Здравейте, залегнах малко над листа с химикалката и с помощта на малко формули изчислих, че ако дифузьорът ми е с диаметър 30мм, то той съответно ако бъде разпробит на 8 места би следвало всяка от 8те дупки за газ да е с диаметър 2.7мм, за да може да има стехиометричност в смесването на пропан-бутан и въздух. В нета изрових инфо, че стехиометричното съотношение гориво/въздух при пропан-бутана е 1:15.5. Изчисленията ми са базирани на това съотношение, като изчислението на дифузьора е по формулата Макс.мощност х 9.42 (коефициент)= площ на дифузьора. Т.е. Pmax . 9.42 = Sдиф.
По същата се смятат и отворите, през които минава газта като лицето на дифузьора се дели на 15.5 заради стехиометрията. Получават се 45.58мм2 за общата площ на горивните отвори.
Понеже дифузьорът е кръгъл, съответно реших броят на отворите да са кратно на 360 - т.е.8. Така излиза, че отворите са разположени помежду си на 45гр.
Имам следните питанки към по-знаещите:
1. 8 отвора добре ли като цифра, понеже ми се струва, че сегашният ми дифузьор е с доста повече. Видях, че има и варианти с 12, дори 18 отвора. Но доколкото знам е по-добре отворите да са по-големи, за да може съпротивлението да е по-малко, или бъркам?
2. Как трябва да изглежда един дифузьор в сечение като форма и как точно да са разположени отворите на него?
Бих бил благодарен на снимки или схема на дифузьор ако някой успее да изрови от нейде, понеже аз не успявам.
Мерси предварително
Мнение за дифузьор на смесител
- Winner25
- Мнения: 7339
- Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
- Автомобил: VW Passat B4 B6
- Двигател: ABS BKC
- Местоположение: Казанлък
Re: Мнение за дифузьор на смесител
Това е от един друг форум тогава трябваше да изберяа плочка за 1,6 мотор 71к.с
Един вид отворите да са разположени както на втората схема(ако може така да се нарече )
Тогава взех плочка с отвор 34мм(без да смятам) и с доста повече отвори
Останах доволен от разхода като колата си вървеше доста добре
doolettle написа:Дифузьора е най-важното нещо в плочката и тряа да е добре направен т.е. дупчиците тряа да са непосредствено СЛЕД най-тясната част на диф. по посока на движение на въздуха а не точно в най тясната и част.
Един вид отворите да са разположени както на втората схема(ако може така да се нарече )
Тогава взех плочка с отвор 34мм(без да смятам) и с доста повече отвори
Останах доволен от разхода като колата си вървеше доста добре
- mafiota
- Мнения: 1544
- Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
- Автомобил: Audi A6 C5
- Двигател: APU
- Местоположение: Козлодуй
Re: Мнение за дифузьор на смесител
Колега, доабре си се ориентирал със стехометрията, но увеличи сечението на дупкитите за газта с 10%, и преизчисли броят им спрямо голямото сечение. И най-добре според мен е смесителят да се монтира на дебелия маркуч от възд. филтър. Така има възможност смесителя да се направи с по-голяма дължина и да се доближи до условията за тръба на Вентури.
При мен използвах стандартен смесител, на който избих дифузора, и си направих собствена разработка от тефлон.
По принцип не е проблем дупките да се направят така както колегата е показал на първата картинка (при мен е така), но казват че дупките трябва да се направят непосредствено след най-малкото сечение, и равнината им да е перпендикулярна на стената - участъка където сместа се разширява:
ПС. Да се получи нещо подобно на това:
За вас лъжа , за мен истина но ефект има!!
При мен използвах стандартен смесител, на който избих дифузора, и си направих собствена разработка от тефлон.
По принцип не е проблем дупките да се направят така както колегата е показал на първата картинка (при мен е така), но казват че дупките трябва да се направят непосредствено след най-малкото сечение, и равнината им да е перпендикулярна на стената - участъка където сместа се разширява:
ПС. Да се получи нещо подобно на това:
За вас лъжа , за мен истина но ефект има!!
- stefan4o
- Мнения: 19164
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Мнение за дифузьор на смесител
Благодаря за отговорите. Но ето такъв ми е филтъра и тръбите към него:
Не е като на заводските АБУ, понеже съм с колектор и карбуратор от 1.3. Този дифузьор с тръбата на вентури няма почти нищо общо с моя, с който съм в момента Трябва да измеря разстоянието от най-горния ръб на плочката до тялото на карбуратора, за да може поне там да се направи подобие на тази тръба. Предполагам ако е по-къса все пак е по-добре, отколкото ако хич няма такава
Стругар може ли да ми го направи според вас ако му го начертая?
Не е като на заводските АБУ, понеже съм с колектор и карбуратор от 1.3. Този дифузьор с тръбата на вентури няма почти нищо общо с моя, с който съм в момента Трябва да измеря разстоянието от най-горния ръб на плочката до тялото на карбуратора, за да може поне там да се направи подобие на тази тръба. Предполагам ако е по-къса все пак е по-добре, отколкото ако хич няма такава
Стругар може ли да ми го направи според вас ако му го начертая?
