Association of Drivers Against Daytime Running Lights ?!?

Главният форум, касаещ всичко свързано с автомобилите Volkswagen
Потребителски аватар
kossel
Мнения: 1759
Регистриран на: Нед 10 апр 2005 3:39
Автомобил: Fiat Doblo Natural Power
Двигател: 103 коня 1600 16V
Местоположение: София

Мнениеот kossel » Сря 31 окт 2007 16:36


psstv18rp написа:Камаза ако те плесне, със сигурност фаровете ти не са имали нищо общо - ти качвал ли си се някога в кабина на камион? :-)


Проблемът е че никой никого не уважава на пътя, не само на пътя дори. Всеки се мисли за бог и че разбира от всичко. А това дали си с фарове или не е само допълнителен повод за дрязги. Май само ако си с КАМАЗ ще те уважават ;-)




Потребителски аватар
zaro
Мнения: 2035
Регистриран на: Сря 19 яну 2005 10:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zaro » Сря 31 окт 2007 16:40


kossel написа:
psstv18rp написа:Камаза ако те плесне, със сигурност фаровете ти не са имали нищо общо - ти качвал ли си се някога в кабина на камион? :-)


Проблемът е че никой никого не уважава на пътя, не само на пътя дори. Всеки се мисли за бог и че разбира от всичко. А това дали си с фарове или не е само допълнителен повод за дрязги. Май само ако си с КАМАЗ ще те уважават ;-)


Абе да ти кажа имаме си няколко камаза във фирмата от новите, едни големи такива, че са и ярко жълти - никой не ги уважава, постоянно някой идиот им се вре и се задира в тях.
Имаме и манове - те пък са ярко червени - и по тях все се врат дебилите. Ама шофьора трябвало да гледа - ама пълни глупости. Хората като нямат възпитание. Щом чак и противници на фаровете се явиха, то значи закъсвацията е голяма. Все е важно българина да е опозиция


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Мнениеот L&R » Сря 31 окт 2007 16:42


Сaмо да кажа че тази организация одавна си лае, но никой не и обръща особенно внимание, всички уважаващи себе си производители на автомобили оборудват моделите си с Daytime Running Lights фабрично в наши дни.:arrow:


Потребителски аватар
musura
Сър
Мнения: 7129
Регистриран на: Пон 28 мар 2005 21:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Голям Поровец

Мнениеот musura » Сря 31 окт 2007 21:57


Днеска пак четох във нет-а, че 50% от ПТП-тата ставата заради превишена скорост, всъщност ето цитата:
фокус-нюз написа:50 % от пътнотранспортните произшествия, в които има загинали, са причинени от високата скорост, предаде репортер на Агенция “Фокус”. Заради неправилно изпреварване са станали 13 % от инцидентите със загинали, 10 % се дължат на неправоспособност на шофьорите, 5 % - поради употреба на алкохол от водачите на превозните средства. Данните обяви полк. Алекси Стратиев, началник на Пътна полиция, по време на представянето на началото на акция “Светлина”, която започва от утре, 1 ноември.

Целия материал тук


Само аз ли не виждам никъде сред изброените фактори за ПТП неща като лоша пътна обстановка, корумпирани "органи", неизправни МПС-та минали преглед само по документи... Ако вярваме на другата статистика на МВР - че на магистрали загиват едва 5% от всички жертви на произшествия, илиза противоречието, че на мястото където се шофира най-бързо, умират най-малко хора и съответно 50% от жертвите са на третокласни пътища...

Как вобще някой очаква "дневните светлини" да подобрят положението, като всъщност главните фактори (лоша пътна обстановка, корумпирани "органи", неизправни МПС-та) остават непроменени. Тези хора (управляващи и МВР кадри) не разбраха, че каквито и закони да приемат, не променят ли основата, броят на жертвите ще продължава да нараства право пропорционално на броя автомобили в БГ!

Всъщност, според всички статистики, реално жертвите намаляват на фона на увеличаващите се автомобили и водачи. В смисъл, че през 1990-та година е имало 1200 жертви и общо 1 милион автомобила. През 2006-та има 1000 жертви и над 2 милиона автомобила.


