В момента е Пон 19 ное 2018 11:17
Фолксваген България - Volkswagen Bulgaria

Всички времена са UTC+02:00


Правила на форума


Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума



Създай нова тема  Отговори  [ 61 мнения ]  Отиди на страница Предишна 1 2 3 4 5 Следваща
Автор Съобщение
Мнение Заглавие: Re: Преобразуване на автомобилен генератор във вятърен генератор Публикувано: Съб 30 юни 2018 8:34 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Мнения: 5260
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол
Постоянните магнити се слагат на мястото на роторната намотка за да се спестят ватовете, дето отиват за нея. А трябва да се спестят, щото получената енергия е мизерно количество и трудно ще стига дори за собствената консумация на генератора. На практика тези 70А са достижими само при ураган.
Аз бих използвал някаква готова машина с постоянни магнити и жиците директно в голям оловен акумулатор. За защита от прекомерно напрежение ще сложа някакви мощни резистори, които да се включват при надхвърляне на на някви опасни за акумулатора стойности.
По-реалистична вероятност за някакъв успех би имало, ако авторът използва някакво стъпково моторче или моторче от чистачки или нещо от този сорт. Най-лесно е динамо от колело, то поне има някво ограничение и без никаква електроника.
За големи мощности - синхронен двигател от климатик и ограничение със сложничка перка, ама доколкото познавам автора от постовете му в тази и други пододбни теми, той няма и теоретичен шанс за успех за сериозна мощност.

ПП И никви зъбчатки, щото с тях става още по-сложно, а файдата е твърде съмнителна.


Нагоре
 
Мнение Заглавие: Re: Преобразуване на автомобилен генератор във вятърен генератор Публикувано: Съб 30 юни 2018 9:14 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: Пет 07 май 2010 20:02
Мнения: 1461
Автомобил:
Двигател:
ktamen написа:
Постоянните магнити се слагат на мястото на роторната намотка за да се спестят ватовете, дето отиват за нея. А трябва да се спестят, щото получената енергия е мизерно количество и трудно ще стига дори за собствената консумация на генератора. На практика тези 70А са достижими само при ураган.
Аз бих използвал някаква готова машина с постоянни магнити и жиците директно в голям оловен акумулатор. За защита от прекомерно напрежение ще сложа някакви мощни резистори, които да се включват при надхвърляне на на някви опасни за акумулатора стойности.
По-реалистична вероятност за някакъв успех би имало, ако авторът използва някакво стъпково моторче или моторче от чистачки или нещо от този сорт. Най-лесно е динамо от колело, то поне има някво ограничение и без никаква електроника.
За големи мощности - синхронен двигател от климатик и ограничение със сложничка перка, ама доколкото познавам автора от постовете му в тази и други пододбни теми, той няма и теоретичен шанс за успех за сериозна мощност.

ПП И никви зъбчатки, щото с тях става още по-сложно, а файдата е твърде съмнителна.

Ами той уж колегата Милмар писа, че това е неконтролеруемо а ти сега друго пишеш. До сега щяхме да направим пожар, а сега разбираме че няма мощност. :mhihi. Незнам не съм пробвал да видя какво ще изкарам като мощност. Може само да гадаем. Като пробвам ще пиша какъв ток и напрежение се вадат при поне 12м.с. на вятъра.

Но като го правя ще оставя само ротора и статора.
Всичко друго се маха. После ще се види какво напрежение има.


Нагоре
 
Мнение Заглавие: Re: Преобразуване на автомобилен генератор във вятърен генератор Публикувано: Съб 30 юни 2018 16:17 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: Пет 07 май 2010 20:02
Мнения: 1461
Автомобил:
Двигател:
Отворих генератора намотките са трифазно по схема.
Сега ще трябва да ги направя монофазно. Лошото е че трябва да отивам на струг. За да сложа магнитите
ще трябва да издялкам малко ротора. Понеже нямам струг ще трябва да отивам на стругар.


