Отварям тази тема за тези, които могат сами да си свалят и качат софтуера на компютърния автомобил. Напълно безплатно в рамките на един месец, може да се възползвате и получите от мен качествен чип тунинг за вашия автомобил, както и различни допълнителни опции за премахване на DPF/FAP филтри за твърди частици, премахване на проблеми с топлия старт, премахване на EGR клапани, премахване на Adblue, премахване на Lambda Sensor и др.
Чип тунинга се изработва индивидуално само по свален оригинален файл !!! Файлът изработен безплатно за конкретния човек е само за негово лично ползване, а не за всеобщо разпространение. Всеки изработен от мен файл има вграден почерк, по който аз го разпознавам сред всички други, което е вид защита за авторство.
ВАЖНО!!!. Преди всичко това, автомобила трябва да премине пълна диагностика и да се проверят всички показатели дали са в норма и за наличие на грешки. Ако има някакъв показател извън норма, поради повреда в даден сензор или възел, като например проблем с турбо, дюзи, разходомер, ниска компресия, МАП сензор,спукана глава, проблемна гарнитура,лошо охлаждане, приплъзващ съединител и т.н е много възможно след ремап, автомобила да работи много по-лошо и даже да се стигне до повреда. При всичко това, трябва да вмъкна, че дори и безопасния тунинг, допринася за допълнително натоварване на съединителя и до неговото бързо износване. В подобни случаи се заменя съединителя с усилен такъв, който да понася натоварването.
Свалянето и качването на софтуера става с т.нар. флашери, които няма да дискутирам в момента, ако някои се интересува от това, ще му разясня.
Чип тунинг
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
- megatronS
- VW експерт
- Мнения: 947
- Регистриран на: Съб 14 юни 2014 9:08
- Автомобил: Space Shuttle
- Двигател:
- Местоположение: Враца
Re: Чип тунинг
Поради зададени много въпроси относно премахването на DPF/FAP и EGR, както софтуерно , така и физически, ще отворя една скоба:
- премахването на филтрите за твърди частици, моментално ви прави автомобила да не отговаря не еко нормата записана от производителя
- премахването на EGR клапана, води до същото положение, но в по-малка степен
- премахването и на двете сами може да се досетите, до какво води
Към момента действащия закон в РБ, не прави проблем за отстраняването на споменатите устройства, тъй като всички превозни средства се причисляват към евро1 категория, независимо какво пише в талона. Но според измененията, които са подготвени за гласуване, ще се обърнат нещата с главата надолу, тоест тези устройства ще ви трябват и физически и софтуерно. Друг основен проблем на дизела са азотните окиси, които са пък проблем на катализаторите.
При бензиновите модели, катализатора върши работа, докато е на мястото си. Тук нещата са доста по прости откъм екологичност, въпреки, че изхвърля много повече вредни вещества, катализатора се справя с всички тях.
- Системите DPF/FAP се затискат много от лошото качество на горивото и карането на къси разстояния (градско). Същите могат да се почистват и измиват много успешно, след което продължават своя живот. Те обаче са основния виновник, дизела да е чист, премахването им води до изхвърляне на твърди частици в атмосферата. По-старите дизелови двигатели са доста по екологични откъм твърди частици, защото работеха на доста по-голяма компресия, която съчетание с температура, разпрашаваха по-добре. Новите дизелови мотори са с по-ниска компресия, която не позволява правилното разграждане и заедно с увеличените екологични норми доведоха до създаването на тези филтри.
- EGR клапана за рециркулация на газовете, действа в ниските обороти. Това връщане на газовете поражда екологичност от повторната им обработка, но и затормозяване на автомобила, точно в този диапазон. Премахването му, печели до 7 процента тяга в ниските обороти, но и повече вредни емисии.
Отново ще намекна, че към момента няма проблем с изхвърляните вещества, дори да нямате EGR,DPF и компресия на двигателя, (която е много важна) автомобила ще се движи и минава преглед, защото нормите в БГ се покриват от всички издухани и пушещи мотори.
Затова, всяка една такава манипулация е по преценка на собственика на автомобила и негова отговорност след това.