Потребителски аватар
Cherepaha
Мнения: 951
Регистриран на: Вто 17 яну 2006 10:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Cherepaha » Сря 31 окт 2007 23:27


musura написа:Само аз ли не виждам никъде сред изброените фактори за ПТП неща като лоша пътна обстановка


Кво значи "лоша" пътна обстановка?


Потребителски аватар
musura
Сър
Мнения: 7129
Регистриран на: Пон 28 мар 2005 21:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Голям Поровец

Мнениеот musura » Сря 31 окт 2007 23:35


Cherepaha написа:Кво значи "лоша" пътна обстановка?


Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Нали все някога си ходил някъде по към центъра на Европа. Не може да не ти е направило впечатление състоянието на пътищата там :idea:

А и фактите говорят сами - 5% от жертвите са на магистрали, 50% на третокласни и четвъртокласни пътища :idea:

А ето пример, как пазителите на реда (които трябва да са ни пример за подражание) се движат със 120 км/ч в града :idea:


Потребителски аватар
Cherepaha
Мнения: 951
Регистриран на: Вто 17 яну 2006 10:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Cherepaha » Сря 31 окт 2007 23:50


musura написа: 50% на третокласни и четвъртокласни пътища :idea:


Не те разбирам. Незначителен процент от трафика е по третокласни и четвъртокласни пътища ... По твойта статистика излиза, че проблем няма. А проблем има ....


Потребителски аватар
tL_
Мнения: 28
Регистриран на: Нед 23 сеп 2007 11:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот tL_ » Сря 31 окт 2007 23:58


аз лично съм по-склонен да се съглася със този сайт. поради следните причини:

1. фаровете по принцип ме заслепяват лошо. не знам дали на очите ми им има нещо, или просто има прекалено много идиоти в БГ, ама всеки 2ри ми вади зъркелите. достатъчно ми е гадно през нощта, сега и през деня ли.....интересното е, че докато карах в Германия, такъв проблем нямах.....

2. това, че не виждаш пешеходци, е вярно.....

3. мразя да ме флашва някакъв идиот зад мен, да му правя път на Цариградско, при положение, че карам със 100 км/ч. като се е забързал, да литне, дебиш....в БГ пуснатите фарове = яката работа. от което => занижено внимание и прекалена самоувереност.

4. проблемът е в задкормилното устройство, не във фаровете. или пуснатите фарове ще спрат онея дето карат с 260 км/ч по публични пътища? или онези, дето пият и карат?

5. статистиката е наука-лъжа. измислена е, за да се манипулират нещата на който както му отърва, както казаха по-нагоре. особено когато с нея се 'оправдават' наредби и закони....

6. не ми пука за крушките, те са консуматив. пука ми обаче за окачването ми, което разбивам постоянно, заради точно тези идиоти, които се опитват да прекарат тази наредба. в Европата го нямат този проблем и затова се чудят за какво да се захванат, ама кажете ми, НАИСТИНА ли мислите, че пуснатите фарове са ЧАК толкова релевантни, на фона на всичко останало?

Just my 2 stotinki :)


Потребителски аватар
musura
Сър
Мнения: 7129
Регистриран на: Пон 28 мар 2005 21:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Голям Поровец

Мнениеот musura » Чет 01 ное 2007 0:10


Cherepaha написа:
musura написа: 50% на третокласни и четвъртокласни пътища :idea:


Не те разбирам. Незначителен процент от трафика е по третокласни и четвъртокласни пътища ... По твойта статистика излиза, че проблем няма. А проблем има ....


Еми статистиката е на МВР, колега, не е моя. Ето ти линк, да ги прегледаш, ако проявиш интерес по темата:http://dokkpbdp.mvr.bg/Statistics/default.htm

Изображение

Даже през 2006-та година жертвите от ПТП-та на магистрали са 3.4% от всички, първокласни пътища (най-натоварените) - 38.7% и на второкласни+третокласни - 57.9% от жертвите. Невероятно, но факт :idea:

Моето мнение е, че не вината само във водачите, защото на КАТ им е много лесно да кажат - "Виновни са водачите, защото карат бързо!", но фактите показват, че там където се кара най-бързо (магистрали) има най-малко жертви, защото пътните условя са много по-добри в сравнение с останалата пътна мрежа. То затова участъка на смъртта е от Стара Загора до Бургас, а не от София до Пловдив!

