Особености на ДВГ на съвременните автомобили

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
quattro^^
Мнения: 1577
Регистриран на: Пет 05 окт 2007 20:52
Автомобил: audi a6 c5
Двигател: AJL
Местоположение: Пловдив

Re: Особености на ДВГ на съвременните автомобили

Мнениеот quattro^^ » Чет 11 юли 2019 21:56


К.Одаджийски написа:Значи, предпочитам да извадя на бендето мотора и да му сменя веригите, пред това да разглобявам предница на ауди, която ми отнема половин ден да я напасна като хората, иначе крива ще я събера за нула време. И въпреки това щифтовете и местата за поставяне на инструмент за зацепване на мотора са на такива места, че е по лесно да го извадиш. Ауди е всичко друго но не и ремонтно пригодна кола.

10г ги карам каквото мога сам си правя особено по Ел частта... Има къде по зле. От финансова гледна точка на юзър смяна на вериги на бимбата то и на 3 кила на ауди е същото е прекалено скъпо за пробег от 150к средно с афтърмаркет ланец+каквото излезе с цена на общия ремонт ~3к не е оправдано. Предпочитам предница да се свали за да кажем 700лв има и оригинални ремъци за по 120к аре и да не е на толко по-излиза математиката(и за почти наполовина се сменят) Пък и от 15 г ги правят в всеки сервиз все пак може би фв се кара най-много на вторичния пазар все още.
Иначе е комплексна е темата не е само до бутала то освен болтовете на главите на тея коли са с прогнозиране овехтяване :confused




cecoa1
Мнения: 149
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: Особености на ДВГ на съвременните автомобили

Мнениеот cecoa1 » Чет 11 юли 2019 23:17


ktamen написа:Благодаря ти и за тази също толкова безполезна, поне за мен, лекция. Явно ти не можеш да схвнеш, че тези неща са ми пределно ясни от поне 30 години. Различното КПД при различните режими много добре се показва с графики, подобни на графиките от предната страница. И как стигна до заключението, че новите двигател били с по високо КПД макар и с малко? Аз твърдя, че е точно обратното, при това разлката никак не е малка - или поне двигателя на корса 90кс 2007 е поне с 2% по-неефективен от джигателя на Ауди 90кс 87г, можеш да ме обориш само с числа или графики, ако предпочиташ, другото са становища от фейсбук и слабо ме вълнуват.
...
ПП Забрави да напиша, че и аз съм от малцината, дето смята, че основните процеси в ДВГ са си същите.


Как да схвана, че са ти ясни тия неща, като въпросите ти са абсолютно неадекватни?!

Все едно да питаш за телефонния номер на Иван Иванов от София, и отговора да е списък с 50 хиляди човека отговарящи на търсенето.

Графиките които искаш, и сравненията които те интересуват се правят при нарочни тестове на стенд. Ако бяхме нормална държава, вероятно поне в Техническият университет би могъл да се увериш сам.
Вероятно може да се намерят някои неща, било то в нета, или по-скоро извън(но с достатъчно желание), но за сега не ми се занимава...
С достатъчно знания по въпроса, доказателствата на стенд са само формалност. Но баш за фейсбук феновете, нещата обикновенно са обратно - ако го видиш, значи може и да е вЕрно.

Между другото, интересно е да споделиш как изчисли тия 2% разлика в КПД на стар и по-нов мотор?! Приеми го като възможност "да ме обориш", макар че подозирам, че ще ни развеселиш.


Потребителски аватар
icoico
Мнения: 3611
Регистриран на: Пет 04 май 2007 18:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София/Kassel
Контакти:

Re: Особености на ДВГ на съвременните автомобили

Мнениеот icoico » Пет 12 юли 2019 9:25


ktamen написа:...ПП Забрави да напиша, че и аз съм от малцината, дето смята, че основните процеси в ДВГ са си същите.