- премахването на филтрите за твърди частици, моментално ви прави автомобила да не отговаря не еко нормата записана от производителя
- премахването на EGR клапана, води до същото положение, но в по-малка степен
- премахването и на двете сами може да се досетите, до какво води
Към момента действащия закон в РБ, не прави проблем за отстраняването на споменатите устройства, тъй като всички превозни средства се причисляват към евро1 категория, независимо какво пише в талона. Но според измененията, които са подготвени за гласуване, ще се обърнат нещата с главата надолу, тоест тези устройства ще ви трябват и физически и софтуерно. Друг основен проблем на дизела са азотните окиси, които са пък проблем на катализаторите.
При бензиновите модели, катализатора върши работа, докато е на мястото си. Тук нещата са доста по прости откъм екологичност, въпреки, че изхвърля много повече вредни вещества, катализатора се справя с всички тях.
- Системите DPF/FAP се затискат много от лошото качество на горивото и карането на къси разстояния (градско). Същите могат да се почистват и измиват много успешно, след което продължават своя живот. Те обаче са основния виновник, дизела да е чист, премахването им води до изхвърляне на твърди частици в атмосферата. По-старите дизелови двигатели са доста по екологични откъм твърди частици, защото работеха на доста по-голяма компресия, която съчетание с температура, разпрашаваха по-добре. Новите дизелови мотори са с по-ниска компресия, която не позволява правилното разграждане и заедно с увеличените екологични норми доведоха до създаването на тези филтри.
- EGR клапана за рециркулация на газовете, действа в ниските обороти. Това връщане на газовете поражда екологичност от повторната им обработка, но и затормозяване на автомобила, точно в този диапазон. Премахването му, печели до 7 процента тяга в ниските обороти, но и повече вредни емисии.
Отново ще намекна, че към момента няма проблем с изхвърляните вещества, дори да нямате EGR,DPF и компресия на двигателя, (която е много важна) автомобила ще се движи и минава преглед, защото нормите в БГ се покриват от всички издухани и пушещи мотори.
Затова, всяка една такава манипулация е по преценка на собственика на автомобила и негова отговорност след това.
- Ronin
- Мнения: 1025
- Регистриран на: Съб 10 юни 2006 16:59
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив Kia ceed 16V 109 к.с
- Контакти:
Re: Чип тунинг
Само да отбележа че на 1.8 TDCI 2009 г Светеше чека със два кода за проблем с EGR.
Пробвах какво ли не ,изчетох какво ли не,поне 5 съм го свалял за чистене,мотора ,замяна на датчик за дросела и т.н
Стигнах до извода че проблема е в реостата в пластмасовата капачка там където са клемите за Ел.мотора.Един ден реших че по лошо няма да стане и изрязах пластмасата,достигнах реостата и го наблъсках с графитна грес за карета ,за всеки случай настъргах графит от молив и вече 6 месеца съм забравил за жълтата лампа на таблото.
От този момент разхода ми падна с 1.4 литра на 100 км.градско.
От 7.6 -7.8 градско нафта ,сега дава 6.2 -6.5
Колата е товарен кънект и постоянно се движи със 400-500 кг.в багажника.
Пиша това, относно премахването на ЕГР че е нож с две остриета,изправен ЕГР автомобила зимата загравя два пъти по бързо от същия мотор с неизправен (затапен) егр и всички последствия от това,при горния мотор,газовете от егр греят малкия кръг и парното.
Пробвах какво ли не ,изчетох какво ли не,поне 5 съм го свалял за чистене,мотора ,замяна на датчик за дросела и т.н
Стигнах до извода че проблема е в реостата в пластмасовата капачка там където са клемите за Ел.мотора.Един ден реших че по лошо няма да стане и изрязах пластмасата,достигнах реостата и го наблъсках с графитна грес за карета ,за всеки случай настъргах графит от молив и вече 6 месеца съм забравил за жълтата лампа на таблото.
От този момент разхода ми падна с 1.4 литра на 100 км.градско.
От 7.6 -7.8 градско нафта ,сега дава 6.2 -6.5
Колата е товарен кънект и постоянно се движи със 400-500 кг.в багажника.
Пиша това, относно премахването на ЕГР че е нож с две остриета,изправен ЕГР автомобила зимата загравя два пъти по бързо от същия мотор с неизправен (затапен) егр и всички последствия от това,при горния мотор,газовете от егр греят малкия кръг и парното.
- hooligans
- Мнения: 18721
- Регистриран на: Пет 30 мар 2007 19:22
- Автомобил: VW Polo Harlekin 1996
- Двигател: 1.6 AEE
- Местоположение: София
Re: Чип тунинг
А след този месец какво се случва? Обявата става платена!!??
