Сигнализатор за високи обороти

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
milmar
VW експерт
VW експерт
Мнения: 4516
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Сигнализатор за високи обороти

Мнениеот milmar » Вто 06 мар 2012 14:22


chas написа:....
Всъщност объркването идва от това, че аз наричам бобина бобината и комутатора закрепен за нея :lol: Иначе самата бобина си има две входни клеми и две изходни ....

Вече аз се обърках тотално .

chas написа:....Всъщност при мен чукче-наковалня е Хол датчика, а сигналът от него мисля, че отива в ECU-то, от където вече идва на средното краче на комутатора.....
Това е ясно , въпросът е ако се ползва сигнала след комутатора , директно от бобината (дали токът на бобината се прекъсва с чукче-наковалня или транзистор няма значение) трябва да имаш схема за ограничаване на пика . Ако ползваш някакъв друг "суров" сигнал , примерно директно от Hall датчика трябва да се знае какви са нивата на напрежението и каква е товароносимостта . Аз за това не мога да кажа нищо , защото нямам кола на която да измеря , нито съм се интересувал от бензинови коли .

Но съдейки по токовете , които мериш (всъщност как , с какво мериш импулсен ток , макар че не е важна точността :) ) , 20mA e входен ток на "изгоряла" схема според мен :) .

ПП Дай снимка от нета какво представлява бобината

ПП2 Преди 5-6 години ... може и повече правих на един фен :) подобно нещо , но по моя си схема , колата беше Корса и взех сигнала от бобината , не от високото напрежение разбира се :) .




Потребителски аватар
chas
Мнения: 68
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 9:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България

Re: Сигнализатор за високи обороти

Мнениеот chas » Вто 06 мар 2012 14:51


milmar написа:…ако се ползва сигнала след комутатора , директно от бобината…

Няма как да стигна до сигнала след комутатора освен ако не разглобя пакета комутатор-бобина. Просто ги правят заедно.
Ползвам този от Хол датчика през ECU-то, т.е. средното входно краче на комутатора.

milmar написа:ПП Дай снимка от нета какво представлява бобината

Ето ги комутатор и бобина. По принцип са закрепени един за друг:

Изображение

А ето го и моят пакет комутатор-бобина

Изображение

В комутатора има някакъв мощен транзистор. Доколкото разбирам точно той действа като един вид електронно реле. Токът от средното краче е само сигнал, а силовият ток за бобината идва от двете крайни крачета.

Явно ще си търся нов чип. Може би ще взема и 2, за да си направя и сигнализатор за висока скорост, по схемата от pdf-а по-горе - Flashing LED Indicates Overspeed :)


Потребителски аватар
chas
Мнения: 68
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 9:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България

Re: Сигнализатор за високи обороти

Мнениеот chas » Вто 06 мар 2012 16:15


Между другото, сложил съм 125 милиамперов бушон преди краче 1 на чипа. Бушонът още си е здрав.
Не би ли трябвало ако чипът е повреден да е изгорял и бушонът?


Потребителски аватар
pas1.8mi
Мнения: 5203
Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8T AEB 1999
Местоположение: София,Плевен

Re: Сигнализатор за високи обороти

Мнениеот pas1.8mi » Вто 06 мар 2012 22:10


chas написа:Между другото, сложил съм 125 милиамперов бушон преди краче 1 на чипа. Бушонът още си е здрав.
Не би ли трябвало ако чипът е повреден да е изгорял и бушонът?


Не е задължително това да се е случило!Сигнал от Бобината може да вземеш от пина зад символа "-" на комутатора( на първата снимка,в дясно)!


Потребителски аватар
milmar
VW експерт
VW експерт
Мнения: 4516
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Сигнализатор за високи обороти

Мнениеот milmar » Вто 06 мар 2012 23:23


Ти по коя схема работиш - тази от 2-ра страница или друга ? Тази която е с кондензатор C1 100nF последователно на пин 1 ? Ако е тази , при честота 50Hz или при DC няма накъде да отиде ток 20мА :) , имаш грешка или някакво късо по платката (палатката :lol: ако е насипен монтаж ).