Основните процеси имат все по- малко значение в един двигател :mhihi . Скорошен пример- светва ламБата за липса на АдБлу. Да, ама резервоарът с АдБлу е пълен. След консултация със сервиза "...абе карайте, тва е датчикът, ще го сменим по някое време"...на следващия ден вече светва ламБата на филтъра за твърди частици и двигателят минава в авариен режим :Mr Green Fun Тук вече опираме аварийно до сервиз и до магьосника с лаптопа, който установява, че макар и резервоарът да е пълен, то поради скапания датчик този факт не е станал достояние на Негово Величество Компютъра и той си кара машинката все едно няма АдБлу и записва прилежно немарливост на собственика :Mr Green Fun


Потребителски аватар
tdi fen
Мнения: 2856
Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
Двигател: TDI AGR
Местоположение: София

Re: Особености на ДВГ на съвременните автомобили

Мнениеот tdi fen » Пет 12 юли 2019 17:15


хора,който разбират и имат малко по-голям бюджет си вземат среден клас и нагоре лимузини от представителства от Германия на 100-150к км,като в добрият случай минават още 100-150к км само с масла и филтри дискове,накладки и нещо дребно по окачването,а вече следващият да му мисли за не го вече ремонтите са сериозни цифри


Потребителски аватар
ssssl
Мнения: 590
Регистриран на: Вто 12 май 2009 17:47
Автомобил:
Двигател: CJXC

Re: Особености на ДВГ на съвременните автомобили

Мнениеот ssssl » Съб 13 юли 2019 17:08


cecoa1 написа:Лекция е силно казано, и въобще не е по смятане, а по теория на ДВГ. Очевидно не си я схванал, щом още държиш на конкретни данни.
Ще го кажа още веднъж съвсем просто - КПД като максимални стойности се е повишило сравнително малко спрямо моторите от преди 20 години. Обаче се е повишило КПД при частичните режими, при които всъщност реално се ползват двигателите в голямата част от времето. А това няма къде да му намериш данните, щото са безброй много за различни режими. То може да се види и сравни при мерене на стенд, и пак ще се отчетат някакви тенденции и общи изводи, конкретните числа са без значение извън контекста на конкретното сравнение определено от много фактори.
И е естествено да са по-добри новите при различните частични режими, просто защото на практика са едни малки лаборатории, които следят повече параметри от преди, а по-важното е, че и си управляват много повече параметри.
Още от теорията се разглеждат т.нар. "регулировъчни характеристики на ДВГ", при тях се отчита влиянието върху показателите на различни регулировки на двигателя, различен ъгъл на запалване, различни фази на газоразпределение, различен състав на горивната смес и още каквито се сетят.
В съвременните това знание от теорията, се ползва по-добре на практика, като се обединява и с информацията от товарните характеристики.
Съвременните си менят и газоразпределението, и смеси, и аванс, и колектори, и турбо, и какво ли не, в зависимост от много конкретни фактори.
Казано по-просто, за всеки конкретен режим, определен от натоварване (нужна мощност), обороти, температури, качество на горивото, атмосферно налягане и пр. съществува конкретен ДВГ с конкретни настройки, който ще е най-ефективен. На практика имаме много режими, а не можем да имаме различните оптимални двигатели за всеки от тях, затова колкото по-гъвкав е мотора да се доближава до тях, толкова е по-ефективен като цяло.
Отделен е и въпроса който се спомена, как се оползотворява мощността, и колко ефективно е превозното средство като цяло (плюс ефективния начин на управлението му). Там вече става още по-сложно и обвързано.

Много точно, компетентно , а и на популярен език написано :th_up


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
Мнения: 11070
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: VW Passat 35i
Двигател: PF 1989
Местоположение: София / Берковица
Контакти:

Re: Особености на ДВГ на съвременните автомобили

Мнениеот К.Одаджийски » Нед 14 юли 2019 14:44


group® написа:При бензиновите е малко по-трудно, сложно и освен много проучване, е нужно да не се робува на една марка. Много мои познати и приятели, фенове на бензиновите мотори (предимно атмосферни) и конкретни марки, зарязаха марките в името на бензина и гледат навсякъде.
На вторичния пазар се забелязват вносители, които се профилират във вноса на конкретни бензинови модели от САЩ, Корея, Дубай.... . Дори фабрично нови (тестови, с малък пробег). Но това е малък % от общия пазар и не е толкова важен за темата. Все пак отговарям на въпроса на автора, къде и какво може да се гледа при избор на надежден бензинов двигател. За дизелови, казахме.

