изморява ли се климатроника?

Главният форум, касаещ всичко свързано с автомобилите Volkswagen
paradiselost
Мнения: 119
Регистриран на: Нед 05 юни 2005 21:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот paradiselost » Чет 20 юли 2006 22:08


Най добре ще е да се закачат манометри и да се проверят наляганията .Ако компресора е наред и има нормално количество фреон -ниското налягане трябва да е около 2 бара при 134А и около 2.5 бара при 12 фреон.Високото трябва да е около11-14 бара при 134А и 10-13 при 12.При малко фреон не може да качи високо налягане а нислото също е прекалено ниско под 1 бар.При повече фреон даржи стабилно ниско налягане но високото отива над 15 бара може да стигне и 18. При изключен климатик налягането в системата трябва да е 5-6бара в зависимост от външната температура.Следващия вариант е ако при работа на компресора налягането в ниската част не пада под 4 бара а високото не се качва повече от 6 бара примерно тогава може сериозно да се попритесните компресора е проблема.Колегата по горе беше писал че чува някакво свирукане от компресора причините мойе да са 2 .Първата прекалено много фреон в системата и компресора дърпа течна фаза много лош момент ако продължаваш да го пускаш ще трябва да си търсиш нов компресор.Втората е един предпазен клапан който се намира в компресора и често той е причината- неговата функция е да не позволява в системата да се саздаде прекалено високо налягане при по голямо налягане той отпушва и завърта фреона на байпас през него вътре в самия компресор.Ако е прецакан той отваря примерно на 6-7 бара и естествено няма студ. Като се отвори компресора ако има стружки в маслото засилваш компресора в кофата за боклук.

Последна промяна от paradiselost на Пет 21 юли 2006 21:30, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
Dan4ote
Мнения: 1056
Регистриран на: Сря 08 дек 2004 10:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Перник
Контакти:

Мнениеот Dan4ote » Чет 20 юли 2006 23:15


WDW написа:А на АУТО не си ли следи температурата и като я достигне спира и само си я поддържа лекичко!??
Изкл го аутото и дай на мах!

И аз мисля, че е това "проблема"


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13544
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот kris11 » Пет 21 юли 2006 10:40


imedarov написа:Правя диагностика и ми дава че няма грешка. Може ли да ми обясните по подробно за този филтър на фреона или както там се казва.


Ваското ти обясни за кондензатора. А този филтър е цилиндър дълъг около 25 см и диаметър 10-12 см.
При мен се намира в левият калник под фара надолу . Обира както частиците попаднали при зареждане на фреона, вседствие на заварки по тръбите , така и частици които се получават в процеса на работа и износване на компресора. Когато се позапуши компресора започва да вдига по-голямо налягане и се товари . По аналогичен начих е и на хладилниците и фризерите само, че там изхода е капилярмна тръбичка.
На Бош съм проверявал за цена - сносна е -крайна 32 лв с отстъпката.
А ето ти и четиво : http://www.freezer.ru/[url]на разбираем език. :P[/url]


Потребителски аватар
imedarov
Мнения: 1722
Регистриран на: Чет 17 мар 2005 9:26
Автомобил: Passat B8
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот imedarov » Пет 21 юли 2006 11:13


Благодаря за информацията.
Днес ходих в Климатрон и момчето установи че не ми работи бавната скорост на перките и ме посъветва да се сложи реле и с включването на компресора да се включват и перките на бърза скорост. Какво мислите?

Последна промяна от imedarov на Пет 21 юли 2006 11:42, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
imedarov
Мнения: 1722
Регистриран на: Чет 17 мар 2005 9:26
Автомобил: Passat B8
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот imedarov » Пет 21 юли 2006 11:19


kris11 написа: А този филтър е цилиндър дълъг около 25 см и диаметър 10-12 см.
При мен се намира в левият калник под фара надолу


Това да не е така наречения receiver/drier?


paradiselost
Мнения: 119
Регистриран на: Нед 05 юни 2005 21:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот paradiselost » Пет 21 юли 2006 21:28


А въпросният филтър е така нареченият дехидратор а основната му функция се разбира от името и това което основно може да го запуши е влага ако го запушат някакви частици от компресора това значи ,че трябва да си пуснеш обява в раздел "копува" -компресор :lol: При включването на компресора веднага би трябвало да се включи и перката на бавната скорост при достигане на налягане над 15 бара се включва бързата скорост ,като това е независимо от температурата на водата в охлаждащата система. Но високата скорост на вентилатора може да се включи и по температура на водата. А номера вентилатора да работи на високата скорост става макар ,че най добре си е както са го измислили хората.


Потребителски аватар
imedarov
Мнения: 1722
Регистриран на: Чет 17 мар 2005 9:26
Автомобил: Passat B8
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот imedarov » Съб 22 юли 2006 17:15


Благодаря, ще се опитам да оправя бавната скорост и ще пиша каквосъм направил


Потребителски аватар
imedarov
Мнения: 1722
Регистриран на: Чет 17 мар 2005 9:26
Автомобил: Passat B8
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот imedarov » Пон 24 юли 2006 9:24


Проблема беше в едната перка. Дясната като застанеш срещу автомобила. Големия Васил я свали отвори (въпреки, че швабата не го е правил да се отваря) и откри, че една намотка се е скъсала. С един оксижен като писалка я завари и отново има бавна скорост. Компресора вече изобщо не присвирва. Благодаря ти Васко



Върни се в “Основен Volkswagen Форум”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 101 госта