Смяна на хидравлично масло + снимки!
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
-
- Мнения: 62
- Регистриран на: Съб 19 юли 2008 23:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Хасково
Re: Смяна на хидравлично масло + снимки!
Здравейте днес реших да сменя хидравличното масло и го направих.Проблемите баха паднало ниво, имаше теч,виене и скърцане всичко това се оправи без проблем.Но проблема за мен си остана,че от новото масло пое около 400 мл. за ме това е малко,както се пише по форума то трябва да е около 600/700 мл..По принцип съм източил казанчето откачих всичките маркучи запалих двг. изхвърли още течност.Сложил съм от това g002000 зелено.
-
- Мнения: 561
- Регистриран на: Пет 29 май 2015 18:12
- Автомобил: VW BORA
- Двигател: AUS 2000
Re: Смяна на хидравлично масло + снимки!
Здравейте.Преди няколко месеца смених маслото на хидравликата.Сложих зелено по спецификации.След 3-4 седмици обаче ми се наложи да ремонтирам реката.Прави я човек,който има сервиз и ремонтира само рейки.Тези дни обаче обърнах внимание,че течността,която ми е налята не е зелена,някаква съвсем бледо червена.Дори има лек отенък.Проблемно ли е карането с нея или може да е с такива спецификации макар и с такъв цвят.Колата е Бора 1.6 16v AUS мотор
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 11926
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
- Двигател: B207L + PF 1989
- Местоположение: София / Берковица
Re: Смяна на хидравлично масло + снимки!
Няма проблем с червената
Re: Смяна на хидравлично масло + снимки!
Изчетох темата и ми стана "каша" в главата . Та затова ще питам - колата е голф 3 1.8 75кс автоматик 1994г. Купих го вчера и ми направи впечатление че маслото в казанчето е доста под минимума . Купи това масло за да долея http://media.snimka.bg/s1/5765/037773507.jpg?r=0 , но видях че маслото в момента е някакво жълто и мисля че е по- добре да го сменя цялото ? Забелязах някаква дупка на казанчето за хидравликата http://media.snimka.bg/s1/5765/037773506.jpg?r=0 което предполагам не е нормално . Моля Ви - дайте ми съвет
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 11926
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
- Двигател: B207L + PF 1989
- Местоположение: София / Берковица
Re: Смяна на хидравлично масло + снимки!
Не се вижда много добре на снимката тая дупка. Директно вътре в казанчето ли е или е само на периферията. Може би някой някога е закачал нещо там и затова да я е направил. Но, ако отвора е вътре в казанчето, просто го затисни, с гумена тапичка или с болт и гайка или със силикон и си смени маслото. Там няма налягане и не е проблем да я затиснеш с каквото намериш. Просто да не влиза вода и кал
Re: Смяна на хидравлично масло + снимки!
Бая дупка си беше Пластмасата се беше размекнала все едно е нагрята ! Затова купих ново за 15лв. не си струва да се мъча да го лепя , смених и маслото . Отвих маркуча дето влиза в помпата и източих маслото колкото изтече . После надух с компресора през маркуча който излиза от казанчето и от помпата изтече още доста масло . Явно съм изкарал по-голямата част от маслото ,защото събра цял литър за да дигне до максимума
- kocito
- Мнения: 32
- Регистриран на: Пон 18 апр 2016 20:41
- Автомобил: VW Sharan 4Motion TDI 116 PD
- Двигател: AUY 2001
- Местоположение: София
Re: Смяна на хидравлично масло + снимки!
Здравейте!
И аз смених течността на моя Шаран 1.9 ТДИ ПД, след като около 5000 км. карах с червена. Такава ми бяха наляли след рециклирането на рейката. Както и да е...
Купих на Febi G004(ето такова: http://deauto.bg/content/febi-bilstein-06161-зелено-1l), т.к ми казаха, че замества G002, която се препоръчва за Шарана. Направи ми впечатление, че на опаковката пише, че цвета е зелен, но реално си беше безцветна течност. Преди да рециклирам рейката, за доливане съм взимал Maxxus и си беше зелено.
