Б3 1.8 ABS центровка на делкото и газовата...

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
kgkep
Мнения: 213
Регистриран на: Съб 13 сеп 2014 21:58
Автомобил:
Двигател:

Re: Б3 1.8 ABS центровка на делкото и газовата...

Мнениеот kgkep » Вто 21 мар 2017 0:56


Като пусна байпасна и го завия колата почва да пали трудно защото се дави и не поема така както когато съм увеличил чувствителността. Има нещо странно за 10 години тоя и е трети изпарител и със старите колкото и да е харчела винаги е можело да се удави в газ само с разхлабване на мембраната. А още по-странно е, че след почти 1000км вместо да иска по-бедна смес се налага да я дообогатявам. Мислех, че от някъде смуче въздух, но вакуумите, моното и тампона му са наред. Ако отвия байпаса, и оставя мембраната охлабена ще се получи добра работа, но тогава пък сигурно гори по 20.




dreadx
Мнения: 315
Регистриран на: Нед 03 апр 2011 15:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Б3 1.8 ABS центровка на делкото и газовата...

Мнениеот dreadx » Нед 26 мар 2017 16:23


На един приятел ей-така го гледахме в събота - Пасат Б3 моно - винтът на мембраната трябваше да е максимално отвит и пак не му стигаше вакуум, за да си дърпа нормално газ. Сега за проба е монтирал един Волтран, който го е сглобил с частите и мембраните от два стари изпарителя. Ама не бях там докато го е сглобявал, за да видя какви ги е натворил. Факт е, че и с предишния изпарител (Landi) се държеше по същия начин - пак трябваше някакъв винт да е максимално отвит (демек завит, колкото да не изпадне).

Видях, че му липсваше и едно малко маркуче за вакуум, което излиза някъде зад моното, /от поддроселното пространство/ и служи за да дърпа клапата за топъл/студен въздух. Това ясно, че ще повлияе на вакуума и особено на празен ход повече от половината въздух ще минава оттам. За сега нямам други резултати, понеже разглобихме регулатора на моно-то за смяна на мембрана - от него капеше някакъв бензин.

На дросел клапата забелязах, че има едни 2 бр. дупчици и никога не може да затвори напълно. Ако и при вас е така, не се чудете от къде идва малко въздух, дори да ви изглежда напълно затворена.

Като сглобим моното, другата по-другата седмица, ще изследваме проблема с газта и пак ще пиша.


Александър Олито
Мнения: 17
Регистриран на: Нед 07 окт 2018 22:36
Автомобил: VW PASSAT B4
Двигател: 1994 ABS

Re: Б3 1.8 ABS центровка на делкото и газовата...

Мнениеот Александър Олито » Вто 11 юни 2019 11:14


Аз да ви споделя моят опит, с абс-а. Предварението ми беше на 10 градуса и колата се усещаше,че може още да върви. след профилактика на главата майстора ми го сложил на 0 грауса и ептен се спъна. С баща ми я направихме на 6.7 градуса и мога да кажа,че съм очарован. колата си придоби едва ли не всичките 90 коня и върви много леко и това на гас, Дори имам чувството, че върви малко по добре на гас от колкото на бензин. та смятам че тези 6.7 градуса са от съществено значение за вървежа. Тук бях чел за 10 градуса, ама според мен не е оптималното. Ако фабрично излиза на 6 градуса, на гас би трябвало да е около 7, както хората са описвали. Разхода не съм си го засичал още, но преди извън града даваше около 8.5 гас, в града около 11. Уредбата съм си я настройвал сам по знанието дарено от тукашните гурута. Единствено забелязах,че оборотите ми когато пуснеш гаста и почнат да падат, достигайки 2500 започват да падат малко по-бавно до към 1800, и след това продължават да си падат с нормална скорост.


Потребителски аватар
stefan4o
VW експерт
VW експерт
Мнения: 16196
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Б3 1.8 ABS центровка на делкото и газовата...

Мнениеот stefan4o » Вто 11 юни 2019 11:23


Колега, похвално е, че споделяш опит. Но разлика от един градус си е направо в рамките на статистическа грешка. В смисъл, че дали ще я караш със статично предварение 5 или 6гр.е почти същото. При АГУ, където качеството на сместа газ-въздух е доста различно при различните режими няма как да се уцели точният ъгъл при всички тези режими. Бедната смес изисква по-голям ъгъл на запалване от стехиометричната, а богатата - по-малък. Карал съм със заводското предварение, като стойност на газ и го казвам от опит, не само от прочетено.


Александър Олито
Мнения: 17
Регистриран на: Нед 07 окт 2018 22:36
Автомобил: VW PASSAT B4
Двигател: 1994 ABS

Re: Б3 1.8 ABS центровка на делкото и газовата...

