Aлуминиеви или железни джанти?

Главният форум, касаещ всичко свързано с автомобилите Volkswagen
Потребителски аватар
teko
Мнения: 140
Регистриран на: Вто 29 авг 2006 17:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Мнениеот teko » Сря 20 сеп 2006 16:14


Студът променя структурата на метала при летите-стават по-крехки,по добре зимата с метални а лятото се кефи с лети.




Потребителски аватар
yossarian
Мнения: 526
Регистриран на: Вто 29 юни 2004 10:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: ...

Мнениеот yossarian » Сря 20 сеп 2006 16:20


Mного +/- се изписаха само най-важния още се губи :)

Летите джанти охлаждат по-ефективно спирачките!


Потребителски аватар
VW_FEN
Мнения: 1859
Регистриран на: Сря 09 юни 2004 11:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот VW_FEN » Сря 20 сеп 2006 17:50


yossarian написа:Mного +/- се изписаха само най-важния още се губи :)

Летите джанти охлаждат по-ефективно спирачките!


Да, батка, ама тука да не сме на състезание? ;) хихих ;) То това, че е плюс, плюс е, ама интересно аз как карам с железните, и още са ми студени спирачките ;) :roll:


Потребителски аватар
vw_golf_2_Memphis
Мнения: 3836
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот vw_golf_2_Memphis » Сря 20 сеп 2006 18:45


...

Последна промяна от vw_golf_2_Memphis на Съб 22 яну 2011 22:01, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
Jetman
Мнения: 435
Регистриран на: Пон 28 авг 2006 8:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Jetman » Пет 22 сеп 2006 9:43


Благодаря на всички за изказаните мнения!


Потребителски аватар
yossarian
Мнения: 526
Регистриран на: Вто 29 юни 2004 10:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: ...

Мнениеот yossarian » Пет 22 сеп 2006 10:37


VW_FEN написа:Да, батка, ама тука да не сме на състезание? ;) хихих ;) То това, че е плюс, плюс е, ама интересно аз как карам с железните, и още са ми студени спирачките ;) :roll:


Точно това и на мен ми е мислата. Предпочитам да си купя втори комплект стоманени джанти с добри зимни гуми, отколкото втора употреба слик, но на лети джанти :D


Потребителски аватар
buller
Мнения: 2193
Регистриран на: Пет 14 апр 2006 11:33
Автомобил: VW Passat B5_5 Exclusive
Двигател: 1_8T AWT
Местоположение: София

Мнениеот buller » Пет 22 сеп 2006 11:19


Малко извън темата, ама откъде може да си купя свестни железни джанти (4 броя 4х100 14 цола)??? Много места обиколих и навсякъде по 40-50 лв за бройка :shock :shock :shock те нови са ми 60 лв за бройка...


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Мнениеот L&R » Пет 22 сеп 2006 11:22


Smeagol написа:Малко извън темата, ама откъде може да си купя свестни железни джанти (4 броя 4х100 14 цола)??? Много места обиколих и навсякъде по 40-50 лв за бройка :shock :shock :shock те нови са ми 60 лв за бройка...


Едва ли са 60лв. нови.
Питай Letajanta дали има. :idea:


Потребителски аватар
buller
Мнения: 2193
Регистриран на: Пет 14 апр 2006 11:33
Автомобил: VW Passat B5_5 Exclusive
Двигател: 1_8T AWT
Местоположение: София

Мнениеот buller » Пет 22 сеп 2006 11:35


L&R написа:Едва ли са 60лв. нови.
Питай Letajanta дали има. :idea:

Аз питах като купувах предните гуми преди 4 месеца и казаха: нови железни джанти внос от Чехия (не съм сигурен) по 60 лв бройката.
L&R мерси за съвета! Ще питам и Letajanta!


Потребителски аватар
BuGmaN
Мнения: 3037
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот BuGmaN » Пет 22 сеп 2006 22:31


Преимуществото на летите джанти за мен е в, това, че имам много по-голяма стабилност при рязко завиване или рязко спиране, което на мен ми е спасявало кожата десетки пъти, и се прежалвам заради по- твърдото возене, по-големият разход на гориво, по честите ремонти по окачване и т.н. 8) :wink:


[steeN]
Мнения: 44
Регистриран на: Пет 01 юли 2005 13:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: там някъде

Мнениеот [steeN] » Съб 23 сеп 2006 11:30


Wizi написа:Вие сигурни ли сте, че така наречените "алуминиеви" джанти са действително по-леки от едни обикновени железни???...


ти сам си противоречиш :) летите джанти (истинските) са по-здрави от железните. проблема е, че са трошливи. като влезеш в зверската дупка и се чупят, а не се огъват. и една 18ка лята джанта съм сигурен, че е по-лека и по-здрава от 18ка желязна :) в зависимост от дизайна разликата е към 10-20% в полза на алуминиевите. а магнезиивите въобще не могат да се видят по улиците, а само в WRC, Formula 1 и т.н. другия недостатък на летите джанти освен, че са трошливи е, че са много скъпи.

