дрл устройството е от L&R идеята е използване на дългите светлини, с намален волтаж
първо извадих копчето на свътлините - натиска се на вътре и въртим към габарити, на габарити го издърпваме към нас и излиза без усилие
След това разглобих пласмасите над бушоните, под волана и над педалите
и вече имах достатъчно място за работа.
Исках да свържа колкото се може по-малко от жиците на дрл модула с запояване на буксата защото
е неудобно и трудно. Там вързах кабела на масата (син към кафяв), габаритите(сив към сиво жълт) и + 12в на контакт(оранжев към червено черния) по принцип от задната страна на копчето има номерация на кабелите, която може да се сравни със схемите от аутодата за по-сигурно.
постояни 12 в взех от болтовете под релетата те си отбелязани с #30 и червен цвят
използвах бушона на модула и добавих само едно ухо
остана само да свържа и кабела за светлините, но не можах да разглобя колонката на волана,
затова ги свързах от задната страна на бушоните за белия кабел
тръгна от първия път и зглобих нещата по обратния път
резултата ама не направих много добре композицията на снимката и не си личи много много
търнминатора (конфорт модул мигачи):
вчера го монтирах и него, но за съжаление нямам снимки
иначе не беше трудно
аз го монтирах отзад на ключа за аварийните, който също така е и реле за мигачите
при мен нещата се разглобиха много лесно(макар че пак разглобих половината кола
-първо с две малки отверчици извадих държачката за кафе - едновремено се натискат едни метални пластинки от ляво и дясно на държачката и се издърпва към вас (излиза лесно)
-след това много внимателно извадих всички капачета за копчета (останаха само копчето на аварийните и отоплението на задното стъкло)
-след това извадих копчето за отопление на задното стъкло като мму натиснах металната
пластинка от едната страна и с другата ръка през дупката на държачката за кафе
го избутах към мен и му разкачих буксата
-копчето на аварийните вече бе свободно от всички страни и го извадих и него (на него можех да натисна пластинките му и от двете страни)
после изкарах буксата на по-удобна позиция за запояване (аз използвах 1 квадрат за захранването
на модула и 0.75 квадрата за жиците на мигачите) дебелите кабели се поят трудно, защото искат
повече нагряване а там е пласмаса - така че мае е по добре по-тънки
самата букса има едно лилаво нещо което е като контра за пиновете
него като го извадиш се освобождава добро място между пиновете за запояване(и ако не си разтопил много си ляга(лилавото) както си е било след запояването на допълнителните кабели, които е добре да се мушнат през неговите дупки, иначе пак няма да легне както е било)
трябва да се присъединят 5 кабела към буксата
- за захранването на модула масата е кафява,а 12 в на контакт е черно/бял
- за левия мигач присъединяваме съответния кабел на на черно/белия кабел (но не този с 12 в на контакт - трябва да имате пробна лампа или мултицет, но по принцип кабелите от захранването са
на единия ред, а клона на мигачите и средната точка на другия)
-кабела за десния мигач се присъединява към черно/зеления кабел
-кабела за средната точка се присъединява към черно/белия/зелени точки кабел
може да се свържат само като се пъхнат накрайниците на кабелите за проба дали
всичко работи както трябва и тогава да се запоява
след запояването си връщате обратно лилавото нещо и може да си хванете присъединените кабели с
изолирбанд и малки свински опашки
аз увих с тиксо самия модул и го пъхнах в пространството
зад празните копчета от ляво на копчето за аварийните и го лепнах леко с горещ силикон
за да не мърда
сглобяването на копчетата и държачката за кафе е лесно само трябва да внимавате да не обърнет
някое копче на обратно
кабела за + от задната го пуснах, но още не съм го свързал щото не ми работат лампите
като включа на задна и тия дни си провера дачика, а и незнам каде да го търса
ако някой знае каде най-лесно се намира и какъв е да пъше
също и ако има по добри идеи за монтаж
Монтаж на SmartDRL и Търнминатор (комфорт мигачи) на голф 4
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Монтаж на SmartDRL и Търнминатор (комфорт мигачи) на голф 4
Последна промяна от ceneto на Пон 05 юли 2010 9:38, променено общо 2 пъти.
