Ех времето си тече, морското време е вече тук, а аз китосвам (китвам). Неблагодарна работа е тенекиджийството особено, ако преди теб някой олигофрен е ма'ал маламашката... Абе като гледам съседната тема на Валката благородно завиждам. Но нека да има нагледен пример и за не до там лъскавата страна на манията.
Първо искам да ви кажа, че макар да съм заклеймил буса строго като кемпер, понякога се налага да върши и работа. Много съм горд да се похваля, че извозих над 5000 книги, барабар с Болшой Съветская Медицинска Енциклопения - 36 тома + 4 допълнително (продава се, при интерес - Л.С.). Е, вярно на три курса, но бусът клекна яко и хич не му беше лекичко. Важното е че се представи достойно и свърши добра работа.
Това е "един курс" складиран в гаража:
След доста хамалуване и създалото се леко усещане за напрежение в кръста от 60-70 кашона за банани пълни с книги, реших, че е време за отмор. Язовир Батак. Имаме един куп снимки и клипове от там, но приятелката ми ми ги праща вече 3-та седмица...
За мое най-голямо нещастие обаче, дневният брояч на километражът преброи 146,2км и спря... Писна ми... Отворихме го, един от старите имаше същия проблем - зъбните колела са набити на оста и разчитат само на стегнатост за да предават въртенето. Имам едно много яко лепило за лагери, преди свърши работа, но този не успяхме да го намажем съвсем качествено - за сега 3,4км държи.
Междувременно ми изпаднаха четири захвата на багажник, малко са ниски - от лека кола, но конструирах нещо, ще ви го покажа по нататък.
Още февруари месец си купих средни отварящи се стъкла и май е крайно време да ги слагам как мислите? Тъй и тъй рамките имат една две забележки от ръжда, реших да отупам целия кит от плъзгащата врата и да я оправя цялата наново.
Пак ще кажа, че човекът, от когото купих буса беше доста възрастен, но и също толкова симпатичен и добронамерен. Не знам той сам ли си го е правил или го е водил някъде, но този, който го е клепал и боядисвал трябва да му забранят да се доближава до кола, камо ли да хваща шпакла или бояджийски пистолет...
И за да не кажете, че само хлебя човека:
Това падна само с ръка
А не ми се говори колко кит още изпилих с флекса. Всичко беше не само напукано, а и ръждиво отдолу, за щастие само повърхностно.
След порядъчна обработка, започнахме да градим слоеве, където е небходимо. Малко по малко първо с влакнест, после с обикновен кит, започва да заприличва на врата.
Дневниците на буса. Том I
- musuibie
- Мнения: 403
- Регистриран на: Сря 18 фев 2009 21:02
- Автомобил: gotin
- Двигател: chugunen glava - aluminieva
- Местоположение: У нас
- Контакти:
Re: Дневниците на буса. Том I
Яко се заиграваш....
Re: Дневниците на буса. Том I
Баща ми си играе. Има някакъв невероятен ресурс от търпение и желание. Аз бих я намацал по-набързо, понеже дори и да стане супер, целия бус е като войнишко канче. Днес я боядисахме и стана голяма манджа с грозде, но после ще разправям.
=)
=)
-
- Мнения: 46
- Регистриран на: Нед 30 ное 2008 9:30
- Автомобил: VW T3
- Двигател: DJ 2100
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Дневниците на буса. Том I
КОЛЕГА СЛЕДЯ ТЕМАТА СГОЛЯМ ИНТЕРЕС И АЗ ИМАМ СЪЩИЯ БУС НО ВСЕ НЕ МИ ОСТАВА ВРЕМЕ ДА СЕ ЗАЕМА СНЕГО НО ЩЕ ВЗЕМА ПРИМЕР ОТ ТЕБ
Re: Дневниците на буса. Том I
Радвам се, че има кой да чете хроники и да се кефи!
Момци, събирам материали за публикуване, между времено имам нужда от помощ - препоръчайте ми някакъв тип боя/покритие подходящо за багажник на покрива. Идеята е да е по-здраво от обикновена боя, защото според мен би се олюпило лесно и да може да се пръска в някви домашни условия - спрей или с компресор. За цветове нямам претенции (бих предпочел сиво-черно или сребристо, но стига да не е цикламено важи), и ми се ще да боядисам целия багажник (по целия покрив на буса) за около 20-30 лева. Мисля да ползвам черен филър(шприц кит) и да го оставя само на него, но съм отворен за преложения.