ето прилагам снимка на 18ка, която видях в четвъртък. забележете как се е счупила, типично за лята джанта. а и няма много материал по нея :)
Изображение


Потребителски аватар
Wizi
Мнения: 329
Регистриран на: Нед 06 мар 2005 16:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Wizi » Съб 23 сеп 2006 23:53


Дали се троши или огъва зависи точно толкова дали е примерно марката BBS или Бай-Пешо-Алумин-дизайл или с други думи от какви мат'ряли е направена джантата. Повече от глупаво е да слагаш всички джанти под един знаменатал, били те алуминиеви или метални. Същото за общият знаменател се отнася и за твоята случка с джантата ти - няма логика да става еталон. Ето ти още една разлика: алуминиевата джанта може да се спука, докато металната не може. И продължавам да приемам моята теория, че главната причина да има алуминиева джанта на този свят е повече заради това, че е по-лесно и по-здраво да се направи примерно една 18 цолова алуминиева, от колкото една 18 цолова метална джанта. Готов съм да се съглася с някое друго мнение по въпроса, което да опровъргае това мое.

Що се отнася до магнезиевите джанти, то си мисля, че срещу верната сума можеш да ги видиш и върху твоята кола. Вервай ми! ;)

btw тиии, вдигал ли си 18 цолова джанта барабар с гумата на нея да видиш колко кила тежи? И не е нужно, честно казано. За пример мога да ти дам моята стара кола, Пунто 1.1 55 коня, на което като му сложих алуминиеви джанти на СЪЩИТЕ размери гуми до последната мерна единица еднакви, колата отказа почти тотално да върви и вдигна разхода с близо 2 литра. Та, трудно ще ме убедиш кой вариант е лек и кой по-тежък ;)

BuGmaN написа:Преимуществото на летите джанти за мен е в, това, че имам много по-голяма стабилност при рязко завиване или рязко спиране,....


Мале! Това пък колко няма логика с каква ДЖАНТА е колата.... :?


[steeN]
Мнения: 44
Регистриран на: Пет 01 юли 2005 13:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: там някъде

Мнениеот [steeN] » Нед 24 сеп 2006 3:37


...нали за това си говорим... стоманена 18ка ще стане на 8ца, много преди алуминиевата ;) => алуминиевите са по-здрави, НО от един момент спират да се огъват и се трошат (въпреки, че се огъват по- трудно) стоманените просто се гънат и гънат и това е. и това го казвам за някакви истински джанти не CMS примерно.

интересно ми е как ти е качило разхода с 2 литра, да не си сложил някой BORBET A :shock, защото естествено има и джанти, който за красота са направени доста масивни... но примерно тази 18ка, не която нарочно съм пуснал снимката е максимално олекотена, което е невъзможно да се направи със стомана. ако се загледаш тенденцията и при велосипедите е да се използват джанти от алуминиеви сплави, които са значително по-леки от стоманените.

http://www.miata.net/faq/wheel_weights.html - ето тука изрових една страница, в която ясно се вижда разликата в теглото в полза на алуминиевите джанти с реални примери...


Потребителски аватар
rudolf
Мнения: 385
Регистриран на: Сря 22 фев 2006 5:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот rudolf » Пон 25 сеп 2006 15:16


VW_FEN написа:
yossarian написа:Mного +/- се изписаха само най-важния още се губи :)

Летите джанти охлаждат по-ефективно спирачките!


Да, батка, ама тука да не сме на състезание? ;) хихих ;) То това, че е плюс, плюс е, ама интересно аз как карам с железните, и още са ми студени спирачките ;) :roll:



аз си мисля същото, но дори и за охлаждането е тъпо ако караш с сток 239 или 256 дискове и си тръгнал с джанти да ги охлаждаш...ефекта ще е по голям с големи и вентилирани дискове,,а в някой случей и по ефтин...
малко е като ефекта на ремус-накрайник


Потребителски аватар
Стиви Джи
Мнения: 1987
Регистриран на: Пет 05 авг 2005 15:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Стиви Джи » Пон 25 сеп 2006 15:19


Smeagol написа:
L&R написа:Едва ли са 60лв. нови.
Питай Letajanta дали има. :idea:

Аз питах като купувах предните гуми преди 4 месеца и казаха: нови железни джанти внос от Чехия (не съм сигурен) по 60 лв бройката.
L&R мерси за съвета! Ще питам и Letajanta!


Къде е това, защото току що от Радиал ми обявиха 88 лв. на брой.



Върни се в “Основен Volkswagen Форум”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 86 госта