Защото ако бяха построили тъпите магистрали преди 10 години примерно, щяха да спасят поне 5 000 човешки живота... обаче тъпите копелета немогат 10 години да се разберат как да разделят комисионните :evil:

Ето това също е много интересно:

Изображение

Зебележете, че от нормална превишена скорост са загинали само 6 :shock човека през 2006-та година. Обаче цели 45% са от "несъобразена скорост", разбирай "лоши пътни условия и неизправни автомобили".


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Чет 01 ное 2007 1:36


Нормално е на магистрала да няма инциденти - все пак там няма изпреварване в насрещното ,а и завойте са малко.Тая статистика дето си изкарал е доста интересна ,но групите несъобразена скорост и други несъобразявания напрао ме разбиха - тия дето пишат ЗЗДП напрао са за обиване ,като знам че това го имат като информация.Има обаче едни 10%/единствената друга голяма графа/дето са си чисто "шофйорска простотия" ,а именно -навлизане в насрещното платно - точно от тях се пазя с ДРЛ :!:
P.S.Отново просто не проумявам от кашкавал ли са ви очите та през деня ви заслепяват :shock - иначе през ноща и аз умирам като някой пусне ксенони+халогени зад мен и почвам да си виждам сянката на колата ,ама не давам протест "що вечер караме на фарове" :idea:


Потребителски аватар
fast_t
Мнения: 364
Регистриран на: Нед 10 юни 2007 21:47
Автомобил: VW Corrado G60 1992
Двигател: PG
Местоположение: EU

Мнениеот fast_t » Чет 01 ное 2007 2:38


Фаровете са за каране в тъмно. Според мен през деня са излишни, освен в дни с лоша видимост. Който иска да си кара 24 часа с включени светлини, нека го прави(даже и в гаража може да не ги гаси). Пък това, че в България е въведено нещо по "европейски" модел... mhihi е смешно. Извинявам се предварително за следващите думи. Такива управници "гъзолизци" въвеждат всичко, каквото им щракне ЕС, без да се замислят.


Потребителски аватар
Tyan
Ън Мън
Мнения: 7962
Регистриран на: Вто 14 дек 2004 21:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Tyan » Чет 01 ное 2007 6:36


Мусура както винаги прав ..... хаха според тия излиза че където има лоши условия всички карат с превишена скорост ..докато навсякъде другаде всички си спазват ограничението и стават катастрофи изключително рядко ........а тия не виждам защо лаят :) ...... ми да направя асоциация срещу бавно движещите се превозни средтва:).... ахахахаха


Потребителски аватар
dimitkoto
Мнения: 139
Регистриран на: Чет 18 май 2006 11:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот dimitkoto » Чет 01 ное 2007 12:52


musura написа:Днеска пак четох във нет-а, че 50% от ПТП-тата ставата заради превишена скорост, всъщност ето цитата:
фокус-нюз написа:50 % от пътнотранспортните произшествия, в които има загинали, са причинени от високата скорост, предаде репортер на Агенция “Фокус”. Заради неправилно изпреварване са станали 13 % от инцидентите със загинали, 10 % се дължат на неправоспособност на шофьорите, 5 % - поради употреба на алкохол от водачите на превозните средства. Данните обяви полк. Алекси Стратиев, началник на Пътна полиция, по време на представянето на началото на акция “Светлина”, която започва от утре, 1 ноември.

Целия материал тук


Само аз ли не виждам никъде сред изброените фактори за ПТП неща като лоша пътна обстановка, корумпирани "органи", неизправни МПС-та минали преглед само по документи... Ако вярваме на другата статистика на МВР - че на магистрали загиват едва 5% от всички жертви на произшествия, илиза противоречието, че на мястото където се шофира най-бързо, умират най-малко хора и съответно 50% от жертвите са на третокласни пътища...