- Ronin
- Мнения: 1025
- Регистриран на: Съб 10 юни 2006 16:59
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив Kia ceed 16V 109 к.с
- Контакти:
Re: RE: Re: Чип тунинг
И какво струва горе долу за Форд кънект 1.8 TDCIhooligans написа:А след този месец какво се случва? Обявата става платена!!??
- megatronS
- VW експерт
- Мнения: 947
- Регистриран на: Съб 14 юни 2014 9:08
- Автомобил: Space Shuttle
- Двигател:
- Местоположение: Враца
Re: Чип тунинг
След този период,няма да е платена, просто няма да се прави или ще е понятие много разтегливо във времето, кога ще стане. В момента разполагам с време, което мога да направя нещо за някой. Мога да обърна внимание на много модели автомобили не само от групата на VAG, стига превозното средство да не е совалката на NASA, лунохода Криосити или някаква извънземна технология.
Трактори също мога ви тунинговам, ако искате да бягат повече в пресечен терен и да затрият плуговете.
Работя с няколко софтуера за тунинг, но за марки и модели, които не се разпознават автоматично от тях, се налага търсене на карти на ръка, което отнема адски много време и нерви. За тези, просто не разполагам с време, за да им правя ремап, а не че не става. За разлика от всички други модели, тези в групата на VAG почти нямат подобни проблеми.
Не мога по памет да ви кажа предварително, за кои модели ще ми трябва много време и за кои не, докато не ми се изпрати файла от ECU.
Трактори също мога ви тунинговам, ако искате да бягат повече в пресечен терен и да затрият плуговете.
Работя с няколко софтуера за тунинг, но за марки и модели, които не се разпознават автоматично от тях, се налага търсене на карти на ръка, което отнема адски много време и нерви. За тези, просто не разполагам с време, за да им правя ремап, а не че не става. За разлика от всички други модели, тези в групата на VAG почти нямат подобни проблеми.
Не мога по памет да ви кажа предварително, за кои модели ще ми трябва много време и за кои не, докато не ми се изпрати файла от ECU.
- Ronin
- Мнения: 1025
- Регистриран на: Съб 10 юни 2006 16:59
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив Kia ceed 16V 109 к.с
- Контакти:
Re: Чип тунинг
Аз ще си платя,чакам отговор
- megatronS
- VW експерт
- Мнения: 947
- Регистриран на: Съб 14 юни 2014 9:08
- Автомобил: Space Shuttle
- Двигател:
- Местоположение: Враца
Re: Чип тунинг
Изпратете файла,за да видя, как е свален, дали е цялото съдържание или част от него и след това ще преценя какво ще се случва с него.
- megatronS
- VW експерт
- Мнения: 947
- Регистриран на: Съб 14 юни 2014 9:08
- Автомобил: Space Shuttle
- Двигател:
- Местоположение: Враца
Re: Чип тунинг
Относно въпросите свързани с тунинг на атмосферни дизелови и бензинови двигатели:
Атмосферните мотори, при софтуерния тунинг, получават незадоволително увеличение на мощност и тяга. При тях се прилагат хардуерни промени за подобряване на силата:
- монтаж на спортна изпускателна система от рода на Ремус (цялостна, не само задно гърне)
- монтиране на спортен филтър
- при бензиновите мотори, смяна на свещи със спортни такива
- премахване на ЕГР клапан, за получаване на повече тяга в ниските обороти
- тук може да се добави и софтуерната намеса за цялостна ефективност
- и др.
За съжаление, хардуерните удоволствия са скъпи, като пример е системата Ремус.
Атмосферните мотори, при софтуерния тунинг, получават незадоволително увеличение на мощност и тяга. При тях се прилагат хардуерни промени за подобряване на силата:
- монтаж на спортна изпускателна система от рода на Ремус (цялостна, не само задно гърне)
- монтиране на спортен филтър
- при бензиновите мотори, смяна на свещи със спортни такива
- премахване на ЕГР клапан, за получаване на повече тяга в ниските обороти
- тук може да се добави и софтуерната намеса за цялостна ефективност
- и др.
За съжаление, хардуерните удоволствия са скъпи, като пример е системата Ремус.
