Въпроси за електронния блокаж на диференциала EDL
- feikot
- Мнения: 3659
- Регистриран на: Сря 25 фев 2009 16:37
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AFN AVG
- Местоположение: Казанлък/София
Re: Въпроси за електронния блокаж на диференциала EDL
Повечето са с ЕДЛ,а даже и на един приятел пасата 1/1 с моя,вкара се в една пряспа и като се мъчеше да излезе му въртяха само предна и задна лява,няма блокировки няма нищо
-
- Мнения: 401
- Регистриран на: Вто 21 апр 2009 21:31
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Въпроси за електронния блокаж на диференциала EDL
След доста време ползване мога да кажа, че системата е много неефективна при потегляне от място. Спирачното усилие върху буксуващото колело е за милисекунди и ако другото е стъпило върху сняг или лед не може да направи нищо (то получава въртящ момент също за милисекунди). Има някакво положително действие ако се движим по заснежен път с скорости над 15-20 км./ч или другото колело е на много сух участък. За съжаление това не е истинска блокировка на диференциала.
- mvangelov
- Мнения: 83
- Регистриран на: Пон 27 апр 2009 11:27
- Автомобил: MK3
- Двигател: 2E
- Местоположение: sofia
Re: Въпроси за електронния блокаж на диференциала EDL
и при мен на бангията на помпати пише АБС/ЕДС но явно разликата е голяма в годините на производство на колите
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19576
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Sharan 7M
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: Въпроси за електронния блокаж на диференциала EDL
Днес за първи път усетих реалната работа на EDS-a ми.
Вероятно и друг път е включвал, но аз едва преди 2 години разбрах, че имам такова чудо, тааа...
Определено мога да дам висока оценка на комбинацията читави гуми (Yokohama W.Drive) + EDS!
Май бях единствения с лека кола на паркинга, който не се възползва от лопатите за сняг, любезно предоставени от ръководството на фирмата, където работя
Вероятно и друг път е включвал, но аз едва преди 2 години разбрах, че имам такова чудо, тааа...
Определено мога да дам висока оценка на комбинацията читави гуми (Yokohama W.Drive) + EDS!
Май бях единствения с лека кола на паркинга, който не се възползва от лопатите за сняг, любезно предоставени от ръководството на фирмата, където работя
- Andonov
- Мнения: 3925
- Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Ямбол
- Контакти:
Re: Въпроси за електронния блокаж на диференциала EDL
pavel_andreev написа:След доста време ползване мога да кажа, че системата е много неефективна при потегляне от място. Спирачното усилие върху буксуващото колело е за милисекунди и ако другото е стъпило върху сняг или лед не може да направи нищо (то получава въртящ момент също за милисекунди). Има някакво положително действие ако се движим по заснежен път с скорости над 15-20 км./ч или другото колело е на много сух участък. За съжаление това не е истинска блокировка на диференциала.
Не съм съгласен, както и много други ще го кажат.
Системата е МНОГО ефективна при потегляне. Работи точно до 40км/ч при предно предаване.
Макар и да върши почти същото като ASR-a (като изключим че не редуцира мощността) снощи след тестове разбрах, че специфичният "хъркащ" звук е само от EDL. При ASR-a няма такъв звук. При сработване на ESP-то звука е както при EDL-то.
-
- Мнения: 401
- Регистриран на: Вто 21 апр 2009 21:31
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Въпроси за електронния блокаж на диференциала EDL
Системата е ефикасна ако колата се е в някакво движение - например по третокласни пътища при което пътя е "стеснен" от почистването и едното колело е почти постоянно стъпило върху сняг, а другото почти винаги е върху асфалт. Никакв шанс за помагане при стъпване и с двете колела върху сняг/лед или върху пясък или при "окопаване" (затъване) на някое от колелата. Нищо не "хърка" защото никаква механика не се включва - просто за около 200 милисекунди се задействат спирачките на боксуващото колело. Това дори не е видимо (не можете да видите, че другото колело прави оборот или част от него) ! Ако на някой автомобил има механичен блокаж на диференциала - нещата са съвсем други. И с ASR няма нищо общо - ASR сваля оборотите на буксуващото колело - бори се със всяко приплъзване. За ESP-то да не говорим - то спира задното ляво или дясно колело и рядко и предното за да може автомобила да завие (като шейна и спуснат крак от едната страна). Никакви хъркания и шумове освен от триене на гуми.
