Ванкелов двигател

Главният форум, касаещ всичко свързано с автомобилите Volkswagen
Потребителски аватар
dobrin
Чингис хан
Мнения: 30039
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот dobrin » Нед 16 апр 2006 7:44


Темата е интресна, ама мястото и е в :офф. Не става въпрос за VW.




Потребителски аватар
Spunky
Мнения: 478
Регистриран на: Вто 17 яну 2006 22:21
Автомобил: CC
Двигател:
Местоположение: NY

Мнениеот Spunky » Нед 16 апр 2006 7:52


pvas написа:А слуха, че двигателите са консуматив, ми се струва неверен - вероятно всички се кефят на динамиката и скоростта - аз в по-добре направена спортна кола не съм се качвал. Няма начин да караш кротко.


Е ти сам каза, че си и сменил ротор. В щатите сменят мотори направо. Иначе всички спортни коли са така...неможеш да ги караш бавно. Хаби се колата така :lol:


Потребителски аватар
Bojo
Мнения: 324
Регистриран на: Чет 08 юли 2004 9:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Хасково '89 Golf 2 GT 1.8 RP

Мнениеот Bojo » Пон 17 апр 2006 23:42


Хубавото на ванкеловия мотор е че горивния процес е на практика непрекъснат. Не както на 4-таквовите през 720 градуса <на цилиндър> да има работен ход или респективно 360 на 2-тактовите... Това е една от причините да се постигат големи мощности при малки обеми...

Имаше и още там някви роторни двигатели.. едни цлининдърчете се движат едно срещу друго и буталните им болтове завършват с "лагери" и всъщност се върти блока... много яко... И още един такув наистина много мощен мотор - "буталата" са му като Х и 2-те се "настигат" и после изостават. т.е. ъгъла между рамената е променлив. И там е горенето... ама тва се постига с един механизъм като тресчотка и той е супер яко натоварен и много се троши.. от 500 кубика мисля че вадеха към 200 коня..


provigo
Мнения: 96
Регистриран на: Пон 23 яну 2006 4:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Канада

Мнениеот provigo » Пон 24 апр 2006 4:15


Даа, ето и едно нагледно клипче на Лада с ванкелов двигател. А другата кола е Субару WRX дето също не е никак лоша.

http://video.google.com/videoplay?docid ... 618&q=lada


Потребителски аватар
VW_FEN
Мнения: 1859
Регистриран на: Сря 09 юни 2004 11:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот VW_FEN » Пон 24 апр 2006 18:28


Малееее!!!! Искам и аз такава лада ;) хахахах :)
Ама що ми се струва, че тоя със субаруто не знае как да тръгне?
Аз ако съм, зоста ще я озоря ладичката ;)


Потребителски аватар
orgasmatron
Мнения: 1333
Регистриран на: Нед 29 яну 2006 19:47
Автомобил: Passat B4 Syncro
Двигател: AGG
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот orgasmatron » Пон 24 апр 2006 19:00


Има и прототип на мерцедес с ванкелов двигател, ако не ме лъже паметта е С111 (1969 или 1970), има и идея за създаване на модел с два ротора но идеята е отхвърлена защото този двигател не е разработен от инженери на мерцедес

п.с.
тук http://dvg.hit.bg/future.html намерих и малко тт данни за ванкеловия двигател :