Момци, събирам материали за публикуване, между времено имам нужда от помощ - препоръчайте ми някакъв тип боя/покритие подходящо за багажник на покрива. Идеята е да е по-здраво от обикновена боя, защото според мен би се олюпило лесно и да може да се пръска в някви домашни условия - спрей или с компресор. За цветове нямам претенции (бих предпочел сиво-черно или сребристо, но стига да не е цикламено важи), и ми се ще да боядисам целия багажник (по целия покрив на буса) за около 20-30 лева. Мисля да ползвам черен филър(шприц кит) и да го оставя само на него, но съм отворен за преложения.
-
- Мнения: 822
- Регистриран на: Съб 07 юни 2008 20:43
- Автомобил: Passat+T4
- Двигател: ABS+AAB
- Местоположение: София /с. Мусачево -гр.Елин Пелин
Re: Дневниците на буса. Том I
Мини го с ръждопреобразувател независимо дали има или не ръжда по метала. После потърси миниум и го разбий с ленено масло ( безир) в готовата смес сипи малко вода и мажи смело и безотговорно. След седмица -две боядисай с какъвто цвят искаш. Повече от 15 г. се занимавах с бояджийство и по този метод до сега имам захвърлени на двора жлеза без никаква ръжда, за разлика от тези боядисвани със разни уж вълшебни бои за по един джоб пари.
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Дневниците на буса. Том I
Намирането на истински ленен безир е почти невъзможно...
Re: Дневниците на буса. Том I
Тази рецепта звучи ценна, ще я запомня за друг път, благодаря все пак!
Мен ръждата не ме плаши чак толкова, просто към старата половина на багажника, от снимките "конструирах" предна част. Задната е зелена, предната е неръждавейка и някак си много бие на очи.
В крайна сметка не е кораб, а и морето чука на вратата вече, няма време за бавно съхнене.
Май ще го наплескам с грунд - този, с цвят на ръжда и да се приключва на този етап. Мисля, че оранжевото ще тича на бежовия бус, ама да видим какво ще каже Старейшината утре. =)
Мен ръждата не ме плаши чак толкова, просто към старата половина на багажника, от снимките "конструирах" предна част. Задната е зелена, предната е неръждавейка и някак си много бие на очи.
В крайна сметка не е кораб, а и морето чука на вратата вече, няма време за бавно съхнене.
Май ще го наплескам с грунд - този, с цвят на ръжда и да се приключва на този етап. Мисля, че оранжевото ще тича на бежовия бус, ама да видим какво ще каже Старейшината утре. =)
Re: Дневниците на буса. Том I
Привет, момци, не съм писал скоро - сори, ще се реванширам.
Днес навирих дупето на буса и утре мисля да сдрусам скоростите на земята. Проблемът: прословутото тресене (вибриране) по време на завой с газ. Настоящата ми кутия е 5-ца с по-новата лостова система, ужким с шпер (май май той дава ядовете). Имам друга кутия, 4-ка с другия лостов механизъм. Смятам да я сложа нея, първо за да я видя в какво състояние е (купих я на сляпо) и второ да съм сигурен, че проблема е в моята кутия а не някъде другаде.
Някой правил ли е такава или обратната преработка? Идеи? Съвети?
Днес навирих дупето на буса и утре мисля да сдрусам скоростите на земята. Проблемът: прословутото тресене (вибриране) по време на завой с газ. Настоящата ми кутия е 5-ца с по-новата лостова система, ужким с шпер (май май той дава ядовете). Имам друга кутия, 4-ка с другия лостов механизъм. Смятам да я сложа нея, първо за да я видя в какво състояние е (купих я на сляпо) и второ да съм сигурен, че проблема е в моята кутия а не някъде другаде.
Някой правил ли е такава или обратната преработка? Идеи? Съвети?
Re: Дневниците на буса. Том I
Привет, колеги,
Честита нова година, да сте живи и здрави, пожелавам Ви много успешни проекти, малко и само сполучливи ремонти и повече мигове сред добра компания!
Обратно към същността на нещата.
Скоростите са долу вече две седмици. Използвах времето да събирам информация и да разпитвам за акъли.