- Vladko
- Мнения: 2480
- Регистриран на: Вто 07 дек 2004 16:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: монтаж на дрл на голф 4
Справил си се супер елегантно.Единствено можеше да вземеш + директно от бушониерата тоест да ползваш някой от оригиналните бушони,иначе останалото изпълнение е супер добро.
Re: Монтаж на ДРЛ и Търнминатор (комфорт модул мигачи) на голф 4
снимката не е много ясна, ама на мойта кола разгледах положението
и под акумулатора (приблизително) ми се намира куплунга за ключа на задната скорост,
само че от него не излизат кабели
а близо до това местоположение има две кабелчета зелено/червено и кафяво/синьо мисля че бяха възможно ли е да са те и каква би била причината(ако са те) да са се извадили така
как да ги проверя
и под акумулатора (приблизително) ми се намира куплунга за ключа на задната скорост,
само че от него не излизат кабели
а близо до това местоположение има две кабелчета зелено/червено и кафяво/синьо мисля че бяха възможно ли е да са те и каква би била причината(ако са те) да са се извадили така
как да ги проверя
- LiRiX
- Мнения: 523
- Регистриран на: Пет 02 май 2008 21:10
- Автомобил: SEAT LEON
- Двигател: AUS 2001
- Местоположение: Търговище
Re: Монтаж на ДРЛ и Търнминатор (комфорт модул мигачи) на голф 4
Колега на мен вчера ми монтираха дрл-а, но на късите исках на дългите, но ми казаха, че кабела на дългите бил някъде зад волана и трябвало много да се разглобява. Твоя къде беше?
Също така ми казаха, че май колата била с отделни секции, но ми е чудно само дългите ли ще са на отделни?
Също така ми казаха, че май колата била с отделни секции, но ми е чудно само дългите ли ще са на отделни?
Re: Монтаж на ДРЛ и Търнминатор (комфорт модул мигачи) на голф 4
ами аз не можах да си разглобя колонката на волана (защото трябваше да свалям волана)
и кабела за дългите го хванах отзаде на панела с бушоните(на един от бушоните за фаровете - където има чисто бял кабел) и там го присъединих както съм го показал на снимката по горе
според мен като е било разглобено всичко е трябвало да пробвате и този варянт освен ако не сте разглабяли
и кабела за дългите го хванах отзаде на панела с бушоните(на един от бушоните за фаровете - където има чисто бял кабел) и там го присъединих както съм го показал на снимката по горе
според мен като е било разглобено всичко е трябвало да пробвате и този варянт освен ако не сте разглабяли
- LiRiX
- Мнения: 523
- Регистриран на: Пет 02 май 2008 21:10
- Автомобил: SEAT LEON
- Двигател: AUS 2001
- Местоположение: Търговище
Re: Монтаж на ДРЛ и Търнминатор (комфорт модул мигачи) на голф 4
ceneto написа:ами аз не можах да си разглобя колонката на волана (защото трябваше да свалям волана)
и кабела за дългите го хванах отзаде на панела с бушоните(на един от бушоните за фаровете - където има чисто бял кабел) и там го присъединих както съм го показал на снимката по горе
според мен като е било разглобено всичко е трябвало да пробвате и този варянт освен ако не сте разглабяли
Ами разглобихме само долния панел. Не се сетихме да го хванем от бушона, като ми остане повече време ще пробвам
Благодаря.
Re: Монтаж на ДРЛ и Търнминатор (комфорт модул мигачи) на голф 4
къде най-лесно мога да присъединя кабела за сигнала от задния ход (вече си оправих проблема и
като включа на заден двете лампи отзад светят)
четох в други теми за няккаъв комутационен блок, но незнам на кое е това нещо
като включа на заден двете лампи отзад светят)
четох в други теми за няккаъв комутационен блок, но незнам на кое е това нещо
- L&R
- Мнения: 9371
- Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
- Автомобил: CCC
- Двигател:
- Местоположение: coffeeforums.bg
- Контакти:
Re: Монтаж на ДРЛ и Търнминатор (комфорт модул мигачи) на голф 4
В сноповете, които влизат откъм двигателния отсек синьо с малко черно е цвета доколкото помня.