Нормално ли е цвета на Febi да е такъв или просто съм попаднал на "свръх оригинал".
Само за информация - няма промяна в хидравликата след смянята.
Поздрави!
И аз смених течността на моя Шаран 1.9 ТДИ ПД, след като около 5000 км. карах с червена. Такава ми бяха наляли след рециклирането на рейката. Както и да е...
Купих на Febi G004(ето такова: http://deauto.bg/content/febi-bilstein-06161-зелено-1l), т.к ми казаха, че замества G002, която се препоръчва за Шарана. Направи ми впечатление, че на опаковката пише, че цвета е зелен, но реално си беше безцветна течност. Преди да рециклирам рейката, за доливане съм взимал Maxxus и си беше зелено.
Нормално ли е цвета на Febi да е такъв или просто съм попаднал на "свръх оригинал".
Само за информация - няма промяна в хидравликата след смянята.
Поздрави!
Re: Смяна на хидравлично масло + снимки!
Здравейте от Германия.Преди месец ,купих едно Поло 99 год.миналата семица му изтече хидравличното масло.Като погледнах отдолу ,тече една от двете тръби ,които влизат при рейката. Двете тръбички са 250 евро нови .Отделнно от това са на много гадно място. Мисля,че трябва да се раглобят сумати и неща,носач,амоттисьор и др.Тук ремонтите се плащат на час,50-70 евро.Ако го правя в сервиз ,ще ми излезе всичко ,около 500 евро. Сега съм я оставил при един колега ,койъо има подемник.Мисля да търся маркучета от Ибей или втора употреба. Въпроса ми е,може ли да се сменят,без да се разглоби половината предница.МОЛЯ, помагайте.
- samo_pechka
- Мнения: 8447
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Смяна на хидравлично масло + снимки!
Не бях чел цялата тема от началото , но ми направи общо взето следното впечатление: масово смяната се прави с разкачване на връзки източване на старото, върти се волана наляво-надясно, каквото излезе - това е и се налива новото.
Лошото е, че това не е съвсем правилно така да се прави. В сервизи-ясно, Целта е в домашни условия как да стане добре :)
Понеже сега ми прдстои смяна ( поредна ) на течността и ще видя дали мога нащракам някоя снимка и малко обяснение. Колата е А4 Б5 , но това не е много от значение . Важен е принципа.
Като за начало не източвам нацяло течността, а само от казанчето . Разкачам маркучите от него и го махам. След това на неговото място слагам с доп.маркуч едно по-голямо казанче. Преди ползвах едно от БМВ, вече е в историята, пак ми беше малко , сега ползвам от охл.течност на Поло/Голф и др. с маркуч до хидр.помпа , а изх.маркуч от рейката - в туба ( той минава през един охладите-тръбичка пред радиатора и след това ориг. си влиза в казанчето , това е "тънкия" маркуч.)
Идеята и замисъла е по подобие на процедурата по спир.система. Пълни се казанчето ( описал съм какво е ) догоре с новата течност, пали се колата и едновремено се върти от край до край наляво и надясно волана. Новата се засмуква от помпата, а старата си отива в тубата. Като се внимава да не "глътне" въздух . Гаси се колата при намаляването на течността , налива се пак нова и т.н. докато не се види , че от изхода тече чиста и хубава течност ( т.е. новата ) . След това внимателно се разкачва казанчето от маркучите , като се внимава ако има течност в него , да се използва съд за събирането ѝ ( ако е много ползвам един шприц да изсмуча колкото мога и след това един съд/канче за останалото) . Слага се оригиналното казанче , маркучите към него, напълва се до нивото и това е :)
Плюсовете са: напълно се премахва старото ( сега 5-10мл ако е проблем :) ) , помпата не работи на "сухо" в нито един момент, няма нужда от обезвъздушаване. Не се налага и никакво разкачване на маркучи, връзки под колата .
