Особености на ДВГ на съвременните автомобили

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
quattro^^
Мнения: 1628
Регистриран на: Пет 05 окт 2007 20:52
Автомобил: audi a6 c5
Двигател: AJL
Местоположение: Пловдив

Re: Особености на ДВГ на съвременните автомобили

Мнениеот quattro^^ » Пон 15 юли 2019 21:58


DoH_KuXoT написа:Айде на хубавото Ауди 80 https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?act=4&adv=11532929773632847&slink=bms8tc
Прикачени файлове
FB_IMG_1563220587898.jpg
FB_IMG_1563220587898.jpg (41.44 KиБ) Видяна 660 пъти




cecoa1
Мнения: 190
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: Особености на ДВГ на съвременните автомобили

Мнениеот cecoa1 » Вто 16 юли 2019 0:18


powerade написа:Кое изчезва колега, има части дори за жигулитата, кво остава за немски машини. По големите вносители всичко е налично.

"Жигулитата" се произвеждаха без много промени над 30 години, последните ги спреха, когато някои нормални марки отдавна бяха забравили за класическо Делко в автомобилите си...

Ето ти каталог, може да видиш за някои части си пише кога са спрени от производство, и ще стават все повече.
http://www.oemepc.com/audi/main_group/markt/RDW/modell/A80/year/1989/hauptgruppen/1234567890/drive_standart/71/lang/e

Само примерно, за въпросното Ауди няма оригинални фарове, независимо Бош или Хелла. Фарове за мъгла също. Няма резервоар, няма ги повечето от гърнетата, няма го таблото с уредите, разни ключета и дреболии по електрическата система, доста неща и по купето, и какво ли още не... Това сега, и за много разпространен модел на много голям концерн, за после и за други марки и модели положението е още по-зле.

Един от последните производители, за които се знаеше, че могат да доставят всякакви части на техни возила от последния половин век, БЕШЕ Мерцедес. От скоро(доколкото знам) дори те не предлагат доста неща за по-стари модели.

Отделно, няма застраховател в България, който ще ми застрахова толкова стара кола на такива пари, както и да ми плаща за всички щети за оригинални части, дори когато има все още такива.
Ето затова тия коли са за колекционери...нали, в това състояние и на такава цена... Иначе е ясно, че почти всичко се намира все още от вторични суровини колкото за бройката, или има някакъв китайски заместител, който уж да работи като истински... Но това за тая, за някои и толкова няма.


powerade
Мнения: 561
Регистриран на: Нед 19 сеп 2010 19:33
Автомобил: Seat Cordoba
Двигател: AGR 2002
Местоположение: Sofia

Re: Особености на ДВГ на съвременните автомобили

Мнениеот powerade » Вто 16 юли 2019 8:03


Ако си мислиш, че оригиналните части ги изработват арийци по 2 метра с руси коси и сини очи и с по 2 висши образования, жестоко се лъжеш. Само в БГ ще ти дам 2 примера - чувал си за Костал, сигурно и за Сенсата. Там правят оригинални части :) Но както и да е, не трябва да си мислим, че китайското е гадно винаги. Освен това доста части (без едрогабаритните) се влагат в доста по-нови модели на дъщерни марки - пак за пример - почти цялото окачване на сеат 2002 година е същото като на Голф 2 88 година.


Потребителски аватар
Bai Sando
Мнения: 7937
Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
Автомобил: Golf III
Двигател: 2.0 AGG
Местоположение: Пазарджик

Re: Особености на ДВГ на съвременните автомобили

Мнениеот Bai Sando » Вто 16 юли 2019 9:33


Стига де аз работя в Костал над 1 година...Но съм на линията на Пежо :icon_lol
И да ти кажа критериите за качество са много високи,бракуваме части и платки за най-малкото.Всичко е внос от някъде си,тук само ги сглобяваме.
А проблема с авточастите на старите коли си е сериозен.Докато стягах 2-ката сума ти магазини обиколих докато намерих каквото ми трябва.Всичко е китайско и не става,оригинално в добро състояние много трудно,защото всичко е тотал щета.
Ще купувам предем джам от двете на-големи фирми,уж имаха и уплътнение и всичко.Звънят ми след 2 дни,че нямат зеленикаво стъкло,а само китайско с черна лента от горе(а аз такова неща).Уплътнение също нямали.Баси за за голф 2-ка ако нямате уплътнение :mhihi Само по разни онлайн магазини ми излизаха такива,предната лайсничка така и не я намерих и си сложих старата.По интериора много трудно се намират запазени части,всичко е одраскано,захабено и т.н.Така че и да поддържаш стара кочина не е много оферта.