- stefan4o
- Мнения: 19164
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Мнение за дифузьор на смесител
Към мафиота - колега, твоят дифузьор е изпълнен като на схемата, която си нарисувал ли? Относно снимката, която си постнал - тази плочка не е ли за метан? На мен ми прави впечатление, че плочките за ЛПГ май нямат такива дифузьори, или поне не и тези, които съм виждал из йбей, да речем.
Имам и малко питанки свързани с вентури (от схемата по-долу):
1. На показаната схема се вижда разликата в наляганията в т.1 и т.2. Според начертаното ми се струва, че подналягането в т.2 е по-голямо (т.е. вакуумът там е по-силен) или греша?
2. Ако приемем че това е дифузьор на ЛПГ-смесител, то къде би било най-удачно да се изведат дупчиците за газта?
Ако е в т.2 предполагам, че ще я засмуква много по-бързо и така ще се получи по-добър респонс, но от друга страна пък дали на толкова малко разстояние лпг и въздухът ще успеят да се смесят добре?
Имам и малко питанки свързани с вентури (от схемата по-долу):
1. На показаната схема се вижда разликата в наляганията в т.1 и т.2. Според начертаното ми се струва, че подналягането в т.2 е по-голямо (т.е. вакуумът там е по-силен) или греша?
2. Ако приемем че това е дифузьор на ЛПГ-смесител, то къде би било най-удачно да се изведат дупчиците за газта?
Ако е в т.2 предполагам, че ще я засмуква много по-бързо и така ще се получи по-добър респонс, но от друга страна пък дали на толкова малко разстояние лпг и въздухът ще успеят да се смесят добре?
- mafiota
- Мнения: 1544
- Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
- Автомобил: Audi A6 C5
- Двигател: APU
- Местоположение: Козлодуй
Re: Мнение за дифузьор на смесител
чесно казано несъм такъв голям специалист по флуидна механика, но това което е на пазара като смесители - няма нищо общо с действителноста.
Казват че газта трябва да се подава веднага след стеснението, т.е. там където сместа започва да се разширява.
Казват че газта трябва да се подава веднага след стеснението, т.е. там където сместа започва да се разширява.
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Мнение за дифузьор на смесител
Според Закона на Бернули, най - ниско налягане на флуида е там , където скоростта му е най - голяма. Демек, в най - тясната част, а не след нея. Та си правете изводи.
Много бих искал да хвърля едно очо на изчисленията на Тръба на Вентури.
Много бих искал да хвърля едно очо на изчисленията на Тръба на Вентури.
- stefan4o
- Мнения: 19164
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Мнение за дифузьор на смесител
Ники, пуснах запитване и в един форум за наука в раздел "Физика". Там един ми отговори, че скоростта на флуида е най-голяма непосредствено след като стесненото започне да се разширява. Склонен съм да му вярвам, там са инДжинери хора доколкото имам поглед върху тоя форум. Пък и ако скоростта беше най-висока там сигурно червената стрелка на схемата нямаше да е толкоз надясно, предполагам.
- mafiota
- Мнения: 1544
- Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
- Автомобил: Audi A6 C5
- Двигател: APU
- Местоположение: Козлодуй
Re: Мнение за дифузьор на смесител
stefan4o написа:............ е най-голяма непосредствено след като стесненото започне да се разширява. .............
и аз така съм чувал
muns61 написа:.......
Много бих искал да хвърля едно очо на изчисленията на Тръба на Вентури.
ми няма проблем, тъкмо и аз ще хвърля едно око на депроновия акробат
- stefan4o
- Мнения: 19164
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Мнение за дифузьор на смесител
Нахвърлих набързо едно чертежче на примерен дифузьор за моя двигател. Един колега от форума ми даде малко жокери (не иска да си каже ника, за да му благодаря тук) относно размерите. Според един холандски източник минималният диаметър на най-тясната част на дифузьора ми би следвало да е 27мм ако търся икономия, ако търся повече вървеж би следвало да е 32мм (в момента съм с такъв размер). Затова го оставих последно да е 28мм като има промени съответно в най-големия диаметър, който е преди стеснението, като се надявам донякъде да компенсира 4-те мм в минус с повечето въздух, който влиза в тръбата на вентури. Предполагам ефектът ще е много близък до този, когато карах със запушен частично въздуховод към филтъра и колата имаше респонс почти като на бензин, да не кажа и по-добър Кофти моментът идва от:
1. По-фината настройка на ПХ, понеже поради доста по-големия вакуум се налага винтът на самия изпарител да е значително по-натегнат, защото иначе сместа става доста по-богата от необходимото. За пример искам да дам моментът, в който отворих въздуховода да "диша нормално" и се опитах да запаля колата... е, не успях, просто не й стигаше газчицата да поддържа ПХ, отвих няколко оборота и вече разлика имаше. Преди това винтът почти беше стегнат докрай, имаше много малък ход до 0-та.
