абе както е тръгнало ще я дам да я полират само и то ръчно, че ем по-бързо, ем по-евтино,
колкото да изкара зимата се надявам да свърши работа



за и против пастирането
- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
SLO написа:Andrian_VT написа:SLO написа:Аз моите коли ги пастирам през 4-5месеца наймного
Колега от това често пастиране остана ли по колата ти боя? Не, че нещо, ама при пастирането се отнема част от повърхностния слоя на боята. Е виж ако я полираш съм по съгласен.
Аз съм за пастирането ако е е наложително. Ако боята е прегоряла и ако е надрана. Но ако няма прегорял слой и няма надиране е по-удачно да се полира. Така пак има блясък, предпазва се боята и най-вече не ти се изтънява слоя боя.
Пасата го имам от 5-6 месеца,пастирах го веднага след като го купих а го полирах преди 2 дни.Ако има нужда на пролет ще се пастира пак ако не един полир и е готова.
Аудито го цапах почесто,в годината 2 пасти и 2 полира,сега Рендето от както съм го взел,демек за 1 месец първо му правиха целостен третман със 3М в автомивка Reflex и ония ден с Пасата пак един полир му направих отгоре.
Боята им седи на всичките ми колидаже блестат като нови!
Боята по колата е изключително тънак слой. Ако е металик, лака е още по-тънак. Хора които се занимават професионално с пастиране съветват да не се правят повече от 2 пълни пастирания-от първи до трети или четвърти номер паста. Аз лично съм виждал как след пастиране на места се забелязва прозиране на боята, а при металик-и места при които лаковото покритие липсва и колата седи като обелана от слънцето човешка кожа. От написаното в началото разбрах, че на 4-5 месеца си ги пастираш. Ако я имаш колата от 2 години съм убеден, че нямаш останала боя ако си я минавал с всички номера паста. Иначе това минаване с 3-4 номер паста, не е пастиране. Това е по-скоро полиране. Нека някой който разбира от качествено боядисване и пастиране да ме поправи.
- teneketo
- Мнения: 442
- Регистриран на: Вто 13 юли 2004 14:09
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Нека някой който разбира от качествено боядисване и пастиране да ме поправи.
Не че и аз съм роследната инстанция която може да каже , НО СИ ПРАВ.
ПРи пастиране се отнема от слоя боя и след време ако се прави често става оле мале . ПРедставете си го пастирането все едно минавате с водна шкурка по боята , вярно много финна но все пак. Всички знаем какво правят шкурките. Доста мога да говоря за пасти и пастиране щото ме е обучавал представителя на "Еталон" за балканския полуостров - Един грък. Ма както и да е .
Затова са и тия номера на пастите т.е. коя с каква едрина на частиците е и съответно колко отнема от слоя боя. Първите номера отнемат повече и за да се заличат тяхните "деруги" се минава със следващите вече по-фини. И най-накрая се нанася една защитна паста ( полиране ) която вече предпазва .
Ако боята няма блясък и е "изгоряла" от слънцето товага се върти със всички пасти ако си лъска и е чиста може само с полираща или пък с някой от крайните номера пасти като се пропуснат първите т.е. едроабразивните.
Та това е и без товма ме домързя да пиша вече