Днес си играх да въртя чашите, на които лягат полуоските и първоначално за да ги завъртя в противоположни посоки трябва доста голямо усилие, после докато се въртят доста улеква.
После източих старото масло. Ето как изглеждаше пробката, но до колкото съм чел е едва ли не нормално да има някоя друга стружчица.
В общи линии след известна доза размисли и страсти, както и няколко компетентни мнения, включително от Ванката (благодаря!), научих, че шперовете са изключително капризни на масло и преди да правя каквото и да е, ще е хубаво да промия кутията и да се уверя, че е с качествено масло.
Или с други думи я свалих малко залудо, ама нали луд умала нема...
До колкото прочетох на обикновените кутии дават 80W-90. Можете ли да препоръчате масло конкретно за шпер или да сипвам обикновено?
Също търся да купя здрав или дори чисто нов машнон на избирача. OEM: 251-711-167/F
Честита нова година, да сте живи и здрави, пожелавам Ви много успешни проекти, малко и само сполучливи ремонти и повече мигове сред добра компания!
Обратно към същността на нещата.
Скоростите са долу вече две седмици. Използвах времето да събирам информация и да разпитвам за акъли.
Днес си играх да въртя чашите, на които лягат полуоските и първоначално за да ги завъртя в противоположни посоки трябва доста голямо усилие, после докато се въртят доста улеква.
После източих старото масло. Ето как изглеждаше пробката, но до колкото съм чел е едва ли не нормално да има някоя друга стружчица.
В общи линии след известна доза размисли и страсти, както и няколко компетентни мнения, включително от Ванката (благодаря!), научих, че шперовете са изключително капризни на масло и преди да правя каквото и да е, ще е хубаво да промия кутията и да се уверя, че е с качествено масло.
Или с други думи я свалих малко залудо, ама нали луд умала нема...
До колкото прочетох на обикновените кутии дават 80W-90. Можете ли да препоръчате масло конкретно за шпер или да сипвам обикновено?
Също търся да купя здрав или дори чисто нов машнон на избирача. OEM: 251-711-167/F
- psihoza
- Мнения: 28
- Регистриран на: Съб 17 яну 2009 20:21
- Автомобил: VW T3 M-Tdi
- Двигател: 1z
- Местоположение: Гр.Добрич
Re: Дневниците на буса. Том I
Колега такъв маншон си закупих скоро от евро07,предлагат се по JPGroup
Re: Дневниците на буса. Том I
@psihoza: поръчах го, ама още чакам...
Да ви се похваля с какво се сдобих:
Мисля да я направя мобилна - само закачаш комин и газ и пускаш, а като е топло направо ще стои в мазето. Някой има ли идеи от какво и как да й направя кожух?
Да ви се похваля с какво се сдобих:
Мисля да я направя мобилна - само закачаш комин и газ и пускаш, а като е топло направо ще стои в мазето. Някой има ли идеи от какво и как да й направя кожух?
-
- Мнения: 318
- Регистриран на: Вто 27 окт 2009 21:41
- Автомобил: VW T4 1996
- Двигател: AET
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Дневниците на буса. Том I
Мисля че добре ще е да се премени в зимен прахово боядисан ламаринен кожух, със принудително обдухване :)
Re: Дневниците на буса. Том I
На там отиват нещата! Принудителното обдухване, ще го икономисам най-вероятно. Печката е предвидена да работи на конвекторен принцип, без вентилатор и мисля, че така ще е най-лесно. Също така много ме радва факта, че консумацията е само на газ, без никакъв ток. =)
Имаш ли идеи къде да търся материал за кожуха или ще трябва да импровизирам?
Имаш ли идеи къде да търся материал за кожуха или ще трябва да импровизирам?
-
- Мнения: 318
- Регистриран на: Вто 27 окт 2009 21:41
- Автомобил: VW T4 1996
- Двигател: AET
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Дневниците на буса. Том I
След като погледнах клипчето се замислих за боклуците които трупам в мазата ......., но така поставен въпроса ме насочва към ламарини от стара акумулираща печка :) Поне докато не получа заплата :П, но тъй като печката не е в моята градинка :П не е свързана със заплатата :П
Номера е да върши работа ...,да е красиво, и да не струва много парички :(
Номера е да върши работа ...,да е красиво, и да не струва много парички :(
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 5 госта