- vlado_tonev
- Мнения: 5497
- Регистриран на: Нед 18 ное 2007 1:54
- Автомобил: GOLF MK4 1.9TDI
- Двигател: ALH 2000
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Чип тунинг
Човека е сериозен!Ремапа е повече от добър-без пушеци и без големи пикови налягания.Доволен съм
И наистина е безплатно!
Успех на всички!
И наистина е безплатно!
Успех на всички!
- megatronS
- VW експерт
- Мнения: 947
- Регистриран на: Съб 14 юни 2014 9:08
- Автомобил: Space Shuttle
- Двигател:
- Местоположение: Враца
Re: Чип тунинг
Още една седмица, ще приемам файлове за ремап, защото стана претрупване и физически не мога да успея. Всички, които са изпратили ще получат ремапа си, въпреки че ще се получи забавяне, заради многото файлове изпратени за кратък период от време.
- Fichko0o
- Мнения: 21
- Регистриран на: Нед 26 юни 2016 20:09
- Автомобил: Golf MK4
- Двигател: AHF TDI
- Местоположение: плевен
- Контакти:
Re: Чип тунинг
megatronS написа:Още една седмица, ще приемам файлове за ремап, защото стана претрупване и физически не мога да успея. Всички, които са изпратили ще получат ремапа си, въпреки че ще се получи забавяне, заради многото файлове изпратени за кратък период от време.
Здравей искам и аз чип колата е голф 4 1.9 тди Ахф мотор 99г 110 коня
- megatronS
- VW експерт
- Мнения: 947
- Регистриран на: Съб 14 юни 2014 9:08
- Автомобил: Space Shuttle
- Двигател:
- Местоположение: Враца
Re: Чип тунинг
Няма проблем, изпрати си файла на посочената поща и само напиши, че си от форума на VW:
tuningcar2020@gmail.com
tuningcar2020@gmail.com
- megatronS
- VW експерт
- Мнения: 947
- Регистриран на: Съб 14 юни 2014 9:08
- Автомобил: Space Shuttle
- Двигател:
- Местоположение: Враца
Re: Чип тунинг
Ще помоля, ако има някой още нещо да изпраща, утре да е най-късно, след това моята ваканция приключва. Тук ще отговоря на няколко зададени въпроси, за да не отговарям на всеки поотделно.
1. Флашер,който сваля и качва софтуера на повечето тук коли се казва MPPS, цената му е толкова ниска,че не заслужава да се коментира.
2. С този флашер,разполагат хора тук във форума и ако се наложи, може да ги потърсите да ви направят услуга със сваляне и качване на софтуера.
3. Получих много запитвания от хора с направен чип тунинг,който пуши. Отговарям на всички - автомобила ще спре да пуши и ще върви отново добре,след като преправим този софтуер, както трябва.Няма да коментирам, кой и как е създал даден чип тунинг преди това, не познавам никой и не ме касае.
4. На въпросите за тунинг на Smart - и дизеловите и бензиновите смартчета, стават на малки самолетчета, без проблеми. Премахва им се и софтуерния ограничител за скорост и не им стига километража. :)
5. Ще си бъда в БГ, лятото към края на юни. Тогава, отново мога да помогна на който е закъсал :)
На по-горе написаната поща, може да задавате въпроси, ако имате, ще се постарая да отговоря на всички.
Успех !
1. Флашер,който сваля и качва софтуера на повечето тук коли се казва MPPS, цената му е толкова ниска,че не заслужава да се коментира.
2. С този флашер,разполагат хора тук във форума и ако се наложи, може да ги потърсите да ви направят услуга със сваляне и качване на софтуера.
3. Получих много запитвания от хора с направен чип тунинг,който пуши. Отговарям на всички - автомобила ще спре да пуши и ще върви отново добре,след като преправим този софтуер, както трябва.Няма да коментирам, кой и как е създал даден чип тунинг преди това, не познавам никой и не ме касае.
4. На въпросите за тунинг на Smart - и дизеловите и бензиновите смартчета, стават на малки самолетчета, без проблеми. Премахва им се и софтуерния ограничител за скорост и не им стига километража. :)
5. Ще си бъда в БГ, лятото към края на юни. Тогава, отново мога да помогна на който е закъсал :)
На по-горе написаната поща, може да задавате въпроси, ако имате, ще се постарая да отговоря на всички.
Успех !
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 19 госта