


Кофти ли е като е толкова форсиран двигателя?
- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
Пичове нищо форсирано няма в тоя мотор понеже е 5500 об.Големите коне идват от новата конструкция с по-добро к.п.д. и инжекциона които води до по-добро изгаряне на горивото.Така че мотора е не по-малко издръжлив от конкурентните 1.6.Напротив примерно италианските и японските са много по-кекави защото са на по високи обороти.1.8 е доста по-издръжлив защото е 1.8-по-голям мотор оттук 1.на по-малко обороти изкарваш по-голяма мощност,2.по-голям въртящ момент от тук ти се налага по-рядко да го караш на високи обороти.Естествено по-големия мотор си има недостатъци-по-скъп,повече гори на градско,на светофара се развърта по-бавно.Ако сравняваш с други марки АЕЕ и особено АЕК соа си перфектни.АЕЕ отстъпва на АЕК в поведението на ниски обороти.А за дълговечност и безпроблемност решението е 1.8 защото освен сичко друго е с непретенциозната моноинжекция.
сравнението ти с нисана е доста несполучливо, сравняваш два вида конструкциии. известно е, че въртящият момент е по голям на дългоходови двигатели като тези на VW. нисана, както и повечето японски и италиански мотори са късоходови, развиват максималната си мощност при много високи обороти, но за сметка на това страдат откъм еластичност на ниски и средни обороти, от каквато VW много рядко страда(сравни въртящ момент при обороти).
- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
- IvanMan
- джедай
- Мнения: 10432
- Регистриран на: Пон 23 май 2005 15:12
- Автомобил: Golf 7 TDI Estate BlueMotion
- Двигател: CRLB
- Местоположение: София
Tyan написа:то понеже АБУ е един здрав.... че и обърнат наобратно......просто АЕК/АФТ е по усложнен в сравнение, по тегъв за ремонти и се развинтва високо.......и се кара във високите.....
зависи, ако искаш си го караш и в ниските обороти когато никой не се съзтезава с теб, аз моя го карам градско до 3000 оборота и разходът ми е 9 л. на 100 км и само кагато някой ме ядоса го вкарвам във високите обороти.

- K22
- Мнения: 1978
- Регистриран на: Пон 19 юни 2006 9:18
- Автомобил: НИСАН Х ТРЕЙЛ
- Двигател: 2200 Д 2005
- Местоположение: Плевен
Rabbit_TDI написа:Пичове нищо форсирано няма в тоя мотор понеже е 5500 об.Големите коне идват от новата конструкция с по-добро к.п.д. и инжекциона които води до по-добро изгаряне на горивото.....А за дълговечност и безпроблемност решението е 1.8 защото освен сичко друго е с непретенциозната моноинжекция.
Едно тривиално сравнение между 1,6-75к.с. и 1,6-101к.с.
Представете си един 60килограмов щангист- вдига 75 килограма!?
След като му подобрили хранененето и усвояването на веществата същия почва да вдига по 101килограма!?

Питанката е кога ще атрофира по-бързо щангиста?
Същото според мен е и при двигателите(който знае че на новия двигател се слагат по яки детайли-бутала, цилиндри ,сегменти, колянов вал-нека каже!!)Моето обяснение че сега конструкторите залагат на по-разнообразни модели с по-кратък живот.
- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
- landwarrior
- Мнения: 1943
- Регистриран на: Нед 10 юли 2005 19:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: land of the free,home of the brave
- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
kaloyan22 написа:Ще се радвам ако можеш да ми посочиш литература (по възможност на български или руски) за новите технологии прилагани при изработка на частите.Няма значение че може и да са на други фирми като ЕКОТЕК на Опелите например
Това нещо го няма в литература щото хората на запад му казват ноу-хау и струууува много пари.Аз го знам от преподавателите ми в ТМТ-то щото са бачкали като конструктори на мотори и се познават с хора които го правят активно.Но то е логично като погледнеш мотора 1.9 дизел които го има от 65 до 140 коня.По тази логика ако е с еднакви материали ПД-тата трябваше да имат основен ремонт на 100 000 км. ,или най-слабия да държи 2 000 000 без основен ремонт