Ако си подавал директно на пин1 и се чудиш дали е здрава схемата , или въобще ако искаш да разбереш дали пин1 е окъсил , а нямаш осцилоскоп и друга техника направи следното :
Както си е всичко по схемата , вземи един резистор 1к , или какъвто имаш от рода на 1k до десетина килоома и свържи през него пин 1 към захранващото напрежение . С волтметър измери какво е напрежението на пин 1 спрямо маса - ако е равно на захранващото - вероятно схемата е ОК :D , ако е по-ниско от 1/2 захранващото напрежение или е твърда 0 mhihi 109% си за нова схема !

ПП за бобината и комутатора - разбрах :wink: !


Потребителски аватар
chas
Мнения: 68
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 9:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България

Re: Сигнализатор за високи обороти

Мнениеот chas » Сря 07 мар 2012 22:09


pas1.8mi написа:Сигнал от Бобината може да вземеш от пина зад символа "-" на комутатора( на първата снимка,в дясно)!

Да, вече разбрах. Първоначално мислех да направя схемата без кондензатор и резистор на входа и да взема сигнал от кабела за оборотомера, който влиза в таблото. После Bobcho_82 каза, че този вариант на схемата става и ако се закача на средното краче на комутатора и реших да направя така, за да не разглобявам таблото.

milmar написа:Ти по коя схема работиш

По тази без C1 и R1, при която сигнала директно отива в краче 1 на чипа.
Но сега ще добавя и тях. Ще гледам да сложа някакъв кондензатор от над 100V. Така чипът ще бъде предпазен нали?

milmar написа:Ако си подавал директно на пин1 и се чудиш дали е здрава схемата , или въобще ако искаш да разбереш дали пин1 е окъсил , а нямаш осцилоскоп и друга техника направи следното :
Както си е всичко по схемата , вземи един резистор 1к , или какъвто имаш от рода на 1k до десетина килоома и свържи през него пин 1 към захранващото напрежение . С волтметър измери какво е напрежението на пин 1 спрямо маса - ако е равно на захранващото - вероятно схемата е ОК :D , ако е по-ниско от 1/2 захранващото напрежение или е твърда 0 mhihi 109% си за нова схема !

Напреженито от над 12 волта пада до 3,46. Днес си поръчах нов чип.
И като пристигне, кажете къде е най-безопасно да го вържа: към минус на комутатора, към средното краче на комутатора или към кабела за оборотомера в таблото?
То е ясно, че е най-безопасно към кабела за таблото де, но схемата с кондензатора и резистора ще сработи ли в този случай?

Между другото, благодаря ви за помощта!
Вие поправяте донакъде пропуска ми, че навремето не се записах да уча в ТУ.


Потребителски аватар
milmar
VW експерт
VW експерт
Мнения: 4516
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Сигнализатор за високи обороти

Мнениеот milmar » Сря 07 мар 2012 22:50


chas написа:.... навремето не се записах да уча в ТУ.

Мисля , че би имал успех в тази област на техниката :да: !

Само кондензатор последователно не е сигурна защита срещу пикове на напрежението , хубаво е да има група резистор-ценер , подобно на схемата , която бях намерил в Гоглето . Макар , че както се разбрахме в твоя случай не е необходимо , защото не вземаш сигнал директно от бобината . Аз бих ти препоръчал да сложиш един резистор (от 1k до примерно 4.7k ) последователно на кондензатора , a резистора 20k от схемата да го свържеш директно между пин 1 и маса . Така той ще осигури постояннотоковия режим на входния компаратор на интегралната схема . Така , както е до сега има съмнителна , направо никаква полезна роля . Всъщност кондензатора не е задължителен .

ПП схемата , май съм лош пророк mhihi , е умряла .
ПП2 - кондензатора би бил необходим , ако вземаш сигнал с отрицателен потенциал .... за по-сигурно го остави , така или иначе - няма да пречи .


Потребителски аватар
chas
Мнения: 68
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 9:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България

Re: Сигнализатор за високи обороти

Мнениеот chas » Чет 08 мар 2012 0:33


milmar написа:
chas написа:.... навремето не се записах да уча в ТУ.

Мисля , че би имал успех в тази област на техниката :да: !

О, благодаря!
Ще направя така:

Изображение

Мислех си за този кондензатор на входа, че той като че ли обръща напрежението: ако от едната му страна се натрупат електрони, от другата има липса на електрони и затова е сложен ако се ползва минуса от бобината.


Потребителски аватар
milmar
VW експерт
VW експерт
Мнения: 4516
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Сигнализатор за високи обороти

Мнениеот milmar » Чет 08 мар 2012 10:24


chas написа:....
Мислех си за този кондензатор на входа, че той като че ли обръща напрежението: ако от едната му страна се натрупат електрони, от другата има липса на електрони и затова е сложен ако се ползва минуса от бобината.


