Polo 1.4 AKK гаснещият феномен - ламбда сонда - EPC лампа

Техническа и сервизна информация за Polo, Lupo, Up и Fox
Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1471
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: Polo 1.4 AKK гаснещият феномен - ламбда сонда - EPC лампа

Мнениеот freelancer » Пон 07 ное 2016 11:16


Проблема с гасненето е отстранен, още в началото на тази година, може би трябваше да пусна специална тема, нещо, като официален сервизен бюлетин специално за стари 6N2.
Колега, lord_aggo, пиши ми на лични съобщение със заглавие "Пич оправи ми колата" и ще ти отговоря, като имам време! :icon_lol
Ако не ти се чака отговора, може да ми прочетеш темите от тази година, там съм описал решението на проблема или да си синтезираш информацията и извлечеш най-важното.
Ако нямаш газова уредба, шансовете ти за успех се увеличават неимоверно!




vasu
Мнения: 16
Регистриран на: Чет 17 юни 2010 11:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Polo 1.4 AKK гаснещият феномен - ламбда сонда - EPC лампа

Мнениеот vasu » Вто 08 ное 2016 16:35


Колега ще се радвам ако споделиш публично как успя да отстраниш проблема.

Искам и аз да се включа в тази стара и актуална тема: Поло 1.4 AUD

След палене и първо подаване на газ не може да задържи оборотите в покой, почва се едно тресене, давене, гасне, паля пак и всичко е наред. Проблема го имам от доста време и почти бях свикнал, докато онзи ден не реших да сваля дроселовата клапа за да я почистя - нямаше кой знае какво за чистене, но пък какво открих:
След като я свалих, трябваше да сложа отново силиконова гарнитура между колектора и дросела - направих го, но още след като запалих усетих че не съм уплътнил добре и се чуваше леко свистене. Нямах възможност да се занимавам наново и се наложи да покарам два дена в това състояние, при което колата нито един път не загасна след палене и на топло и студено .... Два дена след това поправих гарнитурата и колата започна пак да гасне :D
Аз си го обяснявам като някакъв недостиг на въздух, но къде точно е проблема е въпроса?
И в двата случая направих адаптация.


Потребителски аватар
_Technics
Мнения: 141
Регистриран на: Пон 12 май 2008 21:50
Автомобил: VW Passat 2002
Двигател: AKN V6 350HP
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Polo 1.4 AKK гаснещият феномен - ламбда сонда - EPC лампа

Мнениеот _Technics » Пон 02 дек 2019 2:15


Колеги, моля помагайте! Точно същия проблем имам със Seat Ibiza 1.4MPI (AUD). Първото палене е трагедия, уж работи добре но опиташ ли се да тръгнеш - гасне. При по-студено време е по-силно изразен проблема. След повторно завъртане на стартера пали веднага и е една идея по-добре. При потегляне на полусъединител и по-всиоки обороти на всяка предавка 2-ра, 3-та и тнт придърпва стабилно с желание да гасне.
Моля помогнете, смених какво ли не, ще се побъркам...... колегата "freelancer" разрешил проблема, моля да сподели опита си и да услужи с така ценната информация. Благодаря предварително !!!


Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1471
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: Polo 1.4 AKK гаснещият феномен - ламбда сонда - EPC лампа

Мнениеот freelancer » Съб 07 дек 2019 21:44


Здравейте колеги, отдавана не съм писал във форума, защото вече въобще не ми се занимава с това поло, но поради големият зрителски интерес реших да напиша някой ред.

Двигателят на това поло е склонен да гасне, мисля, че му е заложено след опрделен брой години, даже се чудя дали е можело да задържи празния ход и като чисто ново, това го казвам съвсем сериозно, не се базикам!
Имаше доста предположения за софтуерен проблем с този двигател, които може и да се окажат основателни.
Най сигурното решение за този проблем е да се отървете от колата по най-бързият начин, но това за съжаление е трудно, щото гасне. :mhihi :biggrin
Продавайте я на безценица, иначе излиза по-скъпо или директно в моргата. Другият вариант е да свикнете и просто да си я карате така, гасне един, два пъти и после няма проблеми.
В действителност имах един период през, който не гаснеше, въобще, сега, като стана студено пак си е стабилен хода.
Моята по-принцип не гасне, прави го само, ако се пускат рязко консуматори или се товари двигателя с въртене на волана, ако се изчака 15-20 секунди няма проблеми. По някой път пък си гасне при подаване на газ, друг път пък с подаване на газ не гасне, ако се подава плавно, има периоди през, които празния ход е стабилен, както сега, тези дни откакто стана студено празният ход е стабилен, незнайно защо. :icon_lol

Евентуални решения, освен бързата продажба:
Пробвал съм много неща, някои не съм и на базата на 8 годишния ми опит ще споделя следните неща.
1. Най тривиалното е дросел клапата, гледал съм я с VCDS, уж работи и най-вероятно работи, поне си държи празния ход след гасненето, след това няма проблеми, но може и да не сработва добре, тя е проста, няма кой знае какво, на моята са мерени потенциометрите и са ок, пружината не знам, доколко е стегната, уж по трудно се натиска капачето, но как да дам 600 лв за тоя дърт гурел, имам две клапи втора употреба и най-вероятно никога няма да разбера, какво е с нова клапа. Та, дали е клапата, кой знае!? :biggrin
Уж работи!

2. Друг вариант е въздух, може да дърпа отвсякъде, но най-скришното място е от сервото, по точно от "тенджерата", има една мембрана, това лято забелязах, че при рязко спиране свири, като спукана гайда и спирачката не е особено "яка", а това поло има страшни спирачки, при рязко натискане на педала, може да си разбиете главата в предното стъкло. Така, че може и от там да дърпа малко въздух, обикновено при палене натискам и спирачката. Иначе педала сутрин ми е мек.

3. Друг заподозрян са инжекторите или качеството на бензина. Сложа ли 100 октана, няма дерт, празният ход става супер мазен и няма да гасне, няма нищо. Забелязах, че в началото, като купих колата на 15-20 секунда изгасваше сама, без да барам нищо, след това слагах добавка и започна да държи празния ход, може и да е било случайност, нямам идея, защото, като сложих добавка втория път и започна да пали по трудно, от втория път, така, че нямам идея.

4. Всички вакуумни линии трябва да са уплътнени, влючително и тази от канистъра и от картерната вентилация, сепаратора и вакуумите до дросела.

5. Направете диагностика, може и проблемът да е от други неща!!!!!! Ако дава грешка за имобилайзер, значи най-вероятно е да
е от него проблема, без диагностика може само да се гадае.

6. Разни, кабели, бобини, О-пръстени, PCV клапан, също могат да доведат до кофти празен ход и студено палене. Температурен датчик също.

7. Друго, което съм забелязал е, че на няколко пъти ми е светвала постоянно лампата на акумулатора, което означава, че не зарежда алтернатора или има проблем с някой кабел около алтернатора и акумулатора, но пък при следващо запалване лампата изгасва и алтернатора зарежда, идеята е, че може и акумулатора да не подава достатъчно ток и от това да гасне, макар, че не знам, доколко е основателна тая теория. Друго, което съм забелязал, че на моменти има спад в напрежението,при замерването му на клемите на акумулатора или на алтернатора и акумулатора, случва се за секунда и пак се качва на 14 В, но това може и да е от мултицета, знам ли.



Вариант, който не съм пробвал, защото нямам време да се занимавам е да се запуши едната дупка на дросела, маркуча от картерните газове да се изведе да духа настрани и да се кара така, може и да се стабилизира празния ход, след известно време 1-2 дена, защото определено екуто дава, че сместа е бедна, прави бедна смес, за това си обяснявам промяната и със 100 октанов бензин.
Това го казвам, защото забелязах, че има и АКК двигатели, при които клапата има една дупка, обаче двигателят "замръзвал" и след това слагат картерната вентилация в дросела и омазват яко положението, мисля, че тия двигатели са издънка на ФВ, но пък хората отдавна са забравили за този проблем, щото карат нови коли, само ние още им се чудим.

Така, че ви съветвам, карайте докато се скапи нещо по-скъпо и директно към надин, мисля, че дават към 400-500 лв, което си е добре и си купете друга кола, преди това обаче е добре да прочетете и форумите по подробно.
Няма смисъл да се занимавате с полото, аз приключих, иначе други оплаквания нямам, има си някои проблеми, козметични, като за дърта кола, иначе двигателят е надежден, защото е прост и жаден за бензин, особено зимата. :mhihi
Успех колеги и късмет със следващата кола!


Потребителски аватар
_Technics
Мнения: 141
Регистриран на: Пон 12 май 2008 21:50
Автомобил: VW Passat 2002
Двигател: AKN V6 350HP
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Polo 1.4 AKK гаснещият феномен - ламбда сонда - EPC лампа

Мнениеот _Technics » Сря 18 дек 2019 1:28


Колега, много благодаря за споделения опит, изчел съм всички теми.... положението е трагично. След престой в сервиз и смяна на:
О-пръстени 4бр. на смукатели, О-пръстен под дросел, кабели, свещи, бобина, ЛАБДА сонда!, бензиновите инжектори с цялата рейка и бензиновия регулатор (само, че от морга - другите опоменати неща са чисто нови...), налягането от бензиновата помпа е замервано (4бара), сваляне и чистене дросел, надуване с пушек машини, четене датчици разпределителен и колянов вал с осцилоскоп, никаки записани грешки преди и сега, но колата леко се влоши. Имаше един зъб на ангренажа напред, върнахме го (те белезите ептен не пасвали на колелото по някакви други признаци са преценили за изместването). Каточели колата върви по-добре в обороти, но празния ход преди само като подам газ леко на студен старт и гаснеше, сега гасне и без да подавам газ и вече гасне 3пъти, преди гаснеше само веднъж и на следващо палене криво ляво потеглях. Мисля да сменя това PCV защото предполагам, че ще има купуване. Дросела най-много подозирам за проблема но той сигурно няма купуване и няма как да разбера, той струва колкото съм дал за цялата кола.
На Vag-Com като гледам параметри, забелязвам на празен ход 8-10°BTDC, ако подам леко газ уж да тръгвам и гледам стойностите играят като замаяни 10-20-38,6°BTDC ?!?!?!?! Това ако не е проблема за гасненето пък на, но защо ЕКУ-то взема такова решение не мога да си обесня.
Желанието ми е да закупя 1.8Т от някъде с кутия, компютри и да го нахакам в купето, т.к. съм с 4/5 врати и немога да се лиша да купя купе с 2 врати готово.... това ми е мечтата. Ако във Варна някой майстор каже: "сменям ти мотора, няма проблем" - веднага му е карам! На дали ще гасне ;) аз като гледам как са монтирани изнжекторите и се държат на два болта за всичките 4 .... тя няма хала да ги извади през капака, какво се изненадвам за ниските обороти. Предния собственик и сегменти е сменял, явно някой му е дал акъл да не духа в картера и да го набива във вакуума но ефект до ден днешен няма. Сменихме една камара маркучи.... се тая. Отчаян съм, а толкова ме тормози причината за това явление да ми гасне все едно съм жена и немога да карам и си гася колата пред входа всеки път...


Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1471
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: Polo 1.4 AKK гаснещият феномен - ламбда сонда - EPC лампа

Мнениеот freelancer » Сря 25 дек 2019 20:42


Брат, съчувствам ти, искрено! Имаше един колега с един такъв сеат от сеат форума, сив, с две врати, май военен беше, на него му правеше същото и той не намери проблема, имаше и още двама колеги с такива сеати, и те не откриха проблема, единият колега го реши...., купи си друга кола!
Както и да е, моето поло сега има супер стабилен празен ход, нямам идея защо, но имам един дросел, освен да ти го пратя да пробваш, само трябва да се разберем как ще направим работата. Ако пак ти гасне, ще ти върна парите, а ти ще ми пратиш дросела обратно, набутваш се към 10-тина лева и не ти давам никакви гаранции, защото клапата е втора употреба. Ако минаваш през Казанлък ще го монтираме за нула време, ама пак трябва да пробваш на студен двигател как е, ще трябва да пием, докато изстине двигателя.
Налягането на горивото ти е високо!!!!!!!
Не трябва да е 4 бара!? 2,5 с вакуума и 3 без!
Ако наистина налягането ти е 4, явно имаш някакъв проблем с налягането. Налягането се мери с вакуум и без вакуум!


Потребителски аватар
_Technics
Мнения: 141
Регистриран на: Пон 12 май 2008 21:50
Автомобил: VW Passat 2002
Двигател: AKN V6 350HP
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Polo 1.4 AKK гаснещият феномен - ламбда сонда - EPC лампа

Мнениеот _Technics » Нед 05 яну 2020 11:47


Колега, много благодаря за информацията, отзивчивостта и предложението ! Аз покрай празниците нямах време да чета и да се занимавам с тази кола. Сега виждам какво си писал. Дадаха ми друг дросел пак втора употреба, ще пробвам да го посменя и да видя някаква разлика ще има ли няма ли. Относно налягането в сервиз са го мерили и ми казаха, че това са измерили. В последствие от стария собственик разбрах, че е носил рейката с дюзи и регулатора на някакъв майстор и са барали регулатора за да вдигнат налягането с цел остраняване на този проблем и сега, когато ние сменихме рейката с друга от морга там налягането се предполага, че ще е това, което ти си описал и затова и колата не гасне веднъж, а 3-4х !!! Ест. купил съм тройници, манометри и маркучи и сам лично ще си го измеря да съм абсолютно сигурен какво се случва. Жалко, че стария регулатор е счупен при опит да се върне обратно в рейката (има една цедка, която е потрошена), че ми се искаше да пробвам с него като вдигнем пак налягането ще се подобри ли към едно гаснене вместо сегашните 3-4.
Свалях компютъра на газовото (Tamona ProGas P4) невероятно, спийките на 4-те релета - тоталка. Викам си ей сега припоявам всичко и се радвам на открит и решен проблем (т.к. е логично бензиновите дюзи да прекъсват от тези спойки на студен мотор и то), но уви ...... същата работа... Предстои да се позанимая отново и да правя опити. Ще драскам при положени промени за резултати. Много съм се заял с тази кола - жалко, че не ми идва на акъла какво да си купя такова малко и симпатично, че да не ми създава проблеми и да ми е евтино за напред.


Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1471
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: Polo 1.4 AKK гаснещият феномен - ламбда сонда - EPC лампа

Мнениеот freelancer » Вто 14 яну 2020 20:11


Ами, не знам, с тая газ може да си прави кофти адаптации, карал ли си само на бензин? Дюзите как са? Обикновено се запушват, но ти си писал, че си ги сменил!?
Чувал съм от други хора, че тия полота не могат да си оправят оборотите на студен двигател, когато им сложат газ, защо не пробваш да обогатиш малко газовата, да му идва по богата смес на гурела рано сутрин?
Моята продължава да не гасне и има стабилен празен ход, ще видим, като стопли времето, какво ще е положението. В началото, като я купих, гаснеше и зимата, сега се оправи, може и да се е адаптирала сама, компа на тези полота е самоадаптивен и явно софта на немците е куц, но все пак са междинки, правили са си опити, просто сме ударили на камък, но да не ти пука, карай и като се сгрибе я изхвърляй и толкова, това е стара ламарина, не си заслужава разходите и нервите. :c020 :beer
Успех, и ако има промяна пиши, че ми стана интересно! :mhihi


Потребителски аватар
_Technics
Мнения: 141
Регистриран на: Пон 12 май 2008 21:50
Автомобил: VW Passat 2002
Двигател: AKN V6 350HP
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Polo 1.4 AKK гаснещият феномен - ламбда сонда - EPC лампа

Мнениеот _Technics » Вто 21 яну 2020 22:33


freelancer, Колега, като смених дросела (втора употреба) рязко колата се оправи! Бях много доволен. С течение на времето лека полека пак се прецака, но е по-добре положението в сравнение със стария. Сега след седмица каране започна да гасне еднократно, а преди 3-4х със стария. Странно защо като го смених рязко беше перфектна !???
Че си прави сама адаптации и аз го имам това усещане. Дали обаче ще е карам само на бензин съм го опитвал и за съжаление не помага. Самото газово се прецака (термодатчика отчиташе -53градуса на газта) и не ми превключваше. Голяма греда, поналапваше колата яко бензин :) Как да е.... оправих газовото след известно лутане, но нещата са си като на развалена кола. За щастие ако успея да тръгна на по-високи обороти после в движение ми заглъхва много стабилно но понеже съм в движение няма какво да стане и после идва вървенето. Газта как да е обогатя ? Със повишаване налягането от шестограма на изпарителя или да бутам времената на газовите инжектори ? на 1.2бар съм направил газта... така съм чувал че се прави, мога да е засиля за експеримента. За съжаление гледах дросели в нета за чисто нови и моя е BOSCH: 0 280 750 095, по Audi/VW: 030 133 062 C. Гледам гледам в нета 1500лв. !!!? Това нормално ли е ? Има някакви на VDO, Pierburg... 500-600лв но визуално им липсват два мощука за маркучета, което на дали е ОК .. поне по интернет като гледам снимки. Чудя се какво да правя. Аз ми е най-лесно да купя някаква по-нова кола (примерно сеат леон 2.0tfsi 185к.с.), за съжаление съм убеден, че няма да е по-дуракоустойчива / бюджетна, отделно ще е обект на нападки от простолюдието, което ни обкръжава...



Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 8 госта