за и против пастирането

Главният форум, касаещ всичко свързано с автомобилите Volkswagen
Потребителски аватар
dude
Мнения: 1614
Регистриран на: Пет 27 май 2005 13:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот dude » Чет 23 ное 2006 22:28


абе както е тръгнало ще я дам да я полират само и то ръчно, че ем по-бързо, ем по-евтино,
колкото да изкара зимата се надявам да свърши работа




Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Чет 23 ное 2006 22:37


Най-евтино ще е да си я полираш сам ,а ще ти остане и удоволствието че си отделил 3-4 часа да си поглезиш колата,но при условие че си я купил скоро и търговеца я е полирал май няма смисал.


Потребителски аватар
dude
Мнения: 1614
Регистриран на: Пет 27 май 2005 13:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот dude » Чет 23 ное 2006 22:43


е аз го питах, вика не сме я полирали тук в БГ въобще
тя е карана 1 година тук, не е зимана от търговци, а от човек, та мисля, че не лъже
а за 20 лв няма да търкам определено


Потребителски аватар
DAXC
Мнения: 1219
Регистриран на: Съб 29 апр 2006 13:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Свищов

Мнениеот DAXC » Чет 23 ное 2006 22:43


SLO написа:
Andrian_VT написа:
SLO написа:Аз моите коли ги пастирам през 4-5месеца наймного

Колега от това често пастиране остана ли по колата ти боя? Не, че нещо, ама при пастирането се отнема част от повърхностния слоя на боята. Е виж ако я полираш съм по съгласен.
Аз съм за пастирането ако е е наложително. Ако боята е прегоряла и ако е надрана. Но ако няма прегорял слой и няма надиране е по-удачно да се полира. Така пак има блясък, предпазва се боята и най-вече не ти се изтънява слоя боя.

Пасата го имам от 5-6 месеца,пастирах го веднага след като го купих а го полирах преди 2 дни.Ако има нужда на пролет ще се пастира пак ако не един полир и е готова.
Аудито го цапах почесто,в годината 2 пасти и 2 полира,сега Рендето от както съм го взел,демек за 1 месец първо му правиха целостен третман със 3М в автомивка Reflex и ония ден с Пасата пак един полир му направих отгоре.
Боята им седи на всичките ми коли :D даже блестат като нови! :wink:

Боята по колата е изключително тънак слой. Ако е металик, лака е още по-тънак. Хора които се занимават професионално с пастиране съветват да не се правят повече от 2 пълни пастирания-от първи до трети или четвърти номер паста. Аз лично съм виждал как след пастиране на места се забелязва прозиране на боята, а при металик-и места при които лаковото покритие липсва и колата седи като обелана от слънцето човешка кожа. От написаното в началото разбрах, че на 4-5 месеца си ги пастираш. Ако я имаш колата от 2 години съм убеден, че нямаш останала боя ако си я минавал с всички номера паста. Иначе това минаване с 3-4 номер паста, не е пастиране. Това е по-скоро полиране. Нека някой който разбира от качествено боядисване и пастиране да ме поправи.


Потребителски аватар
teneketo
Мнения: 442
Регистриран на: Вто 13 юли 2004 14:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот teneketo » Пет 24 ное 2006 8:40


Нека някой който разбира от качествено боядисване и пастиране да ме поправи.

Не че и аз съм роследната инстанция която може да каже , НО СИ ПРАВ.
ПРи пастиране се отнема от слоя боя и след време ако се прави често става оле мале . ПРедставете си го пастирането все едно минавате с водна шкурка по боята , вярно много финна но все пак. Всички знаем какво правят шкурките. Доста мога да говоря за пасти и пастиране щото ме е обучавал представителя на "Еталон" за балканския полуостров - Един грък. Ма както и да е .
Затова са и тия номера на пастите т.е. коя с каква едрина на частиците е и съответно колко отнема от слоя боя. Първите номера отнемат повече и за да се заличат тяхните "деруги" се минава със следващите вече по-фини. И най-накрая се нанася една защитна паста ( полиране ) която вече предпазва .
Ако боята няма блясък и е "изгоряла" от слънцето товага се върти със всички пасти ако си лъска и е чиста може само с полираща или пък с някой от крайните номера пасти като се пропуснат първите т.е. едроабразивните.
Та това е и без товма ме домързя да пиша вече
:D Аз това знам това ви казвам


Потребителски аватар
SLO
Мнения: 185
Регистриран на: Съб 02 юли 2005 19:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот SLO » Пет 24 ное 2006 13:35


Питах за това колко от горния слой се сваля.Пича който се занимава с пастиране в мивката ми обясно че:
-Слоя на лаковото покритие е околу 1мм
-Най-нефинната паста сваля максимум 1 микрон
-Полиращите пасти свалят,ако може да се каже че свалят някакви десети от микрона
-направете си сметка колко трябва да се търка за да свалите лака,а пак боята е вече друга приказка.
С търкането сваляш част от лака обаче оставаш мазно покритие,което пртпазва лака доста време,и не позволява на водтата да се събира в самите пукнатини на лака.А сами знаете че ако малко влага навлезе под лака какво става!
Пак казвам,аз съм твърдо за пастиране и полирането!


