Кофти ли е като е толкова форсиран двигателя?

Главният форум, касаещ всичко свързано с автомобилите Volkswagen
Потребителски аватар
IvanMan
джедай
джедай
Мнения: 10432
Регистриран на: Пон 23 май 2005 15:12
Автомобил: Golf 7 TDI Estate BlueMotion
Двигател: CRLB
Местоположение: София

Мнениеот IvanMan » Нед 17 сеп 2006 17:55


за 190 не мога да ти кажа, но помня че на 80 км/ч беше на 2000 оборота, а сегашния при тези обороти е на 60 км/ч.




Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Нед 17 сеп 2006 20:13


Пичове нищо форсирано няма в тоя мотор понеже е 5500 об.Големите коне идват от новата конструкция с по-добро к.п.д. и инжекциона които води до по-добро изгаряне на горивото.Така че мотора е не по-малко издръжлив от конкурентните 1.6.Напротив примерно италианските и японските са много по-кекави защото са на по високи обороти.1.8 е доста по-издръжлив защото е 1.8-по-голям мотор оттук 1.на по-малко обороти изкарваш по-голяма мощност,2.по-голям въртящ момент от тук ти се налага по-рядко да го караш на високи обороти.Естествено по-големия мотор си има недостатъци-по-скъп,повече гори на градско,на светофара се развърта по-бавно.Ако сравняваш с други марки АЕЕ и особено АЕК соа си перфектни.АЕЕ отстъпва на АЕК в поведението на ниски обороти.А за дълговечност и безпроблемност решението е 1.8 защото освен сичко друго е с непретенциозната моноинжекция.


Потребителски аватар
vodoo
Мнения: 47
Регистриран на: Нед 19 мар 2006 23:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот vodoo » Нед 17 сеп 2006 20:25


сравнението ти с нисана е доста несполучливо, сравняваш два вида конструкциии. известно е, че въртящият момент е по голям на дългоходови двигатели като тези на VW. нисана, както и повечето японски и италиански мотори са късоходови, развиват максималната си мощност при много високи обороти, но за сметка на това страдат откъм еластичност на ниски и средни обороти, от каквато VW много рядко страда(сравни въртящ момент при обороти).


Потребителски аватар
inter
Мнения: 141
Регистриран на: Вто 19 апр 2005 1:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот inter » Нед 17 сеп 2006 22:38


Като стана въпрос за форсиран двигател - Москвич пак са открили топлата вода - Имаше едни май че дванайсетак им викаха , та те са дефорсиран двигател.


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Нед 17 сеп 2006 23:38


Само дето тоя двигател е крадена конструкция на дърт мотор на БМВ.А форсирани и дефорсирани им викаха щото ги произвеждаха от един и същ литраж с два вида мощности.Същите нарицателни ги има и за Жигулите.


Потребителски аватар
Tyan
Ън Мън
Мнения: 7962
Регистриран на: Вто 14 дек 2004 21:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Tyan » Пон 18 сеп 2006 9:05


то понеже АБУ е един здрав.... че и обърнат наобратно......просто АЕК/АФТ е по усложнен в сравнение, по тегъв за ремонти и се развинтва високо.......и се кара във високите.....


Потребителски аватар
IvanMan
джедай
джедай
Мнения: 10432
Регистриран на: Пон 23 май 2005 15:12
Автомобил: Golf 7 TDI Estate BlueMotion
Двигател: CRLB
Местоположение: София

Мнениеот IvanMan » Пон 18 сеп 2006 9:32


Tyan написа:то понеже АБУ е един здрав.... че и обърнат наобратно......просто АЕК/АФТ е по усложнен в сравнение, по тегъв за ремонти и се развинтва високо.......и се кара във високите.....

зависи, ако искаш си го караш и в ниските обороти когато никой не се съзтезава с теб, аз моя го карам градско до 3000 оборота и разходът ми е 9 л. на 100 км и само кагато някой ме ядоса го вкарвам във високите обороти. :lol:


Потребителски аватар
K22
Мнения: 1978
Регистриран на: Пон 19 юни 2006 9:18
Автомобил: НИСАН Х ТРЕЙЛ
Двигател: 2200 Д 2005
Местоположение: Плевен

Мнениеот K22 » Пон 18 сеп 2006 11:05


Rabbit_TDI написа:Пичове нищо форсирано няма в тоя мотор понеже е 5500 об.Големите коне идват от новата конструкция с по-добро к.п.д. и инжекциона които води до по-добро изгаряне на горивото.....А за дълговечност и безпроблемност решението е 1.8 защото освен сичко друго е с непретенциозната моноинжекция.

Едно тривиално сравнение между 1,6-75к.с. и 1,6-101к.с.
Представете си един 60килограмов щангист- вдига 75 килограма!?
След като му подобрили хранененето и усвояването на веществата същия почва да вдига по 101килограма!? :iak-ta-iak
Питанката е кога ще атрофира по-бързо щангиста?
Същото според мен е и при двигателите(който знае че на новия двигател се слагат по яки детайли-бутала, цилиндри ,сегменти, колянов вал-нека каже!!)Моето обяснение че сега конструкторите залагат на по-разнообразни модели с по-кратък живот.


