


изморява ли се климатроника?
-
- Мнения: 119
- Регистриран на: Нед 05 юни 2005 21:48
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Най добре ще е да се закачат манометри и да се проверят наляганията .Ако компресора е наред и има нормално количество фреон -ниското налягане трябва да е около 2 бара при 134А и около 2.5 бара при 12 фреон.Високото трябва да е около11-14 бара при 134А и 10-13 при 12.При малко фреон не може да качи високо налягане а нислото също е прекалено ниско под 1 бар.При повече фреон даржи стабилно ниско налягане но високото отива над 15 бара може да стигне и 18. При изключен климатик налягането в системата трябва да е 5-6бара в зависимост от външната температура.Следващия вариант е ако при работа на компресора налягането в ниската част не пада под 4 бара а високото не се качва повече от 6 бара примерно тогава може сериозно да се попритесните компресора е проблема.Колегата по горе беше писал че чува някакво свирукане от компресора причините мойе да са 2 .Първата прекалено много фреон в системата и компресора дърпа течна фаза много лош момент ако продължаваш да го пускаш ще трябва да си търсиш нов компресор.Втората е един предпазен клапан който се намира в компресора и често той е причината- неговата функция е да не позволява в системата да се саздаде прекалено високо налягане при по голямо налягане той отпушва и завърта фреона на байпас през него вътре в самия компресор.Ако е прецакан той отваря примерно на 6-7 бара и естествено няма студ. Като се отвори компресора ако има стружки в маслото засилваш компресора в кофата за боклук.
Последна промяна от paradiselost на Пет 21 юли 2006 21:30, променено общо 1 път.
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13544
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
imedarov написа:Правя диагностика и ми дава че няма грешка. Може ли да ми обясните по подробно за този филтър на фреона или както там се казва.
Ваското ти обясни за кондензатора. А този филтър е цилиндър дълъг около 25 см и диаметър 10-12 см.
При мен се намира в левият калник под фара надолу . Обира както частиците попаднали при зареждане на фреона, вседствие на заварки по тръбите , така и частици които се получават в процеса на работа и износване на компресора. Когато се позапуши компресора започва да вдига по-голямо налягане и се товари . По аналогичен начих е и на хладилниците и фризерите само, че там изхода е капилярмна тръбичка.
На Бош съм проверявал за цена - сносна е -крайна 32 лв с отстъпката.
А ето ти и четиво : http://www.freezer.ru/[url]на разбираем език.

- imedarov
- Мнения: 1722
- Регистриран на: Чет 17 мар 2005 9:26
- Автомобил: Passat B8
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Благодаря за информацията.
Днес ходих в Климатрон и момчето установи че не ми работи бавната скорост на перките и ме посъветва да се сложи реле и с включването на компресора да се включват и перките на бърза скорост. Какво мислите?
Днес ходих в Климатрон и момчето установи че не ми работи бавната скорост на перките и ме посъветва да се сложи реле и с включването на компресора да се включват и перките на бърза скорост. Какво мислите?
Последна промяна от imedarov на Пет 21 юли 2006 11:42, променено общо 1 път.
-
- Мнения: 119
- Регистриран на: Нед 05 юни 2005 21:48
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
А въпросният филтър е така нареченият дехидратор а основната му функция се разбира от името и това което основно може да го запуши е влага ако го запушат някакви частици от компресора това значи ,че трябва да си пуснеш обява в раздел "копува" -компресор
При включването на компресора веднага би трябвало да се включи и перката на бавната скорост при достигане на налягане над 15 бара се включва бързата скорост ,като това е независимо от температурата на водата в охлаждащата система. Но високата скорост на вентилатора може да се включи и по температура на водата. А номера вентилатора да работи на високата скорост става макар ,че най добре си е както са го измислили хората.

- imedarov
- Мнения: 1722
- Регистриран на: Чет 17 мар 2005 9:26
- Автомобил: Passat B8
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Проблема беше в едната перка. Дясната като застанеш срещу автомобила. Големия Васил я свали отвори (въпреки, че швабата не го е правил да се отваря) и откри, че една намотка се е скъсала. С един оксижен като писалка я завари и отново има бавна скорост. Компресора вече изобщо не присвирва. Благодаря ти Васко
Върни се в “Основен Volkswagen Форум”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 106 госта