Re: Монтаж на ДРЛ и Търнминатор (комфорт модул мигачи) на голф 4
за да не рова из плетеницата от кабели
си пуснах и аз един кабел 0.75 мм до задния стоп
и вече всичко ми е ок
си пуснах и аз един кабел 0.75 мм до задния стоп
и вече всичко ми е ок
- L&R
- Мнения: 9371
- Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
- Автомобил: CCC
- Двигател:
- Местоположение: coffeeforums.bg
- Контакти:
Re: Монтаж на SmartDRL и Търнминатор (комфорт мигачи) на голф 4
Днес направих малко снимки с пояснения за монтаж на модул за дневни с-ни на шкоди фабия и октавия2
шкода-фабия(аналогично е и на голф4 и подобни) време за изпълнение 30-40 мин.
***всичко необходимо е на ключа на фаровете + един кабел на ключа/рапределител къси /дълги, аз съм запоявал директно на буксите, с малко сръчност става добре без да се оголва и кабел.
шкода-фабия(аналогично е и на голф4 и подобни) време за изпълнение 30-40 мин.
***всичко необходимо е на ключа на фаровете + един кабел на ключа/рапределител къси /дълги, аз съм запоявал директно на буксите, с малко сръчност става добре без да се оголва и кабел.
- L&R
- Мнения: 9371
- Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
- Автомобил: CCC
- Двигател:
- Местоположение: coffeeforums.bg
- Контакти:
Re: Монтаж на SmartDRL и Търнминатор (комфорт мигачи) на голф 4
и октавия2 време за изпълнение 1ч. - 1ч30мин
интересното на този монтаж , че колата е с електронен модул за управление на светлините и всичко силово в автомобила (bordnetzsteuergerät)
Ключа на фаровете комуникира с него по шина CAN, затова нямаме работа с него и трябва да достигнем до електронния модул, а това е лесно след махане на декоративната кора по волана... и така:
В заключение с това модулче няма проблем с индикацията и следенето за изгоряла лампа.
интересното на този монтаж , че колата е с електронен модул за управление на светлините и всичко силово в автомобила (bordnetzsteuergerät)
Ключа на фаровете комуникира с него по шина CAN, затова нямаме работа с него и трябва да достигнем до електронния модул, а това е лесно след махане на декоративната кора по волана... и така:
В заключение с това модулче няма проблем с индикацията и следенето за изгоряла лампа.
-
- Мнения: 1063
- Регистриран на: Вто 26 яну 2010 10:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: българия,София
Re: Монтаж на SmartDRL и Търнминатор (комфорт мигачи) на голф 4
Колеги,извинете моята некомпетентност,но какво е ТЪРНМИНАТОР-комфорт мигачи -и каква работа върщи?
- achodemo
- Мнения: 1480
- Регистриран на: Нед 05 окт 2008 22:50
- Автомобил: GOLF IV
- Двигател: AHF ASZ
- Местоположение: Габрово
Re: монтаж на дрл на голф 4
Vladko написа:Справил си се супер елегантно.Единствено можеше да вземеш + директно от бушониерата тоест да ползваш някой от оригиналните бушони,иначе останалото изпълнение е супер добро.
Ами то си има постоянен плюс и на самия ключ на фаровете . И аз днес ще монтирам модула и ще пиша как е !
- achodemo
- Мнения: 1480
- Регистриран на: Нед 05 окт 2008 22:50
- Автомобил: GOLF IV
- Двигател: AHF ASZ
- Местоположение: Габрово
Re: Монтаж на SmartDRL и Търнминатор (комфорт мигачи) на голф 4
gancho написа:Колеги,извинете моята некомпетентност,но какво е ТЪРНМИНАТОР-комфорт мигачи -и каква работа върщи?
До колкото разбирам е опция при която като включиш задна и започват да ти мигат аварийните светлини ,но само отзад !
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 11 госта