- Andonov
- Мнения: 3925
- Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Ямбол
- Контакти:
Re: Въпроси за електронния блокаж на диференциала EDL
Системата не напразно е направена да работи до 40км/ч. Никой не говори за механика.
Това "хъркане" което се чува пак казвам се чува САМО при СРАБОТВАНЕТО на EDL-то или ESP-то.
ВИНАГИ тези системи контролират автомобила със спиране на дадено колело, но "хъркането" не се чува от спирачките а от САМИЯ ABS блок. Ако беше от колелата щеше да се чува и при сработването на ASR-а.
А ESP-то спира задно или предно колело в зависимост от това, дали колата недозавива или презавива. Може да прочетеш линка ми от VW по-горе.
И нека пишат по темата колеги тествали гореспоменатите системи, а не само чули от някой си.
Това "хъркане" което се чува пак казвам се чува САМО при СРАБОТВАНЕТО на EDL-то или ESP-то.
ВИНАГИ тези системи контролират автомобила със спиране на дадено колело, но "хъркането" не се чува от спирачките а от САМИЯ ABS блок. Ако беше от колелата щеше да се чува и при сработването на ASR-а.
А ESP-то спира задно или предно колело в зависимост от това, дали колата недозавива или презавива. Може да прочетеш линка ми от VW по-горе.
И нека пишат по темата колеги тествали гореспоменатите системи, а не само чули от някой си.
- kat007
- Мнения: 471
- Регистриран на: Съб 11 апр 2009 21:46
- Автомобил: VW Golf IV GTI
- Двигател: 1.8T AGU
- Местоположение: София
Re: Въпроси за електронния блокаж на диференциала EDL
Andonov написа:Системата не напразно е направена да работи до 40км/ч. Никой не говори за механика.
Това "хъркане" което се чува пак казвам се чува САМО при СРАБОТВАНЕТО на EDL-то или ESP-то.
ВИНАГИ тези системи контролират автомобила със спиране на дадено колело, но "хъркането" не се чува от спирачките а от САМИЯ ABS блок. Ако беше от колелата щеше да се чува и при сработването на ASR-а.
А ESP-то спира задно или предно колело в зависимост от това, дали колата недозавива или презавива. Може да прочетеш линка ми от VW по-горе.
И нека пишат по темата колеги тествали гореспоменатите системи, а не само чули от някой си.
Колега напълно си прав ! Точно така е При мен тия дни EDS/EDL Много ми помогна !!! Чува се едно хъркане от помпата и боксуващото колело почва да насича и колата варви без проблем ...вчера за пореден път видях че има голям ефект...имаше задръстване в един лек баир и много сняг и лед отдоло ...колите без никакви блокажи просто бяха на авариини и си боксуваха без да помраднат...а тези които имаха такава системка ( вече нз дали и ASR и ЕSP ) си качихме баира без проблем Такаче който казва че не помагало значи не е карал такава кола !!!
- feikot
- Мнения: 3659
- Регистриран на: Сря 25 фев 2009 16:37
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AFN AVG
- Местоположение: Казанлък/София
Re: Въпроси за електронния блокаж на диференциала EDL
Andonov написа:Системата не напразно е направена да работи до 40км/ч. Никой не говори за механика.
