Спора е безсмислен. Топлата вода е открита отдавна. И двете страни са виновни - както КАТ, така и водачите.
Гледам как са решени проблемите в нормалните държави - там КАТ не спира за превишена скорост, а работата им е да осигоряват безупасни условия на пътя. За скороста и светофарите има камери. Глобите са солени и няма корупция, защото снимките се правят автоматично. Всеки сам избира как да кара. Имам познат "гъзар" който плаща по 1500 евро на месец голби за превишена скорост, имам и познати "негъзари" които карат точно със 120 на магистралите.
Виждал съм многократно при рисков очастък на пътя (дупка, аварирало МПС, и т.н.) полицейски коли в аварийната лента с пуснати буркани предупреждават един-два километра предварително, че има нещо на пътя! Има светещи табели по всички магистрали на които се дава информация за трафика от рода "Ако караш с 97 км/ч няма да настигнеш задръстването на 40км пред теб"!
Градското движение е така отганизирано, че не позволява да караш с повече от 50, дори и да си мераклия! Всички светофари са интелигентни - демек дават повече зелено на в момента натоварения маршрут и не ти се налага да дремеш на червено, а по останалите 3 пътя да няма пукната кола! Да не говорим за състоянието на пътищата - нашето е супер окаяно! За първи път като пътувах "навън" се самонадъхвах преди полета, карайки по магистрала "Тракия" - "Не всичко е кофти в БГ, ето каква хубава магистрала имаме ..." Ей такива неща си мислех. Като слязох от самолета в Амстердам, всъщност разбрах, че сме СВЕТЛИННИ ГОДИНИ НАЗАД!
И сме назад, не защото хората тук са по-кофти! Там 95% от хората са по-големи кретени от тук! Пълно е с боклуци и т.н. измет. 50% от населението на Холандия е от нехоландци - араби, турци, бразилци, руснаци, албанци и т.н. Просто там организацията на живота, правилата и контрола на спазването им е перфектен!
Така е организирано всичко, че не ти се оставя свободна възможност да направиш грешка.
Ето един пример - строи се нова улица в града. Представлява ЕДНО платно. Всички коли се движат в редица една зад друга. Неможе да изпреварваш, неможе да караш бързо. 200 метра преди крастовището пътя става с три платна и всеки се престроява за където е - ляво, дясно и направо. Светофарите за всяка една посока са отделни, така че не минава номера, да се наредя в лявата лента, а да мина направо (отсреща пътя е 1 платно и неможе да се шмугнеш, дори и да го направиш). Това се нарича организация на движението. Хората имат огромни институти които се занимават с това как да променят организацията на движение за да намалят ПТП-тата по улиците.
Тук катаджиите стоят скрити в храстите и дебнат за превишена скорост - това е ежедневието.
При специализирани акции проверяват за светлини и т.н. действия пак основно насочени срещу водачите!
Състоянието на автопарка е плачевен - преглед се минава само по документи навсякъде (или почти) - някой да прави нещо по въпроса?
Навън за избила ражда по веждата неможеш да минеш преглед
Никаде по света не разчитат на съвестта на гражданите, а на контрола - затова масово има камери и т.н. техники, защото и там, ако има възможност, човек ще бутне на ченгето.
Абе много сме назад, колеги