cecoa1
Мнения: 190
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: Особености на ДВГ на съвременните автомобили

Мнениеот cecoa1 » Вто 16 юли 2019 9:35


Баш това Ауди е правено до към обединението на Германия, "края" на Студената война и пр, съвсем друга политическа обстановка в Света. Та фаровете Бош и Хелла си бяха истински, да не говорим за останалите неща по колата.
Повечето от частите продавани след края на производството са си складови наличности от тогава, и с тогавашното качество. Е, има и изключения, когато се ползват и в други модели, както в примера със Сеат. Отделно, тоя концерн има голямо производство и в Южна Америка, и то точно по-стари конструкции продължават живота си там. Има го и при други марки и модели, но основното е, че тук в Европа, няма как да караш 30 годишна кола за ежедневна, и да имаш избора да я поддържаш лесно с части каквито е излязла от завода. Може, но ако си колекционер, ентусиаст, на съответните цени...и за сега...
Та примера с обявата на читаво старо Ауди не е удачен. А ако се сравни и за колко средни заплати си го е купувал навремето немеца, и за колко сега може да си купи кола от същия клас на същата марка, ще е интересен резултата.


Потребителски аватар
MMX
Мнения: 1514
Регистриран на: Пет 05 мар 2010 14:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: BG

Re: Особености на ДВГ на съвременните автомобили

Мнениеот MMX » Вто 16 юли 2019 10:04


Интересно какво е положението с Ролс Ройс. По някакво предаване казаха, че към 70% от всички произведени Ролс Ройси са все още в движение! Гледах, че около 1905 са стартирали производството и ако няма подвеждане с изказването излиза, че важи и за тях. Въпросът е дали правят резервни части по заявка? Не вярвам чак толкова далновидно да са произвели всяко нещо, че да работи и не корозира по 100г.


powerade
Мнения: 561
Регистриран на: Нед 19 сеп 2010 19:33
Автомобил: Seat Cordoba
Двигател: AGR 2002
Местоположение: Sofia

Re: Особености на ДВГ на съвременните автомобили

Мнениеот powerade » Вто 16 юли 2019 10:25


Bai Sando написа:Стига де аз работя в Костал над 1 година...Но съм на линията на Пежо :icon_lol
................

Именно де, това казвам, че няма значение дали е китайско или е в Пазарджик правено, важно е да се спазват изискванията.


cecoa1
Мнения: 190
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: Особености на ДВГ на съвременните автомобили

Мнениеот cecoa1 » Вто 16 юли 2019 13:22


Има части, които просто ако не са оригиналните, разликата е очеизвадна.
Отделно, даже и оригиналните търпят развитие през годините, напоследък незадължително в положителна посока.
И въобще тоя клон в темата тръгна като отговор, защо читав но стар автомобил не е най-практичния вариант за ежедневна кола в наши дни, въпреки несъмнените си предимства в някои отношения пред много от съвременните(разбира се и недостатъци по чисто обективни причини - липсват му разни екстри, които се приемат за задължителни днес).

Ако имаше сега чисто нови модели от преди 20-тина години, с качествата им от тогава, необходим минимум екстри, екостандартите от сега, нормална гаранция, части, сервиз и пр, на нормални цени, дали нямаше да има клиенти за тях?!

Въпроса е риторичен, но все пак отговор има, макар и не точно при автомобилите. И отговора е пред очите на всички софиянци всеки ден - автобусите в градския транспорт, тези белите MAN-ове на газ, които дори бяха избрани за автобус на Европа за 2015г. Модела е от 1996г като техника, негови варианти печелят приза и за 1999г и 2005г. Разликите през годините са дребни козметични, както и нови по-екологични мотори, щото се произвежда и до ден днешен(от около година и нещо обаче, само в Турция, иначе бяха в Полша). Имам поглед върху модела от 2006г до чисто новите(само турска сглобка), и разликите са красноречиви... Като качество на изработка и материали, старите бяха най-добре. Като развитие на софтуер, управление на мотор, скорости, икономичност, екологичност, новите логично са малко по-добре(въпреки дразнещи недостатъци, в името на икономията на гориво и екологията, но е ясно защо са и са поносими).
Е да, ама материали, качество на изработка и дори ергономия(може би нарочно) са назад при новите. И въпреки всичко модела има добри продажби и до ден днешен, и то без да е най-евтиното на пазара. И според мен съвсем заслужено, защото имам възможност да го сравнявам с модели на Мерцедес и Сетра от сходни години, като от тях има изцяло нови модели от преди няколко години(които пък също в сравнение с по-старите са по-зле).