Аз отдавна съм заложил на бензиновите мотори, въпреки всичко не следя много подробно поради нулевите ми познания по езика на кралицата, но моите наблюдения основно от темите с проблемни бензинови мотори на любимата ни марка в този форум и на това което работя в последните 3 години /доста малък опит като цяло/ поне за мен установих, че бензиновите мотори на форд са тези на които бих заложил. Като се почне от 2.0 136 к.с на първото Мондео и се стигне до екобууст моторите, които се монтират и на волво. Не мога да кажа, че имат лош или слаб двигател. Преди година и половина, когато братчеда си купи дубайското волво с 2 литра екобууст насипан в багажника, това беше единствената обява в българските сайтове за бензиново волво. Сега вече има 3-4 автомобила, дори мисля единият е еко фюъл, от същия вносител.
Поддържаме още няколко бензинови фордове от всички поколения и с нито един няма проблеми, дори с фокусчето което е 1.0 120 к.с. То е на около стотина хиляди км, купено ново от мото пфое, но освен обслужване до момента, абсолютно не влиза в сервиза.
Нямам наблюдения над 6 цилиндровите еко бууст, но не съм и срещал сериозни оплаквания.
Относно дизеловите мотори. Самите двигатели, като блок, КММ и глава са здрави за да го убиеш в повечето случаи трябва да го оставиш без масло, но периферията е адски слаба, дюзи, турбини, свещи, кулери, турбо пътища и т.н.т


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 4258
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Особености на ДВГ на съвременните автомобили

Мнениеот DoH_KuXoT » Пон 15 юли 2019 10:54




Потребителски аватар
stefan4o
VW експерт
Мнения: 15969
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta 1990
Двигател: PN
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Особености на ДВГ на съвременните автомобили

Мнениеот stefan4o » Пон 15 юли 2019 11:01


Повече от година седи това. Така ще си седи...


Потребителски аватар
forski
Мнения: 3984
Регистриран на: Пет 07 мар 2008 22:10
Автомобил: SUZUKI SX4 S-CROSS Boosterjet
Двигател:
Местоположение: Сенник/Севлиево
Контакти:

Re: Особености на ДВГ на съвременните автомобили

Мнениеот forski » Пон 15 юли 2019 11:37


Какво са 6000лв за един истински автомобил ... произведен от истински автомобилни инженери, във истински завод от истински германци :biggrin


Zdravko Zankov
VW експерт
Мнения: 10595
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Особености на ДВГ на съвременните автомобили

Мнениеот Zdravko Zankov » Пон 15 юли 2019 11:41


Във ФРГ-то.
:12 :12 :12


Потребителски аватар
hooligan_sk
Модератор
Модератор
Мнения: 7273
Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
Автомобил: VW Passat B8
Двигател: CRLB
Местоположение: София

Re: Особености на ДВГ на съвременните автомобили

Мнениеот hooligan_sk » Пон 15 юли 2019 13:49


stefan4o написа:Повече от година седи това. Така ще си седи...


Е защо бре Стефане... защо не се редите на опашка любителите на старата школа? Нали това е колата мечта!? Сега ще кажеш, автомат е... ама специално този автомат е най-здравия възел в колата! :gruebel


Потребителски аватар
stefan4o
VW експерт
Мнения: 15969
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta 1990
Двигател: PN
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Особености на ДВГ на съвременните автомобили

Мнениеот stefan4o » Пон 15 юли 2019 15:22


Специално това Ауди не ми представлява грам интерес, за другите не зная. За тези пари получих много по-интересна оферта от един наш съфорумец...


cecoa1
Мнения: 149
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: Особености на ДВГ на съвременните автомобили

Мнениеот cecoa1 » Пон 15 юли 2019 16:44


Частите за старите вече изчезват, независимо за истинските или не.


powerade
Мнения: 536
Регистриран на: Нед 19 сеп 2010 19:33
Автомобил: Seat Cordoba
Двигател: AGR 2002
Местоположение: Sofia

Re: Особености на ДВГ на съвременните автомобили

Мнениеот powerade » Пон 15 юли 2019 21:04


Кое изчезва колега, има части дори за жигулитата, кво остава за немски машини. По големите вносители всичко е налично.


Zdravko Zankov
VW експерт
Мнения: 10595
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Особености на ДВГ на съвременните автомобили

Мнениеот Zdravko Zankov » Пон 15 юли 2019 21:14


По спомен.
До 20 години след спиране от производство трябва да осигуряват части, оригинални.



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: svenn1, TISSOT и 8 госта