Почистване на всмукателни колектори+изолиране на EGR(снимки)

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
Ventoman
Мнения: 980
Регистриран на: Чет 20 яну 2005 18:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Ventoman » Пон 02 юли 2007 20:31


Пусни снимките :lol:




Потребителски аватар
Passat_bs
Мнения: 595
Регистриран на: Пон 08 авг 2005 22:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Мнениеот Passat_bs » Вто 03 юли 2007 1:57


Да се похваля и аз днеска с моя майстор си поиграхме и свалихме колекторите и трябва да ви кажа дори той се изненада като видя за какво чудо става въпрос. Направо се учудвам, че колата ми изобщо е вървяла до сега. Ня 2 и 3 цилиндър (заради ЕГР-а) дупките за въздух почти ги нямаше. Много играчка беше (горе долу около 5 часа си играхме), но си заслужава. Сега от 2-ра на 3-та върти гумите. :lol:


Потребителски аватар
juve
Мнения: 2255
Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
Двигател: AAZ - ALH
Местоположение: Пловдив

Мнениеот juve » Вто 03 юли 2007 6:24


А бе колеги , интересен ми е следният момент : смукателния колектор все пак е за 4 цилиндъра - 4 отвора , а отвора за турбото е 1 ... имаше ли разлика в дебелината или някакво съотношение в дебелината на налепа м/у входа ( от турбото ) и изходите ..... питам, защото ми се ще да не разцепвам целия смукател за проверка , а само да погледна , и ако се окаже , че имам 1 мм на входа например да мога да "изчисля" колко има в "изходите"..... ако някой има наблюдения - нека сподели :lol:


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Вто 03 юли 2007 8:01


Ми то марсотията е след ЕГР -демек почти до главата почва.Което за съжаление води до това ,че няма как да видиш без да отвориш колектора :cry: Можеш да махнеш ЕГР /сравнително лесно е без да махаш нищо друго/ и да усетиш налепите с пръст.Ако си с ТДИ или ААЗ с ЕГР 100% има налепи ,а ако ти похапва и повечко масло направо ще е ад.


Потребителски аватар
Golf_Bora
Мнения: 168
Регистриран на: Вто 03 юли 2007 7:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Bg

Мнениеот Golf_Bora » Вто 03 юли 2007 8:17


От прочетеното не ми стана ясно може ли само с тапа(ламаринка) и тапа(6мм болт) в вакуумния маркуч да се изолира EGR на PD . Според 1 приятел са му го изолирали без никаква намеса с VAG-COM само с "тапи" и за сега няма оплаквания ?


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Вто 03 юли 2007 8:22


Golf_Bora написа:От прочетеното не ми стана ясно може ли само с тапа(ламаринка) и тапа(6мм болт) в вакуумния маркуч да се изолира EGR на PD . Според 1 приятел са му го изолирали без никаква намеса с VAG-COM само с "тапи" и за сега няма оплаквания ?

Изолира се в началото колкото за пробата ,но после натрупва нагар по самия клапан и седи постоянно отворен и става по зле.С алуминиева ламаринка вместо едната гарнитура е в пъти по-добро решение.Другото е да дренираш картерните газове за да не влиза масло.


Потребителски аватар
niks76
VW експерт
VW експерт
Мнения: 5213
Регистриран на: Нед 25 юни 2006 19:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Париж

Мнениеот niks76 » Вто 03 юли 2007 8:54


Golf_Bora написа:От прочетеното не ми стана ясно може ли само с тапа(ламаринка) и тапа(6мм болт) в вакуумния маркуч да се изолира EGR на PD . Според 1 приятел са му го изолирали без никаква намеса с VAG-COM само с "тапи" и за сега няма оплаквания ?
щом е ПД ;да о4аква вклю4ване и с оплакванията :lol:


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Вто 03 юли 2007 23:56


Малко ме е срам ама :oops: ето и снимките:

тва е мотора в леко разкостено състояние
Изображение

тва е колектора/или подобие на колектор/ :lol:
Изображение

тва е главата обаче не се вижда колко мръсна е в действителност :lol:
Изображение

ето част от пепелта
Изображение

ето я и нея сабрана в плик/за мам да тори китките/ :lol:
Изображение


Потребителски аватар
Ventoman
Мнения: 980
Регистриран на: Чет 20 яну 2005 18:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Ventoman » Сря 04 юли 2007 0:07


цял юмрук мърсотия излезе само от колектора :shock


Потребителски аватар
Passat_bs
Мнения: 595
Регистриран на: Пон 08 авг 2005 22:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Мнениеот Passat_bs » Сря 04 юли 2007 1:29


А усети ли голяма разлика след като изчисти колекторите. Аз честно да си призная почти не намерих разлика, а си мислих, че от това колата трябва да тръгне да върви доста повече.


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Сря 04 юли 2007 8:15


Да и то доста колата тръгна осезаемо по-добре ,а и начина на набиране на оборотите се промени.Чуството е че педала /колата / е по-лек.Чесно казано тръгна повече отколкото като изтърбуших катализатора.Това съвсем не означава да очакваш чудо се едноче си надул турбото :) .При мене обаче Вентоман почисти и главата.Ти сигурен ли си че си ги изчистил добре?При мене колата тръгна найстина добре след един ден/или поне така ми се струва/-вероятно е доизбутало малките остатаци по главата дето не са били почистени. :yahoo: :drive

Последна промяна от Rabbit_TDI на Сря 04 юли 2007 9:47, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
Golf_Bora
Мнения: 168
Регистриран на: Вто 03 юли 2007 7:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Bg

Мнениеот Golf_Bora » Сря 04 юли 2007 8:36


Абе колеги каква им е нафтата на тия западняци и с някакви добавки няма ли да има ефект за почистване ? :roll: Или отговора е : Те затова си продават старите коли.


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Сря 04 юли 2007 8:40


Golf_Bora написа:Абе колеги каква им е нафтата на тия западняци и с някакви добавки няма ли да има ефект за почистване ? :roll: Или отговора е : Те затова си продават старите коли.

То тва не е от нафтата ,а от горещите изгорели газове от ЕГР и маслото от картерните газове/тго пък е от тва че колите ни са на бая километри/.С добавки нищо не става щото горивото влиза директно в цилиндъра ,а не през колектра както при повечето бензинки.


Потребителски аватар
rusty
Мнения: 437
Регистриран на: Чет 23 дек 2004 22:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Oldenburg

Мнениеот rusty » Сря 04 юли 2007 10:19


Я кажете как чистите нагара в смукателните отвори на главата, ами ако падне някое парче между клапана и главата каква беля може да стане. И аз мисля да го правя но чесно казано там ме е страх да пипам малко.


Потребителски аватар
Schwepsi
Мнения: 195
Регистриран на: Чет 22 сеп 2005 11:25
Автомобил: Golf 4 GTI
Двигател: ARL 2003
Местоположение: София

Мнениеот Schwepsi » Сря 04 юли 2007 12:48


И мен живо ме интересува профилктиката на главата. Нека ВЕнтоман и Рабита да споделя плс :D



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: pe6o__, Pet_rov, powerade и 22 госта