Мнениеот Александър Олито » Пет 14 юни 2019 14:49


Аз нямам достатъчно опит, че да споря, но според мен точният момент на запалване на сместа е от съществено значение. Все пак нали се цели възпламеняване точно в горна мъртва точка, всяко едно отклонение от този момент води до неравномерна работа и натоварване на частите по двигателя. Относно газта не съм много наясно за това, на малко по подробно обяснение ще съм благодарен. А за сместа дали да е бедна или богата, нали на изпарителя си има врътка която да регулира именно точно тези пропорции. Както беше споменато за настройката на изпарителя, в града стягаш малко другата врътка за притока на газ, извън града развиваш. Все пак е моно ижекция, не е върха на технологията, но въпреки всичко и тя си има оптимален режим на работа, дето ако си го настроиш със всичките му изисквания ще извлечеш оптимума на работа на двигателя. Ами нека всеки да сподели на какви предварения е карал и да разсъждаваме. Имаше един човек дето го беше направил на 25 градуса и вика голяма динамика обаче чаткало нещо, тей че варианти бол! Но все пак сигурно един е най-добрият.


Потребителски аватар
muns61
VW експерт
VW експерт
Мнения: 6872
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Б3 1.8 ABS центровка на делкото и газовата...

Мнениеот muns61 » Пет 14 юни 2019 15:25


Предварението ти 6,7 ли е, или 6 - 7 градуса?


Потребителски аватар
stefan4o
VW експерт
VW експерт
Мнения: 16196
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Б3 1.8 ABS центровка на делкото и газовата...

Мнениеот stefan4o » Пет 14 юни 2019 15:27


Тези неща, както и доста други сме ги разисквали многократно във форума. Като цяло съм съгласен, че ъгълът на запалване е много съществен момент. Но при нашите автомобили заводът го е оптимизирал за друг тип гориво. Плочката и двата крана преди нея, както и този на изпарителя за съжаление са много далеч от карбуратора с всичките му спомагателни системи, да не говорим за моното и многоточковото впръскване. Най-правилният, ако мога така да се изразя, метод е да се настрои в тези режими, в които се кара най-често колата сместа и запалването. Ако тръгнеш да я гласиш да е ОК навсякъде, те чака дълъг път, опити и пари похарчени за гориво. При някои режими на работа искрата идва малко преди ГМТ, при други - ъгълът е по-голям, но пък там оборотите са и доста по-високи и буталото достига по-бързо до ГМТ. Няма оптимална рецепта, която да важи за повече от един автомобил, дори различно износеният двигател реагира по различен начин при добавяне на предварение.
Според мен, при теб ако има добър разход и динамика сравнено с преди, ще е по-скоро заради отремонтираната глава, отколкото заради нещо друго.


Потребителски аватар
muns61
VW експерт
VW експерт
Мнения: 6872
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Б3 1.8 ABS центровка на делкото и газовата...

Мнениеот muns61 » Пет 14 юни 2019 15:38


Не е много сложно. Изпарител максимално близко до дросела, маркучът до него с диаметър колкото изходния щуцер на изпарителя. Регулировъчен винт направо на плочката и отвори на плочката с брой и сечение да позволяват максимална мощност при почти развит винт - регулировката на сместа да се осъществи от тези отвори. Това е идеята на подбор на карбуратор, там няма рег. винт.
Плочките са компромис и техните дозиращи отвори са прекалено много и с излишна пропускателна способност, затова се слага рег. винт.


Потребителски аватар
stefan4o
VW експерт
VW експерт
Мнения: 16196
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Б3 1.8 ABS центровка на делкото и газовата...

Мнениеот stefan4o » Пет 14 юни 2019 15:45


Ники, дори да приемем, че някой може да изчисли идеалната плочка - като сечение на въздушния поток, форма, големина и брой на отворите за газта, резултатът пак няма да покрие на 100% дори карбуратор. Който най-малкото има обогатителни възли като ускорителната помпа, която спомага двигателят да увеличи бързо оборотите си. При моят карбуратор пък липсва УП, на нейно място еку използва клапата за "смукача" като я притваря с цел обогатяване на сместа за кратко време. Когато караш на газ и настъпиш мигновено педала резултатът не е съвсем същият, защото в този момент подналягането под дросела се изравнява с атмосферното за около секунда. Това се нарича ЛАГ. Точно в този момент няма как да постъпи по-голямо количество пропан-бутан и да ускори процеса по увеличаване на оборотите. Всъщност ти тези неща ги знаеш по-добре от мен. :beer


Потребителски аватар
silent
Мнения: 2156
Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Б3 1.8 ABS центровка на делкото и газовата...