Извода е прост - като ти трябва нещо което просто да работи и да ти върши работа, няма нужда да е чудо невиждано и най-нов модел, може просто да е разумно доработено старо и изпитано.

Между другото, понеже живея в района където ZF си правят тестове на нововъведенията..., а пък и в някои градове в Германия ги има вече в движение... Тестват и ползват вече хибридни автобуси, но примерно при Мерцедес тия неща се правят на шасито на предпоследния модел, който определено също беше по-читав от последния.

ПП: И за да върна темата към автомобилите, с радост бих си купил отново като чисто нов, бившият ми Пасат 5.5 4х4. Да кажем с актуалния 2,0 дизел около 150 до 200к.с. евро 6, може и с AdBlue, а като екстри някогашните са ми достатъчни. В замяна, че няма да е най-модерния, една цена колкото на най-скромната Октавия мисля че би била справедлива. :biggrin Разбира се при същата гаранция.


Потребителски аватар
hooligan_sk
Модератор
Модератор
Мнения: 7347
Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
Автомобил: Audi A3
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: Особености на ДВГ на съвременните автомобили

Мнениеот hooligan_sk » Вто 16 юли 2019 14:01


Защо искаш от новите евро 6 ТДИ-та, какво му е на стария трактор-дюза? Нали старите вечни мотори хвалим ся... :mhihi Междудругото имам един такъв почти нов "Пасат" под ръка - Супърб 1 1.9ТДИ от последните бройки, 2008г. Взехме го за един приятел 2010та на 39 000км, сега е на 95 000км. Е, никога не бих платил 30К за нова такава кола, като я запаля ми иде да слезна и да походя пеш. :biggrin


Потребителски аватар
stefan4o
VW експерт
VW експерт
Мнения: 16205
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Особености на ДВГ на съвременните автомобили

Мнениеот stefan4o » Вто 16 юли 2019 14:30


Трака ли много?


Потребителски аватар
forski
Мнения: 4005
Регистриран на: Пет 07 мар 2008 22:10
Автомобил: SUZUKI SX4 S-CROSS Boosterjet
Двигател:
Местоположение: Сенник/Севлиево
Контакти:

Re: Особености на ДВГ на съвременните автомобили

Мнениеот forski » Вто 16 юли 2019 14:38


Скоро се возих в един Голф 4 комби и имах същото чувство, не бях сядал в такава кола от 7 години, от както продадох моята. Ами все едно се върнах в миналия век, 99та година TDI какво да го коментираме. Нов-стар никога повече не бих си купил такава кола, освен ако не съм принуден финансово.
Трака здраво, както обикновенно :smile


Потребителски аватар
MMX
Мнения: 1514
Регистриран на: Пет 05 мар 2010 14:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: BG

Re: Особености на ДВГ на съвременните автомобили

Мнениеот MMX » Вто 16 юли 2019 15:07


Изнежили сте се. Я влезте в Москвич или Вартбург.


Потребителски аватар
forski
Мнения: 4005
Регистриран на: Пет 07 мар 2008 22:10
Автомобил: SUZUKI SX4 S-CROSS Boosterjet
Двигател:
Местоположение: Сенник/Севлиево
Контакти:

Re: Особености на ДВГ на съвременните автомобили

Мнениеот forski » Вто 16 юли 2019 15:30


Ами то научи ли се веднъж свиня на кладенчова вода ... :mhihi


cecoa1
Мнения: 190
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: Особености на ДВГ на съвременните автомобили

Мнениеот cecoa1 » Вто 16 юли 2019 19:39


И стария ме устройва мен, стига да не ги бърка еколозите.
Моя беше на 300 хиляди, с оригиналния съединител. Падал ми е като разход под 6/100(на колонка) магистрала, средна скорост по борд-компютър към 110км/ч
Истинско 4х4 с Торсен, сега го има само в Ауди, а там парите са други... В останалите последния Халдекс със съмнителна вече надеждност.
Сега пак си карам кола с помпа-дюза, бих карал и с роторна помпа. Тия лафове за шума, може да ги каже и някой с електромобил за всяко МПС с ДВГ, но едва ли много хора се трогват от такива субективни мнения, на хора с различно изнежени (д)уши.


