Пасат B5.5 Бутон за вратата, Микроключета

Жици и кабели, релета и моторчета, OBD, OBD II, VAG Com и други
Потребителски аватар
neocom
Мнения: 105
Регистриран на: Вто 21 фев 2006 22:44
Автомобил: B8
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Пасат B5.5 Бутон за вратата, Микроключета

Мнениеот neocom » Нед 16 юли 2006 19:29


Някой да знае какво е ключето в бравата, което следи дали е отворена/затворена вратата? На предна лява ми се прецака и искам да си го намеря преди да разглобявам врата с цел да спестя време.

Предварително благодаря.




Rumen
Мнения: 884
Регистриран на: Пет 27 май 2005 21:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Rumen » Нед 16 юли 2006 22:53


Няма само бутон. Всичко е монтирано в "монолитно" тяло, което е целия заключващ механизъм (буквално разбирай цялата брава). Към него се закачат всички лостчета и механизми, които имат отношение към отключването/отварянето на вратата. За съжаление там са и микроконтакторите за определяне състоянието на отворена/затворена врата, датчиците на заводската аларма и механизъма за електромагнитното заключване. Единственият начин за ремонт, който си представям, е да се свали "монолитното" тяло, да се направи опит да се разглоби и дефектиралия микроконтактор да се поправи (ако е възможно) или поне да се почисти. Вероятно може да се замени с такъв от друго "монолитно" тяло, но от къде да се намери такова идея нямам; освен от моргите и то в съмнително състояние .... В SakarAuto/Unitrade не си играят с ремонти - сменят целия модул (около 300лв.+100лв. труд). Аз имам аналогичен проблем на дясната врата - отворя ли я след 30sek. колата се самозаключва (т.е. все едно не е отворена вратата), най-интересното е че веднага се активира алармата и имобилайзера - явно се ползват различни различни датчици. Посъветваха ме да я попръскам с CONTOX - някакъв почистващо-смазващ спрей за контактори.


Потребителски аватар
neocom
Мнения: 105
Регистриран на: Вто 21 фев 2006 22:44
Автомобил: B8
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот neocom » Нед 16 юли 2006 23:56


Имам същият проблем но с лявата врата, а от познат работещ в HAAS (пловдивския дилър на VW) научих, че се ремонтират като се подменял този микроключ. Тези дни ще ми покаже как изглежда ключето и ако намеря подомно го сменям, ако ли не ще побългаирявам, но 300лв за една микрета ми се виждат много.


Потребителски аватар
imedarov
Мнения: 1688
Регистриран на: Чет 17 мар 2005 9:26
Автомобил: Passat B8
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот imedarov » Пон 17 юли 2006 7:45


И аз имах подобен проблем с предна лява. В шкода е значително по евтина бравата но я нямат в наличност и трябва с поръчка. Иначе си купих брава втора употреба от една морга в Горна Баня за 70лв. Казаха ми че ако не работи ми я сменят с друга имат наличност. 0887713705 е тел.

Работата по смяната е много и доста неприятна


Rumen
Мнения: 884
Регистриран на: Пет 27 май 2005 21:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Rumen » Пон 17 юли 2006 10:39


imedarov написа:... В шкода е значително по евтина бравата но я нямат в наличност и трябва с поръчка.
А дали е същия партиден номер и дали става за Пасати ... трябва да се провери в ETOS-a ...

imedarov написа:... Работата по смяната е много и доста неприятна
Мда, целия стъклопакет требе се свали. Ужас е. И ако недай си боже тая от моргата не стане ......
Днес ще потърся CONTOX и ще пробвам


Потребителски аватар
neocom
Мнения: 105
Регистриран на: Вто 21 фев 2006 22:44
Автомобил: B8
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот neocom » Пон 17 юли 2006 15:17


Разглобяването не е толкова ужасно, само да знаеш как става. Отнема ти не повече от 10 минутки, трябва само малко помощ при вадене на стъклото. Днес видях как става цялата процедура, тази вечер ми носят микретата да я видя и намеря, а може да се окаже, че моята е здрава и е само замърсена. На Октавия бравата май е абсолютно същата като на Пасата.


Rumen
Мнения: 884
Регистриран на: Пет 27 май 2005 21:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Rumen » Вто 18 юли 2006 10:13


Същия проблем имаше колегата от офиса преди около година, та днес изровихме детайла, който ти прави проблем. Този е точно от лявата (шофьорската) врата. Опитал съм се да го снимам от всички възможни и полезни (носещи някаква информация и представа) страни

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Както виждаш на по-долната снимка микрошката е в долната част, което преполага и по-голямо замърсяване. Най-интересното е че е хваната с топла спойка и не ми се мисли какво ще стане ако тая плстмаса, която с течение на времето старее, се отчупи...

Изображение

А ето тук съм показал микрошката и ексцентрика, който я притиска:

Изображение

Заводски там са сложили смазка/грес, която с течение на времето се беше превърнала в някакъв налеп дето се рони и предполагам че от това настъпва основното замърсяване. Без да се разглобява вратата микрошката може да се достигне с почистващ спрей с поставена сламка (от тези дето се нанизват на пръскалото), но трябва с отверка да се бутне заключващия зъб (все едно вратата е затворена). После със сламката под зъба и струята ще попадне точно по микрошката. Днес ще ходя да търся Contox или нещо от сорта и ще Ви кажа какво съм постигнал. Явно и това им е слабо място на тия Passat-и, щом освен на и на мен и на колегата от офиса се случва и при други. Между другото партидния номер 3B1 837 015A (за лявата врата) е абсолютно един и същ и за Шкода октавия 2001-2003. Проверих в моя ETOS едно към едно, едни и същи партидни номера. Въпроса е дали цената в Еуратек е по различна от тази на SakarAuto/Unitrade след като детайла в крайна сметка е един и същ.
И още нещо - детайла не е чак толкова монолитен - има си болчета и пласмасови щипки и съм сигурен че ако се подхванем ще го разглобим, сглобим, па може и да проработи :lol:

Последна промяна от Rumen на Пет 16 яну 2009 10:27, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
Pav3l
Мнения: 702
Регистриран на: Пон 01 авг 2005 18:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол
Контакти:

Мнениеот Pav3l » Вто 18 юли 2006 18:29


Ако подходите внимателно към детайлите (особено при сглобяването) няма начин да не проработи - все пак от човек е правено...


