martinfrit написа:при мен проблемът е с аванса много чука,а като врътна центровката не иска да върви,някои може ли да обясни как работи без-вакумното делко,т,е как се замества вакума..мерси
Без-вакумното делко няма вакум, както си пише, ама не и умно, както си пише! Тоест на карба или карбовете вакумните се запушват. Идеята му е че не му пука с колко карба си; колко вакуум произвежда двигателят; дали някой цилиндър не помага или пък пречи и т.н. и т.н. Тои дава предварение според оборотите на двигателят. Има си и разни минуси, ама не ми се пише за тях, ще спомена за може-би най-съществените: с обикновено чукче с наковалня е и предварението в ниските е прекалено-голямо. VW ги използват при някой от стационарните си двигатели защото те работят в малък диапазон. Най-известното е Бош 009 но е скъпо, има и разни имитации, къде по-евтини, къде по-скъпи и вършат работа, колко качествена, зависи от производителят...
Проблемите при стандартните двигатели, обаче рядко са от липсата на, такова делко, даже по-скоро обратното, дори имаме скорошен случай в който колега замени центробежното 009 със стандартно и проблема с центовката му се реши. На тези с два или четири карба не достига вакум за предварението в ниските, щото там не смучат 4-те цилиндри а само един или два и когато не можеш да си оптимизираш или преправиш стандартно или електронно най-лесният начин е центробежното...
Истината е, че един двигател като е хубав, той не избира много-много делка, пресен случай имам с мой двигател на който след авария със старото, бях сложил някакво изхакано електронно без да гледам номера и когато замерих със стробоскопът се оказа, че много-късно (5-6000об.) дава предварение, при звуковата настройка, това ми бе накарало да дам много предварение в ниските и средните, за да съч в час във високите, ма си караше с доста тяга и така, макар и шумничко... Та когато не е наред нещо, тогава двигателят е по-претенциозен...