Ръждопреобразуватвл

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Raptor
Мнения: 148
Регистриран на: Пон 10 окт 2005 10:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Ръждопреобразуватвл

Мнениеот Raptor » Сря 07 дек 2005 10:15


Колеги,кажете какъв ръждопр. да взема че ми се е появила една язвичка на капака на багажника /не се забелязва много но аз я знам и ме дразни/ разбрах че имало няколко вида но не ги знам какви са.




Потребителски аватар
golfer
The Мaster of PERNIK TUNING performancе
Мнения: 7369
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 9:55
Автомобил: Gandalf the Grey
Двигател: 368kw LPG
Местоположение: oberbayern
Контакти:

Мнениеот golfer » Сря 07 дек 2005 10:53


има ли значение какъв е?
всички са на принципа на киселина. /не мога да си спомня каква точно. :oops: /
но само с ръждопреобразувател не е решение.трябва да се почисти и да се боядиса.


Raptor
Мнения: 148
Регистриран на: Пон 10 окт 2005 10:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Raptor » Сря 07 дек 2005 21:14


А каква е процедурата /почиствам , китосвам и боядисвам или пропуснах нещо


stil
Мнения: 534
Регистриран на: Вто 13 юли 2004 9:04
Автомобил: VW Polo 1991
Двигател: NZ
Местоположение: София

Мнениеот stil » Пет 09 дек 2005 21:07


Ортофосфорна е киселината, която е в основата на ръждопреобразователя (РП).
Не очаквай обаче от РП чудеса. Обикновено се прилага, когато почистването на ръждата по механичен начин е трудно или невъзможно. По-добре изчисти до чист метал (без ръжда) и тогава нанасяй другите ппокрития (грунд, кит, боя).
Ако все пак решиш да използваш РП, трябва да знаеш, че се справя сравнително добре само с много тънки пластове ръжда - под 0.1 mm.
Иначе технологията е следната:
1) Почистваш механично грубите люспи ръжда.
2) Нанасяш РП на тънък слой САМО върху ръждата (внимавай с боята!)
3) Изчакваш 15-20 min (или колкото пише на опаковката)
4) Измиваш ОБИЛНО с вода
5) Обезмасляваш
След третирането се наблюдава как слоят ръжда намалява и потъмнява. Образувалите се фосфати са здраво свързани с металната повърхност и НЕ ТРЯБВА да се шкурят, защото подобряват сцеплението на следващите покрития.
Ако ръждата е дълбока е желателно точки 1)-3) да се приложат няколко пъти.
Като всяка друга киселина и ортофосфорната дразни лигавици, кожа... И макар, че в РП е под формата на воден разтвор, все пак умната.


Raptor
Мнения: 148
Регистриран на: Пон 10 окт 2005 10:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Raptor » Пон 12 дек 2005 9:30


БЛАГОДАРЯ за съвета bowdown


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13540
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот kris11 » Вто 27 дек 2005 16:09


Moя съвет е да позачистиш със склапел или остър нож ръждата , ако не можеш с шкурка.Имам в предвид , че много точно можеш да оформиш края на петното сръжда със скалпела.И отгоре да пръснеш със цинков спрей. Рано или късно от ръждо преобразувателя пак избива ръжда.Има на "Бестимекс" и е около 4,46-5 лв флакона без ДДС то.



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 34 госта