Нагоре
 
Мнение Заглавие: Re: Преобразуване на автомобилен генератор във вятърен генератор Публикувано: Съб 30 юни 2018 19:22 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
Мнения: 2279
Автомобил: Passat B7 Passat B5_5
Двигател: CFFB AVF
Местоположение: Пловдив
nikson85 написа:
...Сега ще трябва да ги направя монофазно. ...


Това си го избий от главата. Няма да стане. Ползвай го трифазен.


Нагоре
 
Мнение Заглавие: Re: Преобразуване на автомобилен генератор във вятърен генератор Публикувано: Съб 30 юни 2018 19:35 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Мнения: 5260
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол
На вторични е пълно с подходящи машини с постоянни магнити, тяхната преработка е несравнимо по-лесна.
И недей да си изобретяваш проблеми, трите фази не са ти абсолютно никакъв проблем.
nikson85 написа:
Ами той уж колегата Милмар писа, че това е неконтролеруемо а ти сега друго пишеш. .

Много рядко съм на различно мнение с въпросния колега, къде видя противоречие на моите и неговите писаници, само ти си знаеш.


Нагоре
 
Мнение Заглавие: Re: Преобразуване на автомобилен генератор във вятърен генератор Публикувано: Нед 01 юли 2018 11:11 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: Пет 07 май 2010 20:02
Мнения: 1461
Автомобил:
Двигател:
Да трите фази не са проблем. Има едни като стабилитрони които са 3 те за какво са? На ротора има навита намотка вътре тя не ми върши никаква работа мисля. На ротора трябва да има единствено магнити.
Само трябва да видя как ще се свързват тези 12 полюса.


Нагоре
 
Мнение Заглавие: Re: Преобразуване на автомобилен генератор във вятърен генератор Публикувано: Нед 01 юли 2018 11:44 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
Мнения: 2279
Автомобил: Passat B7 Passat B5_5
Двигател: CFFB AVF
Местоположение: Пловдив
Снимай да видим до къде си го докарал.


Нагоре
 
Мнение Заглавие: Re: Преобразуване на автомобилен генератор във вятърен генератор Публикувано: Нед 01 юли 2018 13:09 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: Пет 07 май 2010 20:02
Мнения: 1461
Автомобил:
Двигател:
Ъ немога да прата давами че файла е прекалено голям.


Нагоре
 
Мнение Заглавие: Re: Преобразуване на автомобилен генератор във вятърен генератор Публикувано: Нед 01 юли 2018 22:03 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: Пет 07 май 2010 20:02
Мнения: 1461
Автомобил:
Двигател:
Значи на статора има 12 края вързани по двойки.
Стават 6×2. Проверих напрежението като докоснах сондите на 2 от тях даде 0.03 волта като заввъртях с ръка. Това без магнитите. Значи има 6 намотки, ако са трифазно стават по 2 за фаза. От клиповете които гледам не се вижда да има голяма мощност. Понеже тез генератори са сметнати за високи обороти. Намотките ми се виждат малко тънки тоест няма навивки, като при другите генератори не очаквам голяма производителност. Ако има ураган може да се получи нещо. Тоест и магнити да има май ще трябва да се дигат оборотите. Май ще е по добре да се използва нещо друго вместо генератор на автомобил.


Нагоре
 
Мнение Заглавие: Re: Преобразуване на автомобилен генератор във вятърен генератор Публикувано: Пон 02 юли 2018 13:03 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: Пет 07 май 2010 20:02
Мнения: 1461
Автомобил:
Двигател:
Те ги има в интернет готови ветрогенераторчета за по 700лв по 500 вата. То човек нама смисъл да се мъчи да прави. Там си има колона 20-30м генератора си има спирачка, че даже и контролер. За какво да се мъчи човек. Само си взимаш акумулатори инвертор и си ти.


Нагоре
 
Мнение Заглавие: Re: Преобразуване на автомобилен генератор във вятърен генератор Публикувано: Пон 02 юли 2018 13:10 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
Мнения: 2279
Автомобил: Passat B7 Passat B5_5
Двигател: CFFB AVF
Местоположение: Пловдив
Направи си сметка кое колко струва. За колко години ще си на печалба и след това решавай дали да купиш или не.


