Всички текущи снимки - на 8-ма стр.
субективни наблюдения - 11 стр, ДИНО - 15-та стр., ново развитие - 21 стр.
Здравейте колеги!
Върти ми се в главата една идейка за софт тунинг на масовите 1.8 моно мотори които са с ТПС а не с дебитомер (като моя АБС например)
Та от къде почнах първо:
Ваското 1 ми пална фитилите да си сложа разпределителен вал от 2Е, отделно ми се въртеше в главата да поподстрижа таралежа и да си полирам смукателния колектор отвътре - всичко това с цел по-ниско съпротивление на смукателния тракт и съответно по-добро пълнене на цилиндрите на атмосферен двигател (не гоня спортни постижения а макс. капацитет на мотора при минимум разход - мечтата на почти всеки в този форум
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
И като се замислих си рекох:
Абе аджеба, защо да се мъча да улеснявам вакуума, създаван от буталата, като мога да създам съвсем леко надналягане - 50-100 Паскала (налягането което правите като си дъхнете на ръцете в студено време да речем. За сравнение, една атмосфера е 101.3 кПа или 101 300 Паскала) Тоест не говоря за наддув като от компресор или турбо а повече като за регулируем канален вентилатор с подходящ дебит между филтърната кутия и моното - при тихи обороти не работи и предвид че дебита при тези обороти е малък няма и да има и особено съпротивление. Когато се подаде газ полумесеца на жилото да натисне ключе, което да включи на някаква ниска скорост вентилатора за да почне да подпомага пълненето, като за да не надува много в капака на моното да се монтира клапан от типа на кихалките за газовите, който да се отваря при налягане от 100 Паскала (елементарен блоу-офф)
Съответно при средно положение още един ключ за средна скорост и при определена позиция - пълна скорост на вентилатора. Може да се върже и походящ потенциометър към оста на дросела и да регулира плавно.
Предвид че моноспринцовките нямат дебитомер а ТПС не би трябвало да има объркване на компа, единствено ламбдата като усети повече въздух ще намали тунджата, а на тихи обороти (когато няма "наддув") моторчето зо празен ход ще си върши неговата работа. Единствените минуси, за които се сещам са че вече няма да има разреждане в смукателния колектор и съответно клапата за топъл/студен въздух на въздушния филтър няма да действа (то не че на коли на нашата възраст това бачка ама нейсе!
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Та, трябва ми мнението на хората, които са се занимавали с принудително пълнене доколко тази идея има смисъл, щото на мен ми звучи интригуващо и не е особено скъпо като изпълнение.
Но това, как ми звучи на мен не значи (евентуално) че ще е удачно решение
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
И за това искам мнението на разбиращите
Благодаря предварително за всички смислени (и не особено смислени такива
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Бахти фермана стана ама нали мераци.....
mod edit: Li4o