Питах за това колко от горния слой се сваля.Пича който се занимава с пастиране в мивката ми обясно че:
-Слоя на лаковото покритие е околу 1мм
-Най-нефинната паста сваля максимум 1 микрон
-Полиращите пасти свалят,ако може да се каже че свалят някакви десети от микрона
-направете си сметка колко трябва да се търка за да свалите лака,а пак боята е вече друга приказка.
С търкането сваляш част от лака обаче оставаш мазно покритие,което пртпазва лака доста време,и не позволява на водтата да се събира в самите пукнатини на лака.А сами знаете че ако малко влага навлезе под лака какво става!
Пак казвам,аз съм твърдо за пастиране и полирането!
-Слоя на лаковото покритие е околу 1мм
-Най-нефинната паста сваля максимум 1 микрон
-Полиращите пасти свалят,ако може да се каже че свалят някакви десети от микрона
-направете си сметка колко трябва да се търка за да свалите лака,а пак боята е вече друга приказка.
С търкането сваляш част от лака обаче оставаш мазно покритие,което пртпазва лака доста време,и не позволява на водтата да се събира в самите пукнатини на лака.А сами знаете че ако малко влага навлезе под лака какво става!
Пак казвам,аз съм твърдо за пастиране и полирането!
- kalinveliki
- Мнения: 289
- Регистриран на: Съб 29 юли 2006 18:17
- Автомобил: VW T4
- Двигател: 2.4D
- Местоположение: Плевен
- Контакти:
според мен за металик НЕ
пастират се боите които са без лак, къв е смисала да изтъняваш лака!
Ако пастирате лак сигърни има спец. паста за лак !
Ако пастирате лак сигърни има спец. паста за лак !
- teneketo
- Мнения: 442
- Регистриран на: Вто 13 юли 2004 14:09
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Питах за това колко от горния слой се сваля.Пича който се занимава с пастиране в мивката ми обясно че:
-Слоя на лаковото покритие е околу 1мм
-Най-нефинната паста сваля максимум 1 микрон
-Полиращите пасти свалят,ако може да се каже че свалят някакви десети от микрона
-направете си сметка колко трябва да се търка за да свалите лака,а пак боята е вече друга приказка.
E ти какво искаш да ти каже момчето , нали се надява да отидеш при него да я направиш.
Ако искаш да ти демонстрирам как сваля паста микрони ела да пусна машината на твойта кола и да видиш как нема да остане боя за по-малко от две минути. Не се заяждам искам да подчертая . Пастирането си е философия малко или много. А за дебелини на слоевете боя и т.н. имам книги за тая работа мога да ти направя справка, но не в момента.
Всяко нещо е хубаво стига да е умерено - и за пастата е така !
- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
teneketo написа:Питах за това колко от горния слой се сваля.Пича който се занимава с пастиране в мивката ми обясно че:
-Слоя на лаковото покритие е околу 1мм
-Най-нефинната паста сваля максимум 1 микрон
-Полиращите пасти свалят,ако може да се каже че свалят някакви десети от микрона
-направете си сметка колко трябва да се търка за да свалите лака,а пак боята е вече друга приказка.
E ти какво искаш да ти каже момчето , нали се надява да отидеш при него да я направиш.
Ако искаш да ти демонстрирам как сваля паста микрони ела да пусна машината на твойта кола и да видиш как нема да остане боя за по-малко от две минути. Не се заяждам искам да подчертая . Пастирането си е философия малко или много. А за дебелини на слоевете боя и т.н. имам книги за тая работа мога да ти направя справка, но не в момента.
Всяко нещо е хубаво стига да е умерено - и за пастата е така !

Иначе на старите металици които са с истински дебел лак май наистина няма фада/поне на мойта двойка беше така/само че при по-новите не сам виждал такова нещо-те приличат на металик ама ако се вгледаш лака е много тънък и виждаш веднага ефекта от пастирането.
teneketo написа:Питах за това колко от горния слой се сваля.Пича който се занимава с пастиране в мивката ми обясно че:
-Слоя на лаковото покритие е околу 1мм
-Най-нефинната паста сваля максимум 1 микрон
-Полиращите пасти свалят,ако може да се каже че свалят някакви десети от микрона
-направете си сметка колко трябва да се търка за да свалите лака,а пак боята е вече друга приказка.
E ти какво искаш да ти каже момчето , нали се надява да отидеш при него да я направиш.
Ако искаш да ти демонстрирам как сваля паста микрони ела да пусна машината на твойта кола и да видиш как нема да остане боя за по-малко от две минути. Не се заяждам искам да подчертая . Пастирането си е философия малко или много. А за дебелини на слоевете боя и т.н. имам книги за тая работа мога да ти направя справка, но не в момента.
Всяко нещо е хубаво стига да е умерено - и за пастата е така !
Сега какъв е проблема немога да разбера

Не знам какво се хванахте с мен.В крайна сметка ниту искам пари за паста от вас,ниту ще искам пари за боя ако се наложи.Харесва ми бласъка на колата след пастиране или полиране и ще продължа да го правам!Това е!
Аре много здраве!
Върни се в “Основен Volkswagen Форум”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 100 госта