Нагоре
 
Мнение Заглавие: Re: Преобразуване на автомобилен генератор във вятърен генератор Публикувано: Пон 02 юли 2018 16:18 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: Пет 07 май 2010 20:02
Мнения: 1461
Автомобил:
Двигател:
Другия варинт е да ползваш само корпуса и оста на генератора. Като за целта ще се набие на оста друг ротор със друг статор, който не е железен, а от нещо друго за да се верти ротора по лесно. Ротора може да е от алуминии а статора или алуминиев или фибростъкло. Така може да има голяма производителност понеже желязото забавя магнитния ротор. Виждал съм да се ползват само медни намотки и магнити на дискове от пдч и работи. Но магнитите е добре да са неодимови май с тях има по-голяма производителност.


Нагоре
 
Мнение Заглавие: Re: Преобразуване на автомобилен генератор във вятърен генератор Публикувано: Пон 02 юли 2018 16:40 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Мнения: 4341
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: 1Z
Местоположение: Русе
nikson85 написа:
... Като за целта ще се набие на оста друг ротор със друг статор, който не е железен, а от нещо друго за да се верти ротора по лесно. Ротора може да е от алуминии а статора или алуминиев или фибростъкло....

Машина, в която "върлува" електромагнетизъм няма как да "живее" на база фибростъкло, дунапрен, стирофлекс и разни други, дори и алуминий. И защо смяташ, че като е леко ще се върти по-лесно?
Имаш ли идея кое всъщност създава "проблема" с въртенето? Не е триенето в лагерите ако това мислиш, макар че е възможно - ако се тотално ръждиви или с изпадали съчми, не е въобще и масата или материала на ротора!


Нагоре
 
Мнение Заглавие: Re: Преобразуване на автомобилен генератор във вятърен генератор Публикувано: Пон 02 юли 2018 17:18 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: Пет 07 май 2010 20:02
Мнения: 1461
Автомобил:
Двигател:
milmar написа:
nikson85 написа:
... Като за целта ще се набие на оста друг ротор със друг статор, който не е железен, а от нещо друго за да се верти ротора по лесно. Ротора може да е от алуминии а статора или алуминиев или фибростъкло....

Машина, в която "върлува" електромагнетизъм няма как да "живее" на база фибростъкло, дунапрен, стирофлекс и разни други, дори и алуминий. И защо смяташ, че като е леко ще се върти по-лесно?
Имаш ли идея кое всъщност създава "проблема" с въртенето? Не е триенето в лагерите ако това мислиш, макар че е възможно - ако се тотално ръждиви или с изпадали съчми, не е въобще и масата или материала на ротора!

Пролема с въртенето зависи от консуматора. Колкото по голяма консумация има толкова повече сила иска за завъртане.


Нагоре
 
Мнение Заглавие: Re: Преобразуване на автомобилен генератор във вятърен генератор Публикувано: Пон 02 юли 2018 17:50 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Мнения: 6364
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven
Да ти кажа директно - нищо няма да направиш. Мисля, че вече разбираш колко сложни са нещата и колко малко знаеш. Ако ще купуваш - дискусията става излишна. Може само да кажеш какво си купил.


Нагоре
 
Покажи мненията от преди:  Сортирай по  
Създай нова тема  Отговори  [ 61 мнения ]  Отиди на страница Предишна 1 2 3 4 5 Следваща

Всички времена са UTC+02:00


Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: klimatronik, Majestic-12 [Bot] и 10 госта


Вие не можете да публикувате теми в този форум
Вие не можете да отговаряте на теми в този форум
Вие не можете да променяте собствените си мнения в този форум
Вие не можете да триете мнения в този форум
Вие не можете да прикачвате файлове в този форум

Търси за:
Отиди на:  
Форумът е създаден през 2004 г. от Николай Найденов и Ивайло Николов за всички фенове на VW. През годините се поддържа и обновява от Клуб на привържениците на Фолксваген в България. Специални благодарности на vasstop, ISRalien, heimdal, wili98 и др.
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
VW Club Bulgaria
mobile.bg
ODIGY WEB Design