През 1954 година Феликс Ванкел открива, че при въртенето на един триъгален ротор или т.н. триъгълно бутало, в един наподобяващ по своята вътрешна форма осем-образен (епитрохоидна форма) протича един четиритактов работен процес. Това е причина още през същата година да се проектира един ротационно-бутален двигател, който след решаването на някои проблеми на 1 февруари 1957 при стендово изпитание доказва своето право на живот. При първото изпълнение картерът, имайки осем образно вътрешно пространство, се върти ексцентрично около своята ос бутало, чрез което отделните камери между ръбовете на ротора и формата на вътрешното пространство изменят непрекъснато своят обем. Тъй като технологически един неподвижен картер е по изгоден, чрез конструктивно изменение от въртящия се бутален двигател се създава съвременния вариант. Принципът остава неизменен, но сега въртящото се бутало се върти в неподвижния картер и освен около собствената си ос то се върти ексцентрично около геометричната ос на епитрохоидния картер. Това допълнително ексцентрично кръгово движение към ротационното дава на двигателя ново име ротационно-бутален двигател. Двата обаче, стария ротрационен двигател с въртящт се картер и новия ротационно-бутален двигател, се вклчват в по-широкото понятие роторни двигатели. Ротационно буталния двигател представлява истински четиритактов двигател с четирите такта: всмукване,сгъстяване,изгаряне и изпускане. Само че при него за разлика от ходово-буталния двигател едновременно протичат три от тези тактове.
Както се вижда на снимката възвратно-постъпателните маси на коляно-мотовилковия механизъм са изчезнали, както и технически сложните части на газоразпределението: разпределителен вал,клапани, повдигачи, повдигателни прътове, кобилици, клапанни пружини и задвижващия механизъм за разпределителния вал. Един ротационно-бутален двигател в следствие на това е значително по-лек и по-малък, отколкото ходово-буталния двигател със същата мощност. Възвратно-постъпателно движещете се маси отпадат и с това се решава от самосебе си проблема за уревновесяване на масата. По отношение на качеството на горивото и октановото число грижите са също по-малки, тъй като двигателят не притежава никакви "топлинни гнезда", каквито са горещите изпускателни клапани при ходово-буталния двигател, които биха могли да предизвиката чукане в двигателя чрез предварителното възпламеняване на горивото. На фигурата се показани отделните фази на ротационния процес.
I такт: Първата камера на двигателя се увеличава и всмуква гориво-въздушна смес.
II такт: Същата камера чрез въртенето на буталото сега изтласква засмуканата смес към горивното пространство. Поради ексцентричното движание на буталото камера се намалява по обем и с това сгъстява сместа.
III такт: Искрата от свеща възпламенява сгъстената смес. Силата на изгаряшите газове тласка буталото по-нататък в неговото кръгово движение, което отговаря на работния такт.
IV такт: Накрая буталото със своя ръб отваря изпускателното прозорче (изрез) на изпускателния канал и изтласква изгорелите газове през изпускателната система навън.
Както при ходово-буталния двигател максималния ходов обем (работен обем) представлява една важна сравнителна величина. Такава при ротационно-буталния дигател е най-големия обем на горивната камера. Еднокамерни ротационно-бутални двигатели са достигали около 500 куб. см. обем на горивната камера, също са конструирани и така наречените многокамерни двигатели, известни още като многодискови дигатели.
Интерсно:
Ако един еднокамерен респ. еднодисков двигател притежава динамичните качества почти на един шестцилиндров двигател то дисковия двигател отговаря на един осем цилиндров двигател, а два пъти по 500 куб. см камерен обем води до мощност 120 конски сили - едно респектиращо постижение

Последна промяна от orgasmatron на Пон 24 апр 2006 19:02, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Мнениеот L&R » Пон 24 апр 2006 19:01


Аз пък гледах из нета на този принцип водороден двигател. На новите източници на енергия трябва да се набляга с петрол всеки може :twisted: :lol:


Потребителски аватар
orgasmatron
Мнения: 1333
Регистриран на: Нед 29 яну 2006 19:47
Автомобил: Passat B4 Syncro
Двигател: AGG
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот orgasmatron » Пон 24 апр 2006 19:05


Изображение

ето го мерцедеса :)

оказа се че са разработени 4 модификации на С111

тук е цялата статия http://www.pistonheads.com/doc.asp?c=103&i=6730


Потребителски аватар
Stoi
Вечен БАН
Мнения: 2115
Регистриран на: Пон 03 окт 2005 21:02
Автомобил: Golf2EJettaMk2coupeZZR600
Двигател:
Местоположение: Кричим
Контакти:

m

Мнениеот Stoi » Пет 28 апр 2006 8:43


да се похваля :D карал съм Мазда с такова чудо :twisted:


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Мнениеот L&R » Нед 11 юни 2006 20:35


Засякох малко мазда снимки :lol:

Изображение

Изображение


Изображение



Изображение :lol:



Върни се в “Основен Volkswagen Форум”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 69 госта