W12

Главният форум, касаещ всичко свързано с автомобилите Volkswagen
Потребителски аватар
N1P0
Мнения: 1228
Регистриран на: Нед 09 сеп 2007 0:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: | София | | 6N2 - 1.6 16V - GTi |
Контакти:

Мнениеот N1P0 » Сря 09 юли 2008 19:07


Идеално е :idea: :!:
няма друга супер кола с дори близък дизайн




Потребителски аватар
DragoGT
1/8 перничанин
1/8 перничанин
Мнения: 10772
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 18:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот DragoGT » Сря 09 юли 2008 19:27


айде да не се отмяме от темата death


Потребителски аватар
quattro^^
Мнения: 1662
Регистриран на: Пет 05 окт 2007 20:52
Автомобил: audi a6 c5
Двигател: AJL
Местоположение: Пловдив

Мнениеот quattro^^ » Сря 09 юли 2008 19:44


N1P0 написа:Идеално е :idea: :!:
няма друга супер кола с дори близък дизайн

audi R8 за мен е в пъти по-добро ама както каза колегата по-горе това е въпрос на гледна точка.За мен тая кола е твърде комерсиализирана може би за това...


Потребителски аватар
kam_tod
Мнения: 1102
Регистриран на: Пон 05 мар 2007 23:59
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот kam_tod » Сря 09 юли 2008 21:07


Само дето не разбрах какви са му предимствата пред нормалния v12, а за недостатъците е ясно - хората и за биелите си казаха, че трябва да са доста по-тънки и не отговарят на рейсинг изискванията.... че главата също се явява рестриктивна, проблеми с охлаждането заради разположението на цилиндрите в блока, изпускателни колектори и т.н.


Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот vaskoto1 » Сря 09 юли 2008 21:13


kam_tod написа:Само дето не разбрах какви са му предимствата пред нормалния v12,

почти 2 пъти по къс как ти е за предимство? 8)
баланса на по къс колянов вал е много по лесен от на 5 метров. това също. силите, които пораждат вибрации във вала са много по разнопосочно насочени, така че имаш много по кротък вал.
по лек също...
замисли се-много са. :wink:


Потребителски аватар
kam_tod
Мнения: 1102
Регистриран на: Пон 05 мар 2007 23:59
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот kam_tod » Сря 09 юли 2008 21:17


kam_tod написа:...биелите си казаха, че трябва да са доста по-тънки и не отговарят на рейсинг изискванията.... че главата също се явява рестриктивна, проблеми с охлаждането заради разположението на цилиндрите в блока, изпускателни колектори и т.н.

А за вала не съм много сигурен, че се балансира по-лесно... бая яки ексцентрици ще му трябват, както се вижда от снимките.


Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот vaskoto1 » Сря 09 юли 2008 21:24


камене, доскоро във формулата имаше такова инжинерно правило-ако един компонент издържи в мотора повече от 1 състезание, значи има още какво да се желае от него като тегло и преизчисляване...
рейсинг изискванията са много разтегливо понятие. нормален В12 в рейсинг автомобил е все едно да си вържеш умрял кон за бронята, освен ако не е средноразположен, където навлизаме в едни други бири...
за нормален конструктор има значение общия размер съотнесен към вътрешното пространство, където W12 ще е много по желан...
аз говоря за предимства на улицата не на пистата. :wink:


Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот vaskoto1 » Сря 09 юли 2008 21:26


kam_tod написа: А за вала не съм много сигурен, че се балансира по-лесно... бая яки ексцентрици ще му трябват, както се вижда от снимките.


бъди...
колкото е по дълъг вала, толкова повече вибрира в краищата.
затова на нормалните В12 вала е на повече основни лагери отколкото има биелни-за намаляване на дължината.


Потребителски аватар
kam_tod
Мнения: 1102
Регистриран на: Пон 05 мар 2007 23:59
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот kam_tod » Сря 09 юли 2008 21:41


Да, ама разпределението на силата върху единица кв.см. върху вала е почти двойно при W12, в ставнение с нормалния V12, така че вибрациите в краищата и на двата вала би трябвало да са еднакви, затова и при W12 има такива зверски противотежести.
После, ако си говорим за печелене на място под капака (за повече мощност в единица обем) и за нормално (улично, ежедневно) приложение на МПС-то, съм съгласен с теб и с инженерните решения на VW.
Но не съм съгласен, че точно тази технология ще пробие в спортните приложения или поне не в този й вид. Бая кусури има за оправяне.


Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот vaskoto1 » Сря 09 юли 2008 21:42


ооо, не. за рейсинг вероятно няма да стане.
но за вала, помисли само за посоките на натоварванията. затова мисля че ще има по малко вибрации в краищата. :wink:


Потребителски аватар
kam_tod
Мнения: 1102
Регистриран на: Пон 05 мар 2007 23:59
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот kam_tod » Сря 09 юли 2008 21:46


vaskoto1 написа:...но за вала, помисли само за посоките на натоварванията. затова мисля че ще има по малко вибрации в краищата. :wink:

Какъв е реда на запалване на цилиндрите?
Но какъвто и да е, по-важното е ъгъла на биелите...


Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот vaskoto1 » Сря 09 юли 2008 21:50


1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9

между всеки 2 реда са 15 градуса-ВР6.
а между 2та ВР6 са към 60...балига...

Изображение


Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот vaskoto1 » Сря 09 юли 2008 22:03


http://en.wikipedia.org/wiki/W_engine

бил е рейсинг мотор! mhihi
чети кво стаа... 8)


Потребителски аватар
kam_tod
Мнения: 1102
Регистриран на: Пон 05 мар 2007 23:59
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот kam_tod » Сря 09 юли 2008 22:10


От тия градуси на биелите и от тоя 'сгъстен' коялнов вал мога само да предположа, че противотежестите (при 'сгъстения' колянов вал) трябва да са бая високи (защото не може да са широки поради липса на пространство), оттук биелите са не само тънки, ами и високи, в сравнение с нормалния V12 разбира се, защото това са относителни понятия и зависят от коляновия вал, от което (!!!) следва че температурните качества на маслото трябва да са по-специални (мазането също), да не говорим за охлаждането на блока и главата....
Пак казвам, съгласен съм, че мотора може да е добър (и проектиран) за определени цели, но според мен ще е много по-скъп и по-капризен за поддръжка (а и не толкова издържлив) от един нормален V12, дето ще извади същите коне, но ще заеме повече място под капака.


Потребителски аватар
kam_tod
Мнения: 1102
Регистриран на: Пон 05 мар 2007 23:59
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот kam_tod » Сря 09 юли 2008 22:12


vaskoto1 написа:http://en.wikipedia.org/wiki/W_engine

бил е рейсинг мотор! mhihi
чети кво стаа... 8)

Бил е... с надув! И за един час, най-вероятно.



Върни се в “Основен Volkswagen Форум”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 31 госта