темпомата е хубава екстричка. Пожелавам ти мнооого дълък път че да му се нарадваш пълноценно.
:gruebel Можеш да ми дойдеш на гости :044:




Потребителски аватар
xcentric
Мнения: 247
Регистриран на: Чет 06 яну 2011 21:46
Автомобил: Transporter 2003
Двигател: TDI - AJT
Местоположение: Лясковец / Castagnaro - Verona

Re: T4 Каравеле 1998 2.5 TDI

Мнениеот xcentric » Сря 31 авг 2011 12:38


евала ДА@КА и аз за то ва си мечтая отдавна ама незнам дали ще стане при мен като нямам борд комп.
или има някаква алтернатива инъче и аз съм с електронна газ




Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 13834
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta 1990
Двигател: PN
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: T4 Каравеле 1998 2.5 TDI

Мнениеот stefan4o » Сря 31 авг 2011 13:31


galyaradeva написа:Ми такива като мене дето са със жило на гЪз-та ко да правим :)
Темпомата е хубава екстричка. Пожелавам ти мнооого дълък път че да му се нарадваш пълноценно.
:gruebel Можеш да ми дойдеш на гости :044:

И при теб има вариант. Но при колите с жило на газта е с вакуумчета. Или поне на Мк2 и Мк3 Голф/Джетта е така. Има някакви промени по педалите и има отделен комп. за темпомата. Разгледай в ЕТКА има схема. Просто е доста по-сложно от дизелаците с ел.газ, където имаш да смениш лоста и да свържеш 4 жици. mhihi




Потребителски аватар
DA@KA
Мнения: 1063
Регистриран на: Съб 24 юли 2010 18:41
Автомобил: Caravelle
Двигател: ACV 1998
Местоположение: гр.Русе

Re: T4 Каравеле 1998 2.5 TDI

Мнениеот DA@KA » Нед 04 сеп 2011 21:38


xcentric написа:евала ДА@КА и аз за то ва си мечтая отдавна ама незнам дали ще стане при мен като нямам борд комп.
или има някаква алтернатива инъче и аз съм с електронна газ

щом си с електронна газ значи имаш комп.какъв е проблема.Намери буксата зад таблото с бушоните останалото е лесно ,както каза колегата stefan4o. :mrgreen:





Върни се в “Моят VW Bus”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост