Ръждопреобразуватвл
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
-
- Мнения: 148
- Регистриран на: Пон 10 окт 2005 10:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Ръждопреобразуватвл
Колеги,кажете какъв ръждопр. да взема че ми се е появила една язвичка на капака на багажника /не се забелязва много но аз я знам и ме дразни/ разбрах че имало няколко вида но не ги знам какви са.
-
- Мнения: 534
- Регистриран на: Вто 13 юли 2004 9:04
- Автомобил: VW Polo 1991
- Двигател: NZ
- Местоположение: София
Ортофосфорна е киселината, която е в основата на ръждопреобразователя (РП).
Не очаквай обаче от РП чудеса. Обикновено се прилага, когато почистването на ръждата по механичен начин е трудно или невъзможно. По-добре изчисти до чист метал (без ръжда) и тогава нанасяй другите ппокрития (грунд, кит, боя).
Ако все пак решиш да използваш РП, трябва да знаеш, че се справя сравнително добре само с много тънки пластове ръжда - под 0.1 mm.
Иначе технологията е следната:
1) Почистваш механично грубите люспи ръжда.
2) Нанасяш РП на тънък слой САМО върху ръждата (внимавай с боята!)
3) Изчакваш 15-20 min (или колкото пише на опаковката)
4) Измиваш ОБИЛНО с вода
5) Обезмасляваш
След третирането се наблюдава как слоят ръжда намалява и потъмнява. Образувалите се фосфати са здраво свързани с металната повърхност и НЕ ТРЯБВА да се шкурят, защото подобряват сцеплението на следващите покрития.
Ако ръждата е дълбока е желателно точки 1)-3) да се приложат няколко пъти.
Като всяка друга киселина и ортофосфорната дразни лигавици, кожа... И макар, че в РП е под формата на воден разтвор, все пак умната.
Не очаквай обаче от РП чудеса. Обикновено се прилага, когато почистването на ръждата по механичен начин е трудно или невъзможно. По-добре изчисти до чист метал (без ръжда) и тогава нанасяй другите ппокрития (грунд, кит, боя).
Ако все пак решиш да използваш РП, трябва да знаеш, че се справя сравнително добре само с много тънки пластове ръжда - под 0.1 mm.
Иначе технологията е следната:
1) Почистваш механично грубите люспи ръжда.
2) Нанасяш РП на тънък слой САМО върху ръждата (внимавай с боята!)
3) Изчакваш 15-20 min (или колкото пише на опаковката)
4) Измиваш ОБИЛНО с вода
5) Обезмасляваш
След третирането се наблюдава как слоят ръжда намалява и потъмнява. Образувалите се фосфати са здраво свързани с металната повърхност и НЕ ТРЯБВА да се шкурят, защото подобряват сцеплението на следващите покрития.
Ако ръждата е дълбока е желателно точки 1)-3) да се приложат няколко пъти.
Като всяка друга киселина и ортофосфорната дразни лигавици, кожа... И макар, че в РП е под формата на воден разтвор, все пак умната.
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13540
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Moя съвет е да позачистиш със склапел или остър нож ръждата , ако не можеш с шкурка.Имам в предвид , че много точно можеш да оформиш края на петното сръжда със скалпела.И отгоре да пръснеш със цинков спрей. Рано или късно от ръждо преобразувателя пак избива ръжда.Има на "Бестимекс" и е около 4,46-5 лв флакона без ДДС то.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 34 госта