Мнениеот silent » Съб 15 юни 2019 8:17


АБС-а иска и на бензин по голямо предварение от заводското....за да тръгне както трябва на газ още повече ...на газ не знам колко е ...моя го центровам на усет и проби....но мисля че е твърдо около или над 10градуса предварение...


Потребителски аватар
stefan4o
VW експерт
VW експерт
Мнения: 16196
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Б3 1.8 ABS центровка на делкото и газовата...

Мнениеот stefan4o » Съб 15 юни 2019 8:19


Няма точна рецепта, просто си иска постоянно пипане и проби, докато се уцели златната среда. Човек трябва да разполага и с доста свободно време.


Потребителски аватар
muns61
VW експерт
VW експерт
Мнения: 6872
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Б3 1.8 ABS центровка на делкото и газовата...

Мнениеот muns61 » Съб 15 юни 2019 10:39


Всеки мотор е индивидуален с центровката - зависи от степен на износване, свещи, нагар, качество на горивото, работна температура. Ако термостатът е за 80 градуса, нещата се променят.

Колкото до карбураторната ускорителна помпа, на газ е излишна заради спецификата на смесване на газ и въздух, съпоставена с бензин и въздух. Някога имах изпарител с корекция по вакуум за обогатяване, не работеше по-различно от обикновен. И не става дума за вакуумното отваряне на клапана, този имаше 2 вакуумни маркуча.


Александър Олито
Мнения: 17
Регистриран на: Нед 07 окт 2018 22:36
Автомобил: VW PASSAT B4
Двигател: 1994 ABS

Re: Б3 1.8 ABS центровка на делкото и газовата...

Мнениеот Александър Олито » Нед 16 юни 2019 10:13


Предварението е 6.7 градуса. Идеята, че е индивидуално за всеки мотор е достоверна, макар и да не битрябвало, то би трябвало и сам да се обезвъздушава, ама ей го сега като го напълнихме о 5 пъти хвърли водата, докато го направя. Ама то и уплътнението на капачката на разширителния съд се беше измъкнало и тапа имаше. Да ви споделя просто, много са ми интересни тези неща и се опитвам да направя всичко оптимално, най-вероятно понеже имам кола от 2 години. Занимавам се с колелета принципно и принципите на работа,които съм изградил от тях ги прехвърлям на колата и нещата се получават страхотно. По темата, изпарителя ми хич не е близо до дросела, до акомулатора е и един дълъг маркуч тръгва от него и заминава, поне после става на 2 маркуча и влиза от двете страни на плочката. За предварението едни казват 7 други 9-10. Явно влиза в пълна сила споменатото по-горе,че всичко е различно и индивидуално за всеки мотор или поне след 25 години е станало. Един въпрос,съществува едно отклонение под въздушния филтър,което отива към двигателя по една тръба, знам че това било да смуче топъл въздух зимата, мен тая тръба ми я няма. Да я търся ли или да си карам без нея?


Потребителски аватар
stefan4o
VW експерт
VW експерт
Мнения: 16196
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Б3 1.8 ABS центровка на делкото и газовата...

Мнениеот stefan4o » Нед 16 юни 2019 13:22


Щом върви така - карай без нея. Аз преди години карах без нея също, сега съм си я закачил... Разлика особена не виждам сякаш.
Относно предварението - индивидуално е, наистина. Колкото степента на сгъстяване е по-голяма, толкова по-малко предварение се изисква за да работи двигателя оптимално. В случая, щом ти харесва как върви с това - покарай и засечи разход. После го направи на 10 (вместо заводските 6) и пак тествай. Обаче го прави със стробоскоп, а не да мериш с линийка по периферията на делкото, за да е по-точно.


Потребителски аватар
silent
Мнения: 2156
Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Б3 1.8 ABS центровка на делкото и газовата...

Мнениеот silent » Нед 16 юни 2019 17:41


20години търкалям този мотор и никога не се е налагало да правя нещо повече от това да му напълня антифриаза и да долея след първото отваряне на термостата и последващо изтиване...инак всичко е индивидуално, но за мен и специално за този мотор вървежа му е най добър на границата на "чукане на аванса"
Тръбата за топлият въздух е хубаво да я има зимата специално, стига да работи коректно управлението на топъл/студен въздух...със сигурност загрява по-бързо с нея... Моят изпарител е на същото като твоето място..много им е удобно там на газаджиите....ако нещо не работи по газовата не е от дългия маркуч....просто една идея по-бавно реагира на педала....на другата ми кола е зашит зад моното и "газта" е сякаш по-директна ....но не е нещо фрапантно като разлика и усещането е по-скоро субективно.....



Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: vampir_99 и 6 госта