Как вобще някой очаква "дневните светлини" да подобрят положението, като всъщност главните фактори (лоша пътна обстановка, корумпирани "органи", неизправни МПС-та) остават непроменени. Тези хора (управляващи и МВР кадри) не разбраха, че каквито и закони да приемат, не променят ли основата, броят на жертвите ще продължава да нараства право пропорционално на броя автомобили в БГ!

Всъщност, според всички статистики, реално жертвите намаляват на фона на увеличаващите се автомобили и водачи. В смисъл, че през 1990-та година е имало 1200 жертви и общо 1 милион автомобила. През 2006-та има 1000 жертви и над 2 милиона автомобила.


:bowdown :bowdown :bowdown

Точно същото мислех да напиша... като прочетох поста ти ми остана само да се съглася... много си прав! И със следващите теми също.

Не е начина да накараш човек да е коректен с останалите и да включва светлините си когато това е нужно (при лошо време, намалена видимост... знаете кога - когато и вие не виждате добре е нормално да се сетите че всички останали също не виждат!) като го задължиш да пуска светлините си постоянно в месеците с по-голямяа вероятност за лоша видимост защото е по-вероятно да има нужда от това. Това е по-скоро глупав опит да задължиш със закон някой да спазва останалите закони които той вече пренебрегва.

Аналогично не е нормално да се бориш с корупцията при пътните ни касиери като им налагаш "минимален лимит актове" - което учудващо но е практика за борба с корупцията - това е нелепо и показва как има предостатъчно информация че нарушенията масово се "прощават/почерпват", но един вид вече ще прощаваме малко по-малко... :shock

Мразя и когато някой го мързи да си пуска мигачите при престрояване и изпреварване... аз нямам кристална топка за да знам кой къде иска да отиде и да се опазя от всички. Затова лостчето е предвидено на място което е много лесно за достигане - много по-лесно от клаксона например (на Голф 2 поне :lol: ) .

Всичко е въпрос на култура на шофиране и колегиалност - затова когато видя някой да мине в насрещното за да пререди 1. км колона които чакат ляв завой от 10-20 минути - няма да го пусна пред мен. И обратно - когато видя колега да излиза от кръстовище и чака дупка в колона от 100 автомобила - ще му направя път.

Мразим хора дето много бързат и затова не спазват правилата ... и аз обичам да стигам бързо и да няма трафик - но още нямам хеликоптер.

Сори ако съм писал с грешки но беше емоционално - няма да се оправим докато не почнат да ни глобяват съвестно, то е ясно че докато не те бият през пръстите, тарикати и техни последователи винаги ще има...

Амин :bishop

Последна промяна от dimitkoto на Чет 01 ное 2007 13:53, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
Veso101
Мнения: 913
Регистриран на: Съб 22 яну 2005 22:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Несебър

Мнениеот Veso101 » Чет 01 ное 2007 12:54


musura написа:[
Защото ако бяха построили тъпите магистрали преди 10 години примерно, щяха да спасят поне 5 000 човешки живота... обаче тъпите копелета немогат 10 години да се разберат как да разделят комисионните :evil:


Eто това е истината!
Направо ми го взе от устата.


psstv18rp
Мнения: 1282
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот psstv18rp » Чет 01 ное 2007 13:40


Е, определено е вярно че пуснатите светлини карат човека или да си отмести погледа изобщо от тази зона (и да пропусне нещо) когато са прекалено интензивни, или напротив - ненужно привличат вниманието. Не се бях замислял досега, но благодарение на тази тема днес обърнах внимание на този факт. :-)

Докато карах по нормална улица с натоварено насрещно - инстинктивно отвръщах поглед от насрещното защото фаровете ми дразнеха очите и изобщо не гледах на там, освен ако си го наложех специално. А това не е добре.

От друга страна, после при движение по бул. България под околовръстното, където има мантинели и насрещното движение не би следвало изобщо да ме интересува, сега заради фаровете непрекъснато ми привличаше вниманието. Което също не е добре.

Разликата в двата случая? В първия насрещните светлини са близо и се възприемат като дразнещи. Във втория - понеже са по-далеч и частично прикрити от мантинела, храсти и т.н. - привличат ненужно погледа.



Върни се в “Основен Volkswagen Форум”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 96 госта