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Пон 18 сеп 2006 11:23


Тука си в грешка.Точно това е резликата-материала на двата мотора е коренно различен.Освен това има разлики в дребните детаили които само конструкторите си знаят.Аналогията ти е логична но неправилна.Конструкторите на автомобили не правят нещата които правят производителите на процесори :wink:


Потребителски аватар
K22
Мнения: 1978
Регистриран на: Пон 19 юни 2006 9:18
Автомобил: НИСАН Х ТРЕЙЛ
Двигател: 2200 Д 2005
Местоположение: Плевен

Мнениеот K22 » Пон 18 сеп 2006 12:22


Ще се радвам ако можеш да ми посочиш литература (по възможност на български или руски) за новите технологии прилагани при изработка на частите.Няма значение че може и да са на други фирми като ЕКОТЕК на Опелите например


Потребителски аватар
landwarrior
Мнения: 1943
Регистриран на: Нед 10 юли 2005 19:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: land of the free,home of the brave

Мнениеот landwarrior » Пон 18 сеп 2006 13:06


мисля че отговора за надежността на двигателите може да се съди и по 1.8 16V и същия мотор с компресор,така че всички съмнения са излишни :wink: да не говорим че има доста турбинирани фау вета който се движат и носят на коне без да се чупят


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Пон 18 сеп 2006 13:42


kaloyan22 написа:Ще се радвам ако можеш да ми посочиш литература (по възможност на български или руски) за новите технологии прилагани при изработка на частите.Няма значение че може и да са на други фирми като ЕКОТЕК на Опелите например

Това нещо го няма в литература щото хората на запад му казват ноу-хау и струууува много пари.Аз го знам от преподавателите ми в ТМТ-то щото са бачкали като конструктори на мотори и се познават с хора които го правят активно.Но то е логично като погледнеш мотора 1.9 дизел които го има от 65 до 140 коня.По тази логика ако е с еднакви материали ПД-тата трябваше да имат основен ремонт на 100 000 км. ,или най-слабия да държи 2 000 000 без основен ремонт :wink:


Потребителски аватар
kav4o
Мнения: 921
Регистриран на: Нед 11 юни 2006 23:27
Автомобил: VW Golf MK2
Двигател: ABF 1988
Местоположение: Разград/Русе,club ProStreet

Мнениеот kav4o » Пон 18 сеп 2006 20:07


А аз мисля,че нисана или е моноинджекцион,щото японците имат много такива 16 в моно(пример: Хонда Кончерто 1,5моно,16в,90к.с.)...или просто е "разтоварен"двигател,или вечен както обичам да казвам:)
Както каза мусура всичко си е до добрата подръжка и начина на каране не е гаранция че ако мотора ти е 1.8моно 75к.с. ще издържи повече от 1,6 101к.с.,така че бичкосвай и не се мисли много,след някоя друга година ще си купиш по-нова кола и тая ще има кой да мисли за нея,все пак това е VW-здрава е докрай!
Мислиш ли че не са издръжливи-Honda CRX 1,5 16V v-tec 150h.p. какво ти говори,тея мамалиги са между 16-20 годишни и все още чешат яко :Mr Green Fun


Потребителски аватар
dmitko
Мнения: 465
Регистриран на: Вто 21 дек 2004 14:51
Автомобил: Tiguan II 4Motion
Двигател: CZEA 2016
Местоположение: София

Мнениеот dmitko » Пон 18 сеп 2006 20:54


В случая kaloyan22 е прав.
Пример двигател ААМ - 1.8/75к.с. и двигател ABS/респ.RP/ - 1.8/90к.с.
Единствената им разлика, като изключим електрониката е в хода на буталото, а от там - степента на сгъстяване. Материала им е един и същ. Поради малката степен на сгъстяване ААМ може да го караш и с А92 бензин. И ако ABS ти изкара 400000 км. до основен ремонт ААМ ще ти изкара 500000км. /естествено това за нас няма никакво значение ако колата е на 200000км защото просто двигателя и в двата случая ще я надживее :wink: /
А иначе съм сигурен, че ABS двигателя при едни и същи обороти обаче до 4500 спрямо AEK /1.6-101к.с./ винаги е с по-висока мощност.
Това от своя страна означава, че ако с 1.6/101к.с. искаш колата да се държи като с 1.8, то двигателя трябва да се държи в по-високи обороти, т.е. по-бързо износване. Но ако си караш колата като нормален човек /до 3000об. и сменяш предавката/ не виждам причина един форсиран двигател /AEK например/ да се износи повече от другите.


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Пон 18 сеп 2006 21:17


Ами причината е че ако си караш като същия този "нормален човек" с 1.8 ще го правиш на още по-малки обороти от 1.6



Върни се в “Основен Volkswagen Форум”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 99 госта