

Релетата Р2 и Р3 са двуконтактни - с нормално отворен (н.о.) и нормално затворен (н.з.) контакт. Диодите са от типа на 1N400*.
Трябва да се внимава да не се объркат кабелите за къси и дълги.
Когато на извода за включване на схемата се подаде +12V релето Р1 затваря своя контакт и токът от акумулатора преминава през нормално затворения контакт на Р2, през късите, дългите, и веригата се затваря към маса през нормално затворения контакт на Р3. При подаване на +12V към изводите къси/дълги Р3 въстановява масата на крушките, а Р2 превключва напрежението от акумулатора към съответната верига.
За да работят фаровете трябва да се подаде +12V към релето Р1. Схемата може да се включи по различни начини:
- с ключ монтиран някъде на таблото, обаче се включва факторът човешка намеса, а целта е автоматично да се включват светлините;
- свързване към извод, на който има +12V при завъртян контактен ключ;
- чрез схема за следене на напрежението на акумулатора напр. когато превиши 13 V се предполага, че двигателят е запален;
- със закъснение 5-6 s чрез времереле;
- и други;
Днес си направих фаровете по тази схема и работи безупречно. Светят жълто, но сравнително силно понеже двете нажежаеми жички осветяват рефлектора и се забелязват много добре, както през деня така и привечер. През нощта не става да се кара така защото светлината е слаба, но ми се струва че при мъгла комбинацията от последователно свързани крушки + халогени ще е по-добра от къси + халогени. За по-лесно свързах стартирането на схемата към ключа за фаровете - така, че когато контактният ключ е завъртян фаровете светят, а когато се върти стартера - угасват и не черпят ток при паленето. Ако голфът е с четири фара, може дългите да се свържат паралелно, тогава късите светят по-силно и светлината е по-бяла, но дали няма да се заяждат от КАТ за мъждукащите дълги.. Хубаво е всичко да се монтира в херметично затворена кутия, за да се предпазят релетата и кабелните обувки от влага, сярни пари за да се избегнат окислявания и корозии.