Потребителски аватар
kalinveliki
Мнения: 289
Регистриран на: Съб 29 юли 2006 18:17
Автомобил: VW T4
Двигател: 2.4D
Местоположение: Плевен
Контакти:

според мен за металик НЕ

Мнениеот kalinveliki » Пет 24 ное 2006 13:42


пастират се боите които са без лак, къв е смисала да изтъняваш лака!
Ако пастирате лак сигърни има спец. паста за лак !


Потребителски аватар
teneketo
Мнения: 442
Регистриран на: Вто 13 юли 2004 14:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот teneketo » Пет 24 ное 2006 15:26


Питах за това колко от горния слой се сваля.Пича който се занимава с пастиране в мивката ми обясно че:
-Слоя на лаковото покритие е околу 1мм
-Най-нефинната паста сваля максимум 1 микрон
-Полиращите пасти свалят,ако може да се каже че свалят някакви десети от микрона
-направете си сметка колко трябва да се търка за да свалите лака,а пак боята е вече друга приказка.

E ти какво искаш да ти каже момчето , нали се надява да отидеш при него да я направиш.
Ако искаш да ти демонстрирам как сваля паста микрони ела да пусна машината на твойта кола и да видиш как нема да остане боя за по-малко от две минути. Не се заяждам искам да подчертая . Пастирането си е философия малко или много. А за дебелини на слоевете боя и т.н. имам книги за тая работа мога да ти направя справка, но не в момента.
Всяко нещо е хубаво стига да е умерено - и за пастата е така !


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Пет 24 ное 2006 16:37


teneketo написа:
Питах за това колко от горния слой се сваля.Пича който се занимава с пастиране в мивката ми обясно че:
-Слоя на лаковото покритие е околу 1мм
-Най-нефинната паста сваля максимум 1 микрон
-Полиращите пасти свалят,ако може да се каже че свалят някакви десети от микрона
-направете си сметка колко трябва да се търка за да свалите лака,а пак боята е вече друга приказка.

E ти какво искаш да ти каже момчето , нали се надява да отидеш при него да я направиш.
Ако искаш да ти демонстрирам как сваля паста микрони ела да пусна машината на твойта кола и да видиш как нема да остане боя за по-малко от две минути. Не се заяждам искам да подчертая . Пастирането си е философия малко или много. А за дебелини на слоевете боя и т.н. имам книги за тая работа мога да ти направя справка, но не в момента.
Всяко нещо е хубаво стига да е умерено - и за пастата е така !
:да:
Иначе на старите металици които са с истински дебел лак май наистина няма фада/поне на мойта двойка беше така/само че при по-новите не сам виждал такова нещо-те приличат на металик ама ако се вгледаш лака е много тънък и виждаш веднага ефекта от пастирането.


Потребителски аватар
SLO
Мнения: 185
Регистриран на: Съб 02 юли 2005 19:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот SLO » Пет 24 ное 2006 21:07


teneketo написа:
Питах за това колко от горния слой се сваля.Пича който се занимава с пастиране в мивката ми обясно че:
-Слоя на лаковото покритие е околу 1мм
-Най-нефинната паста сваля максимум 1 микрон
-Полиращите пасти свалят,ако може да се каже че свалят някакви десети от микрона
-направете си сметка колко трябва да се търка за да свалите лака,а пак боята е вече друга приказка.

E ти какво искаш да ти каже момчето , нали се надява да отидеш при него да я направиш.
Ако искаш да ти демонстрирам как сваля паста микрони ела да пусна машината на твойта кола и да видиш как нема да остане боя за по-малко от две минути. Не се заяждам искам да подчертая . Пастирането си е философия малко или много. А за дебелини на слоевете боя и т.н. имам книги за тая работа мога да ти направя справка, но не в момента.
Всяко нещо е хубаво стига да е умерено - и за пастата е така !

Сега какъв е проблема немога да разбера :dontknow: Темата е "За или Против пастирането" и аз писах че съм За и че го правя доста често,в годината 2-3 а може и 4 пъти.Проблем нямам с нито една от колите,ниту с боята ниту с лака.както писах погоре,не си пастирах аудито миналата година и ми се обади лака на 2-3места,това е!
Не знам какво се хванахте с мен.В крайна сметка ниту искам пари за паста от вас,ниту ще искам пари за боя ако се наложи.Харесва ми бласъка на колата след пастиране или полиране и ще продължа да го правам!Това е!
Аре много здраве!



Върни се в “Основен Volkswagen Форум”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 92 госта