
Aлуминиеви или железни джанти?
- vw_golf_2_Memphis
- Мнения: 3836
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:29
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
...
Последна промяна от vw_golf_2_Memphis на Съб 22 яну 2011 22:01, променено общо 1 път.
- yossarian
- Мнения: 526
- Регистриран на: Вто 29 юни 2004 10:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: ...
VW_FEN написа:Да, батка, ама тука да не сме на състезание?хихих
То това, че е плюс, плюс е, ама интересно аз как карам с железните, и още са ми студени спирачките
![]()
Точно това и на мен ми е мислата. Предпочитам да си купя втори комплект стоманени джанти с добри зимни гуми, отколкото втора употреба слик, но на лети джанти

-
- Мнения: 44
- Регистриран на: Пет 01 юли 2005 13:09
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: там някъде
Wizi написа:Вие сигурни ли сте, че така наречените "алуминиеви" джанти са действително по-леки от едни обикновени железни???...
ти сам си противоречиш


ето прилагам снимка на 18ка, която видях в четвъртък. забележете как се е счупила, типично за лята джанта. а и няма много материал по нея


Дали се троши или огъва зависи точно толкова дали е примерно марката BBS или Бай-Пешо-Алумин-дизайл или с други думи от какви мат'ряли е направена джантата. Повече от глупаво е да слагаш всички джанти под един знаменатал, били те алуминиеви или метални. Същото за общият знаменател се отнася и за твоята случка с джантата ти - няма логика да става еталон. Ето ти още една разлика: алуминиевата джанта може да се спука, докато металната не може. И продължавам да приемам моята теория, че главната причина да има алуминиева джанта на този свят е повече заради това, че е по-лесно и по-здраво да се направи примерно една 18 цолова алуминиева, от колкото една 18 цолова метална джанта. Готов съм да се съглася с някое друго мнение по въпроса, което да опровъргае това мое.
Що се отнася до магнезиевите джанти, то си мисля, че срещу верната сума можеш да ги видиш и върху твоята кола. Вервай ми!
btw тиии, вдигал ли си 18 цолова джанта барабар с гумата на нея да видиш колко кила тежи? И не е нужно, честно казано. За пример мога да ти дам моята стара кола, Пунто 1.1 55 коня, на което като му сложих алуминиеви джанти на СЪЩИТЕ размери гуми до последната мерна единица еднакви, колата отказа почти тотално да върви и вдигна разхода с близо 2 литра. Та, трудно ще ме убедиш кой вариант е лек и кой по-тежък
Мале! Това пък колко няма логика с каква ДЖАНТА е колата....
Що се отнася до магнезиевите джанти, то си мисля, че срещу верната сума можеш да ги видиш и върху твоята кола. Вервай ми!

btw тиии, вдигал ли си 18 цолова джанта барабар с гумата на нея да видиш колко кила тежи? И не е нужно, честно казано. За пример мога да ти дам моята стара кола, Пунто 1.1 55 коня, на което като му сложих алуминиеви джанти на СЪЩИТЕ размери гуми до последната мерна единица еднакви, колата отказа почти тотално да върви и вдигна разхода с близо 2 литра. Та, трудно ще ме убедиш кой вариант е лек и кой по-тежък

BuGmaN написа:Преимуществото на летите джанти за мен е в, това, че имам много по-голяма стабилност при рязко завиване или рязко спиране,....
Мале! Това пък колко няма логика с каква ДЖАНТА е колата....

-
- Мнения: 44
- Регистриран на: Пет 01 юли 2005 13:09
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: там някъде
...нали за това си говорим... стоманена 18ка ще стане на 8ца, много преди алуминиевата
=> алуминиевите са по-здрави, НО от един момент спират да се огъват и се трошат (въпреки, че се огъват по- трудно) стоманените просто се гънат и гънат и това е. и това го казвам за някакви истински джанти не CMS примерно.
интересно ми е как ти е качило разхода с 2 литра, да не си сложил някой BORBET A
, защото естествено има и джанти, който за красота са направени доста масивни... но примерно тази 18ка, не която нарочно съм пуснал снимката е максимално олекотена, което е невъзможно да се направи със стомана. ако се загледаш тенденцията и при велосипедите е да се използват джанти от алуминиеви сплави, които са значително по-леки от стоманените.
http://www.miata.net/faq/wheel_weights.html - ето тука изрових една страница, в която ясно се вижда разликата в теглото в полза на алуминиевите джанти с реални примери...

интересно ми е как ти е качило разхода с 2 литра, да не си сложил някой BORBET A

http://www.miata.net/faq/wheel_weights.html - ето тука изрових една страница, в която ясно се вижда разликата в теглото в полза на алуминиевите джанти с реални примери...
VW_FEN написа:yossarian написа:Mного +/- се изписаха само най-важния още се губи![]()
Летите джанти охлаждат по-ефективно спирачките!
Да, батка, ама тука да не сме на състезание?хихих
То това, че е плюс, плюс е, ама интересно аз как карам с железните, и още са ми студени спирачките
![]()
аз си мисля същото, но дори и за охлаждането е тъпо ако караш с сток 239 или 256 дискове и си тръгнал с джанти да ги охлаждаш...ефекта ще е по голям с големи и вентилирани дискове,,а в някой случей и по ефтин...
малко е като ефекта на ремус-накрайник
- Стиви Джи
- Мнения: 1987
- Регистриран на: Пет 05 авг 2005 15:26
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Smeagol написа:L&R написа:Едва ли са 60лв. нови.
Питай Letajanta дали има.
Аз питах като купувах предните гуми преди 4 месеца и казаха: нови железни джанти внос от Чехия (не съм сигурен) по 60 лв бройката.
L&R мерси за съвета! Ще питам и Letajanta!
Къде е това, защото току що от Радиал ми обявиха 88 лв. на брой.
Върни се в “Основен Volkswagen Форум”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 100 госта