Минуси- отиват до 2 л .масло за целта и малко първоначална инвестиция за "апаратурата" ( при мен е около 12лв , казанче , маркучи ( от морга ) и две тръбички за свързването на доп.маркучи)
Това е с обясненията , ще видя дали ще мога да направя две-три снимки за обща култура.
Лошото е, че това не е съвсем правилно така да се прави. В сервизи-ясно, Целта е в домашни условия как да стане добре :)
Понеже сега ми прдстои смяна ( поредна ) на течността и ще видя дали мога нащракам някоя снимка и малко обяснение. Колата е А4 Б5 , но това не е много от значение . Важен е принципа.
Като за начало не източвам нацяло течността, а само от казанчето . Разкачам маркучите от него и го махам. След това на неговото място слагам с доп.маркуч едно по-голямо казанче. Преди ползвах едно от БМВ, вече е в историята, пак ми беше малко , сега ползвам от охл.течност на Поло/Голф и др. с маркуч до хидр.помпа , а изх.маркуч от рейката - в туба ( той минава през един охладите-тръбичка пред радиатора и след това ориг. си влиза в казанчето , това е "тънкия" маркуч.)
Идеята и замисъла е по подобие на процедурата по спир.система. Пълни се казанчето ( описал съм какво е ) догоре с новата течност, пали се колата и едновремено се върти от край до край наляво и надясно волана. Новата се засмуква от помпата, а старата си отива в тубата. Като се внимава да не "глътне" въздух . Гаси се колата при намаляването на течността , налива се пак нова и т.н. докато не се види , че от изхода тече чиста и хубава течност ( т.е. новата ) . След това внимателно се разкачва казанчето от маркучите , като се внимава ако има течност в него , да се използва съд за събирането ѝ ( ако е много ползвам един шприц да изсмуча колкото мога и след това един съд/канче за останалото) . Слага се оригиналното казанче , маркучите към него, напълва се до нивото и това е :)
Плюсовете са: напълно се премахва старото ( сега 5-10мл ако е проблем :) ) , помпата не работи на "сухо" в нито един момент, няма нужда от обезвъздушаване. Не се налага и никакво разкачване на маркучи, връзки под колата .
Минуси- отиват до 2 л .масло за целта и малко първоначална инвестиция за "апаратурата" ( при мен е около 12лв , казанче , маркучи ( от морга ) и две тръбички за свързването на доп.маркучи)
Това е с обясненията , ще видя дали ще мога да направя две-три снимки за обща култура.
- samo_pechka
- Мнения: 8447
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Смяна на хидравлично масло + снимки!
Днес следобед набързо смених хидр.течност. Малко снимки :
Казанчето е хванато със свинска опашка за стеблото на амортисьора на капака ( за стабилност )
На маркуча към хидр. помпа е сложен кран , доп.удобство при разкачването на маркуча ( след процедурата остава понякога значително масло в казана, затова ) .Изходящото маркуче в туба ( старото масло )
Приготвени две бутилки.
От втората казанчето е поело около 300мл, т.е.в казанчето има 1.3 лт масло.
Казанчето е хванато със свинска опашка за стеблото на амортисьора на капака ( за стабилност )
На маркуча към хидр. помпа е сложен кран , доп.удобство при разкачването на маркуча ( след процедурата остава понякога значително масло в казана, затова ) .Изходящото маркуче в туба ( старото масло )
Приготвени две бутилки.
От втората казанчето е поело около 300мл, т.е.в казанчето има 1.3 лт масло.
- samo_pechka
- Мнения: 8447
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Смяна на хидравлично масло + снимки!