Потребителски аватар
neocom
Мнения: 105
Регистриран на: Вто 21 фев 2006 22:44
Автомобил: B8
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот neocom » Вто 18 юли 2006 19:11


Rumen, благодаря ти много за изчерпателният отговор. Този уикенд ще разглобя врата и ще видя какво е положението. За целта се снабдих с няколко вида микрети и се надявам да я оправя с едно разглобяване на врата.


Rumen
Мнения: 884
Регистриран на: Пет 27 май 2005 21:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Rumen » Вто 18 юли 2006 22:47


neocom написа:...
Този уикенд ще разглобя врата и ще видя какво е положението.
...

Желая успех. :да: Радвам се, че съм бил полезен.
Тази вечер един приятел ме посъветва, ако не искам да разглобявам вратата, да опитам с тези течности/спрейове дето са почистване/измиване на двигателя. Каза, че били безкомпромисни към наслоявания от прах, смазка и комбинация между тях. Само ме предупреди след това добре да промия с вода; за целта добре се получавало ако се ползва от тези пулверизиращите бутилки с помпичка (обикно продават стъкломиещи препарати в тях).
Contox така и не открих в София. В Conrad ми предлагат някакво италиянско R10, но на мен нещо не ми вдъхна доверие. Утре ще ходя в един магазин на Wurth да проверя там.
За сега съм решил да промия с течност за почистване на двигател и вода, а след това да третирам с контакторна смазка (Contox или каквото там намеря). Разбира се ще разкажа за резултата.


Потребителски аватар
drakano
Мнения: 225
Регистриран на: Съб 05 май 2007 13:15
Автомобил: S6 2.2TQ ABT
Двигател: AAN
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот drakano » Пет 25 май 2007 11:02


Пичове страхотни сте, и аз имам подобен проблем със задна лява врата - отключва се с дистанционното на централното но не се заключва с него и трябва ръчно преди да си слязал да натиснеш палчето.Само да попитам дали показаната машинка на снимките е еднаква за 4-те врати или има разлика между предни и задни врати.


bic
Мнения: 30
Регистриран на: Чет 27 юли 2006 0:06
Автомобил:
Двигател:

Re: Бутон за вратата на Пасата B5.5

Мнениеот bic » Пет 25 май 2007 11:52


neocom написа:Някой да знае какво е ключето в бравата, което следи дали е отворена/затворена вратата? На предна лява ми се прецака и искам да си го намеря преди да разглобявам врата с цел да спестя време.

Предварително благодаря.


Аз имам същия проблем с предна лява врата, т.е. при отваряне на вратата не ми светва плафона, не ми заработва зумера ако съм включил фаровете и др.

Мен ме интересува микроключето в бравата което следи дали е отворена-затворена вратата. С какво може да се замени т.е. какво друго ключе може да се използва, за да си взема от някой ел. магазин педи да съм почнал да развалям вратата.


dimitar iv
Мнения: 243
Регистриран на: Вто 10 апр 2007 16:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот dimitar iv » Пон 28 май 2007 8:35


Проблема е че ключето не е едно. Само едно се вижда от вън. Но върте има още. Аз имах точно същият проблем с предна лява врата. Но освен осветлението имаше и други "ефекти" - спря да работи центалното от ключа + като заключиш от вътре (с бутона на вратата) всички врати се заключват и след секунда предната лява се отключва пак. Колата има и слагана допълнително аларма - през нея си се заключваше без проблем.
Така че си реших проблема с нова брава. Сега си имам не работеща в къщи, но не е оставало време да я разглобя та да видя къде са проблемите.


Потребителски аватар
kirhadj
Мнения: 719
Регистриран на: Съб 19 май 2007 14:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот kirhadj » Пон 30 юни 2008 17:44


Колеги, кажете какви бутончета трябват за подмяна, че да се възползваме и ние и да не се лутаме между различните видове.
Благодаря предварително.


Потребителски аватар
ittso
Мнения: 154
Регистриран на: Пет 15 юни 2007 23:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот ittso » Вто 01 юли 2008 15:41


Ето снимки на бутоните които са в бравата.

Изображение

Изображение

Изображение

Не знам дали ще намериш такива в продажба. Като конструкция са доста различни от "стандартните" микроключета по магазините. Освен това, са херметизирани със смола в долния край, където е сглобката и с гумен маншон, при движещата се част. Фирмата производител е Cherry. В бравата са два вида, за ляв и десен монтаж, както се вижда и на снимките. Като конструкция са еднакви, но изводите им са огънати в различни посоки.

Редакция:
Ето линк към сайта на произвидителя - http://www.cherrycorp.com/english/switc ... led/dk.htm

Изображение

Редакция:
Оправяне на линковете на снимките по молба на Peteff.

Последна промяна от ittso на Сря 21 яну 2009 18:38, променено общо 1 път.



Върни се в “Автоелектроника и автодиагностика”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: cancro и 1 гост