Потребителски аватар
valka
Мнения: 189
Регистриран на: Сря 16 май 2007 19:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Особености на ДВГ на съвременните автомобили

Мнениеот valka » Съб 20 юли 2019 21:10


DoH_KuXoT написа:Айде на хубавото Ауди 80 https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?act=4&adv=11532929773632847&slink=bms8tc


Кой луд ще си купи автомат на 32 години, без климатик за 6000 лв? Ама наскоро за 6000 лв имаше една черна B4-ка 1996г, ръчка, седан, с оня гадния за много хора двигател 1.6, 101 коня. Даже мисля, че отново беше без климатик, но на оригинални 60 000 км. Отнесоха я за няма и 2 седмици. :smile

cecoa1 написа:
Само примерно, за въпросното Ауди няма оригинални фарове, независимо Бош или Хелла. Фарове за мъгла също. Няма резервоар, няма ги повечето от гърнетата, няма го таблото с уредите, разни ключета и дреболии по електрическата система, доста неща и по купето, и какво ли още не... Това сега, и за много разпространен модел на много голям концерн, за после и за други марки и модели положението е още по-зле.


И на мен ми замина таблото с уредите. Кой ще си вземе ново, след като само задната дръжка на Аванта е 400 лв. Вакуум помпата в багажника е 600 лв. Колко мислиш е таблото с уредите? Аз си взех втора ръка, показва ми даже със 100 000 км отгоре и все още работи. Колко хора си взимат нови фарове Бош и Хелла, които са по над 300 лв, при положение, че маса народ ги лепи с тиксо. Фарове има и по-евтини, а има и втора ръка. Отделно може да се никелират. На Б4 гърнетата даже са поцинковани. По ел. системата, който иска и може си взима последните останали бройки на по-висока цена. Който не иска си взима от морга. По купето само втора ръка - така са и много други коли. Като ми боядисваха предния капак ми счупиха щипките на гумичките над фаровете. Питах на няколко места, никъде нямат толкова изчанчени. И отидох в Надин. Никой не ги беше свалил тия неща. Като са боядисвали тавана са свалили гредите на тавана. Някои от тапите на гредите отлетяха. Намерих си такива отново в Надин. Отново никой не ги беше барнал.

Като ми се счупи клаксона на Dacia Logan MCV 2012, да не би официалния сервиз да имаше ново лостче? Чаках над 2 седмици да го доставят. Като 2 поредни години ми се чупеше тръба за климатика, да не би втория път официалния сервиз да имаше налична, при положение, че знаеха за дефекта? Пържих се лятото около 3 седмици отново. А още по-интересно става при страничните стъкла. Въпреки, че постоянно се чупиха служебните задни странични стъкла, официалния сервиз нямаше и тях на склад. Пак се чакаше 2-3 седмици да доставят. При удар ми счупиха фара на новата Dacia Logan MCV 2016. Само заради фара, чаках месец и половина, да не кажа 2. Дори фар нямат наличен на склад. За близо 2 месеца чакане, дали го доставяха от Китай или го произвеждаха? :Mr Green Fun

ПП. Ъъъ, имало и фарове за B3. Кеф ти Hella, кеф ти Magneti Marelli. Само не знам дали има много луди като мене, които скоро ще дадат по 300 лв за фар...:mhihi
https://nasauto.bg/far-za-audi-4000-89- ... -1115.html
Фарове B4:
https://nasauto.bg/far-za-audi-80-avant ... -4671.html
Тука има дори и Бош. :mrgreen
https://www.autopower.bg/%D1%84%D0%B0%D ... 9c139.html

Последна промяна от valka на Нед 21 юли 2019 11:34, променено общо 1 път.



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: buba4eto, Netasq и 24 госта