2. Усещането за динамика в по-тесен оборотен диапазон (въпреки, че тук е малко спорно, понеже тоя мотор му е най-добре в диапазона 2000 до около 4000-4500 оборота)
По показанията на МФА сравнени с реалните засечени стойности на разход съдя, че когато колата е с по-малък дифузьор не се налага по-сериозно настъпване на педала на газта. Когато е скопена откъм вървеж съм забелязал точно обратната тенденция, което е логично - повече се дава газ, отчита доста по-голям от реалния разход.
Сега вече нещата със стругаря ще бъдат задвижени и когато плочката и дифузьорът бъдат готови ще направя малко проби преди/след документирани с клипчета
1. По-фината настройка на ПХ, понеже поради доста по-големия вакуум се налага винтът на самия изпарител да е значително по-натегнат, защото иначе сместа става доста по-богата от необходимото. За пример искам да дам моментът, в който отворих въздуховода да "диша нормално" и се опитах да запаля колата... е, не успях, просто не й стигаше газчицата да поддържа ПХ, отвих няколко оборота и вече разлика имаше. Преди това винтът почти беше стегнат докрай, имаше много малък ход до 0-та.
2. Усещането за динамика в по-тесен оборотен диапазон (въпреки, че тук е малко спорно, понеже тоя мотор му е най-добре в диапазона 2000 до около 4000-4500 оборота)
По показанията на МФА сравнени с реалните засечени стойности на разход съдя, че когато колата е с по-малък дифузьор не се налага по-сериозно настъпване на педала на газта. Когато е скопена откъм вървеж съм забелязал точно обратната тенденция, което е логично - повече се дава газ, отчита доста по-голям от реалния разход.
Сега вече нещата със стругаря ще бъдат задвижени и когато плочката и дифузьорът бъдат готови ще направя малко проби преди/след документирани с клипчета
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Мнение за дифузьор на смесител
Ефекта, който търсиш, зависи много повече от конструкцията и регулировките на мотора и на изпарителя, отколкото на смесителя.
Много по - важно е изпарителя да има линейна характеристика на различни режими.
Много по - важно е изпарителя да има линейна характеристика на различни режими.
- stefan4o
- Мнения: 19164
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Мнение за дифузьор на смесител
Току-що обезсмисли цялата ми тема. Недей така !! Смесителят играе съществена роля за динамика/разход на един автомобил. Нещата са много навързани, така или иначе всичко е навързано. Не бива така да се отсича, според мен.
Относно изпарителя - предполагам състоянието му и в частност мембраните му са пряко свързани с характеристиката му. Моят смея да кажа е обслужен, колко е оригинална мембраната не е ясно, но поне е нова.
Относно изпарителя - предполагам състоянието му и в частност мембраните му са пряко свързани с характеристиката му. Моят смея да кажа е обслужен, колко е оригинална мембраната не е ясно, но поне е нова.
- mupk0
- Мнения: 3822
- Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
- Автомобил: Mercedes Benz S202
- Двигател: C200 Kompressor
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Мнение за дифузьор на смесител
Стефане специално последната плочка която си нарисувал,ако не е тайна къде ще я сложиш ?
- mafiota
- Мнения: 1544
- Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
- Автомобил: Audi A6 C5
- Двигател: APU
- Местоположение: Козлодуй
Re: Мнение за дифузьор на смесител
моят е направен така, както на снимката по-горе. Важно е да свива въздуха по-бързо, а да го разширява по-бавно.
По смесен разход (предимно надълго) от последната седмица: 1350км. с газ за 140лв
По смесен разход (предимно надълго) от последната седмица: 1350км. с газ за 140лв
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Мнение за дифузьор на смесител
Не е важно толкова как ти е обслужен изпарителя, а колко е линейна работата му. А това зависи от пружинки и твърдост на мембраните. Да направиш линейна характеристика във всички диапазони е почти невъзможно, затова се настройва според предпочитан стил на каране. Оттам и смесителя е много относителен.
На жигулов карб съм подавал газта през малките дифузьори, точно където се подава и безиновъздушната смес. В Лада - форум има такава тема, та ме подсети. Та малкият дифузьор е тръба на Оня, не видях разлика с този вариант и с щуцери, точно под дифузьора.
Обикновено смесителите са с доста по - голям дебит от необходимото, затова се притваря повече винта за регулиране на газта. По - линейна характеристика ще имаш с по - малък смесител, а с по - отворен регулатор.
На жигулов карб съм подавал газта през малките дифузьори, точно където се подава и безиновъздушната смес. В Лада - форум има такава тема, та ме подсети. Та малкият дифузьор е тръба на Оня, не видях разлика с този вариант и с щуцери, точно под дифузьора.
Обикновено смесителите са с доста по - голям дебит от необходимото, затова се притваря повече винта за регулиране на газта. По - линейна характеристика ще имаш с по - малък смесител, а с по - отворен регулатор.
Върни се в “Автогазови уредби”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 12 госта