При 4motion работи до 80 км/ч
- kat007
- Мнения: 471
- Регистриран на: Съб 11 апр 2009 21:46
- Автомобил: VW Golf IV GTI
- Двигател: 1.8T AGU
- Местоположение: София
Re: Въпроси за електронния блокаж на диференциала EDL
feikot написа:Andonov написа:Системата не напразно е направена да работи до 40км/ч. Никой не говори за механика.
При 4motion работи до 80 км/ч
При мен също работи до 80 км/ч ...незнам какъв е тоя мит че работи до 40 км/ч !!!
- Andonov
- Мнения: 3925
- Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Ямбол
- Контакти:
Re: Въпроси за електронния блокаж на диференциала EDL
Andonov написа: http://www.volkswagen.bg/vw_world/innov ... e_eds.html
Електронната блокировка на диференциала дава възможност за равномерно и комфортно потегляне по пътища с различен горен слой, с различен коефициент на сцепление. Ако едно колело превърти, тогава електронната блокировка на диференциала го спира нарочно и с това се грижи за пренасяне на усилието към колелото с по-добро сцепление. Електронната блокировка на диференциала намалява износването на гумите и действа до около 40 км/ч (4МОТІОN: до около 80 км/ч). Тя е съставна част на електронната стабилизираща програма (ESP) и на системата за регулиране на приплъзванe на задвижването(ASR).
Вие четете ли предните постове или само си чешите пръстите по клавиатурите.
Аз лично съм го тествал на моя голф и след 40км/ч няма "хъркане", т.е. не работи, а само продължава да си мига ASR-a.
Re: Въпроси за електронния блокаж на диференциала EDL
неефективно друг път, излизам от всякъде все едно някой ме тегли, пасата ми преди в такива ситуации просто си боксуваше и само на клатене излизаше, сега си даваш равномерно газ и просто се движиш, чува се точно хъркане както като се плъзнат колелата на ABS и тропка педала. Веднъж ти прехвърля движението на "силното" колело, после създалите се тласъци придават ефекта на ниската скорост на висока предавка, притриса и захапва в един момент. Окомплектована кола с ESP , ABS , EDL при скоростно шофиране и по заледени пътища е несравним кеф да се управлява.
- Andonov
- Мнения: 3925
- Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Ямбол
- Контакти:
Re: Въпроси за електронния блокаж на диференциала EDL
DoH_KuXoT написа:неефективно друг път, излизам от всякъде все едно някой ме тегли, пасата ми преди в такива ситуации просто си боксуваше и само на клатене излизаше, сега си даваш равномерно газ и просто се движиш, чува се точно хъркане както като се плъзнат колелата на ABS и тропка педала. Веднъж ти прехвърля движението на "силното" колело, после създалите се тласъци придават ефекта на ниската скорост на висока предавка, притриса и захапва в един момент. Окомплектована кола с ESP , ABS , EDL при скоростно шофиране и по заледени пътища е несравним кеф да се управлява.
И всяко следващо поколение на тези системи е доста по-добре разработено (различава се от към начин на сработване и от там по-голяма ефективност) от предходното.
- feikot
- Мнения: 3659
- Регистриран на: Сря 25 фев 2009 16:37
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AFN AVG
- Местоположение: Казанлък/София
Re: Въпроси за електронния блокаж на диференциала EDL
DoH_KuXoT написа:неефективно друг път, излизам от всякъде все едно някой ме тегли, пасата ми преди в такива ситуации просто си боксуваше и само на клатене излизаше, сега си даваш равномерно газ и просто се движиш, чува се точно хъркане както като се плъзнат колелата на ABS и тропка педала. Веднъж ти прехвърля движението на "силното" колело, после създалите се тласъци придават ефекта на ниската скорост на висока предавка, притриса и захапва в един момент. Окомплектована кола с ESP , ABS , EDL при скоростно шофиране и по заледени пътища е несравним кеф да се управлява.
+Торсен от следващо поколение
Върни се в “Основен Volkswagen Форум”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 22 госта