- kav4o
- Мнения: 921
- Регистриран на: Нед 11 юни 2006 23:27
- Автомобил: VW Golf MK2
- Двигател: ABF 1988
- Местоположение: Разград/Русе,club ProStreet
А аз мисля,че нисана или е моноинджекцион,щото японците имат много такива 16 в моно(пример: Хонда Кончерто 1,5моно,16в,90к.с.)...или просто е "разтоварен"двигател,или вечен както обичам да казвам:)
Както каза мусура всичко си е до добрата подръжка и начина на каране не е гаранция че ако мотора ти е 1.8моно 75к.с. ще издържи повече от 1,6 101к.с.,така че бичкосвай и не се мисли много,след някоя друга година ще си купиш по-нова кола и тая ще има кой да мисли за нея,все пак това е VW-здрава е докрай!
Мислиш ли че не са издръжливи-Honda CRX 1,5 16V v-tec 150h.p. какво ти говори,тея мамалиги са между 16-20 годишни и все още чешат яко
Както каза мусура всичко си е до добрата подръжка и начина на каране не е гаранция че ако мотора ти е 1.8моно 75к.с. ще издържи повече от 1,6 101к.с.,така че бичкосвай и не се мисли много,след някоя друга година ще си купиш по-нова кола и тая ще има кой да мисли за нея,все пак това е VW-здрава е докрай!
Мислиш ли че не са издръжливи-Honda CRX 1,5 16V v-tec 150h.p. какво ти говори,тея мамалиги са между 16-20 годишни и все още чешат яко

- dmitko
- Мнения: 465
- Регистриран на: Вто 21 дек 2004 14:51
- Автомобил: Tiguan II 4Motion
- Двигател: CZEA 2016
- Местоположение: София
В случая kaloyan22 е прав.
Пример двигател ААМ - 1.8/75к.с. и двигател ABS/респ.RP/ - 1.8/90к.с.
Единствената им разлика, като изключим електрониката е в хода на буталото, а от там - степента на сгъстяване. Материала им е един и същ. Поради малката степен на сгъстяване ААМ може да го караш и с А92 бензин. И ако ABS ти изкара 400000 км. до основен ремонт ААМ ще ти изкара 500000км. /естествено това за нас няма никакво значение ако колата е на 200000км защото просто двигателя и в двата случая ще я надживее
/
А иначе съм сигурен, че ABS двигателя при едни и същи обороти обаче до 4500 спрямо AEK /1.6-101к.с./ винаги е с по-висока мощност.
Това от своя страна означава, че ако с 1.6/101к.с. искаш колата да се държи като с 1.8, то двигателя трябва да се държи в по-високи обороти, т.е. по-бързо износване. Но ако си караш колата като нормален човек /до 3000об. и сменяш предавката/ не виждам причина един форсиран двигател /AEK например/ да се износи повече от другите.
Пример двигател ААМ - 1.8/75к.с. и двигател ABS/респ.RP/ - 1.8/90к.с.
Единствената им разлика, като изключим електрониката е в хода на буталото, а от там - степента на сгъстяване. Материала им е един и същ. Поради малката степен на сгъстяване ААМ може да го караш и с А92 бензин. И ако ABS ти изкара 400000 км. до основен ремонт ААМ ще ти изкара 500000км. /естествено това за нас няма никакво значение ако колата е на 200000км защото просто двигателя и в двата случая ще я надживее

А иначе съм сигурен, че ABS двигателя при едни и същи обороти обаче до 4500 спрямо AEK /1.6-101к.с./ винаги е с по-висока мощност.
Това от своя страна означава, че ако с 1.6/101к.с. искаш колата да се държи като с 1.8, то двигателя трябва да се държи в по-високи обороти, т.е. по-бързо износване. Но ако си караш колата като нормален човек /до 3000об. и сменяш предавката/ не виждам причина един форсиран двигател /AEK например/ да се износи повече от другите.
- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
Върни се в “Основен Volkswagen Форум”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 115 госта