няма друга супер кола с дори близък дизайн
W12
Само дето не разбрах какви са му предимствата пред нормалния v12, а за недостатъците е ясно - хората и за биелите си казаха, че трябва да са доста по-тънки и не отговарят на рейсинг изискванията.... че главата също се явява рестриктивна, проблеми с охлаждането заради разположението на цилиндрите в блока, изпускателни колектори и т.н.
- vaskoto1
- майстор Падна ли ми!
- Мнения: 11995
- Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
kam_tod написа:Само дето не разбрах какви са му предимствата пред нормалния v12,
почти 2 пъти по къс как ти е за предимство?
баланса на по къс колянов вал е много по лесен от на 5 метров. това също. силите, които пораждат вибрации във вала са много по разнопосочно насочени, така че имаш много по кротък вал.
по лек също...
замисли се-много са.
kam_tod написа:...биелите си казаха, че трябва да са доста по-тънки и не отговарят на рейсинг изискванията.... че главата също се явява рестриктивна, проблеми с охлаждането заради разположението на цилиндрите в блока, изпускателни колектори и т.н.
А за вала не съм много сигурен, че се балансира по-лесно... бая яки ексцентрици ще му трябват, както се вижда от снимките.
- vaskoto1
- майстор Падна ли ми!
- Мнения: 11995
- Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
камене, доскоро във формулата имаше такова инжинерно правило-ако един компонент издържи в мотора повече от 1 състезание, значи има още какво да се желае от него като тегло и преизчисляване...
рейсинг изискванията са много разтегливо понятие. нормален В12 в рейсинг автомобил е все едно да си вържеш умрял кон за бронята, освен ако не е средноразположен, където навлизаме в едни други бири...
за нормален конструктор има значение общия размер съотнесен към вътрешното пространство, където W12 ще е много по желан...
аз говоря за предимства на улицата не на пистата.
рейсинг изискванията са много разтегливо понятие. нормален В12 в рейсинг автомобил е все едно да си вържеш умрял кон за бронята, освен ако не е средноразположен, където навлизаме в едни други бири...
за нормален конструктор има значение общия размер съотнесен към вътрешното пространство, където W12 ще е много по желан...
аз говоря за предимства на улицата не на пистата.
- vaskoto1
- майстор Падна ли ми!
- Мнения: 11995
- Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
kam_tod написа: А за вала не съм много сигурен, че се балансира по-лесно... бая яки ексцентрици ще му трябват, както се вижда от снимките.
бъди...
колкото е по дълъг вала, толкова повече вибрира в краищата.
затова на нормалните В12 вала е на повече основни лагери отколкото има биелни-за намаляване на дължината.
Да, ама разпределението на силата върху единица кв.см. върху вала е почти двойно при W12, в ставнение с нормалния V12, така че вибрациите в краищата и на двата вала би трябвало да са еднакви, затова и при W12 има такива зверски противотежести.
После, ако си говорим за печелене на място под капака (за повече мощност в единица обем) и за нормално (улично, ежедневно) приложение на МПС-то, съм съгласен с теб и с инженерните решения на VW.
Но не съм съгласен, че точно тази технология ще пробие в спортните приложения или поне не в този й вид. Бая кусури има за оправяне.
После, ако си говорим за печелене на място под капака (за повече мощност в единица обем) и за нормално (улично, ежедневно) приложение на МПС-то, съм съгласен с теб и с инженерните решения на VW.
Но не съм съгласен, че точно тази технология ще пробие в спортните приложения или поне не в този й вид. Бая кусури има за оправяне.
От тия градуси на биелите и от тоя 'сгъстен' коялнов вал мога само да предположа, че противотежестите (при 'сгъстения' колянов вал) трябва да са бая високи (защото не може да са широки поради липса на пространство), оттук биелите са не само тънки, ами и високи, в сравнение с нормалния V12 разбира се, защото това са относителни понятия и зависят от коляновия вал, от което (!!!) следва че температурните качества на маслото трябва да са по-специални (мазането също), да не говорим за охлаждането на блока и главата....
Пак казвам, съгласен съм, че мотора може да е добър (и проектиран) за определени цели, но според мен ще е много по-скъп и по-капризен за поддръжка (а и не толкова издържлив) от един нормален V12, дето ще извади същите коне, но ще заеме повече място под капака.
Пак казвам, съгласен съм, че мотора може да е добър (и проектиран) за определени цели, но според мен ще е много по-скъп и по-капризен за поддръжка (а и не толкова издържлив) от един нормален V12, дето ще извади същите коне, но ще заеме повече място под капака.
Върни се в “Основен Volkswagen Форум”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 49 госта



