MESER написа:Не искам да подвеждам никой, просто се опитвам да помогна. Най-лесния и евтин начин е смяната на зъбните колела на 5 тата скорост. Повечето пътнически Т4 мотор ААВ , ABL, са с предавателно число на дифа 4.563:1, 4.611:1, т.е. разликата не е голяма. Най-бавния е 5.313 на някой Syncro, но са комбинирани с 5та с предавателно отношение 0.681.
на прав път си. С къс диференциал просто нищо не се получва на практика, обезсмисля се смяната на предавки. Точно заради полученото крайно предавателно число, което както си писал, е произведение от предавателните числа на дифа и съответната предавка.
Бусовете обикновено ползват по-къси диференциали с по-дълги 5-та предавки, а вариантите за 5-та предавка не са безкрайни. На диф 4,50+ да свалиш 1 десета от предавателното число на 5-та, почти не се усеща и прави упражнението напълно безсмислено.
AFK ще пасне идеално на 1Z мотор в купе на Т4 като предавателни числа
С дълъг диф се нагласят нещата много лесно.
Тоя, дето е решил да слага определени двигатели и кутии в купе на бус, иска обесване.