Продължавам : Отварям крана. Паля колата и веднага почвам да въртя от край до край волана. През това време наблюдавам какво излиза от изходящата тръбичка ( маркуче ) . В момента в който видя чиста течност- угасям колата , не забарвяйте да следите и за наличие на течност в казанчето за пълненето на системата ! Ако примерно все още не тече чисто масло от изхода , а в казана прогресивно намалява течността- гасите и допълвате още малко или втори човек долива по време на работата.
Старото масло ( тук смесено малко с въздушни мехурчета ) . Вижда се чистото и ново масло по маркучето, сигнал, че вече няма старо масло в системата.
"Оборудването" , старото масло и в кутията-източеното от казана ново масло ( около 300мл )
Слагам на местото му оригиналното казанче и наливам до нужното ниво масло. Паля, въртя наляво надясно-готово.
Общо изразходвана хидр.течност за процедурата + и това, което налях в ориг.казанче - 1.3 литра масло.
Старото масло ( тук смесено малко с въздушни мехурчета ) . Вижда се чистото и ново масло по маркучето, сигнал, че вече няма старо масло в системата.
"Оборудването" , старото масло и в кутията-източеното от казана ново масло ( около 300мл )
Слагам на местото му оригиналното казанче и наливам до нужното ниво масло. Паля, въртя наляво надясно-готово.
Общо изразходвана хидр.течност за процедурата + и това, което налях в ориг.казанче - 1.3 литра масло.
Re: Смяна на хидравлично масло + снимки!
Когато запалиш двигателя веднага ли започва да тика маслото през тръбичката за високото налягане или чак когато завъртиш волана? Идеята ти е страхотна. Евала, че си се постарал да събереш точните Фитинги, за да станат нещата подредено. На мен намирането на подходящите Фитинги ми е голям зор, т.к. в магазините вечно нямат точния размер, който е необходим...
- samo_pechka
- Мнения: 8447
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Смяна на хидравлично масло + снимки!
Да, веднага, но и допълнително се усилва струята, след завъртане на волана. В моите случаи съм повдигал предницата с два крика тип крокодил , за да освободя самите колела от "натоварване"
Пробвал съм с пуснати колела, отива двойно повече течност, понеже въртенето на волана се затруднява и става по-мудно , като резултат "вдига" двойно количеството необходимо ново масло.
Както съм написал , трябва се действа пъргаво, веднага след запалването на мотора , без мухлевене и желателно с вдигната предница, за да се освободят колелата ( май това в предния ми пост съм пропуснал да го поясня )
Пробвал съм с пуснати колела, отива двойно повече течност, понеже въртенето на волана се затруднява и става по-мудно , като резултат "вдига" двойно количеството необходимо ново масло.
Както съм написал , трябва се действа пъргаво, веднага след запалването на мотора , без мухлевене и желателно с вдигната предница, за да се освободят колелата ( май това в предния ми пост съм пропуснал да го поясня )
- Курт Деликуртев
- предупреждение за БАН
- Мнения: 2116
- Регистриран на: Нед 17 сеп 2017 12:40
- Автомобил: Passat Variant 2001
- Двигател: AWT
- Местоположение: Филибето майна/ Щурград
Re: Смяна на хидравлично масло + снимки!
Прочетох цялата тема, правих справка и в немски сайтове. Повече ме объркаха...
Искам да си долея масло в хидравликата,моето е червено, но не знам дали е минерално или синтетика. Намерих едни хидравлични масла на ЛиквиМоли,какво да си купя за доливане, минерално или синтетика?
Нормално нивото в разширителния съд се контролира при студен мотор, трябва да е на минимум +- 2 мм. При мен е минус 5 мм.
Искам да си долея масло в хидравликата,моето е червено, но не знам дали е минерално или синтетика. Намерих едни хидравлични масла на ЛиквиМоли,какво да си купя за доливане, минерално или синтетика?
Нормално нивото в разширителния съд се контролира при студен мотор, трябва да е на минимум +- 2 мм. При мен е минус 5 мм.
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Смяна на хидравлично масло + снимки!
Какъв ще е проблема, ако е -10?
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 22 госта