Кондензаторът е разделителен . Той се избира с подходяща стойност (достатъчно голяма) , така че да премахне постоянната съставка от сигнала , но да не промени вида на променливата . Може също така да се добави и един диод паралелно на резистора 20k - катода на пин1 , а анод на маса . Той ще предпазва входа на схемата от евентуален отрицателен пик при заряд-разряд на кондензатора , възможно е и би трябвало да има вграден в самата интегрална схема , но не пречи да се добави :) ! Също може да се добави ... ще го нарисувам с пейнта mhihi ...
Диода е от типа 1N4148 .

vhodm.png


Така преправена схемата , не виждам начин вече да изгори пин 1 :D !


Потребителски аватар
chas
Мнения: 68
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 9:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България

Re: Сигнализатор за високи обороти

Мнениеот chas » Нед 11 мар 2012 22:23


milmar написа:…Така преправена схемата , не виждам начин вече да изгори пин 1 :D !

Само да питам това Vcc, от кой край на резистора 470 е?
Крачета 8 и 9 на чипа или директно към входните 12 волта?


Потребителски аватар
milmar
VW експерт
VW експерт
Мнения: 4516
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Сигнализатор за високи обороти

Мнениеот milmar » Пон 12 мар 2012 8:41


- Пинове 8,9 !


Потребителски аватар
svetliosabev
Мнения: 84
Регистриран на: Сря 16 мар 2011 18:59
Автомобил: Golf 3
Двигател: 1Z 1995
Местоположение: V.Tyrnovo

Re: Сигнализатор за високи обороти

Мнениеот svetliosabev » Пон 12 мар 2012 10:13


Аз малко като начинаещ да попитам:схемата от първата страница,приложима ли е за дизел,като се свърже към 10-то краче на буксата на таблото(сигнал за оборотомера).За ТДИ става въпрос. :Mr Green Fun


Потребителски аватар
chas
Мнения: 68
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 9:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България

Re: Сигнализатор за високи обороти

Мнениеот chas » Пон 12 мар 2012 13:12


svetliosabev написа:Аз малко като начинаещ да попитам:схемата от първата страница,приложима ли е за дизел,като се свърже към 10-то краче на буксата на таблото(сигнал за оборотомера).За ТДИ става въпрос. :Mr Green Fun

Да ти отговоря като начинаещ: схемата трябва да става щом я свързваш към кабела за оборотомера, без значение дали колата върви с нафта, бензин, газ, или водород.
Ако искаш изчакай 2-3 дни да свържа и пробвам моята и ще ти кажа дали всичко върви.
Все пак не е лошо към схемата от първата страница да добавиш защитите, за които говорим с milmar в последните мнения.


Потребителски аватар
chas
Мнения: 68
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 9:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България

Re: Сигнализатор за високи обороти

Мнениеот chas » Съб 17 мар 2012 17:23


Взех си новия чип и днес реализирах защитата на краче 1 и тествах.

1-во - консумацията на ток от входа за сигнала е толкова малка, че амперметърът не я отчита въобще, а преди както съм писал беше около 20 милиампера.
2-ро - пробвах го в колата и изглежда да работи. За сега настроих първият светодиод да светва на 1550 оборота, а вторият - на 2300.
3-то - когато пусна газта и оборотите паднат на 800, първият светодиод (с по-малкото обороти) от време на време премигва. Примерно в интервал от 5 до 10 секунди премигва 1 път.

Дали това се дължи на кондензатора, който съм сложил на входа?


Потребителски аватар
chas
Мнения: 68
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 9:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България

Re: Сигнализатор за високи обороти

Мнениеот chas » Чет 22 мар 2012 21:08


Всъщност проработи само първия път.
Днес махнах кондензатора на входа и на негово място сложих 1k съпротивление.
Сега работи, но като включа габаритите показателя на оборотите на таблото пада на 100 и лампата за маслото почва да мига.
На краче 1 консумацията е около 1,4 милиамера.
Напрежението на сигнала за оборотите за таблото е около 18 V измерено при режим на променливо напрежение на мултимера. Не пада под 0, защото светодиод свързан между него и маса мига само в едната посока на свързване.

Някакви идеи?



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: bogdan bogdanov и 7 госта